Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

hvordan gør jeg her ang annulering af ordre

Af Giga Nørd 7430 | 15-12-2021 12:39 | 1379 visninger | 24 svar, hop til seneste
jeg står i den situation jeg har bestilt følgende fra cdon/cable bites https://cdon.dk[...] det lød som et godt tilbud under black friday MEN det viser sig varen ikke er en orginal controller og det mener de de har oplyst ganske flot,( jeg kan dog ikke se hvor, står ingen steder det ikke er en orginal sony controller, står derimod den har dualschock hvilket er en sony feature og billedet er totalt misvisende) jeg har så idag fået besked om at varen er gået i stykker under transport kl 10:09 og de vil sende mig en ny og jeg skriver så hurtigt jeg kan kl 12 30 jeg ikke ønsker varen alligevel og vil annulere min ordre. firmaet svare ca hver 3 dag så jeg er ret sikker på de sender lortet alligevel hvordan forholder jeg mig til det ? hvordan får jeg min ordre annuleret og mine penge retur? er det en sag for forbrugerstyrrelsen?, skal jeg klage til cdon via trustpilot som så mange andre, skal jeg bare lade være hente varen? håber en kan guide mig til den korrekte måde håndtere det på, jeg ønsker ikke produktet da det ikke er det jeg troede jeg bestilte
--
jep jep
#1
gfunknown
Mega Nørd
15-12-2021 12:42

Rapporter til Admin
Der står sidst under læs mere Håndbetjeningens funktioner kan afvige fra den originale håndbetjening. Ikke original. Men du har vel 14 dage retur ved online handel. Så se ville jeg bare skrive til dem. Så kan du jo aftale du bare lader pakken gå retur.
--
#2
Klump
Elitebruger
15-12-2021 12:44

Rapporter til Admin
Det er meget simpelt, Du benytter dig af din 14 dages fortrydelsesret som du har iflg dansk lovgivning. Skriv til dem at du fortryder dit køb og dermed lader pakken gå tilbage til afsender.
--
#3
Lindquist
Super Nørd
15-12-2021 12:46

Rapporter til Admin
Der står på siden: Den mest komfortable og intuitive controller er blevet opdateret til at være endnu bedre. Spil den nye generation af spil med præcision ved hjælp af det opdaterede pegefeltlys. Dette giver dig mulighed for at se flere af spillene ved at skinne i forskellige farver afhængigt af hvad der sker i spillet. USB-kabel til opladning inkluderet. Takket være controllerens integrerede 3,5 mm lydudgang kan du tilslutte et par hovedtelefoner eller headset direkte til controlleren og opleve alle detaljer i dit spil. Håndkontrollen har et følsomt indbygget accelerometer og et gyroskop, der registrerer bevægelser, hældninger og rotation - alt for at gøre spiloplevelsen mere levende. Trådløs Playstation-controller Stabil forbindelse og anti-inferens DualShock, berøringspanel og LED 3D- og gyrosensor med 6-akset sensing 3,5 mm hovedtelefonstik Håndbetjeningens funktioner kan afvige fra den originale håndbetjening. Ikke original. Annulering af ordre, så er der jo ikke forskel på den og alle andre handler på nettet. Du opretter en retur af ordre ved at kontakte sælgeren (Cable Bites vist nok i den her sammenhæng - der står nok noget kontaktoplysning på dit faktura) og melder at du gerne vil returnere produktet. Du kan jo i samme ombæring aftale med dem, at du bare lader være med at afhente produktet på posthuset. Du skal nok selv betale returfragt ellers, men sådan er livet jo. Så må du lige læse efter hvad du køber under BF-rusen :D Edit: #1 og #2 var lidt hurtigere :D
--
[Mere] Kaffe, net-etikette & saglighed [Mindre] Skjult reklame, aggressivitet & biased input.
--
Sidst redigeret 15-12-2021 12:48
#4
7430
Giga Nørd
15-12-2021 12:49

Rapporter til Admin
í har ret, dvs det nok jeg har svaret denne email at jeg ikke ø'nsker varen? og jeg syns måske stadig det en ret misvisende vare.. men tak for svar:) kan godt se det står helt i bunden
--
jep jep
#5
Lindquist
Super Nørd
15-12-2021 12:51

Rapporter til Admin
Du bør nok få en bekræftelse fra dem (på skrift). Et uformelt: "Ja, det gør du bare" eller lign. er nok - men samtykke til retur bør du nok få, så du ved at beskeden er modtaget.
--
[Mere] Kaffe, net-etikette & saglighed [Mindre] Skjult reklame, aggressivitet & biased input.
#6
bopenstoft
Elite Supporter
15-12-2021 12:52

Rapporter til Admin
Afvis modtagelse, og informer dem om at du ikke ønsker varen (MODTAG DEN IKKE) Hvis du modtager den skal du sende den retur til cablebites som sikkert ligger sverige og så kommer du af med 150 kr ish selv. Stod i lign situation med en robotstøvsuger købt gennem cdon.dk (de har den disclaimer at hvis varen er fra deres eget lager så koster det maks de 50 kr, men hvis varen sendes fra et andet lager skal kunden selv betale for returlabel dertil....
--
5900X|X570 GIGABYTE AORUS MASTER|16GB Ripjaws 3600 CL16| NVIDIA GTX690 4GB|ACER 271HU/DELL U2717D Samsung 850 EVO 1TB
--
Sidst redigeret 15-12-2021 12:53
#7
7430
Giga Nørd
15-12-2021 12:56

Rapporter til Admin
problemet er lidt jeg har modtager flex, men undrer mig os jeg intet track information får heller. de siger den sidste gik i stykker hos psotnord. sender de den som brev? for jeg har ingen information fået i min postnord app
--
jep jep
#8
7430
Giga Nørd
15-12-2021 12:57

Rapporter til Admin
as my order never arrived due it got broken in transit i wana cancel this order #82491785 !!!! da jeg idag har fået besked fra jer om at min ordre er gået i stykker under transporten ønsker jeg annulere min ordre #82491785!!! har skrevet følgende til dem i email.-
--
jep jep
#9
Lindquist
Super Nørd
15-12-2021 13:09

Rapporter til Admin
Jeg tror, du skal have nogle flere udråbstegn på, så de forstår, at det er alvorligt ment. PS! Bliver den leveret til dig uden at du kan afvise (f.eks. pga. ModtagerFlex), så har de jo gjort det arbejde, de er blevet bedt om. Det er sådan set ikke deres skyld, at du så har ombestemt dig (eller overset, hvad produktet er). Hvis du har modtaget den, så hænger du selv på returporto. Sådan er livet desværre.
--
[Mere] Kaffe, net-etikette & saglighed [Mindre] Skjult reklame, aggressivitet & biased input.
--
Sidst redigeret 15-12-2021 13:13
#10
7430
Giga Nørd
15-12-2021 13:23

Rapporter til Admin
burde sende dem flere udråbstegn da jeg egentligt er kørt træt i dem og deres vi svare inden for 24 timer, og man får svar 3-.4 dage efter
--
jep jep
#11
Wildmann
Monster Supporter
15-12-2021 13:28

Rapporter til Admin
#9 +1 Firmaerne bruger også penge på både at sende varen og at kræve de også betaler for retur er ikke altid fair: OP; Det er surt sjov, men du kommer nok til at hænge på returfragten.
--
#12
Sejr93
Ultrabruger
15-12-2021 13:30

Rapporter til Admin
Jeg har læst besvarelserne i tråden, men jeg syntes sagen er lidt mere uklar. Problemet er, at de i varebeskrivelsen benytter et begreb, som SONY ejer. "DualShock". Det er navnet på SONY's egne controllere. Det er altså et trademark, som er beskyttet, derfor vil jeg give #0 ret. Når du læser teksten, så står der "Playstation 4" og "DualShock". Deres "Ikke original" er gemt væk under "læs mere." Om ikke andet er det vildledende overfor forbrugeren, at de anvender et beskyttet trademark i de deres varebeskrivelse. De undlader helt at skrive navnet på producenten af dette kopiprodukt og gemmer taktisk deres lille "ikke original" væk. Jeg ville skrive til sælger, at jeg ønsker at lade handlen gå tilbage, hvis de ikke ønsker at lade handlen gå tilbage. Så vil jeg, når jeg har modtaget produktet nærlæse alt på indpakningen (ikke åbne den) og konstatere, at der ikke står "DualShock". Er 99% sikker på, at de ikke skriver det, det kan give dem problemer hos SONY. Så skal du kontakte sælgeren og reklamere over produktet, da det ikke er en "DualShock" controller og varen derfor ikke er som beskrevet. OBS. Ordlyd er vigtig her. Du ønsker ikke at returnere produktet. Returnere du produktet accepterer du handlen og skal dække returfragten. Hvis du derimod reklamere over produktet, så gælder følgende: "Klager du over en vare, skal du ikke have unødvendige udgifter ved en reklamationssag. Derfor skal de nødvendige forsendelsesomkostninger dækkes af sælgeren. Vil du ikke selv lægge ud for returforsendelsen? Så spørg forhandleren, om du kan få tilsendt en returlabel." Held og lykke, det kan godt blive en mere bøvlet process. Men som udgangspunkt skal du fastholde at modtage en DUALSHOCK controller nøjagtig ens til den på produktbilledet.
--
#13
ZulfoDK
Mega Supporter
15-12-2021 13:34

Rapporter til Admin
#8 Du begynder at skrive noget om at den er gået i stykker? Så er det jo ikke længere bare en fortrydelse?
--
----------------- Lars B. / ZulfoDK
#14
7430
Giga Nørd
15-12-2021 13:36

Rapporter til Admin
12 jeg mener nemlig også det er total misvisende, en ting er de viser foto af orginal controlleren, en anden er de bruger ord som er ejet af sony eks dual shock jeg har også skrevet jeg ønsker annulere ordren, og ja jeg tror det blir et fandens bøvl det her
--
jep jep
#15
Juusuhako
Guru
15-12-2021 13:39

Rapporter til Admin
Billedet er da nok, sådan ikoner har sq aldrig været brugt på originale. Det dog sådan noget typisk uoriginale bruger...
--
ASUS TUF B460M-Plus • i5 10400F • 16GB 2933MHz • Asus RX580 4GB • Cooler Master Q300L • Corsair MP400 M.2 1TB
#16
7430
Giga Nørd
15-12-2021 13:43

Rapporter til Admin
13 den gik i stykker fra dem til mig, jeg fik følgende email : kl 10:09 Din ordre er ikke et produkt fra Sony, og det står der i annoncen. Vi har mandag modtaget besked fra Postnord om, at din ordre ikke nåede frem, da den gik i stykker på vejen. Heldigvis havde vi nogle på lager, så leveringstiden er kun 3-6 dage i stedet for op til 14 dage, som den var i starten. Så håber du har din ordre snart. Tak hvilket jeg reagerede på kl 12 30 og sagde jeg ønsker annulere min ordre,
--
jep jep
#17
Jimminez
Mega Supporter
15-12-2021 13:49

Rapporter til Admin
når du ser den på postnord appen så ringer du til dem (postnord) og siger den skal retur og så har du gjordt alt de du skal gøre for i følge reglerne så skal du give besked om du ikke vil have den og benægter modtagelse af pakken du skal bare kunne bevise at du har sendt en annullering til cdon.com
--
#18
7430
Giga Nørd
15-12-2021 13:56

Rapporter til Admin
har skrevet følgende til cdon også : Jeg har lige fået afvide af cable bites at controlleren jeg har købt ikke er orginal samt er gået i stykker i posten og de vil sende mig en ny idag ! Jeg ønsker ikke en ny jeg ønsker annulere min ordre har jeg besvaret i deres email men da de ikke svare andet end efter 3 dage så er jeg bange for de alligevel sender produktet. Så hvad gør jeg nu jeg ønsker ikke modtage denne vare samtidig vil jeg gøret opmærksom på i måske burde overveje hvem i har som partnere. 1 ting er varen er evigheder om at dukke op en anden er varens beskrivelse er misvisende samt produktet ikke er det på billedet !
--
jep jep
#19
7430
Giga Nørd
16-12-2021 11:20

Rapporter til Admin
Din ordre gik i stykker på posthuset. Det fik vi at vide i mandags. Heldigvis havde vi nogle produkter på lager, som vi modtog i sidste uge og sendte din ordre igen fra Sverige i tirsdags. Leveringstiden er 4-7 dage, så du bør få det hurtigt. Beklager, at Posten ikke har håndteret din pakke godt denne gang, men jeg vil gerne have, at du skal vide, at vi har arbejdet seriøst på at løse din sag, og selvom vi tabte penge på denne ordre, er det en selvfølge at sende en ny til dig som hurtigst muligt. Magen til tungnem support altså....
--
jep jep
#20
MFPedersen
Ultrabruger
16-12-2021 12:55

Rapporter til Admin
#12/18 Produktet er vel præcis det der er på billedet (en uoriginal controller)? Jeg har aldrig set en original controller med andre ikoner end deres standard (trekant, firkant, cirkel og kryds) og Playstation logoet er altid på playstation knappen. Jeg ville holde på at brugen af Dualshock i beskrivelsen hentyder til at det er en original controller.
--
3700X - Gigabyte X570 I - Dark Rock Pro 4 - Intel 660P M.2 1TB - Vengeance LPX 3600 C18 - 5700 XT Red Devil - SF750 Platinum - Define Nano S - XG32VQR
--
Sidst redigeret 16-12-2021 12:55
#21
Sejr93
Ultrabruger
16-12-2021 12:55

Rapporter til Admin
#20 Desværre så er sidste udvej så, at konstaterer der sikkert ikke står "DualShock" på emballagen. Derfor er varen ikke som beskrevet, så du kan reklamere over produktet. Husk.... Det er vigtigt du reklamere og ikke "returnere", ordlyden gør en kæmpe forskel også hvis du ønsker at klage videre senere.
--
#22
Wildmann
Monster Supporter
16-12-2021 12:59

Rapporter til Admin
Men OP har jo netop skrevet at han ville returnere og ikke reklamere?
--
#23
7430
Giga Nørd
16-12-2021 13:08

Rapporter til Admin
har sådan set sagt jeg ønsker annulere ordren da det ikke er det produkt jeg troede jeg købte. 4 x til dem, men manden svare jo ik engang på mine spørgsmål. ender bare med må æde det så må jeg tage det derfra, og så jeg så lært enten se mig for når jeg handler på cdon, eller droppe det helt
--
jep jep
#24
Kristina
Giga Nørd
16-12-2021 13:18

Rapporter til Admin
Det er simpelt. 1) Skriv til customerservice(snabel-a)cdon.com. Mailadressen er skjult overalt, men brug den, for så får du kontakt til dem, der ikke svarer helt som robotter. 2) Oplys ordrenummer og varebeskrivelse i mailen, og at du ønsker at annullere denne ordre. 3) Lad varen gå retur. Dvs. du venter blot på at afhentningsdato udløber i pakkeshoppen, så går varen retur, uden du behøver betale for returfragt. 4) Afvent at få pengene retur, eller ryk for svar via ovenstående mailadresse. 5) Læring for i dag: undgå CDON, hvis det er muligt, fx hvis det blot handler om et par kroners forskel i at vælge en (rigtig) dansk webshop i stedet.
--
Nuff' said: http://xkcd.com[...] Hvis du mangler Dropbox, kan du bruge mit link = 500 MB ekstra data hver :) https://bit.ly[...]

Opret svar til indlægget: hvordan gør jeg her ang annulering af ordre

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE