Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Spærre betalingskort for at stoppe hævning?

Af Ultra Nørd Nubi | 15-03-2022 16:39 | 1345 visninger | 26 svar, hop til seneste
Jeg har for et par uger siden lagt en ordre hos en, troede jeg på det tidspunkt, legitim e-mærket webshop. Nu et par uger senere regner det ind med klager på bl.a. Trustpilot og jeg indser så småt jeg nok er røget i en fælde da forretningen er umulig at få fat i, udøver censur på deres FB side og *intet* har sendt mig. Besynderligt nok har de faktisk ikke hævet beløbet endnu. Jeg har gennemført en autorisation for betalingen med et visa/dankort. Er der nogen herinde der ved om den stadig kan hæves hvis jeg spærrer mit kort? (Banken er lukket for i dag, men ringer til dem i morgen ellers)
--
Sidst redigeret 15-03-2022 16:40
#1
Comicsdk
Junior Nørd
15-03-2022 16:47

Rapporter til Admin
Normalt er det butikken der skal annullere reserveringen, men det kan godt lade sig gøre at få kortudstederen til det. Det er lykkedes mig et par gange at få forklaret min bank at jeg var på vej til at blive bollet. For nogle år siden var der også et råddent selskab i Nordjylland der mente at jeg havde bestilt et abonnement af en art, jeg spærrede kortet med det samme og der blev ikke trukket det reserverede beløb af samme årsag. De hundrede kroner et nyt kort koster, er hurtigt tjent ind, hvis du står i en situation hvor du ikke kan få fat i banken, f.eks i weekenden.
--
#2
gæst
Gæst
15-03-2022 16:55

Rapporter til Admin
#0 Hvilken bank har du ?? Er ret sikker på du kan ringe til banken på dette tidspunkt (kl 16:55)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#3
Comicsdk
Junior Nørd
15-03-2022 16:59

Rapporter til Admin
What gæst said. De fleste banker har et nummer du kan ringe til for at spærre straks - ellers kan du temmelig sikkert gøre det i din netbank.
--
Sidst redigeret 15-03-2022 16:59
#4
BoreBissen
Ultra Nørd
15-03-2022 17:00

Rapporter til Admin
#0 Hvilket site er der tale om? Knapt så fedt hvis andre herinde fra skulle ryge i samme fælde.
--
HP 15s-eq2819no AMD Ryzen 5300, Quad Core m. SMT @ 3,8 Ghz | 2 x 8 GB RAM @ 3200 MHz, CL 22 256 GB Nvme SSD | 15,6" FHD SVA-skærm
#5
fisk7aal
Junior Supporter
15-03-2022 17:11

Rapporter til Admin
Hvis du har tid, så husk at hæve en stak kontanter, så du kan købe mælk og smør.
--
#6
Nubi
Ultra Nørd
15-03-2022 17:14

Rapporter til Admin
#4 > Inkpro.dk: https://dk.trustpilot.com[...] Der har også været noget på FB om det, men de bortcensurerer det ret hurtigt fra deres side derinde. Det veksler tilsyneladende også om folk får trukket pengene (og ingen vare ser) eller bare venter forgæves på en vare men beholder pengene. Ift. spærring af kortet kan jeg selv gøre det via netbanken, men hvis det ingen effekt har vil jeg lade være da det medfører en pokkers masse arbejde med at få opsat betalinger igen på det nye kort når det kommer :-/ Så det jeg ville tale med banken om er hvorvidt man overhovedet kan stoppe en autorisation i at blive hævet.
--
#7
BoreBissen
Ultra Nørd
15-03-2022 17:19

Rapporter til Admin
Det er sgu lettere skummelt! Der er et gammelt og etableret firma, har handlet hos dem flere gange. Derfor virker der besynderligt den måde de opfører sig på.
--
HP 15s-eq2819no AMD Ryzen 5300, Quad Core m. SMT @ 3,8 Ghz | 2 x 8 GB RAM @ 3200 MHz, CL 22 256 GB Nvme SSD | 15,6" FHD SVA-skærm
--
Sidst redigeret 15-03-2022 17:21
#8
GhostHuntr
Junior Nørd
15-03-2022 17:20

Rapporter til Admin
Inkpro.dk har jeg ikke haft problemer med, det er dog også et par år siden jeg sidst brugte dem
--
Puls er en bonus!
#9
Nubi
Ultra Nørd
15-03-2022 17:21

Rapporter til Admin
#7 > Præcis det der også har taget fusen på mig, jeg spekulerer lidt i om de er blevet opkøbt eller lign. Men det er bare gætværk.
--
#10
BoreBissen
Ultra Nørd
15-03-2022 17:24

Rapporter til Admin
De har over 41.000 anmeldelser på TP - og af dem er over 80% positive. Hmmm...!
--
HP 15s-eq2819no AMD Ryzen 5300, Quad Core m. SMT @ 3,8 Ghz | 2 x 8 GB RAM @ 3200 MHz, CL 22 256 GB Nvme SSD | 15,6" FHD SVA-skærm
#11
Nubi
Ultra Nørd
15-03-2022 17:30

Rapporter til Admin
#10 > Jeps alt ser fornuftigt ud, indtil for et ca. et par uger siden. Hvis du kigger på de 1-stjernede anmeldelser jeg linkede til kan du se de kommer ind ret hurtigt pt. og alle med samme problem (ingen respons fra butikken)
--
#12
pederlk
Guru
15-03-2022 17:53

Rapporter til Admin
Du kan også spærre dit kort via din bank app
--
GIGABYTE Z390 AORUS PRO | Intel i7 8700k 3,7@4,7GHz | G.SKILL DDR4 F4-4000C18 4000MHz 16GB(2x8) | MSI GTX 1070 ARMOR 8G OC | Samsung 980 Pro 250GB
#13
afm|
Semi Supporter
15-03-2022 17:59

Rapporter til Admin
På mit arbejde køber vi al toner hos Inkpro, og vi har aldrig oplevet problemer. Vi handlede senest hos dem i januar 2022. Som flere af de 1-stjernede anmeldelser skriver, så er Inkpro overgået til et ny system, og har leveringsudfordringer. Hvilket nok har væltet dem bagover med henvendelser. Jeg gætter på de arbejder på højtryk for at løse problemet. Ifølge CVR er der ikke ændrede ejerforhold. Så du skal nok bare væbne dig med lidt tålmodighed. Jeg vil ikke spærre mit kort.
--
I7 9700K - StrixZ390 - Strix RTX2070 - 32 GB G.Skill 3600 MHz - M.2 960 Evo 250GB - SSD 860 Evo 1TB - SSD 850 Evo 500GB - Evga 850W G2 - FD Define R5
#14
TombStoneDK
Monsterbruger
15-03-2022 18:01

Rapporter til Admin
Jeg stod pludselig og havde købt noget jeg ikke var klar over i et andet land. Jeg forsøgte at annullere ordren men deres support ville slet ikke hjælpe mig, det var bare ærgerligt. Jeg var endt i en situation hvor jeg havde fået annulleret bestillingen, men jeg var ikke opmærksom på at jeg havde bestilt uden annulleringsret. Så nu stod jeg i en situation hvor produktet var annulleret og de ville ikke give mig det jeg så kom til at betale for. De havde hverken reserveret eller trukket pengene, så jeg spærrede kortet. Det var dog godt nok kun et Visa Electron, ved ikke om det er anderledes med dankort eller hvis de har reserveret pengene. Jeg har intet hørt hverken fra forhandleren, banken eller andet, og det er trods alt ved at være små 4 år siden. Jeg har/havde Nordea.
--
ASRock X570 Taichi - Ryzen 5800x - Corsair Vengenance 16GB 3200 - EVGA 1080TI SC2 - Corsair RM850i - Lian Li O11 Dynamic - EKWB Customer waterloop
#15
Jesper
Gæst
15-03-2022 18:24

Rapporter til Admin
#6 Inkpro.dk Vræææl. Det var IKKE en god nyhed (for mig), jeg har lige bestilt hos dem for 4 timer siden. :-( Heldigvis kun for et par hundrede kroner, så jeg gør (for nu) ikke andet end at se om varen kommer. (De har kun reserveret men ikke hævet) Til nu har de jo fint overholdt lovgivningen og alt er efter "bogen". Skulle de hæve uden at sende, så politianmelder jeg naturligvis og laver skriftlig indsigelse i min bank. Sender de ikke inden for rimelig tid, så får de et ring samt mail om at annullere handlen og fjerne reservationen. Fjerner de ikke reservationen, så laver jeg skriftlig indsigelse i min bank, hvor jeg medsender kopi af den mail butikken får fra mig.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#16
Magik
Gigabruger
15-03-2022 18:43

Rapporter til Admin
måske det er noget med krisen + Rusland osv siden det plusseligt er et par uger siden, der er jo kommet flere lukninger og blokeringer af deres firmaer/bank kontos + mere i eu
--
#17
Jesper
Gæst
15-03-2022 19:09

Rapporter til Admin
#16 Der er tale om et dansk aktieselskab. Der er ingen ændringer i ejere eller bestyrelse i flere år. Sidst indsendte regnskab der blev underskrevet 21/8 2021 viser et overskud på 812.056 kroner efter skat. Så det ligner absolut ikke de fusker. Jeg tror #13 har ret i de blot har nogle interne problemer. Link til oplysninger, til dem der måtte ønske at se nærmere på dem: https://datacvr.virk.dk[...]
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#18
Magik
Gigabruger
15-03-2022 19:30

Rapporter til Admin
#17 har du overvejet om der kunne ligge muligheder for deres leverandør / partner / moder selskab osv - lager, rute ud af kina, eller evt køber deres vare ind i det områder + div der er mange flere aspekter end bare Dansk ejet der er osse danske russere som har danske navne. men er bare spekulation fra min side jeg tilføjer som evt mulighed.
--
Sidst redigeret 15-03-2022 19:31
#19
Jesper
Gæst
15-03-2022 20:18

Rapporter til Admin
#18 De kan sagtens få varer fra østen eller ha leveringsruter/lager der er problematiske, helt enig! Men deres selskab inc holdingselskab er dansk. Ser man på ejer og hele bestyrelsen er det danske navne, jeg tvivler ret stærkt på de er russere. De har også 38-41 ansatte her i Danmark, så der er ikke tale om et lille snollet enkeltmandsfirma der opererer fra en baggyde. 23 mio i bruttofortjeneste (inden løn og lokaleleje mv) i sidste regnskabsår. 500.000 kroner i aktiekapital (den er intakt) 800.000 i overskud sidste regnskabsår. Revisorpåtegning uden anmærkninger. De hæfter solidarisk og ubegrænset med deres holdingselskab (så holdingselskabet kan ikke bare kører dem i grøften). Stiftet for 4 år siden. De kan sagtens ha nogle problemer med at få leveret varer, eller ha problemer med deres interne lagersystem (de ser ud til at udbygge det for ca 600.000 + afsat yderlig ca 2 mio i år). Men de ser absolut ikke ud som et firma der fusker deres kunder for nogle få 1000 kroner. Faktisk peger nærmest alt på det modsatte. Ud fra ovenstående ville jeg ikke være bange for deres reservation af et mindre beløb.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#20
Nubi
Ultra Nørd
15-03-2022 20:52

Rapporter til Admin
Tak for grave arbejdet til jer der har fundet en masse info på sagen. Jeg prøver at væbne mig med tålmodighed og holde øje med reservationen. Uanset hvad årsagen er ville det dog klæde dem at oplyse åbent i stedet for der bare er radio tavshed. (de har f.eks. smækket en telefonsvarer på i deres "åbningstid" som siger noget i retning af "send en mail")
--
#21
JS
Gæst
16-03-2022 10:05

Rapporter til Admin
#15 Du kan fortælle dem, at de skal slette din ordre. Du kan ikke anmelde firmaet for at hæve penge, før varen er sendt. Du kan heller ikke lave en skriftlig indsigelse i din bank, hvis der ikke er registeret noget unormalt.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#22
NeoLite
Supporter
16-03-2022 10:09

Rapporter til Admin
Hvis det er et nyt system der har givet dem problemer så meld det da for fanden ud i stedet radio silence! Jeg fatter ikke at et firma på den måde vælger at skyde sig selv i foden og ødelægge hvad der tilsyneladende er et rimlig godt ry?
--
#23
Carsten O
Supporter Aspirant
16-03-2022 10:47

Rapporter til Admin
Har bestilt ved dem flere gange uden de store problemer. Men sidst jeg bestilte i februar, kom mine vare ikke og jeg måtte rykke flere gange. De skrev bla at det var på grund af corona der-næst var det deres nye system som gav dem store problemer ! Der gik ca 5 uger inden jeg modtog mine vare. De trak ingen penge og det har de stadig ikke gjort ? Tror ikke på at det er et fup firma, men at de stadig har kæmpe problem med deres nye system og som de nok burde melde ud med at de har !
--
#24
BoreBissen
Ultra Nørd
16-03-2022 10:50

Rapporter til Admin
De skulle vel ikke være fanget i noget ransomware halløj???
--
HP 15s-eq2819no AMD Ryzen 5300, Quad Core m. SMT @ 3,8 Ghz | 2 x 8 GB RAM @ 3200 MHz, CL 22 256 GB Nvme SSD | 15,6" FHD SVA-skærm
#25
Mlarsen
Bruger
16-03-2022 13:57

Rapporter til Admin
Jeg bestile i slutningen af november 2021 toner til en gammel laserprinter hos dem. Ingen reaktion. Efter en uge skrev jeg til dem - ingen reaktion igen. Jeg skrev til dem igen, og fik så svar om, at de ikke havde fået min mail, og at der var forsinkelser og at de ikke kunne sige, hvornår varen ville blive sendt. Jeg valgte at vente, fordi det var det eneste sted, jeg kunne få uoriginale toner. Efter lidt over en uge kom pakken dog. Hende jeg snakkede med var meget flink og beklagede, men jeg føler lidt, at det var en dårlig undskyldning. Jeg ved ikke, hvad der er galt med firmaet, men står man en dag om mangler dårlige nye undskyldninger til sin chef, er det lige det rette sted at handle.
--
#26
djoffer
Ny på siden
16-03-2022 14:17

Rapporter til Admin
Bare til info, så kan jeg oplyse dig om at bankerne ikke som udgangspunkt må slettet en betaling på visa/dankortet når først den er godkendt. Og ej heller hjælper det noget at spærre kortet, da pengene stadigvæk kan blive trukket.
--

Opret svar til indlægget: Spærre betalingskort for at stoppe hævning?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE