Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Defekt TV, vil ikke reparere?

Af Ultra Nørd Lars | 16-11-2021 12:38 | 2351 visninger | 33 svar, hop til seneste
Jegbhar i 1,5 bøvlet med B&O om at få lavet mit tv. Nu gider jeg ikke mere. Findes er det hos Tænk man kan få gratis retshjælp hvis det ender der? Det bliver ved med at køre i ring med det her tv. Og de vil heller ikke tage det retur. Så de har helt klart overtrådt købeloven. Skal jeg melde mig ind i Tænk og så har de magten til at hjælpe min, hvis de mener at de er et reelt problem?
--
Status på B/W-listen: 5+/0-
#1
ToFFo
Guru
16-11-2021 12:42

Rapporter til Admin
Der er ingen grund til at blande Tænk ind i det. Hvis du er sikker i din sag, så gå direkte til forbrugerstyrelsen og start en sag. Kan du fortælle lidt om sagsforløbet og årsagen til de ikke vil reparere? Jeg har selv en del erfaring indenfor området så jeg kan give mit besyv til hvordan du er stillet ved en eventuel sag. Det kan jo være, mod forventning, at de har ret. Har du købt varen hos B&O?
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 16-11-2021 12:44
#2
Azakiel
Skribent
16-11-2021 12:45

Rapporter til Admin
Det er centeret for klageløsning du bør henvende dig til eller et tilsvarende godkendt ankenævn. https://www.forbrug.dk[...] Kan dog ikke helt udlede ret meget af teksten du har skrevet. Hvor gammelt et TV er det, hvad er problemet, og hvor længe har de haft det?
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet faber est quisque fortunae suae
#3
Lars
Ultra Nørd
16-11-2021 12:48

Rapporter til Admin
Problemet har står på siden jeg fik det ind af døren for 1,5 år siden. Og så har jeg bøvlet med dem lige siden. Og nu nægter de, at der overhovedet er noget galt. Så nu står jeg med et pisse dyrt og elendigt tv.
--
Status på B/W-listen: 5+/0-
#4
Gæsten
Gæst
16-11-2021 12:50

Rapporter til Admin
Hvilket TV drejer det sig om og hvad er fejlen på det? Spørgsmålet er jo om de mener det er en fejl du har pådraget TV'et eller det er en defekt tv'et er født med. Hvis fejlen har stået på i 1,5 år forstår jeg ikke hvorfor du ikke har kørt ned og afleveret det noget før eller fået det ombyttet
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#5
Klatretoesen
Maxi Supporter
16-11-2021 12:52

Rapporter til Admin
Det er sgu, på godt jysk, træls! Især når man køber et helt nyt produkt med fejl, som man selvfølgelig regner med bliver løst når fejlen er fundet. Pludselig står man 18 måneder senere med samme fejl og en dårlig sag, da der i sagens natur er gået 18 måneder. Med det sagt har jeg kun hørt godt om behandling af reklamationer hos B&O. Så et eller andet sted på twisten ligge.
--
#6
Hans
Guru
16-11-2021 13:04

Rapporter til Admin
"Bøjlet" er ikke rigtigt en brugbar beskrivelse - hverken for os, eller den tekniker, der skal fikse dit tv. Og "Bøvlet" lyder lige så meget som en brugerfejl som en faktisk fejl. Kom med en konkret beskrivelse af fejl og forløb - Det skal du alligevel også lave, hvis de indbringer sagen til en klageindstans.
--
http://www.NoteBookWorld.dk[...] - RIP, 22/3-2007... Useriøse sælgere: se profil
#7
ToFFo
Guru
16-11-2021 13:36

Rapporter til Admin
Forstår det er frustrerende når tingene ikke virker. Især med et produkt fra en producent der laver produkter i det prisleje. Kan du beskrive problemet og evt. skrive lidt mere detaljeret om forløbet? Der må være en del historik eftersom det har stået på i halvandet år.
--
- Indsæt signatur -
#8
Lars
Ultra Nørd
16-11-2021 16:30

Rapporter til Admin
Det er vist bedst i selv ser det. På disse billeder skulle farven gerne være så ens så mulig over hele skærmen. Det er den i hvertfald på vores andre to LED tv. https://imgur.com[...] Det er pisse irriterende at blive mindet om hvor ringe tv’et er mens man ser tv, fordi der er yderliger et område hvor farverne er udvaskede. Man kan ikke lige se det på de billeder der. Men der faktisk et område midt på skærmen på størrelse med en håndbold hvor farvene er udvaskede. Det er specielt udtalt ved udsendelser der er lidt mørke i det. Nogle gange distraherer det mig så meget, at det river mig ud af filmen eller jeg mister fokus i en udsendelse. Jeg må frabede mig provokerende kommentarer fra tv reparatører. Mange af dem er som de rene psykoser på speed :-) ToFFo. Jeg vil være meget taknemmelig for din hjælp :-)
--
Status på B/W-listen: 5+/0-
--
Sidst redigeret 16-11-2021 16:35
#9
Lars
Ultra Nørd
16-11-2021 16:45

Rapporter til Admin
#4 TV’et vejer næsten 100 kg og det gør foden også. Kan sgu ikke :-) Fejlen har været det siden dag et. TV’et er født med den fejl. #6 Forløb har mest været at siger at han har forsøgt at snakke med flere fra B&O og de alle siger at det ikke er en fejl. Og nogle gange har han ikke svaret i over en måden. Så blev der send et par vrisne reparatører ud for at sætte mig på plads og beklage at det ikke var noget galt med det. Men det snakkede om andre ting end hvad jeg fandt af fejl. Og så har den ellers bare stået med Ping pong mellem mig og ham hvor han lover at snakke med nogle hele tiden. Og nu gider jeg ikke mere. Nu skal der bare gøres noget. Jeg har slev tilbudt at lade handlen gå tilbage eller de tager tv’et tilbage mod jeg køber et andet et. Men han er ikke til at stikker og hugge i. Det er i øvrigt 3. TV jeg har ude med fejl i. De to første gav en brag i højtalerne og så var der en hvid plet i hver side af panelet der lyste helt op. Det skete to gange. Tredje gang er dette tv med fejl i hele panelet.
--
Status på B/W-listen: 5+/0-
#10
ToFFo
Guru
16-11-2021 18:30

Rapporter til Admin
#8-9 - I nedenstående indlæg antager jeg du er privatkunde hos B&O. Det er jo helt tydeligt noget er defekt her. Jeg kunne ikke forestille mig det er dit kamera der forvrænger billedet så meget at det ser sådan ud. Jeg er ikke uddannet fagmand, men enhver amatør kan da se det der ikke er normalt. Slet ikke for et B&O produkt, hvor man, med rette, forventer noget mere end af et billigt Prosonic fra Bilka til 2500kr. Ser billedet sådan ud, uanset hvor billedet kommer fra? Altså på alle HDMI indgange, på almindelig TV osv... Hvis du allerede nu er oppe på udbedringsforsøg nummer 3, er det på tide du får kontaktet center for klageløsning. Du skal ikke tage yderligere kontakt til B&O. Det nytter intet. Men du skal være forberedt på at alt skal foregå på skrift. Hvis de ringer til dig, skal du bede dem skrive til dig i stedet. Alt skal kunne dokumenteres. Det er for din egen skyld. Sagsforløbet bliver unødvendigt langt, hvis det hele skal foregå på ord-mod-ord basis. Det bliver noget lort. Inden du opretter en sag hos center for klageløsning, er det vigtigt du gør det fuldstændigt klart overfor B&O at du agter at kontakte center for klageløsning. Du skal formulere til dem, på skrift pr. mail noget i retning af: Hej B&O. Da jeg nu for tredje gang må konstatere fejlen på mit produkt ikke er udbedret trods gentagne reparationsforsøg, vil jeg en sidste gang ønske at handlen går tilbage og jeg får refunderet købesummen. Hvis ikke i ønsker at gå med til det, vil jeg overdrage sagen til forbrugerstyrelsens center for klageløsning, som vil stå for det videre sagsforløb. Med venlig hilsen... Det behøver ikke være præcis som ovenfor, men noget i den stil. Bare du skriver det på en måde så de ikke kan misforstå det. For "misforståelse" kortet kan man nærmest altid trække for at så tvivl. Hvis de ringer og skaber sig over det du skriver til dem, skal du sige til dem du ikke ønsker at køre sagen over telefonen, men at du gerne vil have de besvarer den mail som du har sendt til dem. Det er af hensyn til dokumentationen som skal bruge i det videre sagsforløb. For ellers bliver det noget "vi talte i telefonen og misforstod hinanden". Det er så let at komme udenom pr. telefon. Hvis en sag bliver nødvendig, kan du oprette den her: klar: https://kpo.naevneneshus.dk[...] Jeg vil anbefale du begynder at samle alt dokumentation sammen allerede nu. Du får brug for det hvis du skal køre sagen. Alt korrespondance du har på mail, hvor du kan dokumentere du har fået en ombytning skal bruges. Hvis de har ombyttet varen til en ny, skal du huske at din reklamationsret bliver fornyet, og kører fra den dag du modtager det nye produkt. Altså, hvis du får ombyttet dit TV efter 1,5 år, har du altså 2 nye år fra den dag du modtager det ombyttede produkt. Hvis det ombyttede produkt viser den fejl du viser her, indenfor de første 6 måneder efter du har fået det, er det B&O der skal løfte bevisbyrden. Med andre ord er du bedre stillet i de første 6 måneder af din reklamationsret. Det er dem der skal kunne bevise at fejlen ikke var der da de leverede varen. Hvorimod det er omvendt efter de 6 måneder. Der er ingen grund til at køre mere rundt i det end højst nødvendigt. Faktisk vil jeg anbefale du holder fremtidig korrespondance med B&O på et absolut minimum. Jo mere de kører rundt i det, jo mere de pisser dig af, desto større er chancen for du siger/gør noget dumt, som bliver en ulempe for sagsforløbet. Det ser ikke pænt ud hvis du sender en korrespondance fyldt med bandeord og tilsvininger. Du SKAL forholde dig høflig og professionel. Undgå at bruge en masse fyldstof. Vær kort og kontant. Jeg kræver A, ellers vil jeg B. Der skal ikke være noget der kan være tvivl om for så er der heller ikke noget sted hvor de kan påstå der er tale om en misforståelse. Du må gerne opdatere tråden når du har fået svar fra dem. Af sager der er vundet hvor jeg/andre(brugere) har været inde over som jeg lige kan huske, så var der BoreBissen med hans TV sag, som han vandt. Så var der en bruger jeg ikke kan huske navnet på, som havde en gaming skærm der var defekt ved levering, som så blev ombyttet til en refurbished skærm, hvor vi gik efter forhandleren, for det gælder ikke, som mig bekendt også blev vundet. Så mon ikke du også kan få medhold.
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 16-11-2021 18:35
#11
Lars
Ultra Nørd
17-11-2021 12:38

Rapporter til Admin
#10. Takker. Det var sørme et stort svar. Jeg kikker på det i morgen, da jeg har fri fra arbejde. For så er der nemlig ro på.
--
Status på B/W-listen: 5+/0-
#12
ToFFo
Guru
17-11-2021 12:54

Rapporter til Admin
#11 - Tag dig den tid du skal bruge. Det er ikke et hurtigt svar der er vigtigt i en situation som denne. Men et rigtigt svar.
--
- Indsæt signatur -
#13
Lars
Ultra Nørd
18-12-2021 12:41

Rapporter til Admin
Opfølgning: Nævnenes Hus vil gerne tage sagen, og det hele skal åbenbart starte med en samtale over telefonen mellem alle tre parter. Mig, sælgeren af B&O og Nævnenes hus. Det er for at vi måske kan i fællesskab kan finde frem til en løsning. Ideen er skide god, og jeg håber det løser sig allerede der. Ellers er der bare fuld drøn fremad mod Radio Holm i Esbjerg, for det er dem der sælger B&O her. Igen, tak, ToFFo :-)
--
Status på B/W-listen: 5+/0-
#14
Hans
Guru
18-12-2021 12:49

Rapporter til Admin
#13 Fedt med update :) Til samtalen ville jeg lige lave et bilag, hvor du kan se, hvornår du har kontaktet dem og om hvad. Det kan blive ganske brugbart mht at belyse omfanget af den mindre gode service :)
--
http://www.NoteBookWorld.dk[...] - RIP, 22/3-2007... Useriøse sælgere: se profil
#15
ToFFo
Guru
18-12-2021 13:40

Rapporter til Admin
#13 - Genialt, og takker for opdatering! Håber udfaldet er til din fordel og de tager sig sammen, så alle kan komme videre i livet. Det er for åndssvagt at de gider bruge så meget tid på det synes jeg. Jeg fatter det ikke. Men det er jo også et dyrt produkt. Som #14 nævner skal du være forberedt til mødet. Nævnenes hus' tid er også penge, så his B&O på et tidspunkt siger "det passer ikke" eller på anden vis modsætter sig noget du har sagt, så skal du have styr på papirerne og datoerne for hvornår der er sket hvad. Vær forberedt på at hele forløbet med datoer 'måske' skal fremlægges, så lidt forberedelsesarbejde giver rigtig meget. Held og lykke med det og giv endelig en update igen :D
--
Samme bruger gennem 18 år. B/W liste score: +31/-0
#16
Lars
Ultra Nørd
03-04-2022 13:53

Rapporter til Admin
Aller sidste opdatering: Jeg vandt sagen, med den begrundelse at panelet var i alt for dårlig stand til at det overhovedet burde sælges til en kunde, samt at selvom der sidder et 4K panel i det tv, så er videoprocessoren slet ikke kraftig nok til at kunne afspille 4K. Derfor tilter det efter lidt tid når jeg afspiller 4K. Tv’et blev afhentet ret hurtigt igen og jeg fik alle pengene retur for det. Jeg vandt sagen og vi indgik en ny købsaftale med et splinter nyt tv fra 2022 med en stor undskyldning og syg stor rabat, så jer glad. Tak for hjælpen drenge. Det kan godt betale sig at klage :-)
--
Motto: Den der går i seng med en røv der klør, vågner op med fingre der lugter. Status på B/W-listen: 5+/0-
--
Sidst redigeret 03-04-2022 13:55
#17
ReZel
Monsterbruger
03-04-2022 13:58

Rapporter til Admin
Super du vandt sagen så det var ikke spild af din tid Sidder og tænker på hvordan fanden kan man sælge et TV med 4K panel men ikke med videoprocessor kraftig nok til 4K???
--
#18
BoreBissen
Ultra Nørd
03-04-2022 13:59

Rapporter til Admin
#16 Fint. Men det var da hurtigt at sagen blev afklaret.
--
HP 15s-eq2819no AMD Ryzen 5300, Quad Core m. SMT @ 3,8 Ghz | 2 x 8 GB RAM @ 3200 MHz, CL 22 256 GB Nvme SSD | 15,6" FHD SVA-skærm
#19
ToFFo
Guru
03-04-2022 14:57

Rapporter til Admin
Fantastisk! Godt at høre du er tilfreds med løsningen der blev tilbudt i sidste ende. Tillykke med sejren og det nye TV :)
--
Handels stats: Samme bruger i 18 år. B/W liste score: +31/-0
#20
FlyingHippo
Giga Supporter
03-04-2022 15:55

Rapporter til Admin
Fedt at du fik medhold! Men jeg er noget forvirret over at du vælger at købe et nyt tv fra samme forhandler (og mærke?) :-O
--
var d = new Date(); if(d.getMonth()!=11 || d.getDate()!=24){ $('.t47-svar-top').find('b:contains("Comicsdk")').parent().parent().parent().hide()}
#21
butji
Megabruger
03-04-2022 16:03

Rapporter til Admin
#20 "syg stor rabat" kan få mange handler til at gå glat.
--
Spil https://maze.game[...] nu!
#22
Lars
Ultra Nørd
03-04-2022 16:19

Rapporter til Admin
#20 Jeg køber af samme forhandler fordi jeg fik en pæn stor rabat på et tv af en anden model som også er af nyere datoer (2022). Der er ikke længere tale om samme model, men en helt ny model. Jeg forsikrede mig også en længere end normal garantiordning ved købet. Så jeg er ikke så bange, når du der er tale om et sprit nyt tv til nedsat pris og enda med udvidet garanti. #21 Ja. Og det at det er B&O som der kun er en forhandler af her i byen. Det gælder om at tænke mekanisk og strategisk, og holde følelserne ude. Havde jeg sagt nej, ville jeg nok have fået alle mine penge tilbage, men så kunne jeg ikke få et nyt tv med stor rabat. Også har jeg tabt selvom jeg har vundet - hvis man ser sådan på det.
--
Motto: Den der går i seng med en røv der klør, vågner op med fingre der lugter. Status på B/W-listen: 5+/0-
--
Sidst redigeret 03-04-2022 16:24
#23
madssiig
Ultra Supporter
03-04-2022 19:48

Rapporter til Admin
#22 Man kunne jo også købe et andet mærke, så støtter man ikke det firma, og producent, dette vil være en god idé, nu når man kan se, hvilke produkter de er tilfredse med at sende på markedet, det er jo nok ikke forhandleren, der har besluttet hvilken processor der skal i jo.
--
#24
Lars
Ultra Nørd
03-04-2022 20:37

Rapporter til Admin
#23 Korrekt. Men der findes ingen perfekte mærker, så om jeg vælger LG eller Sony i stedet for, kan jeg risikere i at rende ind i andre problemer. Vi køber det fordi vi kan lide dets design og det gør bare noget ved helheden af vores bolig at have det stående. Vi har nu et B&O Harmony TV og der er så vidt jeg ved ingen tv på markedet der kan det samme eller ser mindst lige så smart ud. Mange er tilfredse med flotte farver og tynde bezels. Men det tænder mig slet ikke, så jeg skal finde noget det skaber værdi for mig et andet sted. Nogle føler at de får mest værdi for pengene med “most bang for the buck” Vi føler at vi får mest værdi pengene ved at få “mest lir for pengene”
--
Motto: Den der går i seng med en røv der klør, vågner op med fingre der lugter. Status på B/W-listen: 5+/0-
--
Sidst redigeret 03-04-2022 20:41
#25
ToFFo
Guru
03-04-2022 21:06

Rapporter til Admin
#21 - Det er et af de bedste rim jeg nogensinde har hørt :D
--
Handels stats: Samme bruger i 18 år. B/W liste score: +31/-0
#26
Jeppe Hansen
Gæst
04-04-2022 14:34

Rapporter til Admin
Er det her endnu en af de tråde hvor trådstarter blot vil have ret, selvom han måske godt ved det ikke er tilfældet? Jeg undrer mig blot.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#27
Juusuhako
Guru
04-04-2022 14:43

Rapporter til Admin
Hvilken model fik du i stedet? (andet end "2022")
--
ASUS TUF B460M-Plus • i5 10400F • 16GB 2933MHz • Asus RX580 4GB • Cooler Master Q300L • Corsair MP400 M.2 1TB
#28
BoreBissen
Ultra Nørd
04-04-2022 14:51

Rapporter til Admin
#26 Hvad mener du??
--
HP 15s-eq2819no AMD Ryzen 5300, Quad Core m. SMT @ 3,8 Ghz | 2 x 8 GB RAM @ 3200 MHz, CL 22 256 GB Nvme SSD | 15,6" FHD SVA-skærm
#29
Lars
Ultra Nørd
04-04-2022 15:41

Rapporter til Admin
#26 Hvad mener du? Er du den type der er udstyret med et nervøst bullshit-filter? :D #27 Sådan forløb det sig: 2019) Købte 75" Avant NG, som gik i stykker et par måneder senere. Jeg klagede over det 2020) Tv'et blev ombyttet til et andet 75" Avant NG, som også gik i stykker for mig med samme fejl. Jeg klagede også over det 2020) Dette tv blev også ombyttet, dog til en anden model som er 75" Avant MK1, som slet ikke duede da jeg fik den, og har også klaget over den lige siden. Men sælger blev ved med at trække det ud med at love at det nok skulle blive fixet, men han trak bare tiden ud, lige indtil han fortalte mig, at der ikker er noget at gøre ved det, og jeg måtte lære at leve med det. Det er også dette tv jeg klagede over til Nævnenes hus. 2022) Jeg vandt sagen og fik en i stedet 77" Harmony med god rabat (men jeg skulle dog også selv spidde flere penge i tv'et, selvom jeg fik alle pengene retur for det gamle tv, fordi det er så sindsyg dyrt). Vi har fået det splinter nye tv hjem, og vi er rigtig glade for det. Nu håber vi, at det overstået, og vi kan komme videre herfra uden sure opstød :-)
--
Motto: Den der går i seng med en røv der klør, vågner op med fingre der lugter. Status på B/W-listen: 5+/0-
--
Sidst redigeret 04-04-2022 15:44
#30
FlyingHippo
Giga Supporter
04-04-2022 15:51

Rapporter til Admin
120.000+ for et 3 år gammelt LG C9 panel? :-O Hver sin lyst. But damn!
--
var d = new Date(); if(d.getMonth()!=11 || d.getDate()!=24){ $('.t47-svar-top').find('b:contains("Comicsdk")').parent().parent().parent().hide()}
#31
Lars
Ultra Nørd
04-04-2022 19:25

Rapporter til Admin
#30 Det passer nu heller ikke. Det er et LG 77” G1 Evo panel. Og det er jo ikke kun et panel man køber, når man køber det tv fra B&O. Men jeg tror det er bedst hvis du selv tager ud i butikken og oplever det.
--
Motto: Den der går i seng med en røv der klør, vågner op med fingre der lugter. Status på B/W-listen: 5+/0-
#32
FlyingHippo
Giga Supporter
04-04-2022 20:31

Rapporter til Admin
#31 Jeg har ledt i ca 15 min nu, og kan intet finde om panelet i 2022 modellen. Men hvis bare du er glad for dit køb :-) Jeg har dog set den. Der hænger et på min chefs kontor. Der skal mere end et logo til at imponere mig til den pris
--
var d = new Date(); if(d.getMonth()!=11 || d.getDate()!=24){ $('.t47-svar-top').find('b:contains("Comicsdk")').parent().parent().parent().hide()}
#33
Lars
Ultra Nørd
04-04-2022 22:02

Rapporter til Admin
#32 Når du udtrykker dig på den måde, så har du ikke set det eller sat dig ind i hvad det er. Det er også fint nok, at du ikke bryder dig om B&O. Men der er mere end blot et logo med i prisen ;-) Jeg tog billeder af teknikerne, da de pakkede det panelet og alle de andre dele ud, da de skulle til at samle tv'et. De kom kl 8.15 om morgenen, og skred igen ca kl 13. Det var lidt af et puslespil for dem, for tv'et kommer som et samlesæt, hvor nogle af tingene er pænt tunge -> for gulvmodellen :D
--
Motto: Den der går i seng med en røv der klør, vågner op med fingre der lugter. Status på B/W-listen: 5+/0-
--
Sidst redigeret 04-04-2022 22:03

Opret svar til indlægget: Defekt TV, vil ikke reparere?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE