Lav en Facebook-side og evt. et lækkert one-page website via Squarespace (
https://www.squarespace.com[...] Få en masse lækre billeder og videoer ind begge steder og sælg drømmen som #5 nævner. Folk er stressede i dag, og vi er på 24/7 pga. vores smartphones. Udnyt de følelser og fortæl om hvilken fred livet på en båd er. Folk søger altid mod vandet for at stresse af.
Også en rigtigt god idé at invitere til åben båd - få fat i en lokal slagter og tilbyd noget lækkert lokalproduceret mad. Fortæl om bådens historie og jeres oplevelse med den til arrangementet. Husk så at udnytte alle platforme til at skabe micro-content på arrangementet. Det kan være Facebook-streaming, en opfølgende video på din Facebook-side, opslag på diverse sociale medier osv.
Lav en video med din telefon hver gang det er en fantastisk aften med lækkert vejr. Du står og griller, konen læser en bog med vandet og udsigten i baggrunden og børnene hopper i vandet. Vis også nærområdet. Hvordan er stemningen ved havnen og i byen? Hvilke butikker er der? Hvordan er foreningslivet? Hvad med skole, transport og indkøbsmuligheder? Storytelling er det stærkeste våben indenfor markedsføring fordi du rammer lige ned i folks følelser.
Måske kan du lokke lokalsprøjten med på at skrive en artikel om båden. Eller måske et par bloggere med en god mængde følgere i den rette aldersgruppe, du kan invitere på en overnatning med mad og det hele, mod at de skriver indlæg på både blog, sociale medier osv. om båden, og at den er til salg.
Annoncer på DBA, Guloggratis samt betalt annoncering på Facebook (en annonce med en video performer
absolut bedst). Udnyt dit netværk og få folk til at dele.
Du kan også lede efter Facebook grupper, blogs, fora osv. om hussalg, hvor du kan tilføje et opslag.
Alle de nævnte metoder er enten gratis eller super billige. Brug din fantasi og udnyt alle de værktøjer vi har i dag til at nå ud til andre mennesker. Det har aldrig været nemmere. :)
Jeg kan se, at den ligger på Sjælland. Københavnere er helt sikkert modtagelige overfor drømmen om livet på en båd. Måske du skal bruge noget energi der. Hvad med at lave et eller andet samarbejde med en café - et arrangement eller sådan noget - igen med den rette målgruppe/aldersgruppe.
Bare en masse idéer jeg lige fik. Måske du kan bruge noget af det.
--
Sidst redigeret 10-08-2016 10:38