hvor har du læst dette skulle blive aktuelt? (er nysgerig har ikke stødt på det)
--
Signed by me
Prisen bliver:
Vejl. pris ex. moms * 2,05 = X
X * 1,25 = Udsalgspris inkl. afgift og moms
Eks.:
VW Multivan (Highline, 204HK TSI LANG)
280.000 * 2,05 = 574.000 DKK
Afgift ex. moms
574.000 * 1,25 = 717.500 DKK
Afgift inkl. moms
Før ændring:
280.000 - 106.800 = 173.200
Udsalgs pris fratrukket første skalaknæk, hvor der betales 105% op til 106.800 kr.
106.800 * 2,05 = 218.940 DKK
Resultatet af skalaknæk.
173.200 * 2,5 = 433.000 DKK
Resultatet af 2. skalaknæk.
218.940 + 433.000 = 651.940 DKK
Beløbet ex. moms
651.940 * 1,25 = 814.925 DKK
Inkl. reg. afgift og moms.
Ovenstående er ca. tal.
Der kan altså spares over 100.000 kr. på en bil til knap en million. :)
--
Men husk nu på sænkningen af afgiften kommer næppe fra den ene dag til den anden. En så stor sænkning vil gøre, at en brugtvognsforhandler pludselig mister en stor del af hans aktiver fordi bilerne bliver mindre værd og hr. og fru Danmark kan blive teknisk insolvent fordi de pludselig har en bil der er mindre værd end de de skylder i banken.
--
PC: i5 3450 @ 3.10GHz - 16,0GB DDR3 - ASRock H77 Pro4/MVP - GTX 1060 - Evo 850 250 gb
Server: IBM x3500 - 2x xeon 2620 - 64gb ram - 20 tb sas diske.
#5
Sidste gang, blev afgiften sænket fra den ene dag til den anden :)
--
I7 7700k • Gainward GTX 1080 Phoenix • ASUS 27" PG278QR 165HZ
Der er også forskel på op til 10.000 per ny bil og over 100.000 kr. pr bil :)
--
PC: i5 3450 @ 3.10GHz - 16,0GB DDR3 - ASRock H77 Pro4/MVP - GTX 1060 - Evo 850 250 gb
Server: IBM x3500 - 2x xeon 2620 - 64gb ram - 20 tb sas diske.
#5 hvis nedsættelsen ikke kommer fra den ene dag til den anden vil hele autobranchen gå i stå, ingen vil købe bil når de ved at den kan fås væsentlig billigere hvis man venter.
--
Hvorfor skulle forhandlerne miste penge? Det er vil kunden der betaler afgiften ved køb af bil.
Edit: Brugtvogn, probably.
--
THE GAME
--
Sidst redigeret 26-08-2017 14:14
Der går ikke flere uger før det er trådt i kraft. Når sådan noget meldes ud er det hele klart og bliver vedtaget fra den ene dag til den anden. Alternativt låser de hele markedet.
BtW: lidt ærgerligt at jeg valgte at købe i stedet for at lease. Købte bil 2 dage før den forrige afgiftsnedsættelse i november 16. Dengang var det 10.000,- det kostede på værdien - den her gang gør det noget mere ondt (Porsche Boxster)
--
-== FnkyFrank ==-
Såvidt nyhederne vil afgiften falde til samme pris som indkøbsprisen.
Det vil ske ret hurtigt (fastsat dato) og man skal ikke regne med billigere brugtpriser lige med det samme (fik ikke lige fat i begrundelsen.)
Nyvognssalg er allerede voldsomt nedsat, da folk selvf. står i "venteposition"
De laver jo også ejerafgiften om, og mon ikke det kommer som en pakke? De mest benzinøkonomiske bliver selvf. mest tilgodeset, så håber min Clio kan holde sig på samme "ejerudgift"
--
Sidst redigeret 27-08-2017 10:18
#11 Du har vel råd til den alligevel? Når man køber bil i det prisniveau, må man forventes at have råd til lidt uforudsete ting...
--
Livet på jorden er kun generalprøven før premieren!!
Se profil for specs
Mht leasing:
Er den månedlige ydelse på en leaset bil beregnet ud fra værdien inkl. afgift, skatter, moms etc?
For så vil det jo betyde at hvis man har en leaset bil og er i år 2 ud af f.eks 4, så betaler man for meget for de resterende 2 år ift. at afgiften er sat ned.
Eller hvordan virker det at sætte afgiften ned. ift. at have leaset sin bil?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #14 Godt spørgsmål. Jeg ser i hvert fald frem til, om leasing priserne falder tilsvarende.
Jeg kan dog have mine tvivler. Leasingselskaberne køber bilerne til en fordelagtig pris, så afgiften udgør en meget lille del af den samlede pris.
http://www.dr.dk[...]
En skam det ikke komme os forbrugere til gode.
--
Sidst redigeret 27-08-2017 12:43
#14 - Ved leasing betales registreringsafgiften "løbende". Og så vidt jeg husker, er det beregnet fra leasingtidspunktet, så en nedsættelse af afgiften vil ikke påvirke din ydelse.
På det punkt er det at sammenligne med at købe.
https://www.skat.dk[...]
--
Bazinga!
Problemer med en Admin/Moderator? Spørgsmål vedr. en tråd/et indlæg? - Send en mail til undertegnede.
FFHAU! #15 + #16
Jeg kan godt se teknikken i at nogen køber (leasingselskab) og så leaser det ud til bruger og at produktet er købt og at leasing egentlig blot er en tilbagebetalingsmetode.
Jeg synes dog blot at formlen er lidt lakrids resten af perioden.
Men så må jeg se frem til næste leasing aftale skal underskrives, så er der mere bil for samme pose penge.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #13
Jada, det er kun værdien der er blevet mindre. Det mærker jeg kun når jeg skal skifte den ud til noget andet spændende :-)
--
-== FnkyFrank ==-
#4: .... hvis man ikke ved hvad bilens pris er fratrukket registreringsafgifter og moms - hvad bliver så den nye pris på en bil til 330.000 kr?
Det var egentlig det jeg spurgte om i første omgang :)
--
#19 Vil tro du kan regne med ~30.000 kr, uden at have regnet på det.
Iflg. FDM ser det dog ud til at være lavere da den Qashqai til 354.000 ser ud til at ryge ned på 344.000.
Jeg synes dog at have set udregninger hvor "besparelsen" er højere på samme værdi, men man kan vel regne det ud.
--
Sidst redigeret 27-08-2017 21:34
Ah glem lige det med FDM, det er jo en artikel fra sidste afgiftssænkning.
Så holder jeg fast i de ca. 30.000 kr
--
#19>>En bil til 330.000 koster i afgiftsgrundlag omkring 125.000 kr før moms og afgifter. det er dog en sandhed med modifikationer da der i dag findes en række reduktioner i afgiften som vi ikke kan vide findes hvis afgiften sænkes.
Du kan således se et beregnings eksempel her
http://www.skm.dk[...] hvor du kan se diverse fradrag. Så 2 biler til samme salgspris kan godt have forskellig afgift. Men hvis vi tager en alt andet lige betragtning vil en bil til 330.000 kr falde med lige under 30.000 kr.
--
Hilsen Thomas
Chefredaktør på HardwareOnline.dk DF har et forslag på at omlægge registreringsafgiften helt, i stil med det som FDM og resten af bilbranchen, samt (sjovt nok) miljø-organisationer foreslår. Kort sagt skal afgiften beregnes ud fra hvad bilen kan (eller ikke kan) og ikke ud fra dens værdi, som i dag.
Man kan læse lidt om tankerne her:
http://www.fdm.dk[...]
--
Bazinga!
Problemer med en Admin/Moderator? Spørgsmål vedr. en tråd/et indlæg? - Send en mail til undertegnede.
FFHAU! Hvornår træder de nye registreringsafgifte angiveligt i kraft?
Bilhandlen er næsten gået i stå indtil de nye regler træder i kraft.
--
Sidst redigeret 28-08-2017 00:20
#24 - I og med politikerne end ikke er begyndt at forhandle om "de nye afgifter", så går der et par dage endnu.
Du kan takke Politiken for at lække forslaget om de 100% over hele spektret, fremfor 105%/150% som nu.
--
Bazinga!
Problemer med en Admin/Moderator? Spørgsmål vedr. en tråd/et indlæg? - Send en mail til undertegnede.
FFHAU!
Så er det jo bare dejligt at man købe en ny for nogle måneder siden...
Den taber da allerede nok i starten, men nu bliver det da sikkert en del mere ;)
Vi må håber der stadig er en skrot premie om 15-20 år ??
--
Det går fint for bilsalget her :)!
--
Fik lige en breaking news at regeringen har udskudt forhandlingerne...........................
--
Sidst redigeret 28-08-2017 13:01
#28 Skal du ha' ny bil da? Havde du ikke lige fået dig en Mercedes...?
Eller i hvert fald fælgene dertil.. :)
--
uhhh bliver interssant at følge imorgen
--
Signed by me
Lader til Tullespasseren trækker stikket.
#30 Jo jeg har nemlig stort set lige fået købt mig en Mercedes, det var modelnummeret jeg ikke har haft styr på da de er fuldkommen magen til rent visuelt i et hav af udgaver, men det er en Mercedes C220d Aut. st. AMG line (forpulede langt navn) jeg har i ny udgave inkl. fuld læderkabine og en masse herligt ekstraudstyr. Så jeg nyder godt af den stod til 150% i afgift og ikke 180% som førhen. Var afgiften faldet til 100% så havde jeg da tabt i gensalgsværdi, men nuvel så var den næste blevet billigere.... fælgene er også lækre tak.
--
Fra Jyllandsposten.
I dag betaler bilkøbere 105 pct. i afgift af de første 106.600 kr. af bilens værdi og 150 pct. af resten. Men
regeringen ønsker en flad skat. Samlet vil det betyde et gennemsnitligt prisfald for nye personbiler på 15.000 kr.
Forventet prisændring på nye modeller af de 20 mest solgte biler med regeringens forslag:
Peugeot 208: -5.000 kr.
Volkswagen Up!: -3.000 kr.
Volkswagen Polo: -4.000 kr.
Nissan Qashqai: -16.000 kr.
Toyota Yaris: -10.000 kr.
Volkswagen Golf: -20.000 kr.
Opel Astra: -15.000 kr.
Renault Ny Clio: -4.000 kr.
Volkswagen Passat: -55.000 kr
.Citroën C1: -3.000 kr.
Toyota Aygo: -3.000 kr.
Peugeot 308: -25.000 kr.
Ford Fiesta: -4.000 kr.
Skoda Octavia: -20.000 kr.
Opel Karl: -3.000 kr.
Hyundai i10: -3.000 kr.
Skoda Citigo: -3.000 kr.
Citroën C3: -5.000 kr.
Kia Rio: -4.000 kr.
Kia Picanto: -3.000 kr.
--
Core i5 750 @ 3.2 GHz|Noctua H-U12P SE2|GA-P55A-UD4|HIS HD 5850 iCooler V Turbo|4 GB XMS3 1600 MHz|Intel X25-M 80 GB SSD|
--
Sidst redigeret 29-08-2017 22:26