Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Plugin, Mormor lader eller fast.

Af Gæst Mormor | 28-01-2022 15:52 | 2743 visninger | 34 svar, hop til seneste
Er ved at købe en Plugin og overvejer minemuligheder for opladning, og hvad der giver mening på den lange bane, - Vi forventer at beholde bilen 5 år - Batteri størrelse 8,9 kw - 2 år gammelt hus, så installationen er ny, lovlig og i orden (så i behøver ikke linke til diverse skræk artikler på eb.dk) - Vi har elvarme og dermed nedsat elafgift. - Vi kommer til at køre ca 40 km dagligt på ren el. (jeg er klar over de opgivne hybrid tal er teoretiske, kan svinge og er temperatur følsomme) Mormor opladeren vil lade med ca 1,4 kw/h så opladning vil tage ca 6,5 timer. Vi skal bruge bilen dagligt fra kl 06, så opladning vil starte kl 23 hver aften, en time før strømmen bliver billig. Umiddelbart kommer jeg frem til det bedst kan svare sig for mig at droppe refusions aftaler med ladestander leje og nøjes med mormor opladeren, jeg spare 3000-4000 til en elektriker, og jeg spare 3000 kr til en lader. (mormor oplader medfølger til bilen) Er mine tanker korrekte eller er der noget jegoverser? Tak.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#1
MVJ
Juniorbruger
28-01-2022 16:05

Rapporter til Admin
Du kan vel altid få en lader senere! Jeg ville prøve med at bruge mormor laderen først, og få et overblik om hvordan det virker. Både med tid og økonomisk, Da der er så mange ting der spiller ind her. Og det er umuligt at tænke sig frem til inden man har solide data, på netop dit behov
--
#2
MadsAG
Junior Supporter
28-01-2022 17:12

Rapporter til Admin
Du kan slet ikke få refusion på standeren når du har elvarme, så den del behøver du ikke bekymre dig om. Det drejer sig i øvrigt kun om 1 øre/kWh du går glip af, men du sparer ~70 kr. om måneden på abonnement, så elvarme er den billigste løsning til elbil.
--
#3
NAsMaR
Mega Supporter
28-01-2022 19:14

Rapporter til Admin
#0 I princippet kan du bruge mormorladeren, men jeg tror du overser er at mange PHEVs ikke kan nedsætte deres ampere, det kan både gå udover elinstallationen og kan evt. starte en brand. Jeg ville være mindre bekymret hvis det var en ren el, som kan sættes ned i ampere ved opladning. Hvis du kører med mormorladeren, vil jeg tro det bedste er at få sat en elgruppe op på eltavlen til "elbilen" og lave en CEE kontakt. Jeg tror også det kræver en strømafbryder hertil. Har i overvejet en rigtig elbil? Der kommer mange ekstra udgifter på en PHEV med to motorer og et system der skal fungere sammen. #2 1 øre? Du får da 1,12 kr tilbage pr. kWh de fleste steder?
--
Sidst redigeret 28-01-2022 19:15
#4
MadsAG
Junior Supporter
28-01-2022 19:33

Rapporter til Admin
#3 OP betaler 1 øre i elafgift til opladning af bilen (med mindre han kan opvarme huset og bruge strøm for mindre end 4.000 kWh om året). Derfor går han maks glip af den ene øre, men det er stadig langt sjovere end at betale for et serviceabonnement.
--
#5
Rodael
Junior Supporter
28-01-2022 19:35

Rapporter til Admin
Jeg har brugt mormor-laderen på min PHEV i 2 år nu, det virker fint. Jeg har også sat den til at lade kl 23 med ... 6A eller 8A, kan jeg ikke huske, men installationen er 16A og skulle kunne trække >10A kontinuerligt.
--
Silent Base 802 | hx750i | 5800x | 2x16GB 3600mhz CL16 | Asus b550-f strix | RTX 3090 | 1tb evo 970 | LG 27GL850 + AOC Q27G2U
#6
Mormor
Gæst
28-01-2022 19:56

