Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Pris på en Tesla?

Af Junior Nørd mathiasboegebjerg | 26-04-2015 20:04 | 6965 visninger | 82 svar, hop til seneste
Hej Hol, Kiggede sådan for sjov skyld på en Tesla, for at se hvad prisen egentlig var. http://my.teslamotors.com[...] Hvis man vælger lån her, står der to priser. Hvordan fungerer det? Betaler man 5000, 3900 eller 5000 + 3900?
--
#1
Azakiel
Skribent
26-04-2015 20:13

Rapporter til Admin
Er det ikke de besparelser der er på ejerafgift og miljøbesparelser som er oplyst i rubrik 2?
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet
#2
Rolf
Giga Supporter
26-04-2015 20:20

Rapporter til Admin
Man betaler det øverste beløb Det nederste beløb er hvad man kan spare, altså et fiktivt beløb, hvor i der er taget højde for besparelse på brændstof mv.
--
#3
mathiasboegebjerg
Junior Nørd
26-04-2015 20:21

Rapporter til Admin
Så en Tesla kan fås for sølle 5000 om måneden, eller kommer der mere oveni?
--
http://www.staggeringbeauty.com[...]
#4
Rolf
Giga Supporter
26-04-2015 20:22

Rapporter til Admin
Du skal jo også lige smide 178.000 i udbetaling.
--
#5
mathiasboegebjerg
Junior Nørd
26-04-2015 20:25

Rapporter til Admin
#4 Jojo, naturligvis, men udover det, så er det 5000 om måneden, and that's it?
--
http://www.staggeringbeauty.com[...]
#6
|Smash|
Forumansvarlig
26-04-2015 20:28

Rapporter til Admin
#5 - I 8 år, ja.
--
Bazinga! Problemer med en Admin/Moderator? Spørgsmål vedr. en tråd/et indlæg? - Send en mail til undertegnede. FFHAU!
#7
zzup
Nørd Aspirant
26-04-2015 20:29

Rapporter til Admin
Ja.. 5000kr om måneden.. men du skal tjene omkring 7000-9000kr om måneden, for at have 5000kr til at bruge på alene afbetaling af bilen..
--
- Dont hate the player, hate the game! "Never argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience."
#8
mathiasboegebjerg
Junior Nørd
26-04-2015 20:30

Rapporter til Admin
#7 Resten skal bruges til hvad? Forsikring og strøm?
--
http://www.staggeringbeauty.com[...]
#9
ReneSDK
HOL Moderator
26-04-2015 20:32

Rapporter til Admin
#8 Du skal tænke på at 5000kr der kan bruges på månedlig betaling er jo de penge du har efter skat, så derfor skal der tjenest 7000-9000kr før skat for at kunne betale det om måneden.
--
FFHAU!
#10
United
Elite Supporter
26-04-2015 20:34

Rapporter til Admin
#8 Tror han mener 7000-9000 før skat. Og hvis din alder passer under din profil, så skal nok regne med en temmelig dyr forsikring for sådan en bil.
--
´66 WAS A GREAT YEAR FOR ENGLISH FOOTBALL. ERIC CANTONA WAS BORN.
#11
Rolf
Giga Supporter
26-04-2015 20:41

Rapporter til Admin
Er du under 25 tvivler jeg på nogen selskaber vil forsikre den...
--
#12
Kaasje
Guru
26-04-2015 20:44

Rapporter til Admin
+ Du ender med at betale 240.000 kroner mere for bilen i sidste ende.
--
*(Foreveralone face)* Ultimate goal: More bacon! And cola. Thats it. Oh, and Cocio. OOOH, and potato chips.
#13
Gill Bates
Mega Nørd
26-04-2015 20:45

Rapporter til Admin
Hvorfor snakker folk om før/efter skat? 5.000 er 5.000.. Det er det beløb der skal betales.. så er det vel hamrende irrelevant hvor meget han skal tjene for at have 5.000? Men ja, du ender med at skulle betale meget for den bil, hvis du kører finansiering osv. Dog skal man også lige huske skattefradrag
--
#14
Rolf
Giga Supporter
26-04-2015 20:47

Rapporter til Admin
Har lige oprettet en fiktiv profil hos en forsikringsmægler. Skrev jeg var 20 og 2 års skadesfri kørsel. 7000 i selvrisiko, 2600/md. Så det skal lige lægges oven i...
--
#15
michaelp
Giga Supporter
26-04-2015 20:52

Rapporter til Admin
Well, det kan være en looser investering. Hvis regeringen ikke kommer med en afgiftsløsning, - Så vil den bil snart koste 180% mere end i ser på siden, - Opladningsstationer til el vil der være få af, eller konkursbegæret fordi det ikke kører rundt. - Og du har en bil som ingen vil købe i Danmark, fordi den ikke kan komme rundt i DK, eller for dyr på grund af normale afgifter. + Du kan ende op med en bil, som stiger gevaldigt i værdi og hvis du får den solgt igen, så er det jo en pæn fortjeneste der kan laves på den. Det lyder da klart som en dealbreaker!
--
#16
Pallemand01
Nørd
26-04-2015 20:52

Rapporter til Admin
#14 Det var umiddelbart utroligt lavt for så voldsom dyr en bil :D Det er jo nærmest rentabelt ligepludselig, hvis man sammenligner med en smadrekasse til 150k, som koster 6-9k mnd i forsikring med tårnhøj selvrisiko, plus 2-4k i benzin ved dagligt brug, plus der er meget mere der kan gå i stykker, hvor i en elmotor er der egentlig kun to bevægelige dele.! #17 Det var også min umiddelbare tanke. Dog tror jeg, at regeringen forlænger aftalen.
--
Ifyouhave3quarters,4dimes,and4pennies,youhave$1.19. Youalsohavethelargestamountofmoneyincoinswithoutbeinga- bletomakechangeforadollar.
#17
Kaasje
Guru
26-04-2015 20:55

Rapporter til Admin
#15 Eller du kan ende med en regning ind af døren på 180% afgift og dermed en alt for dyr bil du skal afbetale, men ikke kan bruge.
--
*(Foreveralone face)* Ultimate goal: More bacon! And cola. Thats it. Oh, and Cocio. OOOH, and potato chips.
#18
syvelyn
Semi Supporter
26-04-2015 20:58

Rapporter til Admin
#17 der kommer ikke afgifter på de biler der allerede er ude på vejene..
--
Lurked since 03
#19
Peder
Supporter
26-04-2015 21:05

Rapporter til Admin
Man ender jo altid med at give mere for en ting, hvis man vælger at betale den over en længere periode, uagtet om det er en UP, en Tesla eller et hus. Det optimale er i 99% af tiden at have pengene og købe den kontant. Men nu skal man heller ikke gøre en EL-bil til mere end den er. Fordelen pt. er at man kan få mere bil for pengene, fordi den er uden afgift, men en elbil er oftest også dyrere at producere, så nogle af de kroner går til dette. Derudover går en el-bil langt "literen", men sammenligner man med en ultra økonomisk spand, eks en Polo 1,4 tdi af nyeste afstøbning der i virkelighedensverden går omkring 25 km på en liter diesel er vi omkring samme pris som for at køre en kilometer i en tesla. Med mindre man har solceller med en rimelig overproduktion eller kan lade andre steder, hvor det ikke koster noget - arbejde, tesla stationer mv., men det er ikke alle der har adgang til dette. Så sparer man selvfølgelig en smule på væftafgift, men på nye øko biler er det tit under 1000 kr årligt, og det betaler man så rigeligt i afskrivning. Men det er rigtigt at man kan få en fancy bil, i klasse med BMW 5'serie eller Mercedes E-klasse, til en skarp pris og med et anstændigt forbrug ifht. Man må bare aldrig tro det kan konkurrere ifht en billig ny bil til 200.000 kr.
--
Not working is defined as your PC being reduced to a slab of molten metal and plastic. If thats not the case, be more specific!
#20
Canity
Supporter
26-04-2015 21:05

Rapporter til Admin
Det er ikke for sjov at der er så manger der gerne vil have en inden afgiften (sandsynligvis) stiger. Der er så også en ventelist på omkring 5-6 måneder. Man får en urtolig lækker bil set i forhold til hvad man ellers kan få i den prisklasse.
--
i7 3820 @ 4,5Ghz, 7970 Vapor-X GHz, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 24GB, Gigabyte X79-UD5
#21
Pallemand01
Nørd
26-04-2015 21:11

Rapporter til Admin
#19 Pointen er, at det, såfremt det Rolf siger er sandt, er billigere at købe en Tesla en en bil til 150k for unge billister, fordi de bliver straffet enormt hårdt. Jeg overvejede engang at købe bil, men den billigste forsikring for en brugbar bil (dvs. mini og ikke mikro bil) kostede 6k mnd, og så kommer benzin på 2-4K ved daglig brug, og med Teslaen koster det nogle håndører at lade op, og der er endda mange steder hvor man kan lade op gratis. Plus med en forsikring til 2400mnd er den jo et røverkøb. Det er da klart at så mange har det, hvis ovenstående er sandt. :) #22 Det er fordi jeg var 21 og boede i Slagelse ^^ Det er åbenbart ikke en god kombo, og det var uanset om det var en Corsa eller en Polo (selvom Polo'en var en smule dyere)
--
Ifyouhave3quarters,4dimes,and4pennies,youhave$1.19. Youalsohavethelargestamountofmoneyincoinswithoutbeinga- bletomakechangeforadollar.
#22
Kimi2108
Megabruger
26-04-2015 21:12

Rapporter til Admin
#19 Jeg vil nu mere sige at en Tesla S er i BMW 7 serie og Mercedes S klasse. Hvis man ligger normal afgift oven i de 600K ender man i hvert fald i den klasse. Størrelse, ydelse, udstyr osv er vi også deroppe af. Nok derfor at man ser så mange på vejene nu. Hvis jeg stod og skulle købe bil til 500.00-600.000kr ville jeg også seriøst overveje den. #21 En forsikring til 2.400kr/måned er da ret dyrt. Hvordan har du fået et tilbud til 6.000kr/måned? Det lyder da helt vildt.
--
Fractal R4| AX850| Asus Z97-A| i7-4770K| Noctua NH-D14| Tridentx 16GB@1600 7-8-8-21 1T| OCZ Verx4 256| WD 1TB| Creative SB ZxR| Gigabyte GTX970 G1
#23
michaelp
Giga Supporter
26-04-2015 21:21

Rapporter til Admin
ups, for hurtig.. 2400/md for en forsikring er rigtig nok rigtig dyrt.
--
#24
Mattii
Giga Nørd
26-04-2015 21:25

Rapporter til Admin
#23 Argh, du har ændret det. ^^
--
#25
Kimi2108
Megabruger
26-04-2015 21:31

Rapporter til Admin
#21 Prøvede du så ikke med andre forsikringsselskaber? Med 6000kr/måned har de jo regnet med en 100% sandsynlighed for at bilen er totalskadet inden for 2 år. Selv da jeg skulle forsikre min første bil, skulle jeg "kun" af med omkring 15.000kr/år og det var endda en BMW 1 serie til 425.000kr og i Albertslund. Det dyreste sted skulle jeg af med omkring 25.000kr/år.
--
Fractal R4| AX850| Asus Z97-A| i7-4770K| Noctua NH-D14| Tridentx 16GB@1600 7-8-8-21 1T| OCZ Verx4 256| WD 1TB| Creative SB ZxR| Gigabyte GTX970 G1
#26
Pallemand01
Nørd
26-04-2015 21:37

Rapporter til Admin
#25 Jo, det var den billigste. De fleste lå mellem 6-9k og en enkelt var 24k. Det resulterede i, at jeg aldrig fik købt bil, men i stedet tog toget i de to år jeg skulle bruge den. :)
--
Ifyouhave3quarters,4dimes,and4pennies,youhave$1.19. Youalsohavethelargestamountofmoneyincoinswithoutbeinga- bletomakechangeforadollar.
#27
mathiasboegebjerg
Junior Nørd
26-04-2015 21:42

Rapporter til Admin
Tesla skriver, at gensalgsværdien er garanteret. Efter 3 år tilbyder de at købe bilen tilbage, så man ender ikke med en spand ingen vil købe. SU er på ca 5100 efter skat, så med et job ved siden af er det jo ikke umuligt, såfremt man lige har 180.000 kroner liggende til udbetaling.
--
http://www.staggeringbeauty.com[...]
#28
Kimi2108
Megabruger
26-04-2015 21:43

Rapporter til Admin
24.000kr/måned? Der er jo noget helt galt med selskabernes automatiske beregnere eller de data, som de fodrer dem med. Kan ikke forestille mig at der er statistisk begrundelse for de beløb. Så skulle det da være at nogle få unge i Slagelse har kostet nogle selskaber en masse penge :)
--
Fractal R4| AX850| Asus Z97-A| i7-4770K| Noctua NH-D14| Tridentx 16GB@1600 7-8-8-21 1T| OCZ Verx4 256| WD 1TB| Creative SB ZxR| Gigabyte GTX970 G1
#29
Kasperkk
Giga Nørd
26-04-2015 21:43

Rapporter til Admin
#27 Det er jo bare vanvittigt at overveje sådan en bil på SU Bare tænk på hvad dæk og bremser koster
--
HO, HO, FUCKING HO!
#30
mathiasboegebjerg
Junior Nørd
26-04-2015 21:48

Rapporter til Admin
#29 Studerer datalogi, alt er muligt.
--
http://www.staggeringbeauty.com[...]
#31
Kasperkk
Giga Nørd
26-04-2015 21:52

Rapporter til Admin
#30 Vandt du i lotto i går? Det er 6 dage siden du efterlyste billige retter til fryseren :-)
--
HO, HO, FUCKING HO!
#32
Deuxmen
Semi Supporter
26-04-2015 21:52

Rapporter til Admin
#29 Bremser bliver næsten ikke slidt på en Tesla da man motorbremser og genvender energi...så bremser er meger billigere end en alm bil
--
I7 3960X Extreme - R9 290X - 16GB 1600Mhz - 2x250GB Samsung 840 - Asus Formula IV
#33
Kasperkk
Giga Nørd
26-04-2015 21:54

Rapporter til Admin
#32 Det er selvfølgelig rigtig, men så i dæk. Hvis man ligger og bruger alt effekten og samtidig skal stoppe igen så bliver det hurtigt dyrt. I det hele taget så har serviceomkostningerne det jo med at følge med prisen op
--
HO, HO, FUCKING HO!
#34
mathiasboegebjerg
Junior Nørd
26-04-2015 22:27

Rapporter til Admin
#31 Ja det er sandt, ville ønske jeg vandt i lotto. Derfor er det jo stadig ikke umuligt, hvis bare man lægger noget arbejde i det. Laver en del sammen med en kammerat, så på et tidspunkt må man jo ramme guld. Og så kommer Teslaen, bare vent! Det er sjovt at lege med tanken.
--
http://www.staggeringbeauty.com[...]
#35
Kimi2108
Megabruger
26-04-2015 22:34

Rapporter til Admin
Hvis man tager udgangspunkt i at lånets hovedstol er 428.195kr, og samlede kreditomkostninger i lånets låbetid er 243.749kr, så passer det ikke at det kun koster 5000kr/måned. Det er nærmere 7000kr/måned over 8 år + udbetalingen. Hvis man regner udbetalingen med, så har man i snit betalt 8900kr/måned i 8 år.
--
Fractal R4| AX850| Asus Z97-A| i7-4770K| Noctua NH-D14| Tridentx 16GB@1600 7-8-8-21 1T| OCZ Verx4 256| WD 1TB| Creative SB ZxR| Gigabyte GTX970 G1
#36
djrazz
Giga Supporter
26-04-2015 22:41

Rapporter til Admin
#30 og hvad så fordi du studerer datalogi?? så er man millionær når man er færdiguddannet eller? Ked af at sige det for det er jo altid sjovt at drømme men du burde måske sætte dig lidt bedre ind i sagerne. At man på SU kan overveje en enkeltudgift på 10-12k + er et tegn på at man ikke er klar til sådan en udgift.
--
Giv mig dit hardware, og jeg løber med det!
#37
djrazz
Giga Supporter
26-04-2015 22:43

Rapporter til Admin
#35 dertil skal lægges forsikring plus driftsomkostninger som selvfølgelig er lave en bil taget i betragtning men ikke desto mindre er der. Så man ender et godt stykke over 10k alt efter hvordan du kan få udbetalingen.
--
Giv mig dit hardware, og jeg løber med det!
#38
mathiasboegebjerg
Junior Nørd
26-04-2015 22:45

Rapporter til Admin
#36 Tror du misforstår, jeg overvejer jo ikke seriøst at købe en Tesla på SU. Men det er jo muligt at nogle af de programmer jeg laver ved siden af slår igennem, og så er en Tesla jo ikke umulig. Det er jo mest af alt bare for at drømme. Jeg nævnte datalogi, da det er nemmere at komme til lige pludselig at tjene mange penge ved datalogi, da man kan lave programmer ved siden af, og nogle gange rammer man plet. Det er måske lidt sværere hvis man læser dansk fx.
--
http://www.staggeringbeauty.com[...]
#39
Kimi2108
Megabruger
26-04-2015 22:54

Rapporter til Admin
#38 Det er godt at have drømme, og hvis du bliver den næste Janus Friis, så kig da hellere efter en McLaren P1 eller sådan noget. En Tesla er da mere for familiefædre i midtvejskrise, og som har fået overtalt konen om at den er billig pga. afgiftsfritagelsen, og i øvrigt er lige så rummelig og praktisk som en Berlingo :)
--
Fractal R4| AX850| Asus Z97-A| i7-4770K| Noctua NH-D14| Tridentx 16GB@1600 7-8-8-21 1T| OCZ Verx4 256| WD 1TB| Creative SB ZxR| Gigabyte GTX970 G1
#40
Ð Xargo
Elitebruger
26-04-2015 23:28

Rapporter til Admin
En Tesla er en fed bil (ihvertfald til race,så længe den stadig har strøm), de store har hvad 700+ heste?, og rykker på alle 4 hjul. så skal vi ellers helt op i lamborghini lign sportsvogne, for at stikke af fra sådan en på 101m banen, i benzin/dieselbiler. Men så er den hellere ikke mere end det, der mangler lyden, den er dyr. og syntes selv den er kedelig (sammenlignet med andre biler i den klasse). men smag og behag.
--
Jeg har sagt det en gang, og nu siger jeg det igen. Jeg har sagt det 1 gang.
#41
Kimi2108
Megabruger
26-04-2015 23:39

Rapporter til Admin
Man kan ikke udnytte den fulde effekt i en Tesla særligt længe: http://www.autocar.co.uk[...] The Tesla Model S can’t sustain being flat out for very long, however. For short bursts of full-power acceleration, the electric powertrain works brilliantly. But we couldn’t complete one flying lap of the dry handling circuit before the battery, inverter and electric motor tripped into safe mode and cut peak output by at least 50 per cent.
--
Fractal R4| AX850| Asus Z97-A| i7-4770K| Noctua NH-D14| Tridentx 16GB@1600 7-8-8-21 1T| OCZ Verx4 256| WD 1TB| Creative SB ZxR| Gigabyte GTX970 G1
#42
Ð Xargo
Elitebruger
27-04-2015 00:47

Rapporter til Admin
#41, virker underligt. jeg så den ikke så længe siden på striben til noget race. og den sparkede altså røv. men måske der er pillet ved nogle begrænsninger :) Men i det tilfælde, det godt det ikke er min bil, smadder lortet :P
--
Jeg har sagt det en gang, og nu siger jeg det igen. Jeg har sagt det 1 gang.
#43
Peder
Supporter
27-04-2015 08:48

Rapporter til Admin
21 En forsikring koster IKKE 6000 kr pr. måned, lige meget hvad! Det er 72.000 kr årligt. Jeg vil tro at du ved nykøb af en lille bil kan få kasko til 10-12.000 kr årligt. Det er 1000 kr /md Og synes også at et forbrug på 2000-4000 i benzin lyder forrykt, med mindre du har voldsomt langt. Jeg kører 25.000 årligt og bruger omkring 1100-1200 kr/md. Der er service på en Tesla en gang årligt. Bremser holde længe, men det er stadig en stor bil med rigtigt mange heste, det koster på bremserne, selvom den motorbremser meget. Dæk skal du ikke forvente holder mere end 20-30.000 km, og komplet sæt dæk til sådan en koster 6000-7000 kr i størrelsen 18" Det bliver aldrig et billigere alternativ til en lille bil. Afskrivningen i sig selv er jo større end den totale indkøbspris på en mindre bil.
--
Not working is defined as your PC being reduced to a slab of molten metal and plastic. If thats not the case, be more specific!
#44
Peder
Supporter
27-04-2015 09:04

Rapporter til Admin
- og brændstof er ikke småpenge, selvom det er el du fylder på den. Kan du tanke gratis på arbejde eller har en Tesla stander i gåafstand, så ja, ellers ikke. Forvent et forbrug i el tilsvarende en rimelig økonomisk lille bil. Kan umiddelbart se at man har et forbrug på ca. 36 kw pr 100 miles, rundt omregnet giver det følgende økonomi: 36 kw * 2,2 kr = 79,2 kr 100 miles er 160 km. Pris pr km = 79,2 / 160 = 0,49 kr/km Min økospand: 22 km literen, reelt forbrug 11 kr for en liter benzin i priskrig 11/22 = 0,50 øre pr
--
Not working is defined as your PC being reduced to a slab of molten metal and plastic. If thats not the case, be more specific!
#45
Jacob [5260 Od.S]
Mega Supporter
27-04-2015 09:09

Rapporter til Admin
#40 Man kan bare nøjes med en Datsun fra 1972. https://www.youtube.com[...] Ingen grund til at købe en Tesla. #44 Og de 36kw er vel best case scenario.
--
Google først, spørg bagefter. Man skal ikke græde over spist bacon.
#46
Gæst
Gæst
27-04-2015 09:13

Rapporter til Admin
#43 Helt enig. En forsikring koster ikke 6000/md. medmindre man kører McLaren. Jeg tror at #21 har fået en pris pr år, i så fald en billig forsikring for en ny billist, eller måske pr kvartal i så fald en dyr forsikring selv for en ny billist. Da jeg var ny billist gav jeg 12000/år for ansvar. Sidste år fik jeg presset prisen lidt hos mit forsikringsselskab, så nu giver jeg 4000/år for samme bil med samme dækning. Jeg har haft bilen i 4 år
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#47
kb-
Ultra Supporter
27-04-2015 09:26

Rapporter til Admin
Damn, koster forsikringerne virkelig så meget nu om dage? Jeg giver 2500 om året for en GTI (godt nok kun ansvar).
--
.
#48
K0kerN
Nørd Aspirant
27-04-2015 09:54

Rapporter til Admin
Der er meget forskel på priser af forsikring af små biler. Det bedste man faktisk kan gøre er at høre om forhandleren selv kan tilbyde en. Jeg købte en chevrolet Aveo for snart 5 år siden. jeg gav lige omkring 11500,- for 3 års fuld kasko. Det vil jeg sige er billigt. når man skal have en ny bil og man lige har fået kørekortet. nu betaler jeg så 5500,- om året for den. går dog med planer om større bil. og har snakket med forsikringen om det. jeg skal kun give 500,- mere om året. Det skal lige siges at det er en Lancer med 140 heste fra ny. hvis de da har fået 1,8 motoren tilbage når det bliver realitet :)
--
You can just, you can just hang outside in the sun all day tossing a ball around, or you can sit at your computer and do something that matters.
#49
JunkStar DeLuxe
Super Nørd
27-04-2015 09:55

Rapporter til Admin
Jeg synes folk glemmer at kigge på vedligeholds omkostningerne på en Tesla kontra andre biler i samme klasse (5serie, E-klasse etc) for hvad skal du lave på en ren el-bil udover at skifte dæk og sprinklervæske? Ikke rigtig noget, den bremser primært på motoren så derfor slider den ikke skiver og klodser. Vedligehold på motoren? Det er der ikke noget af. Prøv lige engang at kig på hvad et interval eftersyn koster på en 5serie eller E-Klasse. At sammenligne med en UP eller Polo er helt skudt hvis du spørger mig for det er laaaaaangt fra samme bil klasse.
--
http://www.l0rn.nu[...]
#50
stallemanden
HOL Moderator
27-04-2015 10:05

Rapporter til Admin
#49 Det er rigtigt, at batterierne holder evigt....
--
http://hamdentykke.dk[...]
#51
vkristofferschiemann
Maxi Supporter
27-04-2015 10:12

Rapporter til Admin
jeg var i fredag med ude og bestille en tesla med en kammerat, prisen på lånet som er opgivet er faktisk højere end Tesla danmark kan tilbyde i deres "shops". med hensyn til forsikring fik han et tilbud på 11.000 om året og 5000 i selvrisko ved Techno han er 21 år! :-) .
--
#52
Martin
Gæst
27-04-2015 10:21

Rapporter til Admin
Har hørt skræk historier om små El-biler som Nissan LEAF, hvor batteriet holder op til 4 år hvorefter det bedre kan betale sig at købe ny bil end at skifte batterierne. Kender ikke så meget til Tesla, men hvor meget bliver batteriet "degradet" om året i sådan en 7-9%? Og hvad er prisen for udskiftning af batterierne? IMO synes jeg ikke El-biler er en holdbar løsning med batterier, når vi har bedre alternativer som hydrogen.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#53
|Smash|
Forumansvarlig
27-04-2015 10:48

Rapporter til Admin
Tesla har 8 års garanti på batteri og motor, den er ikke begrænst af kilometerantal, som man typisk ser det ved andre mærker.
--
Bazinga! Problemer med en Admin/Moderator? Spørgsmål vedr. en tråd/et indlæg? - Send en mail til undertegnede. FFHAU!
#54
DownClock
Elite Nørd
27-04-2015 10:48

Rapporter til Admin
#38 Der er ingen som vil stifte dig et lån på en Tesla uden at du har en fast indkomst udover SU. Den eneste måde det kan lade sig gøre på er, at hvis du kan få en (sam)værge til at medstifte lånet. - Så selvom dine idéer en dag skulle give gevinst, og du fortsat er på SU, så bliver det kun muligt med betaling i et, ingen vil tilbyde dig et lån som du bliver tilfreds med. Desuden så vær opmærksom på etableringsprovisionen inden du stifter et lån. Det er tit her folk bliver snydt.
--
#55
Peder
Supporter
27-04-2015 10:55

Rapporter til Admin
I dag er brændstof, forsikring, og service i øvrigt den mindste post på et bilbudget Selv en pispotte som min med en nypris på 120.000 forventes at afskrive omkring 20.000 årligt de første 3 år. Det er 1667 kr / md. Havde jeg fået den finansieret havde dette beløb været 2000 kr. Brændstof, service, dæk, forsikring og grønafgift sammenlagt er helt dette beløb. En Tesla vil jo være længder over dette- selv med deres tilbagekøbsordning. Prisen på en bil er altid købspris - salgspris + evt omkostninger til lån. Ikke hvad man betaler af nu og her, på et lån. Og er den halveret på 3 år, jamen så har den kostet 600.000 / 2 = 300.000 kr - det er 8333 kr hver måned den taber + omkostninger til lånet. Men sammenligner man den med klassen som den er i, så er det et godt køb! Men det er jo ikke det en på SU ligger op til.
--
Not working is defined as your PC being reduced to a slab of molten metal and plastic. If thats not the case, be more specific!
#56
BentOver
Nørd Aspirant
27-04-2015 11:01

Rapporter til Admin
#55 hvor lang er din tidshorisont? For jeg forventer 84.000 i afskrivning på min Kia Picanto fordelt over 7 år, svarende til at den kan sælges for 27.000 til den tid. Medmindre du har tænkt dig at skifte bil hver 3-4. år synes jeg det er en urimelig stor afskrivning at budgettere med. Tilsvarende for en Tesla - tabet bliver jo først realiseret den dag du skifter bil.
--
I am a signature virus, please copy me to your own sig to help me spread.
#57
Martin
Gæst
27-04-2015 11:02

Rapporter til Admin
#53 Har søgt lidt rundt på Tesla's forum og det lyder ikke at at dække "degradation" på batteriet og kun produktions fejl, hvilket sucks når der skrives sådan noget her rundt på nettet "the list price of a replacement 85-kWh battery pack is a whopping $44,000" http://my.teslamotors.com[...]
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#58
stallemanden
HOL Moderator
27-04-2015 11:06

Rapporter til Admin
#57 Det er også noget tilsvarende jeg har fundet frem til. Der er noget med en tilkøbs mulighed, hvor man reelt betaler en del af batteriet ved køb af bilen, så "overraskelsen" ikke er så stor, når batteriet skal skiftes. Men skal man efter 8-10 år ud og have et nyt batteri til 300k så må det også siges at være lidt en udskrivning.
--
http://hamdentykke.dk[...]
#59
Peder
Supporter
27-04-2015 11:13

Rapporter til Admin
Jeg regner med udskiftning tilsvarende Tesla's tilbagekøbsprogram, som vel er 3 år. Min bil har en nypris på ca 120.000, og den er næppe mere end 60.000 værd efter 3 år. Det kan være den er en smule mere værd, men næppe meget, men har sat det pessimistisk, da man generelt siger 50% på 3 år og 75.000 eller 4 år og 60.000 km (jeg rammer 75 på 3 år, det årlige km forbrug har også en del at sige) - forlænger man perioden falder gennemsnitsafskrivningen, fordi bilen taber mindre i de senere afskrivningsår, end de første. Tror ikke du rammer meget forkert i din beregning, din bil har umiddelbart været 10.000 billigere fra ny end min og du kan vel med lidt held godt få 27000, hvis ikke den går til en forhandler. Jeg kunne også tage min over 7 år, forvente at få lidt mere grundet højere nypris og mere populært mærke, og så vil min afskrivning være min afskrivning være 13000 hvert år i 7 år.
--
Not working is defined as your PC being reduced to a slab of molten metal and plastic. If thats not the case, be more specific!
#60
Martin
Gæst
27-04-2015 11:22

Rapporter til Admin
#58 Det er vel lige som ved benzin biler, at der ikke findes regler for hvordan man udregner km/L. Så producenterne laver urealistisk forhold eller bare lyver om hvor meget bilen kan kører.. Der siges at 90% af producenterne fusker med deres udregninger. Så leve tiden kunne lige så vel være 4 år?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#61
Martin_DJ
Guru
27-04-2015 12:51

Rapporter til Admin
Har en bekendt der loge har hentet sin P85D i sidste uge og hold da op den går godt. Men turde sgu ikke sætte så mange penge i noget så usikkert. Hvilket en Tesla er lige nu, først når vi har set udviklingen og degraderingen på deres batterier over en årrække på minimum 5 år. Ja de har 8 års garanti på batteriet, men hvad hvis det er nede på 40% kapasitet allerede efter 4-5 år og et nyt koster 200.000+kr. Så er den godt nok ikke meget værd.
--
Her må man ikke skrive specs på ens computer, for så er man en blærerøv, hvis eneste formål er at vise sit lem.
#62
BentOver
Nørd Aspirant
27-04-2015 14:46

Rapporter til Admin
#61 hvis dit batteri indenfor 8 år er nede på 40% vil du kunne få det ombyttet på garantien, ellers giver begrebet garanti ingen mening. Garantien skal jo netop muliggøre almindeligt brug indenfor perioden. Lidt hurtig google antyder at Tesla betragter 70-80% som grænsen for en ombytning. #57 hvor får du $44.000 fra? Den bedste kilde jeg har fundet er en VP der udtaler at prisen vil være "$12,000 for the 85 kWh battery." http://www.teslamotors.com[...]
--
I am a signature virus, please copy me to your own sig to help me spread.
#63
Martin
Gæst
27-04-2015 15:12

Rapporter til Admin
#62 Set linket jeg henviser til i #57 In the BATTERY clause of the Serie S contract it is written: "Lithium-ion batteries will experience gradual capacity loss with time and use, which is NOT covered under warranty." Vil også være dårlig forretning for Tesla, hvis de skulle batale for nye batterier på alle biler der ved at udløbe deres graranti. Stoler ikke så meget på hvad Tesla's marketing afdeling siger, da stort set alle bil producentter lyver om deres produkter. Prisen på de 44,000$ fandt jeg ved at google..
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#64
Lommelygte
Junior Supporter
27-04-2015 15:36

Rapporter til Admin
#63 Min kollega (som også er i færd med at købe en) var ude at prøvekøre en S-model her i lørdags. Der fortalte de, at et nyt batteri "kun" koster 25.000 $
--
Lommelygte: +3/-0 (#321, #327, #762)
#65
Stroyer
Ultra Nørd
27-04-2015 15:52

Rapporter til Admin
# Min den gamle købte en Tesla S P85 for ca. 1½ md siden - FOR SATAN da også den er vild. Synes også det er en smule sjovt at Tesla betaler strømmen samt internet forbindelsen i vognen. Det er i øvrigt lidt fedt at alle updates bare kommer OTA :-) /mvh
--
IDGAF!
#66
Martin_DJ
Guru
27-04-2015 17:32

Rapporter til Admin
#64 Ja 25.000$, hvad koster det så ikke monteret i bilen her i landet? Det er en kæmpe udgift at have hængende over hovedet, som vil gøre at en Tesla der nærmer sig de 8 år vil falde meget i værdi. #65 Ja sådan en Tesla er hurtig, men hvis jeg skulle vælge efter komfort, så valgte jeg ikke en Tesla i den prisklasse.
--
Her må man ikke skrive specs på ens computer, for så er man en blærerøv, hvis eneste formål er at vise sit lem.
#67
Stroyer
Ultra Nørd
27-04-2015 20:04

Rapporter til Admin
66# Jah! Er du SYG den er hurtig - man får totalt tunnelsyn når man fyre den af. Det er også bare "for sjov" bilen - Man skal jo have et eller andet og lege med. Dermed ikke sagt at den ikke er komfortabel. Den har alt i udstyr og ligger sygt godt på vejen og det moment....puhadada. fra 0-100 er der stort set intet som kan være med den. Tog røven på en BMW 650i sidst jeg lånte den - Kæft jeg skreg af grin. /mvh
--
IDGAF!
#68
Buss Lysår
Super Supporter
27-04-2015 20:15

Rapporter til Admin
Lige et sidespor, men hvor tit skal man tjekke sine forsikringer? Jeg er ny billist, og fik min første bil forsikring for cirka 1 år siden snart. Er det på tide at indlede tilbuds jagten igen, eller vil det være for tidligt? :) Betaler lige nu cirka 9xx kr. pr. måned for en peugeot 406 1.8 :)
--
#69
Volcano
Supporter
27-04-2015 20:21

Rapporter til Admin
#68 Jeg kontakter mit forsikringsselskab hvert år for at høre om de kan gøre det billiger, jeg har også hus ikke kun bil forsikring. Sidste år kunne de ikke gøre det billiger men fik vej hjælp med i prisen
--
Alt er til salg, det er et ? om prisen Z87 . i7-4770K . Samsung & Intel SSD . 16 GB . SLI
#70
Galahat
Semi Nørd
27-04-2015 20:38

Rapporter til Admin
#69 det er bedre at kontakte andre forsikringselskaber, det er med til at presse prisen.. især nu hvor du har hus også..
--
Happy wife, Happy life!
#71
Martin_DJ
Guru
27-04-2015 22:23

Rapporter til Admin
#67 Som sagt så har jeg en bekendt der har en P85D, så ved hvor hurtige de er :)
--
Her må man ikke skrive specs på ens computer, for så er man en blærerøv, hvis eneste formål er at vise sit lem.
#72
JRM
Semi Supporter
27-04-2015 22:57

Rapporter til Admin
43+46# En af mine brors bekendt måtte slippe 250.000 årligt for hans ombyggede GMC typhoon, han var 20 år. Han takkede naturligvis nej. Men han har vist det skriftlige tilbud liggende endnu. Det endte dog med faren, som havde en meget stor samling erhvervsforsikringer, truede med at flytte hele lortet til et andet selskab hvis de ikke ville forsikre den til en rimelig pris. Så det gjorde de. De ønskede nok ikke at miste en kunde i millionklassen. hvilket selskab det var husker jeg ikke. De tal som forsikringerne slynger ud som er deroppe omkring 4-5-6-7K+ i måneden er tal som de braller af for at jage dem væk. Da de jo skal tilbyde at forsikre men ikke ønsker, så fyrer de bare en latterlig høj pris af. Min bror i slutningen af 20'erne blev budt 43K årlig police i kasko for en Opel Zafira OPC 240HK, billigeste han endte med var 11K. Det er tåbeligt, men faktisk en realitet.
--
Intel Pentium G3258 @4.5Ghz - CM 120M Seidon Asus Maximus VII Ranger - 8GB Kingston Fury 1866mhz GigaByte GTX770 WF3 OC - 180 GB Intel Pro 1500
#73
Rallerbabz
Gigabruger
28-04-2015 13:36

Rapporter til Admin
uh..Jeg er blevet helt tændt på en Tesla nu... Men der er nogen år til jeg skal ud at have bil, til den tid er den nok ikke så eksklusiv længere.
--
#74
DownClock
Elite Nørd
01-05-2015 14:45

Rapporter til Admin
Måske lidt ud af konteksten: http://finans.tv2.dk[...]
--
#75
Buss Lysår
Super Supporter
01-05-2015 15:05

Rapporter til Admin
#72 Jeg oplevede præcis det samme, da jeg som nybillist skulle ud at forsikre min første bil. Jeg startede på "tilbud" på cirka 40-50k årligt, og endte med lidt under 10k. SKAL de tilbyde en forsikring? Jeg ville langt hellere have et afslag, end et "tilbud" på 40.000 årligt.
--
#76
Mango
Elite Supporter
01-05-2015 23:38

Rapporter til Admin
Tesla kommer aldrig til at køre langt, dets batteri vil svækkes med cirka 10 - 20 % årligt, rækkevidden på el-biler falder da batteriet kun bliver svagere og svagere, og når det er koldt bliver batteriet endnu mere svækket. Præcis ligesom din mobiltelefon, som holder kortere og kortere på en fuld opladning, og holder mindre når det er koldt.
--
#77
michaelp
Giga Supporter
11-05-2015 09:45

Rapporter til Admin
Når der nu er nogen som mener Tesla bilen er spændende , så kan de jo se frem til at prisen halveres. http://finans.tv2.dk[...] Godt for fremtidige købere ;)
--
#78
Humlee
Monster Supporter
11-05-2015 10:10

Rapporter til Admin
#76 kilde? -Jeg har set en model S med 150.000 på klokken, og den havde mistet 7% af den batterikappesitet. #77 det er jo ikke de samme biler de kommer til at sælge til det halve, det er noget mere skrabet versioner :) Kan forresten heller ikke forstå at dette er "news" det er jo en del af deres forretningsstrategi, der ikke ligefrem er hemmelig.
--
Intel 3770K @ 4.5ghz 2x2GB Corsair Dominator 2133mhz Quad SLI EVGA GTX 680 4GB Classified Caselabs SMH10 Enermax 1500Watt Samsung 840 120GB
#79
NizeGuy
Giga Supporter
11-05-2015 10:20

Rapporter til Admin
#78 - Han ved overhovedet ikke hvad han snakker om (#76).
--
MSI Z97M GAMING || Intel Core i7-4790K (Corsair H75) || Kingston 8GB DDR3 || Gigabyte GV-N970IXOC-4GD
#80
michaelp
Giga Supporter
11-05-2015 10:24

Rapporter til Admin
#78 Det er S modellen der tales om i tråden og i artikel? Det skyldes at værdikæden til de forskellige delkomponenter af batteriet er spredt over verden, og det medvirker til at presse prisen i vejret. Det vil ændre sig snart, når Teslas egen batterifabrik er klar i Nevada næste år. En Tesla Model S koster fra cirka 550.000 kroner. Men den kan købes stort set uden afgifter, og det gør den billigere end andre biler i klassen. Tesla lancerede i sidste uge en batteriløsning til private, virksomheder og energiselskaber. Dog kan man fortolke oprindelig artikel som nye modeller, og kun nogle omkostninger skæres ned på, når man tænker S modellen: Teslas prisnivå måste ner för att nå ökad volym. Ambitionen är att halvera kostnaden för kommande modeller med bibehållen räckvidd.
--
#81
Mango
Elite Supporter
13-05-2015 23:50

Rapporter til Admin
#78 Du gentager det jeg siger. Den burde overhovedet ikke miste batterikapacitet. Det er det samme hvis din bil kørte mindre og mindre på literen under samme forhold. Ergo den kører kortere og kortere da den svækkes hvorimod benzin biler altid kan køre det samme på literen under samme type af kørsel. Tesla biler kører på lithium batterier. Batterisvækkelsen er ikke lineær, men proportionel. Tesla biler kan ikke holde i lang tid. Bare se folk som benytter Tesla på motorveje, kører de 120 Km/t dør batteriet meget hurtigere. Tesla angiver at deres biler kan køre cirka 500 Km på et fuldt ladt batteri, men det er under specielle marketing fordelagtige forhold, hvor der er ingen modvind, lige vej og i et lukket område, sådan er det slet ikke i virkeligheden. Tesla er ikke en kvalitetsbil (endnu) kan være de kan forbedre batteriet og kørelængden.
--
#82
Chucara
Junior Nørd
14-05-2015 00:36

Rapporter til Admin
#81: Det er ikke anderledes for elbiler end det er for benzinbiler. Du er meget ensidig i din argumentation. 1. Konventionelle biler angiver hvor langt, de kører på literen. Dette tal er heller ikke det samme på motorvej og i byen. Vindmodstanden virker nu engang sådan. Og dette gælder også elbiler. 2. Konventionelle biler angiver hvor mange HK motoren er på. Dette er heller ikke det samme gennem hele bilens levetid. Der er fordele og ulemper ved Tesla. Fordelene er: 1. Afgiften er lav. Du får meget bil for pengene. 2. Fantastisk moment 3. Potentiale for at tanke 'gratis' med solceller (kan forbedres med batteri) Ulemperne er: 4. Ny teknologi. Holdbarheden er usikker. Dette gælder såvel batteri som resten af bilen. 5. Begrænset rækkevidde. 6. Tankning på farten er betydeligt dårligere end benzin. 7. Ukendt hvordan det kommer til at gå i fremtiden med Superchargers. Hvis man har modet, er det da en fed bil, men 700k kan være meget dyre lærepenge. Hvis jeg havde pengene, havde jeg stadig ventet. Der er for mange usikkerheder ift. at smide 700k.
--
MB: ASUS Z77 Sabertooth | CPU: i7 2600K | GPU: GTX 970 | RAM: 16GB 1866MHz | CASE: Silencio 550 | SSD: Samsung 840

Opret svar til indlægget: Pris på en Tesla?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE