Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Hvem vil købe Zenvo ST1 KUN 16 Mil

Af Ultrabruger michaelp | 19-02-2014 18:20 | 5933 visninger | 127 svar, hop til seneste
Top gear testede dansk producerede bil Zenvo ST1, og gæt hvilken fiasko det var, se mere her http://www.youtube.com[...] Det må virkelig være surt at være dansk bil producent og så lave sådanne en gang l.rt. Hvor mange Ferrari kunne man ikke få for de 16Mil (dansk pris) :)
--
#1
the688
Guru
19-02-2014 18:27

Rapporter til Admin
Nu skal Zenvo jo ikke konkurrere med serieproduceret "gøgl" som Ferrari - det er jo langt mere eksklusivt, rettet mod nogle få entusiaster og samlere, og ikke amerikanske celebrities og gangster-rappere - men ja, selvom TopGear startede rigtigt pænt, så får man selvfølgelig ikke nogen favorabel anmeldelse, når bilen fejler så hårdt som den gør. Det er dog synd at de var nødt til at teste den i øsende regnvejr - ligesom de kørte den i testen i regn, hvor den helt naturligt ikke hænger fantastisk godt ved underlaget, med den slags power. Det samme skete for f.eks en AMD Mercedes de testede. Alt for meget torque. Det kunne være fedt at se en "Stig Lap" i tørvejr med Zenvoen. Either way - jeg glæder mig som et lille barn til at se Hammond's test af Porsche 918'eren. Og dens duel med McLaren P1 - begge er fantastiske "teknologiske benchmarks" - men jeg håber sq at Porschen "vinder" duellen. Ikke bare fordi de så må kalde Clarkson for "Jennifer" :) Men husk - Ferrari 458 Italia brød jo også i brand hist og her da den udkom, men den er i dag stadig en utroligt respekteret køremaskine :)
--
"Nu med 20% mere Satan!"
#2
michaelp
Ultrabruger
19-02-2014 18:33

Rapporter til Admin
#1 du ved godt Jay Leno ejer en? han er da vistnok celeb hele vejen, så vidt jeg husker. Og omkring en custom built bil , som skal tilbage til Danmark 2 gange før de har en model som kan køre, det lyder simpelthen som en model de ikke selv har testet, og serieproduktion ? jo denne kunne godt være et godt eksempel på hvor galt det går når man serie producerer. http://www.gtspirit.com[...]
--
#3
Slettetbruger21
Mega Supporter
19-02-2014 18:35

Rapporter til Admin
Synes også det underligt at teste en så potent køremaskine i regnvejr. Det er lidt ligesom at teste en hverdagsbil på is, for derefter at give den dårlig karakter for at den ikke kan stå fast.
--
#4
the688
Guru
19-02-2014 18:38

Rapporter til Admin
#2 - jeg er "klar over" at Jay Leno har en af verdens fineste bilsamlinger. Ja, han er "kendt" - men det gør ham ikke til en useriøs bil-samler. Der var engang hvor Ferrari og Lamborghini var "eksklusive" - men i dag står der jo 2-3 af hver udenfor en hver gangster-rapper eller NBA-spillers hus. Så går charmen lidt af det. Ikke at det gør bilerne dårlige, men det gør ikke noget specielt godt for et mærkes "eksklusivitet". En bil som Zenvo konkurrerer nærmere med biler i klasse med Koenigsegg og f.eks Pagani. Ikke at det gør det okay at lortet bryder sammen - men man skal ikke have set ret meget TopGear for at vide, at det bestemt ikke er første gang at nogen sender en "meget ny" specialbil, som så bryder sammen et par gange.
--
"Nu med 20% mere Satan!"
#5
Martin_DJ
Guru
19-02-2014 18:58

Rapporter til Admin
Ja, måske drengene fra Køge skulle holde sig til at bygge noget andet end superbiler. For det kan de tydeligvis ikke finde ud af. Hvilket også bliver pointeret et par gange i TopGear. Bilen er ikke imponerende på nogen måde overhovedet, jo den er flot, men så stopper det også der. Man kan jo undre sig over at det eneste video man kan finde med bilen, er negativt betonet. Enten kører den af vejen på Jyllandsringen ellers får den baghjul af en Veyron på en motorvej i Dubai. Hvad med omgangstider? Hvor bliver de af, ikke en eneste official tid fra en anerkendt bane og bilen har eksisteret i snart 5 år.
--
Her må man ikke skrive specs på ens computer, for så er man en blærerøv, hvis eneste formål er at vise sit lem.
#6
the688
Guru
19-02-2014 19:11

Rapporter til Admin
#5 - Jantelov, much? Hvorfor siger folk altid "HVORFOR" - i stedet for "HVORFOR IKKE!?" - det er da FEDT at nogen nørder i DK bygger en bil. Det sidste vi lavede var en Ellert! Jeg ønsker da at det går dem super godt - på trods af startvanskeligheder. Hvor er det øv at folk har så travlt med at skyde andre folks drømme og projekter ned. Fedt at nogen "tør" lave sådan en bil, i et land som Danmark, af alle steder. Så nej, 3 gutter i et skur i Næstved har ikke lavet en bil der overgår det VW-koncernen kan lave når de kaster milliarder i kloakken for at få deres prestige-projekt-bil færdig. Havde nogen regnet med det? Zenvo er udviklet for småpenge, i forhold til hvad det normalt koster at udvikle biler i den klasse - og er på mange måder et fantastisk achievement. Ja, pisse bittert for gutterne at den ikke så særligt heldig ud i TG - men jeg har personligt ikke travlt med at pege og grine. Ferrari ville kun lade TG teste deres FFX ved at Michael Schumacher kørte den - på racer-slicks - under optimale forhold. Tesla Roadster blev nærmest latterliggjort i TG, og det blev antydet at bilen slet ikke var moden til at komme på markedet. Det er nu gået Tesla OK siden. Ferrari's 599 GTO fik også en meget hård medfart i TopGear, og kunne slet heller ikke finde vejgreb. Ja, Zenvo er et meget lille "amatørprojekt" - hvor er det VILDT at de er kommet så langt! Op med humøret, gutter - enhver der laver en bil med en Thors Hammer som logo, fortjener fan'me noget medgang!
--
"Nu med 20% mere Satan!"
#7
Martin_DJ
Guru
19-02-2014 20:04

Rapporter til Admin
#6 Det har absolut intet med jantelov at gøre at jeg har den holdning heg har. Har fulgt projektet ret tæt helt fra starten og tager da også hatten af for deres mod til at gøre det. Men at sammenligne et samlesæt med en superbil der er udviklet fra bunden er ikke helt fair synes jeg.
--
Her må man ikke skrive specs på ens computer, for så er man en blærerøv, hvis eneste formål er at vise sit lem.
#8
Ilwaz
Super Nørd
19-02-2014 20:20

Rapporter til Admin
#0 Fatter ikke at Zenvo gider superbil markedet, når du for meget mindre kunne lave en perfekt sportsvogn. Opskriften på en god sportsvogn ville nok være. Motor,Gearkasse,kobling,Udstødning fra E46 M3. Intøriet designer du efter en F40 også self nogen Racaro sæder, for til sidst at placere hele lortet på en MR2 eller Elise. Kryder så efter med eget design på "skallen" og nogen Pilot sport dæk. Bum du har en af de bedste sportsvogne på markedet.
--
#9
Martin_DJ
Guru
19-02-2014 20:22

Rapporter til Admin
#8 Nemlig, det var nok også hvad jeg havde gjort i stedet for. Chancen for succes havde også været en del større. Det må da også være bedre at kunne levere en af de bedste sportsvogne, i stedet for en af de værste superbiler :)
--
Her må man ikke skrive specs på ens computer, for så er man en blærerøv, hvis eneste formål er at vise sit lem.
#10
Dozer
Skribent
19-02-2014 22:03

Rapporter til Admin
#8, Ilwaz. hvis nu du fjernede dine skyklapper, eller den voks inficerede fugle rede, du kalder for hår, fra dine øjne, så ville det måske gå op for dig at de har lavet Zenvo som de har, fordi det har været deres ønske, drøm og vision. Det du beskriver er en bil som DU vil have den. Det er nu engang ikke ens betydende med at det er sådan de bør lave den. Hvis alle fulgte den tankegang, ville alle biler have store flammer på siden, og der ville kun eksistere Ilwaz-bilmærket. Men du skal være velkommen til at fremføre dine dybdegående markedsanalyser, tekniske detaljer, og mange måneders udvikling og forskning, der har foregået, siden du kan komme med SÅ klart et statement som du gør, og hvordan det kan være "en af de bedste sportsvogne på markedet". All in all, så er det et par drenge der har haft en drengedrøm, og gjort noget ved det. De har bygget en bil efter DERES vision, og så måtte det briste eller bære (som det har gjort med så mange andre supervogne) Vågn nu op for pokker. Hele verdenen drejer sig ikke rundt om dig. - Dozer
--
Mongollærling #3 Specs: Jeg har sådan en... Komputer!
#11
Martin_DJ
Guru
19-02-2014 22:18

Rapporter til Admin
#10 Sikke sur du kan lyde Dozer. Hvor meget viden har du inden for opbygning af en sportsvogn, siden du sådan skyder det Ilwaz siger ned? Nu er der sådanset noget om det han siger. Ja det er folkene bag Zenvo der har taget dette valg, da det var deres vision. Men hvorfor gabe over mere end man kan, som jo er hvad de har gjort her. Det ville man også vide, hvis man har talt med en professionel chauffør som faktisk har kørt bilen.
--
Her må man ikke skrive specs på ens computer, for så er man en blærerøv, hvis eneste formål er at vise sit lem.
#12
Ilwaz
Super Nørd
19-02-2014 22:38

Rapporter til Admin
Tilføjelse til #8 Jeg ville nok bruge Motor,gearkasse,kobling fra E36 istedetfor. Da de er noget billigere, samt holde mig til en "normal" manual, da SMG boksen ikke er den mest holdbar. #10 Jeg kan kun sige du har misforstået mit indlæg, forresten ligenu er jeg skaldet :) Ps jeg elsker hvordan du mener at jeg ikke har den store sportsvogn viden, og at du simpelthen er istand til at vurdere det! That cracks me up haha #11 Pas nu på, ellers bliver du osse ramlet ned af BullDozeren :P
--
#13
the688
Guru
19-02-2014 23:13

Rapporter til Admin
..fordi der er masser af profit i at lave en eller anden "skur-i-baghaven" kitcar ud af 20 år gamle BMW-stumper, som man har hentet hos den lokale hugger. DET ville der være et marked for - fordi der er jo vanvittigt mange track-day-racere i udlandet som keder sig voldsomt med Lotus, Ariel, og en lang række af de etablerede mærker på markedet... ...og hvem ville også lægge en tung rækkesekser - omend en lækker en af slagsen) i et lille og let chassis fra en Elise. Den ville blive tungere - og ødelægge den fantastiske balance som Elise'n har. Måske, som Dozer siger, havde de en drøm om at lave en vanvittig superbil - og ikke en IKEA-racer.
--
"Nu med 20% mere Satan!"
#14
Martin_DJ
Guru
19-02-2014 23:20

Rapporter til Admin
#13 Ja, en vanvittig superbil. Som er lige så meget et samlesæt som det Ilwaz foreslår. Lige bortset fra at man har valgt forkert på nogle meget vigtige punkter. Chassis, undervogn, styrtøj og bremser, disse ting er en ommer.
--
Her må man ikke skrive specs på ens computer, for så er man en blærerøv, hvis eneste formål er at vise sit lem.
#15
bo-l
Junior Nørd
19-02-2014 23:28

Rapporter til Admin
Den fik hård medfart. Men er imponeret over de alligevel har skabt en hurtig racer .på forhåndsvis få penge. men de skulle nok have valgt at starte med noget aandetem end en racer bil.
--
#16
Ilwaz
Super Nørd
19-02-2014 23:30

Rapporter til Admin
#13 Begynder du nu osse? Gider du specificere hvor jeg nævner det skal være en trackday bil? Jeg finder det osse fuldstændig udnødvendigt at kalde Zenvo for et skur i baghaven, skrev du ikke tilbage i #6 Man skulle være positiv og alt det gøgl? #14 Jeg takker for støtten, og er oprigtigt glad for du kan læse mit indlæg og forstå det, modsat de to andre tåber.
--
#17
Thomas9999
Elitebruger
19-02-2014 23:37

Rapporter til Admin
Til Zenvoens forsvar, fatter jeg ikke ligefor den bliver testet uden traction control i regnvejr. Kom igen Top Gear (Kæmpe fan af showet. Udover for jeg aldrig ind i mit lille hoved hvorfor man vælger at basere en superbil på et stål chassis.
--
#18
Ilwaz
Super Nørd
19-02-2014 23:41

Rapporter til Admin
#17 Eller bruger en V8 fra en Corvette til en Superbil.
--
#19
Thomas9999
Elitebruger
19-02-2014 23:57

Rapporter til Admin
#18 endnu et eksempel. Men det er typisk danskere, at skulle opfinde den dybe tallerken, hver gang man skal lave noget man ikke har prøvet før. Måske man skulle have et par råd, fra vores gode venner fra Tyskland næste gang ;)
--
#20
ToFFo
Guru
20-02-2014 01:46

Rapporter til Admin
De laver en fair sammenligning mht. turen omkring deres racerbane. En BMW M5 klarer banen hurtigere end Zenvo'en i vådt føre. Den har jo ingen traction control i racing mode. Det er jo latterligt. Hvordan skal man så tæmme over 1000 hestekræfter. Det er jo vanvid. Men vådt føre eller ej... Den bliver overhalet af en Ford Focus... En Ford Focus for helvede! Ja, Ford'en kørte på en tør bane. Men ffs, en Ford Focus! Babyfejl kan jo forekomme. Baglygterne dugger. Det er vel bare en utæt gummipakning. Det er småting. Det kan ske, og fikses naturligvis (forhåbentlig) gratis og uden brok. Danmark har aldrig kunne lave biler. Fred være med det. Men jeg er fandme skuffet over designet.
--
Nah.
#21
Ilwaz
Super Nørd
20-02-2014 04:18

Rapporter til Admin
#19 De gabte totalt over hvad de kunne klare. Os fuldstændig absurde mål at sætte sig, som nyopstartet firma at ville lave en Hyperbil, specialt på så kort tid. Det tog Pagani 7år at få lavet den første Zonda, og det samme for Koenigsegg med deres CCX.. Og ingen af dem havde vel og mærke et krav om 1000hp..
--
#22
the688
Guru
20-02-2014 06:39

Rapporter til Admin
#14 - hvad er der galt med undervogn, styr(e)tøj og bremser på Zenvo'en?
--
"Nu med 20% mere Satan!"
#23
CV
Guru
20-02-2014 06:58

Rapporter til Admin
Hehe, det er sgu morsom læsning her. :) Den ene fløj vil have en bil baseret på t-hansen BMW dele, og den anden halvdel vil have en superbil. # Ilwaz og Martin_DJ Det i beskriver som jeres "drømme bil", er der et eller andet sted ikke noget specielt ved. Der findes, eller rettere fandtes, massere af små up-comming bil fabrikanter der har forsøgt at lave den slags biler, specielt i England. Men det er kun ganske få at det rent faktisk er lykkedes for, at etablere sig som et brand. Det i efterlyser findes jo allerede fra flere producenter, så konkurrencen er enorm, og formodentlig ikke rentabelt at blande sig i det felt. #17 At race mode i bilen, udelukkende er uden traction control har med garanti også noget med penge at gøre. Det koster tid og penge, at udvikle et traction control program der kan håndtere så mange HK. Se f.eks hos Mercedes på nogle af deres Black serie biler, der fungerer traction control heller ikke perfekt, og man skulle mene at de har en langt større pengetank at nasse fra. Man har nok valgt et stål chassis, da det er billigste løsning. Mener at have læst at deres budget til udvikling og test var i omegnen af 50 millioner. Det får man ikke produceret mange kulfiber karosser for. #18 Nu er V8 så et ret normalt valg til en superbil. Og at man vælger Corvette's er ikke noget særsyn. Flere andre producenter af små-serie biler, har også brugt deres motor. Formodentlig fordi den er pålidelig, og nemt kan tunes. Forvent ikke at et så lille selskab, med et så begrænset budget, kan gå ud og udvikle deres egen motor som f.eks Koenigsegg har gjort. Når alt kommer til alt, så hænger penge og kvalitet sammen. Zenvo'en var en fed ide, og super cool at det lykkedes dem at producere en bil der på papiret skulle være en super bil. Man kan så ærge sig over at de nok har gabt over lidt mere end deres begrænsede økonomi har kunnet bære. Men så igen, der er tale om en bil som de fleste vil købe for "bragging rights", og ikke for at køre i den. Så det betyder jo et eller andet sted ikke så meget, om den virker i praksis eller ej.
--
#24
Martin_DJ
Guru
20-02-2014 07:05

Rapporter til Admin
#22 Bare det at du spørger, gør at jeg ikke føler en lyst til at springe ud i en længere teknisk forklaring. Men grunden finder du i #23.
--
Her må man ikke skrive specs på ens computer, for så er man en blærerøv, hvis eneste formål er at vise sit lem.
#25
michaelp
Ultrabruger
20-02-2014 08:03

Rapporter til Admin
#6 der er da masser af danskere som har gjort success, og der er da ingen som misunder dem dette, og de folk lavede da ikke en bommert ved at have nogle populære journalister til at vurdere den og finde problemer med produktet. Skype? Så glem janteloven, produktet/bilen er simpelthen ringere end vores ellert var, og så ønsker de en formue for det. Det er vel kun hvad man kan kalde danskere når de bliver dummest. #17 I showet siges der at traction control slår fra ved en vis hastighed, så det er vel til kørers forsvar at producenten har valgt forkert her? Det syntes Jeremy jo også var mærkeligt. Eller? prøv at se youtube igen , og lyt efter.
--
#26
TommyB
Giga Supporter
20-02-2014 08:18

Rapporter til Admin
Det er totalt unfair at de kalder det for Danmarks første bil. De glemmer helt Ellerten !! :) http://da.wikipedia.org[...]
--
Indholdet af dette indlæg er blevet redigeret af NSA. http://billig-arduino.dk[...]
#27
waskustobaskus
Maxi Supporter
20-02-2014 08:28

Rapporter til Admin
Jeg syntes det er fedt at nogen i lille Danmark prøver at lave en supervision. Personligt har jeg aldrig brudt mig om dens udseende. Alt for mange kanter som får den til at ligne en kit car.
--
#28
Dozer
Skribent
20-02-2014 12:37

Rapporter til Admin
#24 åh nej, er der nogen som rent faktisk beder dig om at uddybe dine påstande og meninger? Det er jo forrykt! #Ilwaz og MartinDJ, i ser kun det i vil se. Vi prøver at have en fornuftig diskussion med jer, og holde niveauet bare lidt oppe, og være velargumenterende. Men det er ret svært, når i begge sidder med skyklapper på, og klapper hinanden på ryggen hver gang i bare har sagt os imod. Afinstaller nu bare internettet, så kan vi alle få fred og et hyggeligt sted at være. - Dozer
--
Mongollærling #3 Specs: Jeg har sådan en... Komputer!
#29
ToFFo
Guru
20-02-2014 12:52

Rapporter til Admin
#23 - Når alt kommer til alt, så hænger penge og kvalitet sammen Det virker ellers ikke sådan. En bil til 16 millioner, som der går ild i efter 2 ture til værkstedet for at rette fejl? Til 16 millioner er det vel ikke for meget at forlange, at der ikke kommer kondens i baglygterne. Eller at der går ild i den... Den skulle fjernes fra markedet. Jeg kan i hvert fald ikke se det fede i at købe en bil til 16 millioner, som er så elendig at man ikke engang gider have den på banen.
--
Nah.
#30
CV
Guru
20-02-2014 13:20

Rapporter til Admin
#29 At læse og forstå. Jeg nævner på intet tidspunkt hvad de sælger bilen for. Jeg snakker udelukkende om hvad de har haft af økonomi til at udvikle og teste bilen. Og for lige at tage den også, så skriver du 16 millioner. Det er umiddelbart den danske pris, med latterlig afgift pålagt. Det får gutterne bag Zenvo jo ikke noget ud af. Den reelle pris ligger nok tættere på de 800.000 pund som blev nævnt i Top Gear. Og tager man deres begrænsede produktion på 15 biler, hvis de altså når at lave alle sammen, så giver det omkring 100 millioner danske kroner. Ikke meget fortjeneste, hvis man skulle bruge mere end de 50 millioner til test og udvikling. Andre eksempler på det er f.eks Bugatti Veyron og Lexus LFA. Begge biler bliver solgt med enormt underskud, hvis man medregner hvad det har kostet af test og udvikling at bygge de pågældende biler. De har heldigvis fordelen af, at have store kendte producenter i ryggen.
--
#31
CV
Guru
20-02-2014 13:23

Rapporter til Admin
Lige en rettelse. Prisen uden afgift skulle ligge omkring 5.6 millioner. Det giver en samlet indtægt på omkring 84 millioner, hvoraf de 50 er gået til udvikling og produktion.
--
#32
ToFFo
Guru
20-02-2014 13:27

Rapporter til Admin
#30 - Jeg tror prisen nævnt i Top Gear er uden afgift. Det er jo prisen på bilen det handler om. Hvis vi siger 800.000 pund er uden afgift koster bilen cirka 7,2 millioner. Med afgift løber bilen op i ca. 20 millioner danske kroner ifg. SKAT's afgifts beregner pr. 2013. Og det er endda rundet ned. Whatever. Jeg ville sgu ikke have en selvom jeg havde råd. Det er pinligt at købe en bil til den pris, som har babyfejl.
--
Nah.
#33
CV
Guru
20-02-2014 13:30

Rapporter til Admin
#32 Vi kan godt blive enige om at en bil i den prisklasse skal være i orden, ingen tvivl om det. Jeg prøver bare at argumentere for at det er utroligt svært, med de relativt begrænsede midler de har haft til rådighed. Man skal jo lige huske, at de penge som SKAT tager i afgift, ryger i statskassen, og ikke i producentens lommer. Så det er lidt naivt at tro, at bare fordi bilen koster 20 millioner her i landet, at de så har haft 20 millioner at bygge den for. ;-)
--
#34
ToFFo
Guru
20-02-2014 13:35

Rapporter til Admin
#33 - Ja afgift i Danmark er til grin. Det er vel snildt den højeste afgift på biler i hele verden. Jeg har ikke undersøgt det. Men det er vel godt derhen af. Dog er prisen stadig utroligt høj for bilen. Men lad os kalde det for en beta-version af bilen. Det er den eneste måde den kan undskyldes på :P
--
Nah.
#35
CV
Guru
20-02-2014 13:40

Rapporter til Admin
#34 Vi er i hvert fald i den høje ende. :P At kalde den en BETA version er nok ikke helt ved siden af. Er faktisk ikke klar over om de rent faktisk har produceret en bil til endelig levering, eller om der stadig kun findes deres 2 første produktioner, deres såkaldte test biler?
--
#36
Wook
Junior Supporter
20-02-2014 13:56

Rapporter til Admin
Overhovedet heller ikke i min smag overhovedet hvad man får for pengene når den koster (den er stadig møghammerende dyr uden afgift), og så er jeg faktisk fuldstændig ligeglad med hvilken vision eller midler de har haft til rådighed. Når man skal se på den med forbruger øjne som er det Top Gear prøver på, så ja den er fuldstændig fejlet. Ville da klart heller købe en track racer og så have en Audi R6 eller BMW M5 for de samme penge. Den bil kan aldrig nogensinde retfærdiggøres i min optik, jeg vil da gerne give dem kudos for at have prøvet at udleve en drøm. Men det så også det jeg mener om den spand.
--
#37
michaelp
Ultrabruger
20-02-2014 13:59

Rapporter til Admin
#35 hvis Jay Leno har en , så er det den anden TEST bil?
--
#38
CV
Guru
20-02-2014 14:03

Rapporter til Admin
#36 Jah, joh, man kan jo diskutere hvor meget forbruger test, der er i det Top Gear laver. De kører en hurtig bil rundt på en bane, som så uheldigvis går i stykker flere gange. (Det er ikke første gang at det er sket, skal det lige siges. Andre biler har lidt samme skæbne på deres bane, også biler i den prisklasse), og så kører de en "hurtig" omgang i forhold som er langt fra optimale. Ved ikke rigtigt hvad du kan bruge det til, som forbruger? #37 Pas. Ved bare at de oprindeligt lavede 2. Men har ikke hørt mere siden, om de rent faktisk har fået produceret en "consumer" klar version, eller om det kun blev til de 2.
--
#39
Martin_DJ
Guru
20-02-2014 14:20

Rapporter til Admin
#28 Sikke med ord og så fra sidens største rygklapper. Hvorfor skal jeg sidde og uddybe, hvorfor hele undervognen er forældet teknologi og bremserne er underdimensioneret? Når I alligevel ingen forstand har på området. Den dag hvor du tilføjer, til at holde en diskussion på et højt og sagligt niveau, har vi stadig til gode.
--
Her må man ikke skrive specs på ens computer, for så er man en blærerøv, hvis eneste formål er at vise sit lem.
#40
xz-master
Supporter Aspirant
20-02-2014 14:25

Rapporter til Admin
26# hahahaha, nice one :D
--
#41
CV
Guru
20-02-2014 14:31

Rapporter til Admin
#39 Det lidt komiske er at du påstår at du har forstand på det, men nægter at forklare dine påstande. Det kan man ikke tage seriøst. Alle og enhver kan komme og sige de ved en masse om noget, hvis ikke man skal backe sine påstande op. Så det der med at du vil have en diskussion(debat) på et højt og sagligt niveau, kommer jo lidt til kort når du ikke selv vil være saglig.
--
#42
Dozer
Skribent
20-02-2014 14:34

Rapporter til Admin
#39 Hvad er det lige præcis jeg er rygklapper overfor? :) Og hvorfor påstår du hårdnakket at jeg/vi ikke aner noget som helst om noget, og derfor ikke vil forklare eller uddybe dine påstande? Jeg er lutter øre. Forklar endelig dine meninger. - Dozer
--
Mongollærling #3 Specs: Jeg har sådan en... Komputer!
#43
michaelp
Ultrabruger
20-02-2014 14:34

Rapporter til Admin
#38 tænk du bare hvis du kom hjem med helt ny PC custom built, og den gik ned første gang du startede et spil som bf4 eller so. og anden gang, der røg dit grafik kort af ukendte grunde men pc'n skulle tilbage, og 3. gang, vel der skuffede den sgu i bf4 og du valgte at give den bundkarakter, surt! Der er ikke langt med de 2 test, det kommer vel and på så mange ting, og der er nok flere som mener de tester deres produkt før de lader journalister prøve det an i whatever vejr eller forhold de ønsker. og så er selv TopGear jo ikke mere forbruger show, end det er lir for øjene , tror du selv Jay Leno ventede på TopGear da han skulle vælge Zenvo ST1? Dem som køber de modeller venter sgu ikke på TopGear, og os der ikke køber vi ser det så i sådanne show når de leger med biler. Så forbruger? well det er da ikke altid sån showet skal ses mener jeg. Hvis din nye PC ikke kan stå en gang bf4, så bliver du sgu nok skuffet over firma't selvom du måske får en 4. pc som virker? eller har du tålmodigheden til det? Måske går Jay's test bil også i stykker men han kører aldrig i den mere end måske 500meter med 30km/t. Så problemerne Jeremy så, dukker ikke op i Jay's scenario, og måske heller ikke for dem i DK, da de tænkte mere på de 6 Millioner den kostede at lave og det at ødelægge den, som TopGear altså formåede i et tv show.
--
#44
Martin_DJ
Guru
20-02-2014 14:34

Rapporter til Admin
#41 Har jeg påstået at jeg vil det? Jeg vil ikke sidde og diskuterer opbygningen af undervogn, bremser og chassis på en sportsvogn, men folk der bare vil have ret, uden at have viden på området. Men det vil du tydeligvis godt, så kan du jo forklare hvorfor jeg tager fejl. Eller du vil måske ikke være den der hæver diskussionen?
--
Her må man ikke skrive specs på ens computer, for så er man en blærerøv, hvis eneste formål er at vise sit lem.
#45
Dozer
Skribent
20-02-2014 14:38

Rapporter til Admin
#44 det var dig der til at starte med kom med udtalelsen om at det var de forkerte ting de havde valgt, og alligevel vil du stadig nægte at bakke dine meninger op, men i stedet vil du have at vi skal komme med et respons på hvorfor vi er uenige. Det er lidt svært at skulle bygge en diskussion op, når du ikke vil give et grundlag for selv samme diskussion. - Dozer
--
Mongollærling #3 Specs: Jeg har sådan en... Komputer!
#46
Martin_DJ
Guru
20-02-2014 14:43

Rapporter til Admin
#45 Har du set indslaget fra TopGear? Hvis du har det og mestrer det engelske bare en lille smule, så får du en del af forklaringen. Det er også lidt af grunden til at en teknisk forklaring er overflødig her i tråden.
--
Her må man ikke skrive specs på ens computer, for så er man en blærerøv, hvis eneste formål er at vise sit lem.
#47
CV
Guru
20-02-2014 14:43

Rapporter til Admin
#43 Øh what? Er virkelig svært at finde hoved og hale i det du forsøger at pointere. Jeg skriver netop at det Top Gear laver ikke kan bruges som forbruger test. Og som jeg umiddelbart forstår det du skriver nu, så har du samme holdning i indlæg #43? Men tilbage i indlæg #36 skriver du: "Når man skal se på den med forbruger øjne som er det Top Gear prøver på" Hvad er det så helt præcist du har af holdning? Umiddelbart virker det som om at du er uenig med dig selv. Og i øvrigt kan jeg ikke rigtigt se relevansen i din sammenligning med en PC? Du nævner ingen specs på den fiktive opstilling, så jeg kan ikke rigtigt tage stilling til det. #44 Jeg kender ikke deres data på undervogn, bremser og chassis. Så jeg er såmænd bare nysgerrig efter hvad det er du åbenbart ligger inde med af viden. Det må være ret hemmeligt, siden du nu af flere omgange har påstået at du er klog på det område, men uden at komme med så meget som et eneste teknisk ord eller forklaring?
--
#48
Dozer
Skribent
20-02-2014 14:46

Rapporter til Admin
#46 Forklare.dig.nu.bare. Du har brugt jeg ved ikke hvor mange indlæg nu på at forklare hvorfor du ikke vil forklare dig, i stedet for bare at forklare dig til at starte på. Og mit spørgsmål står stadig ubesvaret. Hvem/hvad er jeg "siden største rygklapper" overfor? - Dozer
--
Mongollærling #3 Specs: Jeg har sådan en... Komputer!
#49
Ilwaz
Super Nørd
20-02-2014 14:55

Rapporter til Admin
#23 Hold kæft en masse postulator du kommer med. 1. Siden hvornår har BMW dele været produceret af T-Hansen? 2. Hvor skriver jeg at det er min drømmebil? 3. Siden hvornår er 2 gutter blevet til halvdelen? 4. Ja Corvette motoren er før blevet brugt til superbiler,men Zenvo'en går ikke under den betegnelse. Det er en Hyperbil. #45 http://youtu.be[...]
--
#50
Martin_DJ
Guru
20-02-2014 14:57

Rapporter til Admin
#48 Lad nu være med at spille dum, har efterhånden været herinde i nogle år. Har i den tid også lagt mærke til hvordan du altid klapper dine "kollegaer" på ryggen, hver eneste gang der er en diskussion. Ved også godt at du hårdnakket vil nægte det lige om lidt, så lad det nu bare ligge. Med hensyn til bilen, så gå ind på Google og se om ikke du kan finde lidt omkring hvordan f.eks. en Zonda eller en Agera R er skruet sammen.
--
Her må man ikke skrive specs på ens computer, for så er man en blærerøv, hvis eneste formål er at vise sit lem.
#51
Barnet
Gæst
20-02-2014 14:58

Rapporter til Admin
Nu har i vel set det udmelding Zenvo er kommet med, hvis talne passer havde den en fin topfart (304 km/t på deres runway) og klarede 0-100 på 2.69sek på en fugtig bane, det er sq ikke helt skidt. Link: http://tvtid.tv2.dk[...] Så den passer den da perfekt i superbil kategorien (dyr, voldsom og total tåbelig) :).
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#52
CV
Guru
20-02-2014 15:12

Rapporter til Admin
#49 Det var også ment som lidt af en provokation, da det i min verden virker komplet ligegyldigt at begynde at bygge biler ud af gamle BMW dele, i en tråd der handler om superbiler, nærmere den danske Zenvo i dette tilfælde. Men for lige at tage den, så skriver du selv at du ville vælge de væsentlige dele (motor og gearkasse) fra en E36, hvilket må betegnes som en gammel slæde efterhånden, og deraf min T-hansen kommentar. De fleste som ejer sådan en bil i dag, køber reservedele fra den slags butikker. Så at begynde at bygge en konkurrent, som jeg formoder er det du er ude i, til Zenvo'en af den slags bildele, virker komplet tåbeligt. Granted du skriver ikke direkte at det er din drømmebil. Det var en formodning fra min side, efter det du skrev i #8. I min verden er 2 det halve af 4. Der var dig og Martin_DJ på den ene side, og Dozer og the688 på den anden. Resten af indlæggene på det tidspunkt var bare "fyld". Superbil/Hyperbil - Kan stadig ikke se problematikken i at bruge en Vette' V8, når den yder som den gør.
--
#53
Slettetbruger21
Mega Supporter
20-02-2014 15:17

Rapporter til Admin
#52 Det er ikke en corvette motor. Det er kun blokken, resten herunder stempler, cylinder, topstykke etc. etc. er bygget af dem selv.
--
#54
Martin_DJ
Guru
20-02-2014 15:18

Rapporter til Admin
#51 Du kan så være helt sikker på at den bil ikke kan tage 0-100 km/t på 2,69 sek. på gadedæk og fugtig vej. Hvem der har pyntet på resultatet ved jeg ikke. #52 Den bil Ilwaz beskrev var ikke en konkurrent til en Zenvo, det var en bil i den klasse Zenvo måske skulle have kastet sig over før de sprang ud i den store klasse. Hvilket også er ret tydeligt ud fra det han skrev.
--
Her må man ikke skrive specs på ens computer, for så er man en blærerøv, hvis eneste formål er at vise sit lem.
#55
CV
Guru
20-02-2014 15:22

Rapporter til Admin
#53 Ingen har påstået at motoren er taget direkte ud af en Vette, og lagt ned i Zenvo'en. Selvfølgelig er der en masse der er ændret, for at opnå de 1100-1200 Hk. #54 Jeg har længere oppe argumenterer for, hvorfor at man netop ikke skal kaste sig ud i den klasse. Der blev bare først revet op i det nu, da Ilwaz ikke har kommenteret før nu. Nu må man antage at de har haft bilen i mere end 1 dag, så hvem siger at det var fugtigt den dag de lavede den påståede 0-100 tid? Nu har de jo også haft fingrene i Zenvo før, hvor de var knapt så kritiske. http://www.topgear.com[...] Står også lidt flere specs på bilen, blandt andet bremse størrelser og lidt mere omkring chassis.
--
#56
Martin_DJ
Guru
20-02-2014 15:24

Rapporter til Admin
#55 Det ved jeg. Men det var jo stadig på et andet grundlag at han kom med sin sammensætning af en sportsvogn. Jeg vil da også indrømme at hvis jeg havde kapitalen til at starte sådan et projekt op, havde jeg valgt samme vej som Zenvo.
--
Her må man ikke skrive specs på ens computer, for så er man en blærerøv, hvis eneste formål er at vise sit lem.
#57
Ilwaz
Super Nørd
20-02-2014 15:27

Rapporter til Admin
#52 1. Gamle BMW dele? Du er vel klar over de stadig bliver produceret? 2. Og fordi det er en gammel model så er delene lige pludeslig ubruglige? Hmmn lidt mærkelig logik. 3. Hmmn E36 er en af de mest solgte BMW modeller, vi snakker over 2 millioner solgt på verdensplan. Og du mener alle ejerne simpelthen køber dele i butikker som T-hansen? Noget af et postulat, har du en kilde eller er det bare din personlige fordom om E36 ejere? 4. Så du kan ikke se problemet i at en af de dyreste hyperbiler på markedet bruger en af de billigste V8 motore på markedet?
--
#58
Slettetbruger21
Mega Supporter
20-02-2014 15:31

Rapporter til Admin
#55 Der er flere, der har skrevet at motoren er taget fra en corvette, uden at skrive, at det kun er blokken. Sådan læses det i hvert fald. Og hvis du kendte selve motoren fra en corvette ville du også vide at der ikke skal mange ændringer til (læs: turbo ell. supercharger) før end den yder langt, langt over de 1000 Hk. Derfor har Zenvo valgt netop denne blok. :)
--
#59
Barnet
Monsterbruger
20-02-2014 15:33

Rapporter til Admin
#57 det kan godt være de køber ved schmidmann i stedet, men det ændrer ikke på det er en budget car/ræser. Der er jo enorm stor forskel på om stumperne skal klare 200hk eller 1100hk. En E36 er super til f.eks. trackday eller en yougtimer ræser, men der er sq også langt derfra også til en super/hyper bil.
--
POKKYUN! RedHat, HP & Cisco certified
#60
CV
Guru
20-02-2014 15:35

Rapporter til Admin
#57 Det er muligt at delene stadig bliver produceret, men det ændrer ikke på at det stadig er gammel teknologi. E36 modllen udgik af produktion tilbage i år 2000 FYI. Så at spilde sin tid på at diskutere hvorvidt at det er de optimale dele at bruge, til en sportsvogn er ærlig talt spild af tid. Indrømmer da gerne at det er min fordom omkring E36 ejere. Men find mig da gerne en E36 med komplet servicebog, som ikke er ejet af 24 forskellige knægte, så vil jeg genoverveje min holdning. Nej, det kan jeg ærlig talt ikke. Det er en fornuftig motor, med stort potentiale og som åbenbart er billig. Så kan ikke se hvorfor man ville vælge noget andet. Og så er det jo i bund og grund kun en platform, som ligger grund for deres egen udvikling af motoren.
--
#61
CV
Guru
20-02-2014 15:38

Rapporter til Admin
#58 Når der bliver nævnt at motoren er taget fra en Vette, er det lidt i overført betydning. Der er jo lagt en stil her i tråden, for ikke at komme med tekniske forklaringer. ;-) Men ja, jeg nævner også tidligere at netop V8 motoren fra Corvette er utroligt nem at tune på, som nok også må være en af grundene til at det er den man har valgt.
--
#62
Slettetbruger21
Mega Supporter
20-02-2014 15:43

Rapporter til Admin
#61 Ja, det har du ret i. Men fik bare det indtryk fra nogle af postene at "alle kan tage en corvette motor og komme i og så..." :)
--
#63
Ilwaz
Super Nørd
20-02-2014 16:17

Rapporter til Admin
#59 Det ikke hvad vi diskutere :) #60 1. Så du siger altså gammel teknologi er dårligt? Men jeg kan ikke se du brokker dig over Zenvo's brug af stål karrose og almindlige undervogn? Kan du bestemme dig? 2. Vi kan sagtens være enig om at HERHJEMME, finder man næppe en ordentlig E36, men gudskelov er vi tæt på Tyskland :) 3. Ja det er skam en fornuftig motor, og der masser af tunningspotientale, men at bruge den i en så dyr bil er forrykt. En superbil/hyperbil skal være eksklusiv osv, også går det altså bare ikke du bruger en Corvette blok(I Leno's tilfælde gavner det dog).
--
#64
Slettetbruger21
Mega Supporter
20-02-2014 16:22

Rapporter til Admin
#63 Zenvo'ens karosse er ikke lavet af stål, den er lavet af carbonfiber. Det enste sted de har brugt stål er selve rammen. Koeningsegg's første model blev lavet på en Ford motorblok.
--
#65
Slettetbruger21
Mega Supporter
20-02-2014 16:31

Rapporter til Admin
#63 Fik ikke lige med at Pagini Zonda's motor er fra Mercedes. www.en.wikipedia.org[...]
--
#66
CV
Guru
20-02-2014 16:32

Rapporter til Admin
#63 Som #64 nævner er alle paneler på bilen lavet i kulfiber. Det er kun rammen der er lavet i stål, og ikke i aluminium eller kulfiber, som mere moderne biler. Definer almindelige undervogn? Undervognen på Zenvo er baseret på dobbelt-wishbone princippet, og bruger dæmpere fra Öhlins, et af markedets bedste brands indenfor deres felt. Og efter lidt nærmere læsning omkring motoren, så er der faktisk ikke rigtigt noget på den der stammer fra Corvetten. Blokken i en Corvette er lavet af stål, men i Zenvo er den lavet af aluminium da stål blokken ville være for tung. Så de har været ude og få lavet deres egen blok, baseret på Corvette's design. Der tegner sig lidt et billede af, at folk ligger alt for meget i Jeremy's påstand om at bilen er teknisk gammeldags, når flere og flere ting tyder på det modsatte.
--
#67
Ilwaz
Super Nørd
20-02-2014 16:46

Rapporter til Admin
#64 Hvor de skulle have brugt aluminium :) Hov du har ret! Min fejl, blev totalt forvirret af deres navne. Mht Pagani så er det nu AMG, ikke Mercedes. I Pagani's tilfælde så trækker det på ingen måde ned at de bruger AMG motore, da de har historien iorden og en KÆMPE brand value. #66 Dejlige nyheder! :)
--
#68
Canity
Supporter
20-02-2014 17:01

Rapporter til Admin
Ja og Zondas er Mercedes, gumpert og ascari bruger en peppet M5 motor Nobel (som også er en super/hyperbolsk bruger en volvomotor. Det er ganske få eksotiske bilmærker der har ressourcerne og tiden til at bygge sin egen blok. Faktisk ser jeg ikke rigtig noget alternativ til corvettemotoren. Den kan tunes og misbruges utroligt hårdt, hvilket betyder at bilen faktisk kan bruges. At de så har fucket den op er en anden sag. IIwaz, tag et kig på Wiesmann MF5, den har nogle af de kvaliteter du søger. Jeg har selv været så heldig at være passager samt køre sådan et mesterværk nogle gange, og jeg er fuldstændig enig med topgears review af den.
--
i7 3820 @ 4,5Ghz, 7970 Vapor-X GHz, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 24GB, Gigabyte X79-UD5
#69
Slettetbruger21
Mega Supporter
20-02-2014 17:11

Rapporter til Admin
#67 Det er kun dig, der har sagt at "En superbil/hyperbil skal være eksklusiv osv, også går det altså bare ikke du bruger en Corvette blok" Men du troede fejlagtigt at alle superbiler/hyperbiler byggede deres egne motorere, hvliket ikke er tilfældet.
--
#70
Ilwaz
Super Nørd
20-02-2014 17:14

Rapporter til Admin
#68 Gumpert bruger Audi's V8 ikke BMW :) Der masser af alternativer, hvis du fjerner det tåbelige krav om 1000hp. Jeg har før tænkt på Wiesmann, problemet ligger bare i at designet, som ligner lort. Hvis vi kunne tag designet fra Zenvo'en. også smide det over på Wiesmann, og udbedrer fejlene ofc. Så har vi en vinder! Og gider du ikke lige fortælle dine køreoplevelse med den MF5? :) #69 Nej det gjorde jeg ikke, jeg skal gerne indrømme at jeg ikke anede at den første koenigsegg var bygget på en Ford motor, men jeg var bestemt klar over Pagani og diverse andre. Men du har tydeligvis fattet nada af min pointe ved det indlæg du citerer: En Corvette motor har nada prestige sammenlignet med en AMG motor eller en fra M divisionen.
--
#71
Canity
Supporter
20-02-2014 17:24

Rapporter til Admin
#70 My bad, Der er ikke ret mange af dem i Danmark, men vi kender en der har en ikke så langt fra hvor mine forældre bor. Desværre var det aldrig på bane, men man kan alligevel godt mærke at det er en bil der er skruet bedre sammen end de fleste. Det er en meget overvældende oplevelse, men det er det vel altid når man ikke lige kører i en let bil med 500 hk til hverdag :-) Designet, tja.. det er meget specielt. Jeg kan godt lide at den er lidt makaber, men det er jo individuelt.
--
i7 3820 @ 4,5Ghz, 7970 Vapor-X GHz, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 24GB, Gigabyte X79-UD5
#72
Martin_DJ
Guru
20-02-2014 17:26

Rapporter til Admin
Nå, men nok om alt den motor snak. Zenvo har valgt en god motor og bygget en knap så god bil. Sådan er det nu engang, men den er special og der skal nok være købere til den alligevel. Men for de kunder der gerne vil have en bil der kan det hele, de taget selvfølgelig en Porsche 918 Spyder. Som nok uden sidestykke er den hurtigste serieproduceret bil, som ikke ligner en Le Mans racer :) Den er også et godt eksembel på at 1.100 hk langt fra er nødvendigt.
--
Her må man ikke skrive specs på ens computer, for så er man en blærerøv, hvis eneste formål er at vise sit lem.
#73
Ilwaz
Super Nørd
20-02-2014 17:36

Rapporter til Admin
#71 Hmmn hvordan er den bedre skruet sammen snakker vi kvalitets mæssigt eller balance? :) Hvis det er kvalitetsmæssigt, snakker vi bedre end den Typiske Mondeo eller er vi oppe i noget Mercedes? :D #72 Du mener Mclaren P1 :D http://youtu.be[...]
--
#74
Martin_DJ
Guru
20-02-2014 17:38

Rapporter til Admin
#73 Ja, den havde jeg sgu lige glemt :)
--
Her må man ikke skrive specs på ens computer, for så er man en blærerøv, hvis eneste formål er at vise sit lem.
#75
Canity
Supporter
20-02-2014 17:58

Rapporter til Admin
#73 Den er ikke så overvældende inde i kabinen, men den består jo mest af alt af robuste og gennemprøvede dele. Hvilket selvfølgelig også gælder interiør. Der er bare ikke så meget "lir". Det er helt sikkert en bil man køber for køreoplevelsen. Jeg må ærligt indrømme at jeg ikke ligefrem er en racerkører, og da jeg kun prøvede den på vejen, så var det mest bare nogle hurtige accelerationer det blev til. Hvilket var ærgerligt, da sådan en bil jo skal nydes på en bane, men blev det desværre aldrig til... Noget der slog mig var, at det føles helt utroligt når man sidder så langt nede ved jorden. Det er slet ikke det samme som i en cayenne turbo s, når man sidder så højt. Men det er jo også bare en båd i forhold til Weismann'en.
--
i7 3820 @ 4,5Ghz, 7970 Vapor-X GHz, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 24GB, Gigabyte X79-UD5
#76
michaelp
Ultrabruger
20-02-2014 21:54

Rapporter til Admin
#47 engang imellem så viser TopGear ikke almindelig forbruger biler, og så har vi de special biler som bygges, det er nok det jeg mener du ikke forstår. Så magasinet blander sig ind i begge sider af emnet men har ikke fokus på den almindelige forbruger når Zenvo vurderes? eller har du de 8mil liggende under hovedpuden? PC sammenligningen var enkel og ligetil og kunne være en Ford focus eller Mercedes SEL600 whatever. 3 gange fejl og måske en 4. gang, hvor tid ville du returnere dit defekte produkt og hvor længe ville du bevare glæden over producenten?
--
#77
Thomas
BOFH
21-02-2014 10:57

Rapporter til Admin
Nu har jeg læst tråden igennem og må simpelthen kommentere på den for i er et par stykker som åbenbart lader til at have helt misforstået markedet for Hyper biler. En af tingene er Ilwaz’s kommentar om den perfekte sportsvogn som åbenbart er en kitcar med Elise chassis, BMW M3 drivlinje og så noget retro interiør fra F40. Jeg er ked af at sige det men den slags biler findes der utallige af og selv hvis man byggede den så vil den lande ned i en kategori som er så proppet med kompetente konkurrenter at der simpelthen ikke ville være et marked for den. En anden fejl ved antagelsen om at man skulle have startet småt er at det er nemmere at bygge en ”lille” bil end en superbil. Det er simpelthen ikke sandt kompleksitiviteten er omtrent den sammen men kravene til bilerne er markant anderledes. For at forstå hvad jeg mener er vi nød til at kigge lidt på markedet for Hyper sportsvogne. Der har været flere antagelser om at fordi det er en bil til små 7 millioner uden afgifter så vil køberne kræve at alt er perfekt. Det er en naturlig antagelse for vi forventer at en bil til 400.000 kr er af markant bedre kvalitet end en til 200.000 kr og derfor må en til 7 millioner være fejlfri. Det er her filmen knækker for jer, for er man ude efter en bil til 7 millioner så køber man den ikke fordi den er driftssikker, hurtig på banen eller fordi den er billig i forhold til de 11 mio kr man skal betale for en Bugatti Veyron. Nej man køber dem fordi den er eksklusiv og man derfor er sikker på at de andre milliardærer ikke har den samme. De færreste af biler i denne klasse vil blive brugt på trackdays og vil formentligt ikke køre meget over 20.000 i deres levetid. Køberne af disse biler er også folk som godt kan leve med at alt ikke er perfekt og jeg tror personligt at mange finder det en del af charmen. Så min pointe er at du og jeg har højere forventninger til kvaliteten / holdbarheden af en fiat Punto end køberne af en Zenvo har til den. Det bringer mig til årsagen til at en ”Elise kitkar” ikke er en god ide. Den ville skulle prissættes så almindeligt velhavende ville have råd til dem. Den ville formentligt skulle være en anelse dyrere end en Porsche Cayman og det betyder at konkurrenterne vil være mange og det er umuligt at Matche men et relativt lille udviklingsbudget og derfor ville denne perfekte sportsvogn være dødsdømt. Hvad angår en Corvette motor så er det på ingen måde et dårligt udgangspunkt. SSC Aero er jo bygget på nogenlunde samme måde og der er ingen små skala producenter der kan bygge en motor fra bunden. Derfor tager man noget man kan bruge og tilpasser det til behovene. Det virkede jo fint for Mclaren F1 at benytte en BMW motor. Hvad angår den gamle teknik så er jeg da delvis enig, Stålrammen er i sigselv ikke dårligere end en kulfiber ramme, du kan lave nøjagtigt de samme egenskaber i stål om i kulfiber. Forskellen er blot at det bliver meget tungere i stål. Undervognen er ikke i sigselv gammeldags, den er blot ikke moderne. Med det mener jeg at andre biler i den klasse er udstyret med en elektronisk justerbar undervogn og det er klart det skader Zenvoen i forhold til køreegenskaber. Når forsvarstalen er brugt så skal jeg da ikke være uenige i at tiden er for langsom og at de nok godt kunne bruge noget mere tid på at optimere køreegenskaberne. Men jeg undrede mig samtidig over at de slog race mode til i et vejr hvor det uden tvivl kunne have hjulpet. Men kort sagt (og det ved jeg godt er for sent) i skyder helt ved siden af med mange af jeres antagelser om hvad hyper biler skal kunne.
--
hilsen Thomas Chefredaktør på HardwareOnline.dk
#78
waskustobaskus
Maxi Supporter
21-02-2014 11:37

Rapporter til Admin
Mclaren f1 benyttede ikke en serieproduceret BMW motor men henvende sig til BMW for at de kunne bygge en, de havde nogen krav og BMW opfylde dem plus lidt til:-)
--
#79
Thomas
BOFH
21-02-2014 11:57

Rapporter til Admin
#78>>Ja og Nej. Det er rigtigt atmotoren S70/2 er udviklet specielt til McLaren F1, men det var ikke en decideret nyudvikling. BMW arbejde allerede på motoren S70B56 til BMW 850CSI men den levede ikke op til kravene til F1 så derfor tilpassede de den. Her et uddrag fra en artikel om F1 http://smg.photobucket.com[...]
--
hilsen Thomas Chefredaktør på HardwareOnline.dk
#80
ToFFo
Guru
21-02-2014 14:41

Rapporter til Admin
Zenvo svarer igen til Topgears test af deres bil. Eller... De gør det danskere er bedst til. Brokker sig. http://www.pro-street.dk[...]
--
Nah.
#81
Martin_DJ
Guru
21-02-2014 14:57

Rapporter til Admin
"Also not made public was that Top Gear clocked the acceleration time from 0-100 kmh (0-62 mph) at 2.69 seconds on damp tarmac." Ja det er klart drenge, hvad kan den så på tør vej? Sjovt at INGEN andre bilproducenter har formået noget lignende.
--
Her må man ikke skrive specs på ens computer, for så er man en blærerøv, hvis eneste formål er at vise sit lem.
#82
|Smash|
Forumansvarlig
21-02-2014 15:11

Rapporter til Admin
#81 - Zenvo har 1100hk til knap 1400 kg. Veyron har 1001hk til knap 1900 kg og opgivet til 2,46 sekunder for 0-62mph. Altså en klar vægt/hk fordel til Zenvo.
--
Bazinga! Problemer med en Admin/Moderator? Spørgsmål vedr. en tråd/et indlæg? - Send en mail til undertegnede. FFHAU!
#83
Martin_DJ
Guru
21-02-2014 15:24

Rapporter til Admin
#82 Ja og ingen 4x4 til Zenvo. Men prøv at kig hvad en Agera R kan gøre det på af tid på tør vej.
--
Her må man ikke skrive specs på ens computer, for så er man en blærerøv, hvis eneste formål er at vise sit lem.
#84
Ilwaz
Super Nørd
21-02-2014 15:30

Rapporter til Admin
#77 Hvordan kan du som leder af siden ikke læse mine indlæg korrekt? Det sammme gælder sjovt nok en af dine skribenter ved navnet Dozer. I har begge to alt for travlt med at tolke istedetfor at læse hvad der rent faktisk står? Kom nu forhelvede ind i kampen og læs hvad der rent faktisk står! Ps hvordan kan det være at jeg bliver banned så snart i læser en fiktiv tone i mit indlæg, men Dozer som helt umotiveret smider diverse ukvemsord og bemærkninger får lov til at beholde sit indlæg? Ikke det bedste signal at sende? vil jeg mene.
--
#85
Killerboy^
Maxi Supporter
21-02-2014 15:32

Rapporter til Admin
Det er sku ærgeligt at det danske forsøg bliver gjort sådan til skamme. 1. gang den røg hjem havde den været udsat for 1 times konstant drift og sidelæns kørsel. Det kostede en kobling. 2. gang var det en defekt køleblæser der antændte sig selv. Det er en blæser brugt fra et andet bilmærke. og at smide en superbil rundt en dag hvor der flere steder blev frarådet udkørsel i området omkring banen pga for meget vand på vejene.. ARH. det er sku ikke fair odds.
--
Genier rydder ikke op, de behersker kaos I5 2500K, Asrock Z68, 8gb DDR3 6970 2gb DCII , R3. 3x22" +21,5"
#86
Thomas
BOFH
21-02-2014 16:22

Rapporter til Admin
#84>>Nu skrev jeg et langt og underbygget indlæg der forklarede hvorfor det var en dårlig ide at Zenvo havde lavet en sportsvogn efter dine ideer og alt du kan svare med er at jeg ikke kan læse dit indlæg. Det er da super useriøst at du ikke engang vil underbygge dine påstande om at det havde været en bedre at lave den kitcar du omtaler. Som jeg læser dit svar 8 så skulle de aldrig have bygget en hyper sportsvogn og i stedet koncentreret sig om at lave en mindre sportsvogn. Du kommer også med nogle forslag til opbygningen som for mig lyder som en tunet Elise med et nyt body kit. Det lyder sådanset ikke dårligt for elise er jo en fantastisk bil og 340 HK lyder som en god formel. Problemet er at den formel er lavet mange gang og med den meget begrænsede mængde biler Zenvo kan bygge, vil den blive ALT for dyr. Hvordan jeg læser forkert ved jeg ikke men kom nu ind i kampen og forklar dig i stedet for at blot angribe. P.S. Ja Dozer’s indlæg er på den grove side og jeg så godt rapporten af hans indlæg. Men du havde selv svaret på den i #12 og samtidig kalt Dozer og the688 for tåber i #16 før jeg så den.
--
hilsen Thomas Chefredaktør på HardwareOnline.dk
#87
|Smash|
Forumansvarlig
21-02-2014 23:55

Rapporter til Admin
#83 - Ja, den er opgivet til 2,9 sekunder? Gearingen kan være anderledes på Zenvo, der har begrænset topfarten, hvor Koenigsegg påstår Agera R vil fortsætte til 440 km/t.
--
Bazinga! Problemer med en Admin/Moderator? Spørgsmål vedr. en tråd/et indlæg? - Send en mail til undertegnede. FFHAU!
#88
Martin_DJ
Guru
22-02-2014 00:05

Rapporter til Admin
#83 Gearingen i de første 3 gear er ikke anderledes på de to biler. Men det ændrer heller ikke på at der nok er nogle der har misforstået noget, den 0-100 km/t tid er med 100% sikkerhed lavet på tør asfalt og ikke fugtig.
--
Her må man ikke skrive specs på ens computer, for så er man en blærerøv, hvis eneste formål er at vise sit lem.
#89
Dozer
Skribent
22-02-2014 00:18

Rapporter til Admin
#88 Ja, for ALLE andre 0-100 tests, er alle sammen lavet på fugtigt astfalt... Nårh nej, de er nok lavet på tør astfalt, for at få de BEDST MULIGE VILKÅR FOR BILERNE. Hvornår ser du nogensinde et dragrace på TG, som bevidst foregår på fugtig eller våd astfalt? Eller grus? Eller din/Ilwaz' "hjernemasse"? - Dozer
--
Mongollærling #3 Specs: Jeg har sådan en... Komputer!
#90
|Smash|
Forumansvarlig
22-02-2014 00:20

Rapporter til Admin
Hvilken 0-100 tid omtaler du som værende lavet på tør asfalt? Og hvem er de "nogle" der har misforstået "noget"? Og hvor ved du fra at gearingen er ens på Agera R og Zenvo ST1?
--
Bazinga! Problemer med en Admin/Moderator? Spørgsmål vedr. en tråd/et indlæg? - Send en mail til undertegnede. FFHAU!
#91
Martin_DJ
Guru
22-02-2014 06:05

Rapporter til Admin
#89 Har du svært ved at forstå tingene og derfor opfører dig som et lille barn? Forstår simpelhen ikke din yderst uintelligente fremgangsmåde, man skulle tro at du som skribent, kan læse og forstå en tekst. Men tydeligvis ikke. Læs #80. #90 For det første, skulle du som ansvarlig ikke snart få lidt styr på ham knægten Dozer? Til emnet, hvorfor er det pludselig vigtigt HVOR jeg kender til udvekslingen i de to gearkasser fra?
--
Her må man ikke skrive specs på ens computer, for så er man en blærerøv, hvis eneste formål er at vise sit lem.
#92
Dozer
Skribent
22-02-2014 09:21

Rapporter til Admin
#91 Jeg har udemærket godt læst Zenvo's kommentarer til de tests der blev gjort hos Top Gear. Men du nævner selv at "det jo nok blev gjort på tør astfalt", og får det til at lyde som om de snyder, og det er en dårlig ting. Det er DET som jeg reagerer på, og kommenterer. Jeg glæder mig til du engang faktisk formår at svare på de spørgsmål der bliver stillet, i stedet for at stille dig op og komme med mod-spørgsmål, og skrige op hvordan alle andre tager fejl, og at du ved bedst. Det er faktisk det eneste du har gjort ind til videre. Så få lige styr på dig selv først, før du begynder at skrige op om at holde styr på os andre. Men så meget kan man vel ikke forlange fra dig. - Dozer
--
Mongollærling #3 Specs: Jeg har sådan en... Komputer!
#93
Martin_DJ
Guru
22-02-2014 10:43

Rapporter til Admin
#92 Hvad er det du er uenig i? Du mener måske at det kan lade sig gøre at lave sådan en tid på fugtig vej? Hvad er det du vil have at jeg skal svarer dig på? Svarer gerne, hvis du kan finde ud af at kommunikere på et plan der hører sted uden for et storkøkken. Vågn op og smid din internet attitude og før en samtale som du ville gøre hvis du stod overfor mig. For der ville du med sikkerhed ikke have samme attitude.
--
Her må man ikke skrive specs på ens computer, for så er man en blærerøv, hvis eneste formål er at vise sit lem.
#94
CV
Guru
22-02-2014 11:40

Rapporter til Admin
#93 Der tager du nok fejl. :P
--
#95
Martin_DJ
Guru
22-02-2014 11:44

Rapporter til Admin
#94 Det håber jeg da ikke, der er da ingen der gider diskuterer med en person der går til personligheder nærmest fra starten. Men sådan er vi jo så forskellige, han er vel også vant til at få på munden på jobbet hver dag.
--
Her må man ikke skrive specs på ens computer, for så er man en blærerøv, hvis eneste formål er at vise sit lem.
#96
CDK
Skribent
22-02-2014 12:08

Rapporter til Admin
For folk der lige er kommet til: ITT: HOL.DK der ligner HOL som det altid har været. Den ene side der ikke kan argumenterer og konstant mener modparten skal komme med modargumenter til deres ikke eksisterende argumenter. For det utrænede øje ville den dog ligne hvilken som helst anden tråd, men det der gør denne speciel er at selv samme side ikke forstår konceptet i "en vision/drøm" eller basal handel og buisness. Gider du ikke produktet? well who the fuck cares? De har lavet noget de gerne ville, og har fejlet. Det er en del af vejen mod sejren, og jeg håber ikke at de læser indlæg som jeres, fordi så er der antageligvis ikke meget gåpåmod tilbage. Næste skridt er at prøve igen, skyd indtil i rammer! Tag jer nu sammen. De laver deres drøm, og du sidder foran pcen og spilder tiden på at diskuterer med Dozer og Odal.. Jeg ved ikke om i selv kan se hvem der har trukket det korte strå, men jeg kan godt pointerer det hvis det er nødvendigt. Det er bare sørgeligt det her... Kunne man ikke enten lukke røven eller bruge nogle argumenter? jesus -CDK
--
det er lidt nogle år siden man kunne kalde CDK for en lille dreng. Han ligner jo bare Silent Bob med James May's hår FFHAU!
#97
|Smash|
Forumansvarlig
22-02-2014 12:54

Rapporter til Admin
For det første, skulle du som ansvarlig ikke snart få lidt styr på ham knægten Dozer? Der er ingen grund til at omtale ham som en bidsk hund. Han er en voksen mand. Til emnet, hvorfor er det pludselig vigtigt HVOR jeg kender til udvekslingen i de to gearkasser fra? Simpel kildekritik. Jeg har en kilde på Zenvos tidsmåling (Zenvo selv). Du har indtil flere påstande, bl.a. at det ikke kan lade sig gøre, samt at ST1 og Agera R har samme gearing. Det vil jeg gerne høre/læse mere om, derfor er jeg interesseret i kilderne. Indtil da er det bare udokumenterede påstande jeg ikke kan bruge til noget og jeg er derfor tilbøjelig til at tro på Zenvo. Jeg har før ledt efter omgangstider og målinger på Zenvo, men de har været gode til enten ikke at sætte noget eller holde dem hemmeligt.
--
Bazinga! Problemer med en Admin/Moderator? Spørgsmål vedr. en tråd/et indlæg? - Send en mail til undertegnede. FFHAU!
#98
Martin_DJ
Guru
22-02-2014 13:04

Rapporter til Admin
#97 Hvis man stiller hårdt mod hårdt, så er den uofficielle tid Zenvo vel ikke mere pålidelig end min påstand, eller hvad? Men som sagt så tvivler jeg ikke på selve tiden, men de påstået omstændigheder i deres udtalelse. Det er som sagt ikke deres tidsmåling, men en måling de har hørt om. Ja der er ingen tider at finde nogle steder, der finder jeg også underligt. Med hensyn til hvordan Dozer omtales, har du kigget på hans måde at formulerer sig på om andre mennesker? Det er bestemt ikke noget der minder mig om et voksent menneske.
--
Her må man ikke skrive specs på ens computer, for så er man en blærerøv, hvis eneste formål er at vise sit lem.
#99
ToFFo
Guru
22-02-2014 13:30

Rapporter til Admin
Denne tråd: http://memecrunch.com[...]
--
Nah.
#100
CDK
Skribent
22-02-2014 14:03

Rapporter til Admin
#99 ramte sømmet på hovedet
--
det er lidt nogle år siden man kunne kalde CDK for en lille dreng. Han ligner jo bare Silent Bob med James May's hår FFHAU!
#101
ToFFo
Guru
22-02-2014 14:07

Rapporter til Admin
#100 - Han er fuld af guldkorn, ham Obi Wan.
--
Nah.
#102
DownClock
Elite Nørd
23-02-2014 10:52

Rapporter til Admin
Fantastisk tråd. Fortjener et bump.
--
#103
ReneSDK
HOL Moderator
23-02-2014 11:31

Rapporter til Admin
#98 husk på det gamle ordsprog: "Når du peger på folk er der 3 fingre der peger på dig selv".
--
FFHAU!
#104
Martin_DJ
Guru
23-02-2014 11:48

Rapporter til Admin
#103 Sikke konstruktiv du er.
--
Her må man ikke skrive specs på ens computer, for så er man en blærerøv, hvis eneste formål er at vise sit lem.
#105
Dozer
Skribent
23-02-2014 11:56

Rapporter til Admin
#104 Og du er essensen af konstruktivitet? Glæder mig til du kommer med et konstruktivt svar. Eller et konstruktivt statement om dine meninger. Eller en konstruktiv opbakning af alle dine teorier. Eller en konstruktiv kildereference. Should I go on? - Dozer
--
Mongollærling #3 Specs: Jeg har sådan en... Komputer!
#106
Martin_DJ
Guru
23-02-2014 12:48

Rapporter til Admin
Er færdig med at diskuterer biler med folk der er ignorante på området. Kig lidt rundt på Google og du vil hurtigt finde ud af at jeg ikke tager fejl. Hvis ikke du formår det, kan du jo altid smutte ud og rører en bearnaise. Der er nok en grund til at du blev til hvad du blev til.
--
Her må man ikke skrive specs på ens computer, for så er man en blærerøv, hvis eneste formål er at vise sit lem.
#108
theGAMER123
Giga Supporter
23-02-2014 13:03

Rapporter til Admin
Ahh ja gode gamle HOL :) folk snakker og snakker men når de så bliver bedt om en kilde, springer de sq lige i flæsket på de andre, og kalder dem ignorante osv... Hol i sit es :)
--
I5 2500K - XFX 6950 2GB - 8GB 1600MHz - Samsung 840 250GB -Chieftec BPS-750w - Gigabyte Z68XP-UD3 - Tjek profil for nærmere Info og gear!
#109
Martin_DJ
Guru
23-02-2014 13:09

Rapporter til Admin
Ja, der bliver gået i flæsket på mig over de ting jeg siger. Men hvis jeg tager så utrolig meget fejl, er det vel ikke noget problem at modbevise mine påstande.
--
Her må man ikke skrive specs på ens computer, for så er man en blærerøv, hvis eneste formål er at vise sit lem.
#110
Dozer
Skribent
23-02-2014 13:10

Rapporter til Admin
#106 tror du virkelig at du kan ramme et ømt punkt, ved at se ned på min profession? :D Så er du godt nok mere sørgelig end jeg først havde regnet med. Tydeligvis er det dig der har problemet, når du føler du har brug for at angribe mig på den måde. Fnis du er sørgelig :D - Dozer
--
Mongollærling #3 Specs: Jeg har sådan en... Komputer!
#111
Klatretoesen
Supporter
23-02-2014 13:14

Rapporter til Admin
109# ligesom det er vores opgave at modbevise at gud findes, over for troende? ;-) Den der kommer med påstande må også følge op med belæg. Ikke omvendt...
--
#112
Martin_DJ
Guru
23-02-2014 13:17

Rapporter til Admin
#110 Men lige hvad du vil, mit strå vil altid være længere end dit på det område. #111 Hvordan skal jeg bakke min egen viden op med links til internettet? Min viden kommer fra min omgangskreds som arbejder inde for motorsport.
--
Her må man ikke skrive specs på ens computer, for så er man en blærerøv, hvis eneste formål er at vise sit lem.
#113
Martin_DJ
Guru
23-02-2014 13:21

Rapporter til Admin
Men stopper her og undskylder for eventuelle personligheder. Holder fremover min viden inden for biler til fora med ligesindede. Hvor der også er en større viden og forståelse for branchen.
--
Her må man ikke skrive specs på ens computer, for så er man en blærerøv, hvis eneste formål er at vise sit lem.
#114
Dozer
Skribent
23-02-2014 13:23

Rapporter til Admin
"Men stopper her og undskylder for eventuelle personligheder. Holder fremover min viden inden for biler til fora med ligesindede. Hvor der også er en større viden og forståelse for branchen. " Se, det pudsige er jo så bare, at du faktisk aldrig demostrerede din viden inden for dette område. Du kom med en masse teorier, men bakkede det aldrig op, med din såkaldte viden. Så jeg antager, at du går ned til børnehaven, hvor dine ligesindede er. - Dozer
--
Mongollærling #3 Specs: Jeg har sådan en... Komputer!
#115
Klatretoesen
Supporter
23-02-2014 13:30

Rapporter til Admin
113# Du skal nok ikke regne med at de sætter pris på dine udokumenterede påstande i øst og vest når de stammer fra din uspecificerede omgangskreds. Pas dog på hvordan du fremstiller dig selv. På et tidspunkt vil en godtroende person nok tro dig og så går det altså galt.
--
#116
CV
Guru
23-02-2014 13:55

Rapporter til Admin
#112 Synes et eller andet sted at det er lidt tragisk komisk, at du er så ophængt på den såkaldte "viden" du har fået fra din omgangskreds. Nu ligger landet sådan, at jeg selv personligt dyrker motorsport, og har gjort det de sidste 8 år. Men alligevel kan jeg kan godt bakke mine udtalelser op, med links til "internettet". Så mon ikke det er din "garage" viden, som fejler noget når det kommer til stykket? Du starter allerede i #14 med specifikt at skyde efter Zenvo's valg af chassis, styretøj, undervogn og bremser. Men uden at forklare hvorfor at du mener det er så forkert, de det har valgt. Jeg prøver flere gange at være konstruktiv, og komme med links og forklaringer på hvorfor de nok har gjort og valgt som de har, men alligevel bliver du ved med at påstå at vi skal bevise at du tager fejl. Måske DU skulle komme ind i kampen, og argumentere imod det som der er blevet fremlagt her i tråden, i stedet for at sidde og være så bedrevidende, uden at kunne komme med så meget som et enkelt fact, om noget som helst. Det virker dog lidt som om, at du har mere travlt med at lave en flame war her i tråden, end egentlig at have en konkret debat kørende. Hver gang jeg har postet links til data, og andre tekniske detaljer, på bilen, har du flot og elegant undladt at svare eller kommentere på det efterfølgende. Du har i stedet valgt at fortsætte stilen med at prøve at fremstå bedrevidende, uden at have noget at basere det på. Sørgeligt siger jeg bare. Du har også voldsomt travlt med at være efter Dozer, og hans måde at skrive/agere på. Men når alt kommer til alt, er du jo ikke et hak bedre selv. Du har en enormt provokerende attitude, og du kommer også selv med spydige kommentarer omkring ham.
--
#117
Mattii
Mega Nørd
23-02-2014 13:57

Rapporter til Admin
Henter popcorn! :)
--
#118
ToFFo
Guru
23-02-2014 14:07

Rapporter til Admin
/thread
--
Nah.
#119
michaelp
Giga Supporter
26-03-2015 11:43

Rapporter til Admin
Jeg syntes lige tråden kræver et indspark, da jubelidioten til denne favorable brændende bil, nu beskylder Jeremy Cl. for ikke at kunne køre bil og være en idiiot fordi skaberen af bilen ikke skabte den i Jeremy's billede og som bare virkede første gang. Gad vide om flere tør købe den danske fiasko bil, selvom det er efter Jeremy nu er fyret og skaberen af den Zenvo , tør kalde ham en idiot, når han selv vel er primær årsag til at bilen brændte og at den fejlede så ofte for dem i England, så man burde skamme sig hele vejen hjem fra England.
--
#120
the688
Guru
26-03-2015 11:59

Rapporter til Admin
Jeg er bare PISSE FUCKING SUR over at vi ikke får vores Porsche 918 vs McLaren P1 vs Ferrari shooutout!!!! Fuck dig, Jennifer. FUCK dig.
--
"ORK SATME!"
#121
Arnbak
Monster Nørd
26-03-2015 12:16

Rapporter til Admin
#119 haha ja, det er da totalt til grin. Uanset hvordan en bil køres, skal der ikke gå ild i den. Kondens bag lygterne, i en bil til 12/16 milioner. Well! Der er vist en enkelt der har købt en :-)
--
Later equals never.
#122
Hans
Guru
26-03-2015 12:42

Rapporter til Admin
#121 Man kan altid smadre en bil - Alt efter brugen, så kan man altid tale om, om det er fair at skyde skylden på producenten af bilen... Ps alle biler på nær Toyota Hi-lux ;)
--
http://www.NoteBookWorld.dk[...] - RIP, 22/3-2007... Useriøse sælgere: se profil
#123
Martin_DJ
Guru
26-03-2015 13:28

Rapporter til Admin
#119 Den Zenvo er bare en joke og ejeren af Zenvo er bare pigesur over at det blev opdaget at hans elskede bil var noget lort. #120 Helt enig, så virkelig frem til at se den P1 få baghjul af en 918. Selvom McLaren påstår at de har den hurtigste bi :)
--
Her må man ikke skrive specs på ens computer, for så er man en blærerøv, hvis eneste formål er at vise sit lem.
#124
Hans
Guru
26-03-2015 13:30

Rapporter til Admin
#120/123 Den ligger i skrift på deres website :) Tror bare, at jeg køber en af hver, da de har hver deres styrker ;)
--
http://www.NoteBookWorld.dk[...] - RIP, 22/3-2007... Useriøse sælgere: se profil
#125
|Smash|
Forumansvarlig
26-03-2015 15:11

Rapporter til Admin
Bilmagasinet har et kort (og støjende) interview med Christian Brandt på udstillingen i Geneve. Der bliver nævnt noget kort om salgstal: http://bilmagasinet.dk[...] Interview med stifteren, hvor han kommer med sin mening om Jennifer: http://nyhederne.tv2.dk[...] Edit: her er lidt om salgstallene, de er kun ca. halvvejs til de 15 de skal nå for gå i break-even. http://nyhederne.tv2.dk[...]
--
Bazinga! Problemer med en Admin/Moderator? Spørgsmål vedr. en tråd/et indlæg? - Send en mail til undertegnede. FFHAU!
#126
ToFFo
Guru
26-03-2015 15:57

Rapporter til Admin
#119 - Come on!!! Jeg havde lige fået afsluttet tråden :D
--
Nu uden signatur :O
#127
Martin_DJ
Guru
26-03-2015 17:03

Rapporter til Admin
#125 Så lige det interview med Troels. Hvorfor tror han at det ikke bare er ham der hyler, selvom der er gået et år og Clarkson i mellemtiden er blevet fyret? Det er for mig lidt underligt. For han hyler da stadig :)
--
Her må man ikke skrive specs på ens computer, for så er man en blærerøv, hvis eneste formål er at vise sit lem.

Opret svar til indlægget: Hvem vil købe Zenvo ST1 KUN 16 Mil

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE