Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Apple - Garanti 1 ell. 2år?

Af Elite Nørd DownClock | 14-10-2015 21:47 | 1048 visninger | 7 svar, hop til seneste
Jeg husker der har været en del snak både her, og andre fora/hjemmesider. Det drejer sig om det velkendte garanti mysteriet. Apple tilbyder selv kun et-års begrænset garanti periode, men der er vist noget om at juridisk set, så er de forpligtet at følge den danske forbrugerlovgivning, og udvide den til 2 år. Eller har jeg misforstået noget? Det drejer sig nemlig om en MacBook som jeg har haft i snart 14-måneder. Der er dog opstået nogle utilfredsheder med produktet, i form af en visuel skade som ikke selvforskyldt lidt a la dette: http://forums.macrumors.com[...] ). Hvordan står jeg i denne sag? Er garantien udløbet, eller er firmaet/Humac stadigvæk berettet til at tage hånd om produktet? - Et sidespørgsmål, er der andre som har oplevet lignende?
--
Sidst redigeret 14-10-2015 21:48
#1
kabsdk
Super Nørd
14-10-2015 21:50

Rapporter til Admin
Du glemmer vidst forskellen mellem garanti og reklamationsret. Det er pr. lovkrav i DK påkrævet at yde 0 måneders GARANTI og 2 års REKLAMATIONSRET. Indlægget er rettet. Garanti er en FRIVILLIG SERVICE. Ved garanti skal butikken bevise, at det er din skyld og ikke en fabriksfejl, og ved reklamation skal DU bevise, at det ikke er dig. Hvilket er svært i dette tilfælde
--
I5 2500K@4,5 Ghz, ASUS 670 DCII, Corsair CX750, Corsair Vengeance 1600 Mhz, Corsair 750D, ASUS P8Z77 V-LE Plus, Samsung 830 128 GB, Swifttech H220
--
Sidst redigeret 14-10-2015 21:52 af KristianSlot
#2
Fjummer
HOL Moderator
14-10-2015 21:51

Rapporter til Admin
Apple giver et års garanti, som er ok iflg dansk lovgivning. 2 års reklamations ret ved det sted du har købt den kan man ikke løbe fra
--
Yea though I walk through the valley of the shadow of death I will fear no evil for I am the god of death.
--
Sidst redigeret 14-10-2015 21:54
#3
DownClock
Elite Nørd
14-10-2015 21:58

Rapporter til Admin
#1/2 Forstået. I en situation som min, hvordan står jeg så? - Fordi hvis man er ude i en påstand mod påstand så vil jeg aldrig kunne dokumenter at "skaden" ikke er selvforskyldt. Jeg kan dog se at andre har haft det samme problem.
--
#4
Fjummer
HOL Moderator
14-10-2015 21:59

Rapporter til Admin
#3 Jeg ville gå til butikken og fremvise linket samt sige at du har brugt produktet efter de vejledninger som er givet af producenten
--
Yea though I walk through the valley of the shadow of death I will fear no evil for I am the god of death.
#5
Lars
Mega Nørd
14-10-2015 22:18

Rapporter til Admin
Apple plejer at være rimelig large når det kommer til servicering af deres kunder (de fleste). Jeg har da haft problemer med iPhone 3GS og iPhone 6+ hvor de begge blev byttet til en ny over 1-2 uger, en iMac som uden brok fik skiftet grafikkort, en MacBook Pro 2010 som fik nyt logic board og en MacBook Air 1st gen som fik monteret nye display-hængsler. Jeg kom alt i alt af med 0 kr for det hele. Så jeg spår da at du osse vil få din repareret.
--
#6
Fjummer
HOL Moderator
14-10-2015 22:20

Rapporter til Admin
#5 Skete det indenfor første år eller efter? Havde du tegnet extra service?
--
Yea though I walk through the valley of the shadow of death I will fear no evil for I am the god of death.
#7
mr.hein
Ultra Supporter
14-10-2015 22:32

Rapporter til Admin
#1 TAK! .... simpelt tak fordi du forstår købeloven :) !
--
>>> 2 års reklamationsret

Opret svar til indlægget: Apple - Garanti 1 ell. 2år?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login


ANNONCE