Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

F1: McLarens (Alonso's uheld)

Af Guru Hans | 26-02-2015 11:16 | 4454 visninger | 58 svar, hop til seneste
Er jeg den eneste, der synes, at der er noget mystisk ved alt omkring Alonso's uheld? Vanen tro, gør McLarens "pr" arbejde det ikke bedre... Deres forklaring om, at bilen skulle være blæst af banen (læs vinden, der var skyld i uheldet), forekommer mig en anelse absurd... At det først bare er et lille uheld, og han så bliver indlagt i noget ekstra tid... At der nu er vage udmeldinger på præmieren og Alonso - Ikke noget med, at de regner ikke engang håber, at han bliver klar, men blot, at nu må vi se... Hvad er jeres mening? :)
--
http://www.NoteBookWorld.dk[...] - RIP, 22/3-2007... Useriøse sælgere: se profil
#2
Hans
Guru
26-02-2015 11:25

Rapporter til Admin
#1 Siger ALDRIG nej til en øl med dig :) Giver også gerne en (eller flere), du skal vel snart til kbh, tænker copenhell ;) Og fangede det godt ;) Men synes, at det er lidt interessant med hele den sag - Kunne godt have en svag mistanke om, at Alonso er så skuffet over bilen og MacLaren, at han ikke gider at køre den skrammelkasse ;)
--
http://www.NoteBookWorld.dk[...] - RIP, 22/3-2007... Useriøse sælgere: se profil
#3
the688
Guru
26-02-2015 11:28

Rapporter til Admin
Sorry for #1 :) Nej, jeg har ikke fulgt med i sagen - men jeg er enig med dig i at det ikke ligner sådan en "lige ud ad landevejen" sag. Naturligvis er vi også gode til at mistænke at der er noget på spil, i en sport så "indavlet" som F1. Der er jo altid fans som får trukket sagerne ud i konspirationsteorier der nærmest får ham der the688 på HOL til at virke normal. Jeg tror ikke Alonso bare "chicken'er ud" eller "gider ikke"- han har et omdømme at bevare, han er en vare der skal sælges mange år fremover, og det vil skade hans egen troværdighed og karriere at lave sådan et stunt. Det tror jeg ganske enkelt han er for professionel til. Edit : CopenHell i år er vist en no-go på grund af vikingespillet.. har prøvet at få fri, men.. det er lige i perioden med generalprøver og pressearbejde osv.. damnit. Men jo - jeg skal nok finde på en undskyldning for at komme "hinsidan" ;)
--
"ORK SATME!"
#4
Thomas
BOFH
26-02-2015 11:30

Rapporter til Admin
Jeg er helt enig det lyder underligt at vinden skulle kunne blæse en formel 1 bil af banen. Samtidig virker det somom at tiden han bliver behandlet på hospitalet står i modspil til hvor kraftig sammenstødet har været.
--
Hilsen Thomas Chefredaktør på HardwareOnline.dk
#5
Martin.v.r
Super Nørd
26-02-2015 11:40

Rapporter til Admin
hvis bilen ikke har været sat regtig op,så skal der ikke så meget til
--
OVERCLOCK Det er lige mig
#6
Azakiel
Skribent
26-02-2015 11:42

Rapporter til Admin
Har F1 biler ikke ret høj vindfølsomhed? Det kunne vel have påvirket køreevnen hvis det blæste en del (har ikke set det, kommer ikke til at se det, blot et input)
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet
#7
Hans
Guru
26-02-2015 11:44

Rapporter til Admin
#3 Du skal sku da ikke undskylde for den joke – det var jo bådesjov, og havde måske lidt på sig :) Jaja, du prøver du igen… Det er ingen konspirationsteorier,der kan få 668 til at virke normal ;) Heller ikke den jeg fandt på alien angreb på jorden ;) Det er også min tanke, men med sin hjernerystelse, kan hantrække en længere rekreationsperiode, og vente med at sætte sig i bilen, til den kan køre mere en 30 omgange ud at bryde sammen eller slå køreren ihjel ;) Vikingespil mig hed – Ved godt, at I bare ser Vikings,drikker mjød, mens I fordeler rollerne fra det afsnit I lige har set ;) haha #4 Ja, lige netop – 150 km/t er ikke vildt i en F1’er… Menigen, hvis han faktisk har været bevidstløs, så har han måske ramt rattet med hovedet, hvilket gør det noget værre – Og så kan man gisne om, hvorfor han været bevidstløs, hvis han var det – Og hvis det er pga stød, om han så har fået nogle neurologiske skader… Og generelt, hvor McLaren bliver ved at deres PIVRINGE pr-strategi ;) Ps. Nu slettede ikke lige 668 indlæg, vel? Fy, det var jo sjovt :)
--
http://www.NoteBookWorld.dk[...] - RIP, 22/3-2007... Useriøse sælgere: se profil
#8
Superkaj
Megabruger
26-02-2015 11:47

Rapporter til Admin
Det har de jo på en eller anden måde og på en anden måde ikke. Hvis han havde kørt med den "normale" hastighed omkring de 230kmt havde ground effects nok suget den til vejen uden at vinden kunne gøre noget, men efter sigende kørte han 150kmt som måske er lige på grænsen til at det virkeligt begynder at virker rigtigt godt. Jeg tror mere på ideen om at et eller andet gik i stykker på bilen, måske differentialet eller noget ved en af deres elektriske units som måske fik kørt den helt af helvede til ind i det sving, og fik sendt ham sideværts ud i barrieren. De har så nok vurderet at de ikke kunne klare mere dårlig PR og giver vinden skylden... skal FIA egentlig ikke se deres data for at se hvad der skete?
--
#9
Superkaj
Megabruger
26-02-2015 11:47

Rapporter til Admin
Tror sgu ikke han rammer rattet med HANS på.
--
#10
Hans
Guru
26-02-2015 11:49

Rapporter til Admin
#5/6 Så skulle du jo have sat downforcen op omvendt? Så bilen nærmest blev løftet op? De er flade, de har pænt meget mekanisk greb fra de fedesutter, så nej, det vil jeg ikke mere… Jeg ved godt, at en F1 er designet således at det står bedreog bedre fast pga aerodynamik, jo hurtigere den køre, og 150 km/t ikke meget, men der burde stadig være så meget mekanisk greb, at den ikke bare burde blive blæst væk ;)
--
http://www.NoteBookWorld.dk[...] - RIP, 22/3-2007... Useriøse sælgere: se profil
#11
Hans
Guru
26-02-2015 11:53

Rapporter til Admin
#8 Kan godt følge dig mht, at det måske har været en mekanisk defekt, der har forudsat uheldet… Hehe, det med pr’en i forhold til mere dårlig pr, har vist så givet bagslag ;) #9 Ps. Hvorfor skal jeg nu blandes ind i det? ;) Pps. Ved ikke præcist, hvor meget jeg beskytter i den situation ;) Ppps. Ved godt, hvad du mener :)
--
http://www.NoteBookWorld.dk[...] - RIP, 22/3-2007... Useriøse sælgere: se profil
#12
Thomas
BOFH
26-02-2015 12:00

Rapporter til Admin
#11>>Lige for andre der måske ikke ved det, så er HANS en forkortelse af Head And Neck Support som er et system der forhændrer at kørerens hoved bliver slynget rundt i tilfælde af ulykker. https://www.google.dk[...] Men FIA vil faktisk undersøge sagen selvom de normalt ikke går ind i test ulykker, så vi er ikke de eneste der finder de underligt.
--
Hilsen Thomas Chefredaktør på HardwareOnline.dk
#13
Martin B
Monsterbruger
26-02-2015 12:00

Rapporter til Admin
Jeg læste et sted (uden at det behøver have noget hold i virkeligheden), at Alonso muligvis har fået stød af et defekt KERS-system. Han er udskrevet efter 3 dage på hospital, og Magnussen tager over. Interdasting...
--
Alienware M17x R4: i7 3630QM - 6 GB RAM - Samsung 840 EVO 250 GB - WD Black 500 GB - AMD 7970M - Logitech Hyperion Fury G402
#14
Hans
Guru
26-02-2015 12:06

Rapporter til Admin
#12 Totalt pædagogisk :) Og ja, det gør det bare mere mystisk, da de jo ikke plejer at gøre det som du selv kommer ind på... #13 Der har også været snak på giftige dampe fra batteriet... Mange bud og grobund for konspirationer, når man McLaren ikke melder noget ud...
--
http://www.NoteBookWorld.dk[...] - RIP, 22/3-2007... Useriøse sælgere: se profil
#15
Superkaj
Megabruger
26-02-2015 12:09

Rapporter til Admin
#10 Ja, men vi ved også det er en bane hvor der ikke er SINDSYGT meget gummi I på den her tid af året, plus han kunne have kørt på relativt kolde dæk, specielt hvis der var en defekt på bilen så han ikke har kunnet varme dem ordentligt op, så er det mekaniske greb i F1 sammenhæng relativt lavt. Det er dog spekulationer, hælder mere til en defekt på noget der satte ham eller bilen ud af spil, de påstår han havde fuldt tryk på bremsen inden uheldt... den kan man sgu ikke bare træde ned uden at bruge en anseelig mængde kraft.
--
#16
Hans
Guru
26-02-2015 12:13

Rapporter til Admin
#15 Ja, der er sindssygt mange faktorer, der spiller ind... Og bliver spændende, om det overhovedet kommer frem, hvad der skete? Ps. Fandt lige denne "artikel" på bt: http://www.bt.dk[...]
--
http://www.NoteBookWorld.dk[...] - RIP, 22/3-2007... Useriøse sælgere: se profil
#17
Superkaj
Megabruger
26-02-2015 12:20

Rapporter til Admin
Nu er jeg fandme ikke Jens Winther fan... synes generelt han er ret irriterende, men det er da interessant om ikke andet, for mig virker det mere som Wishful thinking fra hans side. Jeg tror dog på at Alonso har en eller anden udvej skrevet ind i sin kontrakt, for penge det mangler han helt sikkert ikke, der står helt sikkert et eller andet om en konkurrencedygtig bil som krav... hvordan det så lige er defineret det ved jeg ikke. Jeg ved sgu ikke om jeg selv ville vælge Magnussen til at løfte den opgave, det er fandme ikke for børn at få den bil til at makke ret.
--
#18
Znake
Junior Nørd
26-02-2015 12:32

Rapporter til Admin
Det er da muligt der er et eller andet vi ikke ved, men rygterne er generelt blevet skudt ned af McLaren. Han skulle ikke have fået stød, det er der ingen indikationer på, han var ikke bevidstløs, telemetrien viste han både bremsede, gearede ned, og drejede på rattet i forbindelse med uheldet, men det er da muligt han er kommet værre til skade, end de giver udtryk for, og der er noget helt andet der er gået i stykker, end det der er blevet gættet på indtil videre.
--
AMD FX8350@4,4GHz-ASUS Sabertooth 990FX R2.0-16GB Crucial Ballistix Tactical 1600 Mhz CL8-Gigabyte GTX970 4GB-2xKingston SSDNow V300 240 GB
#19
Thomas
BOFH
26-02-2015 12:47

Rapporter til Admin
Jeg tror simpelthen ikke på spekulationen om at Alonso vil væk fra McLaren og da slet ikke på baggrund af tests. Vi skal huske på at sidste år var der også teams der havde problemer i tests og her var det især chokerende at Red Bull så ud til at være så langt bagefter. Men da vi kom igang med sæsonen var RedBull de eneste der formåede at tage løbssejre fra Mercedes.
--
Hilsen Thomas Chefredaktør på HardwareOnline.dk
#20
Superkaj
Megabruger
26-02-2015 13:43

Rapporter til Admin
Ron Dennid har lige udtalt ved en pressekonference ved dagens test at han var bevidstløs en kort stund ved det crash. Super PR arbejde der
--
#21
KB_
Elite Supporter
26-02-2015 13:47

Rapporter til Admin
Er det så efter han ramte muren at han var bevistløs eller før? ;) Jeg ser det som en fantastisk mulighed for at K. Mag kan få sig et par omgange eller 10 i bilen.. Den har jo ikke kørt så pisse stabilt indtil videre, så kan ikke sætte næsen op efter alt for mange omgange! :P Men jeg håber da at Alonso kommer sig over uheldet og han kan genoptage sit arbejde, selv om det også går ud over den kære Kevin ;)
--
#22
Hans
Guru
26-02-2015 17:17

Rapporter til Admin
#18 Det var så McLarens første udmelding – Nu siger McLaren, at han var bevidstløs ved uheldet… Mystisk… Generelt må McLarens troværdig nærme sig et nyt lavpunkt :( #19 Generelt ville jeg også holde mig langt fra det… Men… Der er bare så meget omkring Alonso’s skifte, der har været lidt mystisk… #20 Ja, hvorfor har McLaren så startet med at udtale, at han varved bevidsthed? Mon det er udsigten til, at FIA går ind og undersøger sagen, hvor de kan se på telemetrien, at McLaren løj omkring uheldet?
--
http://www.NoteBookWorld.dk[...] - RIP, 22/3-2007... Useriøse sælgere: se profil
#23
Dozer
Skribent
26-02-2015 17:56

Rapporter til Admin
Det eneste jeg kan se her, er følgende: - Alonso kører galt, og kommer nok til skade, til at de ikke har ham i sidste test. - McLaren kommer med meget få udmeldinger, og retter senere på de første de kom med. - Pressen tror at det her stadig er silly season, og forsøger at sælge så mange overskrifter som overhovedet muligt, ved at komme med den ene vilde udmelding efter den anden, med vilde teorier. - Den danske presse er straks verdens eksperter, og ved *alle* sammen at Alonso forlader McLaren-Honda, efter nogle få tests, med små problemer på bilen, og ved derfor at Kevin Magnussen straks får sit snit til at køre igen. Pressen har alle dage haft vilde teorier, og der er ingen tvivl om at det vil altid være tilfældet. At den danske presse stadig har en kæmpe hard-on for Kevin Magnussen burde heller ikke komme som nogen overraskelse, men det begynder snart at være til grin. Alonso vidste udemærket hvad han gik ind til. Han så selv hvordan alle producenter havde problemer sidste år, med denne generations første bil, så derfor kan det umuligt komme bag på ham at McLaren-Honda vil gennemgå nøjagtigt de samme fødselsproblemer, som alle de andre gjorde sidste år. Sammenlignet med sidste år, har McLaren-Honda endda haft stor success, med langt flere omgange på banen end mange af bilerne havde sidste år. Så hele den her mølle med at Alonso forlader McLaren-Honda efter det her, er tåbeligt. Han har kørt flere sæsoner nu i en skidt bil, hvilket kulminerede sidste år med deres yderst skuffende F14 T. Hvis Alonso's nuværende skade er slem nok til at FIA/læger vil holde ham ude af bilen til de første løb, så vil Magnussen nok være førstevalget for at tage over, men i det sekund at Alonso er clearet, vil han være at finde i sit eget sæde igen. Foruden al den Alonso virak der har været de senere dage, så ser jeg meget frem til de sidste dages test, og specielt Williams har jeg mit øje på, da de ind til nu, kun har testet stabilitet, pit stops og des lignende, men skulle forsøge at kigge på fulde løbsdistancer over de sidste dage, og få de sidste tests af vejen. Renault tror jeg måske kan følge med som sidste år, men indtil videre ser det ud som om at Renault stadig ikke helt har motoren på plads ydelsesmæssigt. Derfor tror jeg også at Ferrari måske kan overhale dem i løbet af sæsonen, specielt hvis de formår at få afrettet bilen så den passer Kimi noget mere. Hvordan Vettel vil passe ind her, er et rigtigt godt spørgsmål, men jeg vil se frem med spænding, om han formår at holde såvel Kimi, som Ricciardo bag sig i løbet af sæsonen. Det er nu han skal vise om han virkelig bare havde en god bil i 4 sæsoner, eller om han har klassen til at kunne køre fra medkørere i biler der er lig den han selv kører i. Force India tror jeg vil få store start problemer. Deres nye bil skulle komme på banen i morgen, og jeg ser frem til hvor mange problemer de får med den. I det de fortsat bruger Mercedes power unit, så tror jeg de vil få relativt få problemer. Spørgsmålet er mere om deres design vil være på plads, og om de har en god aero dynamik eller ej. Lotus er kommet stærkt fra start i de første tests, og jeg tror de vil være med til at gøre midterfeltet interessant, specielt afhængigt af hvordan Force India og McLaren-Honda kommer til at præstere. Sauber kan også skrived med her, da de også har haft nogle fornuftige test sessioner såvel i Jerez, som i første Barcelona test. Mercedes, well de er Mercedes, og er pisse ligeglade med de andre. De har formået at få endnu mere fart ud af bilen, og lader til at have fundet den helt rigtige formel, i kombinationen af Power Unit og aerodynamik. Jeg var selv meget forbløffet da de startede aller første Jerez test med at køre løbsdistancer, uden så meget som at blinke. Toto har grund til at stå med en meget stort smørret smil på læberne. Manor F1 vil nok være det helt store emne når vi ser de grønne lys gå i Melbourne om mindre end 3 uger. De vil komme med en 2014 motor, og et helt utestet design, så de vil nok ende med at være til mere gene end gavn. Da både Ferrari, Renault og Mercedes har fået mere fart i deres motorer fra sidste sæson, så tror jeg at Manor vil stå med et endnu større hul end tidligere fart mæssigt, og vil måske endda ramme 107% reglen et par gange i løbet af sæsonen (Her tænker jeg både på baner som Spa, såvel som Canada og Monza hvor top farten vil være rigtigt høj.) Jeg tror vi går en meget spændende sæson i møde, med føre stabilitets problemer, og et midterfelt som der er rystet godt op i, men som vil være mere jævne og lige i performance. Der er også set nogle nye spændende designs under Jerez og Barcelona tests, som for alvor vil vise sig om de har været til nytte, når starten går. McLaren-Honda et interessant design på deres fælge, samt en blown front axle, og deres "zero" design bagtil. Mercedes har eksperimenteret med forskellige monkey seats, hvor de senest har kørt med et meget lille design på en, som lod til at gøre det godt. Lotus har nok haft et af de største overhauls design mæssigt. Deres airintake ducts er blevet delt meget op, og består nu af flere mindre. De er også gået væk fra det asymetriske design på deres front og bagende, med deres twin tusk foran, og midterstøtten til bagvingen som sidste år havde en kurve på sig. Begge disse kan have været en stor faktor i den ustabilitet som bilen havde sidste år. En ny sæson er lige om hjørnet, og jeg tror den vil være spændende. Hamilton vil tage sin tredje krone, men der vil komme lidt mere pres bagfra, i form af enten Williams eller Ferrari. Bagenden vil uden tvivl blive taget af Manor, hvor Sauber, Force India og Mclaren-Honda vil kæmpe om ikke at være det bagerste af midterfeltet. - Dozer
--
Mongollærling #3Specs: Jeg har sådan en... Komputer!
#24
Hans
Guru
26-02-2015 22:04

Rapporter til Admin
#23 Spændende analyse :) Og ja, der er meget hype i pressen, og fred være med det - kmag er jo dansker :) Dagen i dag bød så på SYV omgange for McLaren, og nye udmeldinger om, at kmag ikke skal køre, i hvert fald ikke fredag...
--
http://www.NoteBookWorld.dk[...] - RIP, 22/3-2007... Useriøse sælgere: se profil
#25
Superkaj
Megabruger
26-02-2015 23:38

Rapporter til Admin
Noget interessanat at kigge på er så også hvordan Mclaren bilen eller ser ud, hvis man kigger på den bagende... så er den væsentligt mere kompakt end alle de andre, kan de få det balanceret rigtigt med den rigtige mængde tryk for og bagpå så tror jeg helt sikkert at selve pakken bliver vild når Honda kan levere motoren. De har helt sikkert skiftet filosofi efter de fik Pomodru ind fra Lotus (var det Lotus eller Red Bull?!?) Hvis de får styr på det, ville et par podiepladser til sidst i sæsonen nok ikke være umuligt, specielt med tanke på Alonsos racecraft... hvad han ikke fik en elendig Ferrari til at gøre nogle weekender er ikke småting. Som sådan er han ikke min favoritkører, men det han kan i biler som er underlegne er der ikke mange andre i feltet der kan.
--
#26
Dozer
Skribent
26-02-2015 23:46

Rapporter til Admin
#24, jeg har ikke lige fulgt nyhederne efter jeg postede sidst, men det er jo ikke uhørt at de lader en kører tage 2 dage i streg. Kan jo også godt være at Button tager alle 4 dage, når de indtil videre har så få omgange på bilen. #25, ja, deres size-zero pakke er ret tight bagtil. De har formået at pakke tingene sammen, kombineret med at Mobil1 har fået tweaket deres olie lidt, så de kan køre hele deres motorenhed ved højere temp end normalt. De fejl de har haft indtil nu, har som sådan ikke været fejl på deres power unit, men derimod de perifære ting, såsom hydraulik og forseglinger. Alonso er en sindssygt dygtig og agressiv kører, men man skal heller ikke undervurdere Button. Button er måske ikke den hurtigste kører i feltet, men han præstere et fantastisk stabilt tempo, og er en ekspert i regn. Jeg tror at både Alonso og Button kommer til at komplimentere hinanden rigtigt godt. - Dozer
--
Mongollærling #3Specs: Jeg har sådan en... Komputer!
#27
ib
Gæst
27-02-2015 02:37

Rapporter til Admin
De... MClaren/honda har en lorte bil i år, så enig med jens jr. winter hvis alonso kigger på fra sofaen i år!
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#28
the688
Guru
27-02-2015 08:34

Rapporter til Admin
Dozer - tak for din fremragende analyse. Men jeg tænkte på.. den nye McLaren i år.. har man checket om alle RAM'ene kører ved fuld hastighed? Fordi jeg mistænker... No, seriously - jeg følger slet ikke nok med til at have en velunderbygget mening. Jeg VIL til gengæld gerne - som gammel DTM (standardvogne) fan - anbefale den nye BluRay om BMWs standardvogn-racer-historie, til alle som elsker racing. Det er to timers spændende historie om alt det "personlige" hos BMWs racere, med vidunderlige historier fra utallige legendariske kørere. Der er historierne om den legendariske BMW 2002ti, som i fuldt race-trim og med "den store turbomotor", som til træningsdage lå på langsiden og overhalede de F1-racere der trænede samme sted - til stor "WTF-hed" fra F1-piloten, der bare kunne kigge op på det her skrummel af en standardvogn der kom tornende forbi. Vi kommer rundt om den fantastiske M1-superbil, BMWs Art-Cars, men - for mig i hvert fald - er historierne (og videoklippene) fra det "gamle" DTM , hvor den oprindelige BMW M3 konkurrede mod Mercedes E190 Evo - med danskere som Kurt Thiim og Kris Nissen i feltet - DET var racing... og hold nu "#¤!%!# hvor der er nogle fantastiske billeder. Og som en af piloterne fra den gang fortæller, så "hvis reglerne havde været som de er i dag, så havde vi alle sammen holdt inde i pitten til stop-n-go-straf fra start til slut" Se det - det er fantastisk racing, fantastiske billeder, og fantastiske historier, fra dengang standardvognsracing var konge.
--
"ORK SATME!"
#29
KB_
Elite Supporter
27-02-2015 11:12

Rapporter til Admin
Ja det bliver spændene at se hvor meget Kmag kommer ud og køre i weekenden.. Jeg tror nu nok at han skal få en dag i bilen, så han ikke kommer i den for første gang til træning ved første løb. Det kunne jo ske at lægerne holder Alonso ude ved første løb. #28 Enig, der er et eller andet over de gamle "stdvogne".. Det er lidt som de gamle gruppe B rally biler! ;)
--
#30
waskustobaskus
Mega Supporter
27-02-2015 13:23

Rapporter til Admin
Onde rygter siger at Alonso allerede er træt af Mclaren.
--
#31
Dozer
Skribent
27-02-2015 16:36

Rapporter til Admin
#28 jeg havde godt lagt mærke til den BMW doku, må lige få den set så :) #29 Kevin Magnussen vil kun køre i det scenarie at en af de faste kørere ikke kan, hvilket lige pt er Alonso. Oddsn'e for at han får den rygtede plads på Manor teamet, er højere end at han tager et sæde hos McLaren-Honda for 2015 sæsonen. #30 og det er alt hvad det er, onde rygter. Rygtemøllen kører for fulde gardiner, og de giver den ikke så lidt gas. Folk vil gerne have at der er problemer, taget Ron Dennis og Alonso's fortid i mende. Men jeg tror ikke Alonso ville gå tilbage, uden at tingene er snakket igennem, og at der er åbne kort på bordet. Det tror jeg ganske enkelt ikke. Alonso bliver hvor han er, medmindre han fysisk ikke er i stand til at køre, og ikke får det grønne lys fra lægerne. Alt andet er bare fjollet :) - Dozer
--
Mongollærling #3Specs: Jeg har sådan en... Komputer!
#32
Hans
Guru
04-03-2015 09:51

Rapporter til Admin
http://bmf1.dk[...] Gad vide, om sandheden nogensinde kommer frem? Og om McLaren dropper deres mystiske pr-strategi?
--
http://www.NoteBookWorld.dk[...] - RIP, 22/3-2007... Useriøse sælgere: se profil
#33
the688
Guru
04-03-2015 09:59

Rapporter til Admin
#32 - tror sådan set det eneste der er mindre brugbart som kilde til pålidelig information end McLarens egen PR-afdeling, er den danske presse. Wow, hvor der bliver fremsat "teorier" der skal sælge forsider. Man skulle tro at Magnussen var den reinkarnerede Senna, eller noget. Det er nærmest pinligt. Der er en del danske medier der måske burde prøve - både af hensyn til deres egen troværdighed, og for ikke at lægge et helt vanvittigt pres på Magnussen selv - at slappe lidt af, og tage de rød-hvide briller af. Det er som om de bare bygger ham op nu - til noget enormt, til noget selvskrevet-til-et-sæde - så de kan pille ham ned, og svælge i hans "nedtur" når han må "nøjes" med et mindre sæde. Bare vent - det skal nok komme. "F1 karrieren ovre?" - om det bliver om 2 måneder, eller om et par år. Det er modbydeligt.
--
"ORK SATME!"
#34
Hans
Guru
04-03-2015 10:13

Rapporter til Admin
#33 Jae... De får i hvert fald kogt en god suppe på det :( Men igen, når en person som MB også "blander" sig i sagen, så må der være noget, der ikke er som det bør være... Det er lige før, at jeg har McLaren mistænkt for bevidst at skabe mystik om sagen, så de på den måde for noget pressedækning, da de nok ikke får det pga resultater lige med det samme ;)
--
http://www.NoteBookWorld.dk[...] - RIP, 22/3-2007... Useriøse sælgere: se profil
#35
the688
Guru
04-03-2015 10:25

Rapporter til Admin
My bad - jeg mente mest i relation til Magnussen - ikke så meget til selve "McLaren-Gate" Der er sq noget uldent ved det, det tror jeg står hævet over enhver tvivl. Skræmmende "damage control" af et så stort og rutineret team som McLaren. De burde være klogere end at prøve at lave "snigeren" på den måde.
--
"ORK SATME!"
#36
Hans
Guru
06-03-2015 11:27

Rapporter til Admin
http://www.bt.dk[...] http://www.bt.dk[...] Det bliver jo bedre og bedre, altså med hensyn til rygter og spin på hele sagen :) Man aner jo ikke, hvad man skal tro efterhånden - Men 9-11 er jo overgået for længst ;)
--
http://www.NoteBookWorld.dk[...] - RIP, 22/3-2007... Useriøse sælgere: se profil
#37
Hans
Guru
15-03-2015 06:01

Rapporter til Admin
Sikken et løb af KMAG - INGEN kørerfejl overhovedet ;) Ps. PINLIGT AF MCLAREN... Der røg den test session ;)
--
http://www.NoteBookWorld.dk[...] - RIP, 22/3-2007... Useriøse sælgere: se profil
#38
Hans
Guru
19-03-2015 11:19

Rapporter til Admin
Nyt sladder :) http://sporten.tv2.dk[...] Det er sku bedre end House Of Cards - Gad vide, hvad det ender med :D Og... http://sporten.tv2.dk[...] Har JB også slået hovedet? Eller er det en del af McLarens pressestrategi? Eller ved han bare et eller andet? Måske har McLaren fake'd alle problemerne, for at spille på mesterskabet efter et par løb? ;)
--
http://www.NoteBookWorld.dk[...] - RIP, 22/3-2007... Useriøse sælgere: se profil
#39
|Smash|
Forumansvarlig
19-03-2015 12:02

Rapporter til Admin
#38 - "Sladder". En dansk kommentator der drømmer.
--
Bazinga! Problemer med en Admin/Moderator? Spørgsmål vedr. en tråd/et indlæg? - Send en mail til undertegnede. FFHAU!
#40
LaZyMann
Mega Supporter
19-03-2015 14:41

Rapporter til Admin
Kevin hvem?
--
Laziness is nothing more than the habit of resting before you get tired.
#41
Hans
Guru
20-03-2015 08:46

Rapporter til Admin
#39 Det bliver bedre og bedre - nu forlyder det, at Kmag er i spil til Bottas plads, da SW vist ikke er rigtig reservekører for Williams alligevel ;) Der bliver godt nok kogt noget suppe ;) Bliver spændende at se, hvad det hele ender med :)
--
http://www.NoteBookWorld.dk[...] - RIP, 22/3-2007... Useriøse sælgere: se profil
#42
the688
Guru
20-03-2015 09:25

Rapporter til Admin
Det hele ender med at nogen tager sig sammen og puffer Bernie ud over en skrænt, og starter forfra, så vi kan få noget motorsport, i stedet for det regel-show her. :/ For fa'en, når man ser hvad man kan med motorsport og underholdning (og har kunnet i årtier) i alle mulige andre serier... Når man kigger på hvad F1 var engang, og hvor fandenivoldsk og underholdende det var.. Det er som om man har sådan en tro på at folk bliver ved med at købe skidtet, bare fordi det hedder F1 - uanset hvor tåbeligt det bliver. Jeg håber Raikkonen tager nogle sejre snart. Vi har brug for noget konkurrence, og .. Mercedes er ved at blive lidt forudsigelige, og Red Bull har vi set.. jeg kan leve med at der er "håbløse" teams, men.. der er nødt til at være 3-4 teams der har noget at kæmpe for i toppen.
--
"ORK SATME!"
#43
Hans
Guru
20-03-2015 09:52

Rapporter til Admin
#42 Det kunne være FEDT!!! Og så et udvalg på 3-5 frontvinger og bagvinge teams kunne vælge i mellem, for at bringe omkostningerne lidt ned. Samt alle skal frit kunne vælge motor til en fastpris. Så kan vi få omkostningerne lidt ned... Og det ikke som sådan bilen, der vinder :) Og så ikke mere pis med, at de kun må bruge en hvis mængde benzin og motorer - Det er ikke økono-ræs, men rigtig RÆS :D
--
http://www.NoteBookWorld.dk[...] - RIP, 22/3-2007... Useriøse sælgere: se profil
#44
Shutdown
Nørd
20-03-2015 10:21

Rapporter til Admin
Ja, der var engang... Hvad med gruppe B rally, det tømte hele landsdele for folk der stod rundt på de forskellige etapper ( en halv mill mennesker).. Det blev desværre lukket ned da bilerne simpelthen var for voldsomme og der var for mange dødsfald både blandt kørere og tilskuere, tilskuerne var gale, de stod steder hvor det næsten kun kunne gå galt, og nogle stod på selve vejen med et kamera for øjnene så de ikke helt kunne afstandsbedømme når der kom en audi Quattro s1 med et par hundrede km i timen. https://www.youtube.com[...] (er audi tosse) Og drømmer om en urquattro. Men "nøjes" med en urS4 med næsten samme motor og gear (4wd)
--
I5 3570k@4700mhz,128gb toshiba ssd+60gb crucial C300 ssd + 2x500gb seagate 7200.12 i raid, 16gb ram og et 290 tri-x. Alt vandkølet.Købt billigt/brugt
#45
the688
Guru
20-03-2015 10:33

Rapporter til Admin
#44 - jeg "voksede op" med DTM - det tyske standardvognsmesterskab. Tilbage i de tidlige dage (før det OGSÅ gik helt amok i dyr tech) solgte det flere billetter end F1 i tyskland - og havde flere seere. DET var racing - det var ukompliceret, og det var fuldstændigt magisk. Briterne kom efter med BTCC som også var episk i en årrække. Det er fint nok det her med at "F1 giver os ny teknologi som vi kan bruge i almindelige biler" og at det skal være "the pinnacle of technology" - men ... SÅ meget F1-tech har vi heller ikke fået de sidste 20 år - hvor der er hældt milliarder og milliarder i showet. Jeg elsker at se Rallycross, f.eks - der er så mange superfede klasser der køres race i. Selv en ikke-motorcykel-gut som mig synes at MC'erne er det mest spændende at se når man er til race-weekend på en af de danske baner. Det kan godt være at de store navne triller rundt i alt for store amerikanerbiler som nærmest ikke KAN overhale på de små baner - men det er MC-tosserne der leverer racing. Det må være muligt at lave et F1-koncept hvor der indgås chassis-kontrakter og motor-kontrakter, så teams kan vælge mellem 2-3-4 chassis og et antal kunde-motorer. Det fungerer i andre open-wheeler klasser. Som ofte er langt mere underholdende. Det ender jo som med fodbold, at priserne skrues så højt op, at ingen har råd til at tage afsted og se skidtet, og det alligevel altid er de samme 3-4 hold der vinder. Den dag de faktisk fans må opgive at sælge flere organer for at få råd til billetter, der går det forhåbentlig op for organisationerne, hvad det hele handler om.
--
"ORK SATME!"
#46
KB_
Elite Supporter
20-03-2015 11:24

Rapporter til Admin
Rallycross det er fanme noget ved! Det har jeg set flere gange på Nysum banen her i Nordjylland. Det lyder fanme af noget! :P Håber at de snart kommer til at køre noget ræs med den ombygning af banen de vist nok er ved! Men F1 var godt nok en kedelig omgang set med danske briller.. tændte tvet og så Kmag stå ud af bilen, det er utroligt at de ikke kan få den motor til at holde.. Som de danske værter sad og snakkede om, så mener de jo at Honda har fået lavet det hele for kompakt og at det derfor bliver for varmt og står af.. Vi må håbe at de får det løst, for kørerne siger jo at Mclarens bil er en del bedre end sidste år, men motoren mangler holdbarhed og power :P
--
#47
Shutdown
Nørd
20-03-2015 19:03

Rapporter til Admin
45# Er meget enig med dig, så også selv dtm, btcc, stcc. Alt med største fornøjelse , fik dog også det sidste af gruppe b rally med, og den Quattro står den dag i dag SÅ tydeligt på nethinden, og i øregangende især. Lyden af den 5cyl turbomotor ved små 10000rpm , alt imens den sprutter ild og mudder allevegne var/er EPIC.
--
I5 3570k@4700mhz,128gb toshiba ssd+60gb crucial C300 ssd + 2x500gb seagate 7200.12 i raid, 16gb ram og et 290 tri-x. Alt vandkølet.Købt billigt/brugt
#48
Shutdown
Nørd
20-03-2015 19:17

Rapporter til Admin
Der var også det superbike hvor ducatti og japserne sloges (var lige flyttet hjemmefra og havde fået eurosprt...uuuhhhh), kan især huske der var en fyr fra Australien der vandt med sin egen cykel (Kawa) selvom han ikke var en del af de store fabriksteams. Fantastisk, men hvad fanden hed han??.. Det var fra 1990 og nogle år frem, havde selv en stor z1100 dengang, og kan bare huske at det forekom mig ganske umuligt den måde de og han især kunne komme ud af et sving på. Halvt sidelens med hjulspin OG på baghjul når den fik en tand for meget (i dag ser man ikk en privatkører vinde et stort mesterska på den måde).. Anyway kan stadig ikke forstå at nogle kan og tør gøre det med et stykke over 100km/t, ufatteligt, hvilken balance. Sidder og bliver helt vild, og en smule sur over at der bare ikke er nok racing i tv, ikke i mit i hvert fald.
--
I5 3570k@4700mhz,128gb toshiba ssd+60gb crucial C300 ssd + 2x500gb seagate 7200.12 i raid, 16gb ram og et 290 tri-x. Alt vandkølet.Købt billigt/brugt
#49
Hans
Guru
11-04-2015 07:23

Rapporter til Admin
... Hehe, så røg der lige en motor mere i Alonso's bil... Er der nogen, der ved, om man kan spille på +15 motorer på en sæson? Er jo nærmest money in the bank ;) haha
--
http://www.NoteBookWorld.dk[...] - RIP, 22/3-2007... Useriøse sælgere: se profil
#50
PistolHero
Bruger Aspirant
11-04-2015 08:40

Rapporter til Admin
49# Ja hos bookmakerne :) de begrænset til 8 pr sæson. alt derefter er "Refrubished" hvis vi skal snakke it sprog
--
#51
Hans
Guru
13-04-2015 09:51

Rapporter til Admin
De har da kun 4 eller 5 motorer, før de bliver straffet for brug af yderligere motorenheder?
--
http://www.NoteBookWorld.dk[...] - RIP, 22/3-2007... Useriøse sælgere: se profil
#52
|Smash|
Forumansvarlig
09-05-2015 12:11

Rapporter til Admin
Nu skal man ikke konkludere noget før dagens kvalifikation og morgendagens løb, men Alonso er konsekvent langsommere end Knappen.
--
Bazinga! Problemer med en Admin/Moderator? Spørgsmål vedr. en tråd/et indlæg? - Send en mail til undertegnede. FFHAU!
#53
Hans
Guru
10-05-2015 09:01

Rapporter til Admin
#52 Ser du F1 på skysports? Der havde de (gamle kører som kommentatorer) nogle spændende ting om Alonso, bilen og længden af Alonso's ophold op McLaren... Hvis I har muligheden for det, så kan jeg VARMT anbefale Sky Sports F1 dækning - Det er super :D
--
http://www.NoteBookWorld.dk[...] - RIP, 22/3-2007... Useriøse sælgere: se profil
#54
Repete
Guru
10-05-2015 10:32

Rapporter til Admin
#51 Ja, Red Bull's Ricciardo er faktisk på den fjerde og sidste, før der falder straf, allerede her i Catalunya, som jo er løb nummer 5. I virkeligheden er løbsreglementet meget mere indviklet, idet en power unit jo består af mange dele, og den fulde straf (ti pladser i start opstillingen) falder kun, hvis man skifter alle dele.
--
I shall write this only once (Frit efter "Allo 'Allo"s Yvette Carte-Blanche)
#55
|Smash|
Forumansvarlig
10-05-2015 10:33

Rapporter til Admin
#53 - Nej, så skal jeg til at slutte en pc til tv'et, ingen af de tilgængelige streams kan castes med et brugbart resultat.
--
Bazinga! Problemer med en Admin/Moderator? Spørgsmål vedr. en tråd/et indlæg? - Send en mail til undertegnede. FFHAU!
#56
Hans
Guru
10-05-2015 14:48

Rapporter til Admin
#55 Det er en skam :( Ps. Det går jo strygende for McLaren igen ;)
--
http://www.NoteBookWorld.dk[...] - RIP, 22/3-2007... Useriøse sælgere: se profil
#57
Repete
Guru
10-05-2015 19:54

Rapporter til Admin
#56 Vinden sprang flere gange under løbet, og McLaren er sidevindsfølsomme her i 2015, utvivlsomt et resultat af dårlige testprocedurer. Det er altså ikke kun Honda, motorleverandøren, der ikke leverer varen...
--
I shall write this only once (Frit efter "Allo 'Allo"s Yvette Carte-Blanche)
#58
Hans
Guru
11-05-2015 07:27

Rapporter til Admin
#57 du skriver som om, jeg har svinet motoren til? Men lad os da tage den, som jeg forstod det på sky sports, så kunne det meget vel ved et problem med opsamlingen af energi ved nedbremsning, der gav problemerne med bremserne bag på (Alonso)...
--
http://www.NoteBookWorld.dk[...] - RIP, 22/3-2007... Useriøse sælgere: se profil
#59
Hans
Guru
20-06-2015 14:00

Rapporter til Admin
Wauw... 25 pladser tilbage på startgridden for BEGGE McLaren kører ;)
--
http://www.NoteBookWorld.dk[...] - RIP, 22/3-2007... Useriøse sælgere: se profil

Opret svar til indlægget: F1: McLarens (Alonso's uheld)

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE