Hvis kassen var synligt beskadet skulle du have modtaget med forbehold.
Hvis kassen er fin og det kun er indholdet skal du hurtigst muligt kontakte transportfirmaet. Typisk har du 48 timer fra modtagelsen, så jeg ville nok ringe til dem.
Held og lykke.
--
Jeg synes ikke kassen var - eller er - synligt skadet - jeg har ikke smidt den ud. Men det betyder jo ikke at den ikke har været kastet med.
Afsender er en person jeg har kendt i 5-6 år så har svært ved at tro på det har været sådan inden det overhovedet blev sendt, som hvis det havde været en random person på dba.dk eller lign.
Men det kan jeg naturligvis ikke bevise i sagens natur?
--
Du kan sige hvad du vil om alt, og vide hvad intet betyder!
Hvis du kan se, at pakken er beskadiget, kan du nægte at modtage den. GLS returnerer
herefter pakken til depotet og informerer afsenderen.
Hvis pakkens indhold er beskadiget, skal du straks kontakte afsenderen eller GLS.
Du kan anmelde din skade her
https://gls-group.eu[...]
Taget fra GLS egen hjemmeside
https://gls-group.eu[...]
--
Intel i7 6700k @ Asus Maximus Extreme
Nvidia Titan XP @ SWIFT PG278Q
16GB 3000mhz C15 @ Samsung 950pro
SeaSonic Platinum 1000W
--
Sidst redigeret 25-09-2017 14:34
#3
Jeps med den så ikke skadet ud - altså selve kassen - det gjorde TV´et derimod da jeg fik pakket det ud.
Anyway har skrevet til GLS - også med billede nu, de lover svar i morgen, så må vi se hvad de siger til det.
--
Du kan sige hvad du vil om alt, og vide hvad intet betyder!
Fik svar fra GLS, de nævnte ikke nogen tidsgrænse på 48 timer, fik den sent fredag og reklamerede mandag formidag - gik ikke ud fra de lavede noget i weekenden heller...
Og de er da ikke afvisende i deres mail, de har bare udbedt sig fotoshoot, så det har jeg brugt det meste af dagen på. Og de sluttede med at bede om et kontonr og undskylde.
Så jeg er forhåbningsfuld!
Men igen - jeg vil se pengene på min konto før jeg tror på dem; ;) Men tror nu altid på det bedste i mennesker til det modsatte er bevist.
--
Du kan sige hvad du vil om alt, og vide hvad intet betyder!
Hvordan vurdere de hvad de vil give?
Tænker et tv er svært at sætte pris på, sagde du bare hvad du ha de givet for det eller?
--
NÅ!
Man skal passe på med GLS!
De afviser helt og aldeles mit krav alene fordi der ikke er tale om OG emballage til det TV, selvom det er pakket endnu bedre ind end org emballage.
Nu skulle jeg gerne få mit grafikkort i dag, mon så ikke de har trampet på det og stadig fralægger sig ansvaret XD.
Sælgeren holder naturligvis på at det var i perfekt stand ved afsendelse, så nu står jeg bare tilbage med et TV som bare skal til storskrald. Sørme flot.
--
Du kan sige hvad du vil om alt, og vide hvad intet betyder!
Hvis det er pakket bedre ind end original emballage og ingen synlige skader har, hvorfor er det så gået i stykker?
--
Fordi det handler om opmærksomhed fra andre mennesker end om hvilken stand tv'et er i.
--
Behøver det at gå ud over GLS?
--
Hvis det er en standard tv kasse, så er den ikke egnet som pakke forsendelse. Alt for lidt beskyttelse. (pestdk)
I webhallen blev vi nødt til at overgå til palle levering af tv fordi alt for mange tv blev transport skadede.
--
Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all.
Alene i år har vi fået leveret 40+ tv/monitors i tv størrelse. Nada beskadiget. Alle leveret med GLS
--
#13
Det kommer an på hvordan i får dem leveret, hvis det er på paller så er der selvfølgeligt meget mindre chance for skader.
Men som #12 skriver, så oplever vi også ude på mit arbejder at både gls og postdk får ødelagt en del fjernsyn. Det værste er at de ofte fraskriver sig alt ansvar :(
--
Ingen paller her, i så fald har de været gratis, ej forespurgt på og taget med igen uden at vi har opdaget det.
--
#15 som regel aflæser chaufføren dem ved levering, medmindre du får mange på samme tid. Der er penge i pallerne, så dem snupper de
--
Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all.