Rapporter til Admin
#1 umiddelbart også min tanke, men vil også gerne være på forkant så hvis jeg overså noget kritisk kunne jeg lige så godt få den vinget af i budgettet og ordnet installationen med det samme. #2 Pas, irellevant i såfald. #3 Hvis opladeren max kan levere 6 ah så er det irellevant om bilen kan trække 22, du kan ikke trække mere ud af opladeren end den kan afgive. I det her tilfælde vil den være begrænset til 6 ah Jeg vil gerne frabede mig el bils snakken, vi kan ikke komme økonomisk i mål på en elbil der opfølger vores ønsker og behov, der er 7 års garanti på bilen og jeg forventer vi tegner en service aftale, dermed kender jeg de fleste udgifter vi står overfor de næste 5 år. #5 Tak for input :)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#7
Danielh
Gæst
28-01-2022 20:52

Rapporter til Admin
Forsøg jer med mormorladeren, det er en helt fin løsning til mange brugere. Så slipper i også for at kigge på den synlige installation der følger med en fast ladeboks. Det kan dog blive et problem hvis i anskaffer jer en kraftigere mormorlader på et tidspunkt, da det ikke er alle stikkontakter der kan holde til det langvarrige forbrug. Men så længe i kun har 1,4kW er det ikke noget problem. Men hvis i skal op i noget hurtigere end det, skal i nok lige meget hvad have en elektriker ud.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#8
Ronson
HOL Moderator
28-01-2022 20:57

Rapporter til Admin
En ulempe ved en mormorlader er at den er lavet til at blive brugt sporadisk - altså når du er hos mormor og har brug for lidt strøm til at komme hjem på. Jeg har brugt min 2 år nu og den er ved at være slidt. Der er dårlig forbindelse til temperatursensoren så jeg kan kun lade med 6A hvis ikke jeg holder ledningen oppe når jeg sætter stikket (langsomt) ind, ellers tror den stikket er for varmt selv om det er -10°C udenfor og ikke har været brugt i flere timer. Er ved at sætte en easee op så at den begynder at fejle nu passer fint :) En anden ulempe er at hvis I vil have kablet med rundt så skal det ind og ud af bilen konstant og det glemmer man. Ikke det store problem med en hybrid selvfølgelig, men hvis I sigter efter at køre på el hele tiden så bliver det træls.
--
Klik her for evig lykke: http://chipsguiden.dk[...] Klik her for HOL Bladet: http://chipsguiden.dk[...]
#9
Benny
Gæst
28-01-2022 20:59

Rapporter til Admin
Ifølge Sikkerhedsstyrelsen bør opladning af elbil eller plugin-hybrid med nødlader i en almindelig stikkontakt ikke foregå længere end to timer, hvis man lader med en strømstyrke på over 6 ampere. https://fdm.dk[...] Bare til reminder.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#10
Mormor
Gæst
28-01-2022 21:08

Rapporter til Admin
#7 Jeg er nærigheden selv så vi kommer ikke til at skifte laderen medmindre den gamle går til ;) men tak. #8 Vi kommer til at køre rent på el om morgen til/fra arbejde. Skal vi ud og køre senere på dagen må det blive med benzin motoren i gang. Udgangspunktet for mig er det er en udgift på små 10.000 kr, jeg skal godt nok tanke meget benzin før den udgift er hentet hjem igen. Men fin pointe med sliddet derpå, men jeg kan ikke lade være med at lure lidt på om den ikke kan køres under bilens garanti, i tilfælde af den går til..men ellers, den tid, den sorg :) Vi kommer ikke til at slæbe laderen med rundt, den kommer til at hænge fast i carporten #9 Tak fordi du tog dig tiden til at læse #0
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#11
Schalburg
Juniorbruger
28-01-2022 21:09

Rapporter til Admin
Du må ikke trække merer ovre 6A i merer end 2 timer i træk
--
#12
mormor
Gæst
28-01-2022 21:10

Rapporter til Admin
Kan vi ikke alle lave en aftale om vi ikke skriver et svar her i tråden medmindre man har læst #0 ?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#13
Keld
Gæst
28-01-2022 21:14

Rapporter til Admin
Ny eller gl installation, så er der squ ikke mange mennesker der køber en hybrid/el bil, for at køre på mormor lader. Men gds folk ved jo bedst. :-D
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#14
mormor
Gæst
28-01-2022 21:18

Rapporter til Admin
#13 Hehe det er rigtigt, det er vigtigt naboerne kan se ladeboksen på væggen så alle kan se hvor miljø rigtige og velhavende man er, jeg antager du også venter et par måneder med at fjerne klistermærkerne fra de nye vinduer ;).
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#15
Keld
Gæst
28-01-2022 22:08

Rapporter til Admin
#14 Du må være specielt skruet sammen i hovedet, hvis du har sådan tanker. Men jeg fik ret. GDS-manden ved bedst. :-D Behold du bare din mormor lader.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#16
danielh
Gæst
28-01-2022 22:12

Rapporter til Admin
#11 Jo man må gerne "trække merer ovre 6A i merer end 2 timer i træk"
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#17
Mormor
Gæst
28-01-2022 22:16

Rapporter til Admin
Du må godt nok komme fra et sølle sted i livet hvis du har sådan et behov for at omtale gør det selv folk så negativt, der hvor jeg kommer fra har vi respekt for hinanden.. Men måske jeg misser pointen her, hvad er det du ønsker at bidrage med her i tråden, altså ud over at snakke ned til mig?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#18
LasseSoeby
Ultrabruger
29-01-2022 15:10

Rapporter til Admin
Du skal investere i en ladeboks - det er min helt klare anbefaling. Har selv en plug-in hybrid, og kører ca. 40-45 på normale hverdage. Men så har vi dage, hvor vi henter/bringer børn til sport, teater m.v.. Nu med ladeboksen, så kan jeg nå at lade nok til, at køre dem også, og bruger derfor ikke benzin. Men... at skulle leve med mormorladeren betyder bare, at når du har de dage, hvor du skal køre lidt ekstra, så vil du ikke kunne nå at lade noget brugbart. Jeg startede selv med kun at have den, men det giver så meget ekstra "frihed" med ladeboksen. Håber det svar kan bruges.
--
Asus Strix B450-I Gaming, Ryzen 5600X, 1x8 GB Corsair 3000MHz LPX, Samsung 850 Evo 240GB SSD, GTX 1080 Ti
#19
Mormor
Gæst
29-01-2022 15:13

Rapporter til Admin
#18 tak for input. jeg forstår til fulde tanke gangen, men når jeg alligvel indstiller bilen til kun at oplade efter kl 23, så vinder jeg bare ikke det store.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#20
kjempff
Bruger
29-01-2022 15:41

Rapporter til Admin
Well, Jeg lader med mormorlader og det går fint. Jeg er ikke klar over hvor meget den trækker udover at den kan lade mit 13kw batteri på ca 5 timer, men jeg ved at du kan købe ladere der kan stilles til kun at trække 6a, og nogle biler kan du også instille til kun at modtage 6a, så du kan jo prøve at undersøge hvad den der følger med kan. Min hybrid er officielt sat til 63km range, men en tur frem og tilbage på arbejde på ren el koster 70% af batteriet, så hvis du regner lidt på det så bliver det 30km på en fuld opladning. Det rykker selvfølgelig en del for tiden når den skal varme kabine osv op på 2 korte ture, men det var aligevel lidt uventet at det var så langt fra det opgivne. En Rav4 har officielt 80km range, så hvis du vil regne med at køre 40 på el er det måske den eneste hybrid lige nu der reelt kan. Hvad angår ladeboks ... jeg kan på ingen måde se at sådan en kan tjene sig selv hjem på en hybrid bil. Til gengæld bliver du sikkert hurtigt træt af at hente kablet ud af bagsmækken hver eneste dag, så hvis du går med mormorlader er det måske en idé at have en der sidder "permanent" der hvor du parkerer - Og hvis du aligevel skal købe en ekstra (2000+ kr) så sørg for at få en der kan stilles til at lade med 6a, så skulle du ihvertfald være safe (på den anden side så er der heller ikke så langt op til en ladestander derfra hehe).
--
Sidst redigeret 29-01-2022 15:48
#21
jfj
Junior Supporter
29-01-2022 15:48

Rapporter til Admin
#0 Jeg ville ikke købe en PHEV, med mindre planen var at køre den helt død. Jeg har ingen garantier, men om 5 år, kan du stort set ikke få noget for din brugte PHEV. Jeg kører selv MG EHS, altså en PHEV men den er leaset, netop fordi bilmarkedet er så volatilt pt. Brugt priserne er høje pga. lange leverings tider og fordi der sker rigtig meget på elbils fronten. Hvad med en brugt elbil? Det kan ikke betale sig for dig med et abonnement til refusion når du har elvarme. Hvis du vil have et abonnement skal du have Clever, de er de eneste der giver refusion selvom man får nedsat elafgift pga. elvarme.
--
Hep Hey
#22
Mormor
Gæst
29-01-2022 17:57

Rapporter til Admin
Du slår det op som fakta, hvad har du at underbygge din påstand med - ud over spekulationer? men nu bad jeh udtrykkeligt om vindprqng over elbils snakken tidligere i tråden, missede du tydeligvis. Men find mig en station car til 250k, brugt eller ny. Jeg afventer i spænding.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#23
Mormor
Gæst
29-01-2022 18:16

Rapporter til Admin
* nu bad jeg udtrykkeligt om at vi sprang over. skulle der stå. stationcar eller familie venlig SUV. Jeg er meget lydhøre.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#24
Martin Lohse
Supporter Aspirant
29-01-2022 18:23

Rapporter til Admin
På den lange bane ville jeg investere i en decideret lader. En mormorlader er beregnet til nødladning. Er det 1 fase og 3,7 kw en phev kan trække?
--
#25
Helmer
Monster Supporter
29-01-2022 18:33

Rapporter til Admin
#0 dine antagelser er korrekte. Du går mod anbefalingerne fra eksempelvis fdm, men der er ingen problemer. og så til det andet: #23 hold op du har er problem. Det her er et Forum og ja du kan gemme dig bag et gæstenavn, men prøv i det mindste at tale bare en lille smule pænt. Du køber en bil til 300k+ så at købe en standard 11KW lader er en MEGET lille post for 1. at få sikkerheden i orden 2. gøre det lettere for dig selv i hverdagen. 3. Typisk også pænere Hav en god aften.
--
#27
Hodja^
Nørd Aspirant
29-01-2022 21:06

Rapporter til Admin
#25 - Den her tråd er bare ENDNU et klasse eksempel på hvorfor det er så håbløst at vi tillader gæste brugere herinde på HOL.dk Få det nu lukket ned - så stopper alt det der ævl og kævl fra gæstebrugere vel forhåbentlig osse.
--
#28
Yoomee
Juniorbruger
29-01-2022 22:15

Rapporter til Admin
Hvis det tilfældigvis er en KIA Ceed phev du tænker på, kan jeg informere om at en opladning oftest tager 7-8 timer på 6A mormorlader. :) har selv en. alt efter vejr lader den med ca. 1.2-1.3 Kwh Gætter bare siden jeg ved at batteriet i Kia ceed er 8.9 Kwh :)
--
#29
Benny
Gæst
29-01-2022 22:37

Rapporter til Admin
#28 6 Ampere på 230 volt strømnet giver 1,38 kilowatts. Men ja lidt går jo spildt undervejs så du er ikke helt skævt på den :-)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#30
Wut
Semi Nørd
29-01-2022 22:52

Rapporter til Admin
#27 Fuldstændig enig. #topic Nu ved jeg godt, at OP er totalt inputresistent, men sådan generelt til emnet, for debattens skyld: Jeg ville 100% installere en fastmonteret lader. Der er mange fordele, blandt andet: - Man kan lade med op til 11 (22) kW alt efter bil, så hvis man skal bruge bilen igen efter kortere tid end 6-7 timer, så har man ladet så meget som muligt og den er klar igen. Gæster kan også bruge den, og gæster med større batteri kan nå at lade i god tid. - Laderen har sin egen gruppe og HPFI, så det er nemmere at fejlsøge, og mindre risiko for at komme til at sætte for meget last på en enkelt sikring - De 10.000 kr er en investering i huset. Sælger man huset og laderen følger med, så trækker det hos mange købere op. Så pengene er jo ikke tabt. - Man kan alternativt tage laderen med sig, når man flytter, og så er kun halvdelen af pengene bundet i huset (kabel og gruppe). - Man kan lave en god aftale med en elektriker, så man selv trækker kabel, og han "bare" skal koble på. Det kan fås biligere end de 5000 kr installationsudgift ved diverse udbydere. - En boks er pænere end en dinglende mormorlader - En boks er lavet til at koble til og fra hver dag, hvorimod en mormorlader er lavet til undtagelsesvis ladning. Man kan godt have tvivl om, hvor mange år, den så holder. Og når den brænder af, så skal man ud og købe både en boks og en ny mormorlader, man kan have med sig på farten. - Hvis man gerne vil have mormorlader med sig på farten, så skal man huske at pakke den ned hver gang, frem for at bruge en fast boks og altid have mormorladeren liggende i frunk/bagagerum. - En boks kan hænges op, så kablet hænger pænt, og lige er klar til at pløkke i bilen. Bevares, det kan man også med en mormorlader, men hvis man ikke lige har mulighed for at den kan hænge et sted uden regn, så bliver den kønneste løsning en boks. - Man minimerer risikoen for overophedning/brand. Jaja argumentet er altid "Jamen min installation er kun 2 år gammel, og lovlig, og i orden, så det sker jo aldrig". Men der er jo ikke ændret væsentligt i installationer fra 1980 og til nu. Det er det samme 1,5 kvadrat-kabel, der er ført frem, og stikkontakter må fortsat kun bære 6A kontinuert. Det handler IKKE om, hvorvidt det er lavet lovligt, eller i orden, men om der skulle gemme sig en dårlig forbindelse mellem et kabel og en stikkontakt på bagsiden. Det ser man OGSå i nye installationer (f.eks. hvis kontakten ikke klemmer ordentligt på kablet), og det opdager man først, når enten kontakten er rygende varm eller er gået i brand. Jeg har selv en stikkontakt i mit skur, som er trukket med kraftigt kabel mv, men den blev meget varm (da jeg mormorladede med 6A), netop fordi det viste sig, at den ene leder ikke bandt godt nok i kontakten bagpå. Nej, den var hverken "ulovlig" eller "gammel", men var ikke i orden. Det kan man jo så bare ikke helt opdage, før problemet er synligt. Spørg hvilken som helst elektriker, hvor mange underlige samlemuffe/kronmuffe-samlinger de har fundet i væggene rundt omkring - også i nye huse. Og forresten: Argumentet "Jamen man kan ikke trække mere strøm end 6A fra en mormorlader, når den er indstillet til det".... det ved man fanme da ikke en kæft om! En mormorlader består dybest set kun af en controller til at signalere til bilen, hvor meget strøm, den må trække, og et sæt relæer til at tænde/slukke for AC-forsyningen til bilen. Det er bilen, der bestemmer, hvor meget strøm, den har tænkt sig at trække ud fra, hvad den får at vide fra laderen. Men bilen kan i princippet bare suge løs. Nogle ladere (ikke alle!) har en overvågning af strømtrækket, som afbryder opladningen, hvis strømmen overstiger hvad laderen kan tåle. Andre har ikke. Nogle er snu og afbryder strømmen ved de indstillede 6A + en fejlmargin på X%. Men andre cutter først strømmen, når laderens max (i mange tilfælde 16A + margin) overskrides. Så kan man jo gå og tro, at laderen kun leverer 6A fordi "Den kan jo ikke levere mere, lol omg lol!", men i princippet kan bilen suge 16A på nogle typer ladere. Så er det jo røvligemeget med, om installationen er 2 eller 30 år gammel, eller om den er lovlig eller ej. 16A kontinuert på en 1,5 kvadrat gennem en random FUGA kontakt kan give en meget varm kontakt eller varme ledere inde i væggen (FDM har testet meget på det, bare brug google). Endnu engang er det en klog ide at få trukket et kabel + egen gruppe/HPFI, så hvis bilen går amok, så er sikringen det svageste led, og går, og så har man beskyttet både sin bil og hus og familien. #0 Du angiver batteristørrelser i "kw" og ladeeffekt i "kw/h" og tror, at en lader er strømbegrænset, samt der aldrig er dårlige installationer i 2 år gamle huset. Det er fint. Du har fuld styr på det. Brug du bare din mormorlader. Det kan umuligt gå galt. Bare giv gas!
--
Ignorer gæster eller udvalgte brugere, se: https://www.hardwareonline.dk[...]
--
Sidst redigeret 29-01-2022 22:53
#31
Thomas G
Elitebruger
30-01-2022 12:51

Rapporter til Admin
Ville vælge at få en lader, de koster lidt, men som det nævnes er mormor lader bare ikke verdens bedste ide, heller ikke selvom huset er helt nyt. Har du 380v stik kan du få en omformer til type2 og så er du kørende. Personligt er jeg glad for at have et type2 stik der bare sidder klar på væggen til at blive smidt i bilen. Type2 er solide stik, så der er det kan tåle en del brug. Men som de andre siger kan du jo starte med mormor lader og opgradere nede af vejen. Side gevinst ved fast lader, hvis du får gæster med elbil, kan det betyde en del for dem at lade hos dig. Er økonomien stram eller du er principfast kan de jo bare betale for forbruget, hvis det skulle ske.
--
#32
NiceRag
Semi Nørd
30-01-2022 13:19

Rapporter til Admin
Det er min tanke at hvis du køber en ikke-fuld elektrisk elbil i dag, så er den stort set værdiløs, jo tættere på 2030 du kommer. Jeg ville aldrig købe en plugin i dag, til at eje i 5 år. I så fald, skulle det nok være en brugt en, som i forvejen er værdiløs om 5 år :P Hvor mange ville købe en brugt plugin hybrid, i 2027 ? jeg tvivler på det er ret mange - ergo er værditabet nok ret stort vi kiggede på bil i sommers og endte med en ~3 år gammel benzinbil. Vi regner med at have den i en række år (2030, hvis ikk afgifterne og benzinen bliver for dyr til den tid) Vi ville ha gået helt elektrisk, men det var ikk inde i budgettet - samtidig med vi ikke kan lade op herhjemme
--
Sidst redigeret 30-01-2022 13:20
#33
Mormor
Gæst
30-01-2022 13:42

Rapporter til Admin
#25 men det er jo samme skide snak hver eneste gang nogen spørger til en bil herinde, køb en el bil, køb en el bil!! Vi er en stor familie, jeg vil sindssyg gerne have en el bil men når budgettet kun rækker til en Kina så kommer vi ikke i mål, folk herinde lever i en ufattelig snæver verden hvor det er umuligt at forestille sig man har et behov for en større bil, eller er begrænset af et budget. Min dør står altid åben, men budgettet er 250k og vi skal bruge en bil i station car størrelsen, vis mig en og jeg køre afsted med det samme. #26 Tak for person angrebet, håber du sover bedre. #27 hvad forskel havde det gjort jeg havde en bruger? #28 helt korrekt, og tak for info :) #30 tak for de pæne ord, skal du ikke huske at svine Ronson til der har brugt en mormor lader i 2 år. #31 gæster må lade hjemmefra, har heller ikke en resevedunk benzin til at stå til at fri afbenyttelse :) #32 fortæl mig hvad alternativet er, jeg kan få en fornuftigt bil med automat gear, alt i udstyr og 7 års garanti for 250, jeg kan ikke afvente 5 år med at købe en bil, jeg kan ikke trylle 150.000 ekstra frem ud af det blå, og jeg finder ikke en brugt bil med tilsvarende udstyr og garanti i samme prisklasse. jeg er virkelig ikke interreseret i der skal gå el bil snak i det, for det kan ikke lade sig gøre for de penge vi har, længere er den ikke.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#34
Wut
Semi Nørd
30-01-2022 19:31

Rapporter til Admin
#33 tak for de pæne ord, skal du ikke huske at svine Ronson til der har brugt en mormor lader i 2 år. Jeg har ikke svinet folk, der bruger mormorladere. Jeg sviner folk, der har et ufatteligt dårligt begreb om tingene, og samtidig mener, de kan tale ned til andre mennesker på et åbent forum. Savvy?
--
Ignorer gæster eller udvalgte brugere, se: https://www.hardwareonline.dk[...]
#36
Bangsen
Bruger Aspirant
30-01-2022 21:16

Rapporter til Admin
Kan du lade på eller tæt på dit arbejde? Eller måske få din arbejdsplads til at investere i en lader? Når du har nedsat elafgift er det vist kun clever, der giver refusion/tilbagebetaling. Hvis du kan lade tæt på dit arbejde (clever), måske endda dagligt, så er en clever box, måske værd at overveje. Et abonnement hos dem, evt. all in one/unlimited, gør at du lader gratis ude. Så er regnestykket lidt anderledes, og det er en overvejelse værd, ikke at det med sikkerhed kan betale sig, men komfort koster lidt. :-) ps. Jeg startede med mormor lader, men det tog for lang tid, gerne 10+ timer, så, det opgav jeg.
--

Opret svar til indlægget: Plugin, Mormor lader eller fast.

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE