Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Ny bil til pendler kæresteAf Maxibruger Jimstar | 09-11-2017 09:51 | 3635 visninger | 71 svar, hop til seneste
Hej,
Min kæreste har fået nyt job i Vejle, vi bor i Odense - samtidig skal hun køre til kunder fra tid til anden, som primært også befinder sig i Midtjylland området.
Hvilken bil skal hun købe?
Budget/prisklasse omkring 75.000 - 130.000 kr.
Mindre bil, dog uden at være micro (efter min mening)
Skal fungere både til motorvej, men også bykørsel
Forholdsvis økonomisk (20+ km/l?)
Vi har overvejet forskellige emner som:
Polo brugt, ~120k
Citroen C1/Pegeuot 107 ny ~80k?
Pegeuot 208 ny - ~120k
Hvad kan bedst betale sig, financiering hos forhandler, privat leasing eller kontant køb?
Alle indput er velkomne :) --
Hvad med noget ala en Kia Rio 1.2 eller 1.4, de ligger omkring 90-120k i brugtpris på Bilbasen så vidt jeg kan se. De er lige størrelsen over microbil, og stadig fornuftig i pris, kvalitet og km/l ? -- Veni, Vidi, Vici.
dimidium facti qui coepit habet
faber est quisque fortunae suae
Jeg ville gå efter noget ala en Renault clio. God økonomi, flot bygget, lækker udstyr, til prisen hvis den er et par år gammel, og så fås den også i en stationcar model, hvis man gerne vil have lidt ekstra plads i bag. -- http://www.gamers-shop.dk[...]
Lav en profil igennem her og hjælp min profil :P
Join nu
https://www.returnofreckoning.com[...] Ford Fiesta. Den nye 2018 er lige omkring 130k. Ellers kan man købe den et par år tilbage og få den billigere eller med mere udstyr -- "Start where you are. Use what you have. Do what you can."
- Arthur Ashe Hvad med en ford fiestia? :-)
Dem kan du finde til fine priser!
Jeg gav omkring 80.000kr for min 2011 model.
Den er større end en microbil og kører super godt! -- Jeg er meget glad for min Kia Rio og det er småting som har været galt med den i sin 5 års levetid.
Hvis det er meget blandet kørsel, så er benzin nok at foretrække. -- Køb en ny bil! og få sikkerheden ved en Fabriks garanti med! i skal køre mange km. så den bliver også brugt hvilket kan resultere i defekter.
men i dette sammenhæng ville jeg klart kigge på danmarks topsellert Peugeot 208 HDI den er opgivet til 33.3 literen, og det reelle tal er ikke langt fra :)!.
Du får både massere af udstyr og en fræk lille bil "Som ikke er for lille"
Sidder selv som sælger dog af Suzuki og Mazda, men ville stadig anbefale Peugeot 208 til netop dette formål :) -- Jeg ville 100% lige på en Peugeot 208 BlueHDi 100 eller Citroen C3 Bluhdi 100.
Billige biler, langt på literen og den billigste grønne afgift man kan få! -- 1# En Kia Rio diesel 1.4 kører ikke mere end en 17 stk. literen :)! på motorvejen -- Har en Kia Rio 1.2 og den er altså virkelig nice. :) Og BILLIG. samt med 7 års fabriksgaranti. -- Det jeg ikke dør af, gør mig kun stærkere! 9# Det fåes efterhånden hos rigtig mange mærker 7 års garanti :)! -- Jeg har lige købt den nye citroen c1 for 93.000 fra ny af (inden de nye regler) den kommer med 1.2 liter motor 82 hk , 23 l/km og med en udstyrspakke der indeholder det man har brug for, det du ikke får er faktisk soltag og udstyr som bakkamera ;). Bor selv i odense og købte ved Karvill biler ;) kan stærkt anbefales, får en lillebil som alligevel kan bide fra sig -- Slesk af Natur, Venlig af tvang. #10
Hvilke "rigtig mange mærker" tilbyder 7 års garanti?
Ingen.
Nogle bilmærker tilbyder 4 eller 5 års garanti. -- www.BossClan.dk[...] #0 Lad VÆR med at tage de helt små pispotter der.
De er IKKE lavet til motorvejen. Jeg havde en Peugeot 108 i en kort periode fordi jeg ventede på en ny stationcar sidste år... er du gal den sluger benzin når den rammer 130 km/t., mere end når jeg har den nye i Sport+ :D -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #14 er helt enig!
En af mine kammerater har en Fiesta 1.0 105 eller 115 HK med automat gear, deres prisbelønnede motor, som er sat til 20+ km / l.
Det eneste han ikke tænkte over, var at når han kører motorvej, så er den motor altså presset, han formået ikke at køre mere end 14km/l ved 120km/t.
Personligt ville jeg vælge en Diesel, med ca 100hk, og så godt udstyrret.
Gerne en motor som er 1.4+ i slagkraft.
Jeg nedgraderede til en 1.2 75hk motor for nogle år siden, diesel, sat til 29.4km/l, kører kortere end min gamle 2.0 med 190hk og automat gear..
Hvis man kører meget motorvej, så er en god motor alfa omega! :) -- S340 - X99X Fatal1ty - 5820k @ 4.4GHz - 16GB RAM - Intel 600p 256GB - GTX1080 #0 Hvis du køber en Peugeot, så lad for være med at købe ved Ronald Carlsen i Odense S. Tag hellere ud til C.A.Larsen i Odense NV. Deres service er noget bedre. -- C2D [email protected] - P5W DH Deluxe - Arctic Freezer 7 Pro - SCP500LN - KVR667D2N5K2 4GB@333MHz - XFX GTX 260@640/1000MHz - WD3200KS - Centurion 534 13# Du snakker da som du har forstand kan jeg høre.
Ab Fabrik gør Dacia sig nu også med 7 års garanti.
Dertil tilbyder mange mærker igennem eBilfinans den såkaldte 7-årsgaranti ved samtidig finansiering af bilen, som 75% af danskerne gør sig brug af ved køb af ny bil.
Pt. er Suzuki, Mazda, Toyota og Ford inde under dette tag, dertil kommer forhåbentligt mange flere så vi kan få nogle bedre vilkår som bilejere :)! -- 11# Pendler bil! ikke by bil.
Toyota Aygo, Citroen C1, P108 etc etc. er by biler og ikke velegnede som pendler vogne, dertil kører de også langt fra de 23.xx km som de er opgivet til at køre.
https://www.spritmonitor.de[...]
Tjek evt. jo der nogen der formår 20+ men hvorvidt disse tal er reelle er op til en selv, da folk selv står for registrering, men langt de fleste ligger med en forbrug på 6+ L/100km -- #19 Som du selv er inde på, så kommer du langt med en Polo, gerne en 1,6tdi som kører fornuftig langt på literen, også på motorvej. -- Vi købte en ny 208 tilbage i Febuar. fantastisk mini bil som er sat til 30 km/l -- Det lyder som om at kørselsbehovet er over 30K om året, så mon ikke en diesel vil være at foretrække?
Til sammenligning.
Jeg har selv en Fiesta 1.0 125HK.
På en typisk tur til fra odense til århus og retur i myldertiden ligger jeg på ca 18 km/l. -- i7 [email protected] (delidded), Asus Z270F RoG Strix, Noctua NH-D15, 16GB DDR4 3200MHz, MSI GTX1080Ti Gaming X, Fractal Design Define R5. #17 Man køber sgu da ikke en Dacia.
Prøv at se hvordan de klapper sammen hvis de bliver ramt af en cykel, en sidevind eller andet blødt materiale. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Køb en 208 diesel 1.6 som er opgivet til 30++ koster 150000 fra ny.
Den gør jobbet godt, dog hurtig afskrivning, derfor se på en brugt til 125/135 -- LG 55" SJ850V 15ms Input
Xbox One X Scorpio Edition 1TB + 512GB SSD
HP Zbook 14 G2 - i7 5600 -16GB - 512GB SSD - AMD FirePro
Jeg har en fest over min Seat Mii, som jeg købte for nogle måneder siden. Den var 2013 og havde gået ca. 60.000 km. Den fik jeg til lidt over 50k. Den kører som en drøm dagligt imellem Odense og Fredericia.
- I øvrigt vil jeg anbefale dig, på baggrund af research og venners råd, at købe VW Up/Seat Mii/Skoda Citigo (samme biler) frem for Citroen C1/Toyota Aigo/Peugeot 107 (samme biler), da førstnævnte er bedre. -- Sidst redigeret 09-11-2017 12:04 #24, der ligger en Toyota motor i de sidstnævnte. Så hvad bygger du det ellers på? -- Man køber ikke Microbil som pendler bil! det fandme ikke sund fornuft ! :) -- Renault Clio IV, det er en forholdsvis lækker bil til meget billige penge. Vi kører selv en pt. :) Man får ikke noget bedre i den prisklasse. -- i7-3770K, 24 gb ddr3 - 1333 MHz GTX 980Ti (Zotac AMP!)
128 GB Samsung Evo 850 + 3 TB Seagate HDD,Corsair RM 1000
Stemmer også for Renault Clio IV diesel. Vi har haft hatchback-modellen i snart 4½ år og den har lige rundet 140.000 km. Kører 19-21 på literen, selv når vi drøner til Berlin med 140kmt på motorvej. Jeg har ikke brugt en krone udover skift af dæk og nye viskerblade. Den kører bare. :-) -- #17
Eller også blander du bare ting sammen. ;)
Jeg kan også lease en bil i 10 år, med forsikring i de 10 år.
Men FORHANDLEREN tilbyder ikke 10 års garanti på bilen, vel?
Dacia tilbyder 3 års garanti, at du måske kan tilkøbe forsikring er da røv lige meget, du kan da altid tilkøbe ekstra forsikring, hvis du vil betale for det.
Så klap hesten Hr. eBilfinans :) -- www.BossClan.dk[...] #7 den billigste grønafgift er 0,-
#0 jeg ville nok snuppe en Polo Bluemotion Diesel, eller en Skoda, til de penge.
så ved jeg ikke lige på stående fod om en toyota yaris eller lign mini hybrid kan fås til de penge.. men den lille toyota hybrid kører da også over 30 km per liter i snit -- Har selv en Kia Rio fra 2012. Masser af garanti, langt på literen, god at køre i og ganske billig -- Cpu: e3 1231 v3. Gpu: MSI gtx 1070 Quicksilver. Ram: 4x4gb Avexir core blue ddr3. EVO 850 500gb. 6tb lager. Acer XB271hu #25 Jeg har aldrig kørt i en af disse biler, men jeg bygger det simpelthen på viden, jeg har fået fra min bilkyndige venner, der siger, at man får langt mere "bil" i VW/Skoda/Seat end i Toyota/Citroen/Peugeot. Jeg var også bange for, at min Seat Mii var ærgerlig at køre i på motorvejen, men den kører rigtig godt og larmer ikke.
Jeg vil i øvrigt give ovenstående ret i, at Renault Clio IV diesel skulle være en VIRKELIG god og billig bil, der kører langt på literen. -- 29# Held og lykke med at lease en bil i 10 år. PT. er det slet ikke muligt at Privatlease, da det endnu ikke er slået fast med priserne på dette, da alle biler nu skal revuderes hver 4. måned. Selvom aviserne ellers så glædeligt fortæller hvor klar vi er.
Vil helst undgå at folk der ikke aner noget om vores erhverv prøver at belære os om hvordan verden hænger sammen :)
Her kan du læse lidt om den såkaldte 7-års garanti. og det kan jo være ligegyldig om det er fra forhandler eller forsikringselskab hvis du i forvejen finansiere dit køb inhouse -- Antal km hun skal køre, gør at leasing vil blive for dyrt.
Vi har købt en ny 208. Faktisk en ok rummelig bil, bare man ikke skal have meget bagage med.
Som andre skriver, køb en ny.
Citroen c3 og Peugeot 208 er opgivet til over 30 km pr. Liter. Men glem det.
Det holder ikke vand medmindre det er landevejskørsel uden stop og start.
Min kone bruger vores primært på motorvej ligesom I kommer til.
Regn med 23-25 km. Pr liter.
-- Jeg ligger og suser fra Esbjerg til Odense hver dag. Jeg kører i en 17 polo 1.4 TDI. Jeg ligger på 21km/l ca. Men det er hvad bilen siger :).
Regner jeg det sammen, så ligger jeg måske på en 18.5-19.-5km/l. Og en gennemsnitsfart på 90-100km/t. -- i5-3570K 4.2GHz | G.Skill Ares 2x8GB 2133MHz | GTX780 Windforce 3GB | ASRock Z77 Extreme 4 | #33 Jeg vil lige sige at du godt kan privatlease nu :) . Vi har hvert fald fået både priser og lov til at kører ordre igennem. Så det med at man ikke kan privatlease lige pt. passer ikke. -- i5-3570K 4.2GHz | G.Skill Ares 2x8GB 2133MHz | GTX780 Windforce 3GB | ASRock Z77 Extreme 4 | Vi skiftede en C3 100 Diesel (Opgivet til 33.3km/l) ud med en Hyundai i20 Diesel - Vi kører omkring 70.000 om året og efter skiftet kan jeg kun sige at vi har ikke fortrudt en meter.
Vores hyundai er mere støjsvag, kører bedre, ligger bedre på vejen og så kører den faktisk længere på literen end C3'eren gjorde.
Derudover får du får 5 års 100% garanti uden km begrænsning, så personligt ville jeg kigge på Hyundai, vi har ikke fortrudt ihvertfald. -- CPU:i7-6700k GFX: GTX1060
HDD MAIN: 2xSamsung 950Pro 512GB (Raid0)
Storage: 24x4TB + 24x3TB + 40x8TB JBOD
36# Der intet der er fast endnu. Vi som forhandler hæfter fx. stadig for manglende afgift på nye biler, forslaget om afgifterne er ikke stemt igennem 3. høring endnu, så vi kan sagtens risikere at det hele ryger i vasken, og kunden kommer til at hæfte for manglende registreringsafgift.
Grunden til nogen så er begyndt at "privatlease" er at de forventer at aftalen går igennem, som alle vi andre også gør, men hvis det kommer til at det ikke kommer igennem, ja så ryger din Førstegangsydelse lige ud af vinduet idet at de kan trække aftalen tilbage. -- 37# 1.1 eller 1.4eren? :) Fine vogne.
Var selv hos Hyundai førhen :) -- Vi købte 1.1'eren da vi fik den med ekstra rabat, det har vi ikke fortrudt en meter..
Langt over hvad jeg troede jeg kunne forvente, da vi var ude og køre i den og nogle andre modeller hos peugeot, citroen etc så var vi slet ikke i tvivl om at det var den meste behagelige af dem. -- CPU:i7-6700k GFX: GTX1060
HDD MAIN: 2xSamsung 950Pro 512GB (Raid0)
Storage: 24x4TB + 24x3TB + 40x8TB JBOD
Hvilken udstyrs variant købte i så? en Trend? Premium? eller en helt tredje ? :P -- #32
Jeg nægter at tro på en Seat Mii ikke larmer på en motorvej, om ikke andet så i hvert fald vind og dækstøj.
En mikrobil som pendlerbil er bare absolut NO GO imo.
#0
Der er flere som har anbefalet Peugeot 208, den synes jeg er fin til prisen
og kører ca. 24 km/l selvom de er opgivet til ca. 33 km/l. Jeg har
prøvet en Citroen C3 1.4 diesel fra 2009 og jeg synes den larmer
helvedets til både motor og dæk/vind støj, så den er ikke til at holde
ud på motorvej.
Derfor så gå ud til nogle forhandlere og prøv kør et par stykker, gerne længere tid på motorvej.
Jeg laver en liste til dig her med pros/cons efter min erfaring med at prøvekøre biler:
Kia Rio
+ Driftsikker, god udstyr i attraction plus / premium kontra pris, 7 års garanti
- Kører alt for lidt km/l, ikke den bedste isolering så lidt larm fra dæk/vind på motrovej.
Peugeot 208
+ God brændstoføkonomi, god diesel motor, pæn udstyrliste kontra pris
- Elektronikken kan give problemer, ikke så god isolering.
Mazda 2
+ Gode køreegenskaber, driftsikker,
- Dyr i forhold til konkurrenterne, nærrige med udstyr kontra pris, kører ikke langt nok på literen
Toyota Yaris Hybrid
+ Brændstof, automatgear, driftsikkerhed, service hos Toyota
- Larmer mega meget når man gasser op, bremseskiver ruster meget hurtigt,
udstyr koster kassen og der er ikke nok med fra standard.
Når jeg pendler så prioritere jeg sådan her i rækkefølge når jeg kigger bil:
- Komfort (mange timer man bruger bag rettet)
- Lydisolering (der er ikke noget værre end en motor der larmer, dækstøj eller vindstøj)
- km/l (må ikke kører under 20 km/l)
- Mærke (Hvis jeg vægter driftsikkerhed så kigger jeg efter nyere Kia,
Mazda eller Toyota, med gamle biler Honda helt klar) Hvis jeg vægter
lydisloering/komfort så kigger jeg på tyske mærker og her synes jeg man
får rigtig meget bil for pengene hos Skoda og Seat hvor først nævnte er
den mest driftsikre af VAG bilerne. -- #38 Helt klart. Vi sørger også for at skrive teksten om at kunden står til ansvar for registreringsafgiften hvis den nu skulle gå hen ikke og blive godkendt. Der er dog ikke sket så meget på leasingen hvis du kun snakker om priser. Ikke rigtigt hvad jeg kan se på f.eks. Nissan Qashqai -- i5-3570K 4.2GHz | G.Skill Ares 2x8GB 2133MHz | GTX780 Windforce 3GB | ASRock Z77 Extreme 4 | Jeg har haft en Clio i et års tid nu. Er super glad for den. Du får meget for pengene og så kører den langt på ltr. + den er meget rummelig. Du får en helt ny bil til 130.000 kr, hvor ved polo får du måske en, der har kørt +100.000 km. Der har intet været i det års tid, jeg har haft den og har kørt lidt over 25.000 km indtil videre. ?
Har denne:
https://www.bilbasen.dk[...]
Så meget billig hvis man kigger på drift af bilen. -- Den nye Kia Picanto kunne være noget. 7 års garanti osv. Og en lækker bil ifølge mig selv. Måske en Skoda Citigo kunne være noget. Du får meget bil for de penge i hvert fald. Held og Lykke med at finde og købe :) -- Har personligt ejet både en Up! og har nu en C1. Skulle jeg pendle motorvej, havde jeg købt en anden omgående. Den larmer som ind i helvede ved over 110 km/t. Desuden er komforten ikke til at sidde i den i alt for lang tid. -- Hvorfor er det gang på gang at folk anbefaler små microbiler? der skal pendles jo! der absolut ingen kørekomfort eller køreglæde i microbiler. -- #45 Problemet er bare at de kører for langt til at de 7 års garanti overhovedet er relevant. Det er jo 7år eller 150.000km hvad end der kommer først. Og allerede efter 5 år så har de kørt over 150.000km. og det er givet hun arbejder 200 dage om året og at de ikke kører andet kørsel end hendes arbejdskørsel.
Det bedste de kan gøre er da helt klart Hyundai hvis de skal tænke på garanti. Der er 5 år uden km begrænsning :). Og så er det en i20 eller større de skal have. -- i5-3570K 4.2GHz | G.Skill Ares 2x8GB 2133MHz | GTX780 Windforce 3GB | ASRock Z77 Extreme 4 | --
Sidst redigeret 09-11-2017 16:40 #47
Mit bud er at "ikke bilfolk" simpelthen bare kigger på pris pris pris når de kigger på køretøjer der kan fragte dem fra A til B. -- Ville aldrig købe en lille bil - er for glad for mit liv. -- #50 Men nu er det jo bare sådan, at alle ikke har råd til en større bil :-) -- Bil anbefalinger på et IT forum: Peugeot/Citroen...
Bil anbefalinger i mekaniker branchen: Hold jer langt væk fra Peugeot/Citroen
:-D
Og til myR der kontant kæfter op om at microbiler ikke er pendlerbiler... Nu er det de færreste pendlere der fræser 130km/t hver vej. Man er fandme heldig hvis man kommer over 80km/t på Sjælland morgen/eftermiddag!
Jeg havde klart valgt en Polo, uden at blinke. Eller en Up, selvom jeg altid har haft meget imod de små biler. Efter at have kørt/siddet i mange, og set dem i bunden efter de har kørt forholdsvis langt, er jeg positivt overrasket.
Alt fra især Peugeot/Citroen er det værste bras. Jeg ville ønske jeg kunne lave en hardware-analogi, men jeg kan simpelthen ikke finde på noget der er så fucking elendigt som de franske lorte biler. -- Mvh #51 nu behøver man eksempelvis købe en i30 eller lign som er langt bedre end en micro. -- #52
At du anbefaler VW efter at have set dem i bunden er mig en KÆMPE gåde. De er nærmest dem der er aller værst på markedet hvad angår rust problemer. Og at du snakker om PSA på den måde viser bare hvor biased du er. -- Sidst redigeret 09-11-2017 19:01 #47, skal du ikke på motorvej, er mikrobiler ganske fornuftigt valg. Eller hvis du bor nær København kommer du alligevel ikke over 80 på motorvej i myldretiden. 108 er ganske fin og god komfort - har siddet en del timer i kø ;) -- #52
Det er faktisk ret skræmmende så lidt du ved om biler hva?
Er godt klar over at du selv er af modsatte overbevisning.
Nej de små micro biler er ikke egnet som pendler bil, dette er der flere grunde til. Men du har jo allerede slået din holdning fast på det område.
Så siger du at "alle" mekanikere fraråder PSA bilerne, dette postulat bekræfter kun ovenstående.
Jeg kender op til flere mekanikere der til hver en tid vil stille op og fortælle dig en sammenligning mellem en 208 og din Polo, rent mekanisk og motormæssigt. Men igen, du har besluttet dig for at det er lort og det lader ikke til at selv fagfolk kan ændrer på det. -- Note: "DJ" har ikke noget med "disc jockey" at gøre :D
Det er bare tilfældigvis, forbogstaverne fra mit mellem og efternavn. Hvis hun får kørepenge, så ville jeg tage en bil der var større og med større gensalgsværdi. -- Nu skriver flere at disse mikrobiler ikke egner sig som pendlerbiler - men hvorfor ikke? De kan sagtens køre 130 km/t, accelerer nogenlunde. Bare nysgerrig... -- Slettet jfr GDPR Ford Fiesta Hands down... Selv hvis du finder en brugt er det klart den bedste bil i den prisklasse. Fords ecoboost motor er blevet kåret til verdens bedste motor 3-4 år i træk. Bilen er ret rummelig i forhold til resten i samme klasse, og den har en enorm køreglæde. Tag dog at find en med minimum 90hk. 60 hestes kan godt mangle lidt op ad bakkerne ;)
Så får du udover det også tysk kvalitet. Selvom ford er Amerikansk bliver de europæiske modeller bygget i Tyskland. -- #49>>eller også er det fordi folk forholder sig til det der spørges om og det er en lille økonomisk bil til mellem 75 og 130.000 kr. I den Prisklasse er der næsten kun mikro biler og derfor er det naturligt at forholde sig til dem. Jeg har sagt det mange gange før og nu siger jeg det igen. Kort før jeg blev skilt fra min ex købte vi en Kia Picanto til hende. Det er en lille bil og jeg ville da personligt ikke synes at det var sjovt at pendle i den, men den er altså ikke så ringe som mange vil have det til at lyde. Den larmer ikke engang særligt meget på motorvejen, eller ikke så meget som nogle vil have det til at fremstå. Klart du får ikke en stor køreoplevelse og den vil ikke kunne køre lige så langt som de påstår. Men det er en ny bil til en billig penge der sikrer problemfri drift i mange år og derfor kan man overveje en mikrobil. Hvis du kører en tur på motorvejen vil du opdage at rigtigt mange sagtens kan bruge en Mikrobil til pendling. Min største anke mod de Mikrobiler vi prøvede inden købet er faktisk sæderne, der efter min mening er for smalle.
#50>>Hvad vil du så købe til tilsvarende penge som har sammenlignelige driftomkostninger?
#52>>Nej det er den melding man får på internettet af folk der siger de ved noget om biler. Nu har du indsnævret det til PSA men de fleste siger Frankrig. I min familie har vi faktisk været glad for franske biler. Jeg havde en Megane i 8 år min far havde en Megane 2 i 6 år og har nu en 208’er. Ingen af dem har haft store problemer, faktisk har min nuværende Mondeo givet flere problemer på både elektronik end Mekanik end min Megane. Grunde til at man ofte hører om problmer med PSA biler herhjemme skyldes at der sælges så mange af dem.
#53>>Ja men en I30 koster så også næsten det dobbelte af en I10, jeg er ikke uenig at det vil være en bedre pendler bil hvis man har pengene.
#56>>Jeg vil nu også sige at jeg da kender en mekaniker der sværger til Citroen, og nej han arbejder ikke for dem.
#59>>Jeg er ikke uenig i din anbefaling, en fiesta er en af de bedste biler i klassen, hvis man vil have en der er bare lidt involverende at køre i. Dog er det helt forkert at sige at Ford produceres i Tyskland, langt de fleste produceres i andre EU lande. Så køber man en Fiesta kan den enten være produceret i tyskland eller Portugal. Min Mondeo er så vidt jeg husker produceret i Belgien men i dag laves de i Portugal og Spanien.
-- Hilsen Thomas
Chefredaktør på HardwareOnline.dk Hvornår fatter i herinde, at oprette en tråd på www.bilgalleri.dk[...] skulle i bruge hjælp til en bil? Det er begrænset hvad du får af hjælp omkring mekanik, af en flok teknikere.
Til dit emne, der findes kun 1 bil i din prisklasse, du bør kigge efter. (Jeg havde aldrig selv købt så grim en bil) TOYOTA AYGO, hvorfor?
Fordi den har i mange år har vundet årets minibil. Den kører ca 18 km/l ved 140 på motorvejen, pæn kørsel 20 km/l
Alternativet er vel reelt set en Peugeot eller Kia, men aldrig om jeg ville anbefale dig en fransk bil.
Jeg er selv vw fan (Har selv en Cupra), men så skulle det være en golf? Den koster dog mere, for det samme. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #48 Ja Hyundai er kommet godt med og en i20 er rimelig fin.
#61 dette er hyggekrogen, hvor folk kan spørge om hvad de har lyst til. Nogen har gode erfaringer med hvad råd folk giver herinde. Og folk må poste hvad de vil, hvor de vil. -- #61
Har du nogensinde kørt i disse microbiler?
Jeg har personligt haft æren af at prøve nogle stykker af dem og en Aygo er bestemt ikke at foretrække frem for de andre.
Og 18 km/l ved 140 km/t, det er så en præstation der aldrig kommer til at ske i en Aygo, men fred være med det. -- Note: "DJ" har ikke noget med "disc jockey" at gøre :D
Det er bare tilfældigvis, forbogstaverne fra mit mellem og efternavn. #61>>Hvornår lærer folk at HOL er så godt fordi vi kan tale om alt!
Derudover forstår jeg ikke hvorfor du lige netop mener at Aygo skal være den man vælger. Dels kan jeg ikke se at din påstand om at den har vundet prisen som bedste mikrobil er sand, i det mindste ikke inden for en årrække der giver mening.
2017: Hyundai i10
2016: Volkswagen Up
2015: Opel Karl
2014: Hyundai i10
2013: Volkswagen Up
Derudover bliver Aygo/108/C1 produceret på samme fabrik i Tjekkiet med de samme komponenter. Så en 108/C1 er altså nøjagtig lige så gode/dårlige som en Aygo. Derudover så taber Aygo konstant på at den føles for skrabet og ikke kører lige så godt som konkurenterne, Feks i årets kåring af årets mikrobil, her fik Aygo kun 10 point mens de 3 konkurenter fik 30 hver. https://www.business.dk[...]
Så det virker altså mest af alt somom du ikke rigtigt ved hvad du taler om.
-- Hilsen Thomas
Chefredaktør på HardwareOnline.dk #60
Kia Picanto er en glimrende bil, som du selv er lidt inde på så er den ikke en god pendler bil ligesom alle andre mikro biler, hvis man bare går en lille bitte smule op i komfort.
Desuden rækker 135k rimelig langt når man skal købe bil og du kan få rigtig mange fornuftige i minibil klassen uden problemer.
#61
Aygo? Jesus Christ.. Det ligesom at game på et Intel HD 4000 indbygget gfx altså.
Mikrobiler til pendling er bare no go, og jeg pendler 100 km/dagen og kunne aldrig drømme om at gøre det i en mikrobil, synes minibiler er slemme nok mht vind/dæk støj og nogle diesel motorer som larmer mega meget. -- #41 Vi købte en premium, toppen af hvad man kunne få på det pågældende tidspunkt.
Garanti mæssigt som pendler bil så mener jeg personligt at det eneste som giver mening er en Hyundai idag, de 150.000 fra Kia ryger på 2 år og så står du ikke bedre stillet end mange andre, for slet ikke at tænke på de producenter som dårligt giver dig nogen garanti med i dit køb.
Er man afhængig af sin bil til arbejde, så burde man vælge noget som ikke bare er drift sikker, men også noget hvor man kan regne med sine udgifter, man skal ikke ud og betale reservedele til X tusinde fordi man har kørt 150.000 i en VW Polo som der er 0 garanti på.
For slet ikke at forglemme at Hyundais garanti (så længe du overholder service) også inkluderer vejhjælp, gratis hjulskifte og jeg skal komme efter dig - Da vi købte vores i20 gik vi fra usikkerhed (fra en C3) til at vide præcis hvad vi skal give de næste 5 år.
Vi gav 165.000 for vores, men kan se at de fåes en kende biligere idag fra ny.
Afdrag, forsikring, dæk, bremser og diesel, thats it, alt andet vil være dækket af enten garanti eller vejhjælp.
PS, Hyundai har varme i rattet, jeg kan ikke beskrive hvor fucking vanvittigt lækkert det er når man sætter sig ind i en kold bil en dejlig vintermorgen, tænder sædevarmen og ratvarmen og bare nyder det - Føj det er lækkert. -- CPU:i7-6700k GFX: GTX1060
HDD MAIN: 2xSamsung 950Pro 512GB (Raid0)
Storage: 24x4TB + 24x3TB + 40x8TB JBOD
--
Sidst redigeret 10-11-2017 14:15 #54: Ud fra de biler han selv nævner, ville jeg tage en Polo. Dem der har været forbi vores værksted har alle været pæne i bunden. VW havde store problemer med rust i f.eks. bagklappen på Golf 4 m.fll. pga. en reaktion mellem håndtaget og selve metallet. Alle har set en rusten 00'er VW.
Vi har en del PSA'ere inde, og selv de nye er til at lukke op og skide i. Vi skifter konstant udstødningsophæng fordi det er lavet af f**king pap. Min kollega er uddannet hos Peugeot, og jeg er bestemt ikke biased mht VW > PSA. Jeg kører selv BMW.
#56: Jeg siger ikke at mikrobiler er perfekte til at pendle i. Jeg siger blot at det ikke er rigtigt at de er dårlige pga. pendlere normalt kører 130km/t. Det er MEGET unormalt hvor jeg befinder mig, at køre så hurtigt når man pendler.
Jeg anbefaler sjovt nok heller ikke en mikrobil. Jeg kommer faktisk ikke med anden anbefaling end ud af dem han nævner, har jeg set flest pæne Poloer. Kunne det være mere objektivt? Som nævnt ovenover har jeg intet forhold til VW. Jeg ville til enhver tid anbefale en Mercedes eller BMW, men det er klart at det er langt fra de fleste der går så meget op i køreglæde, komfort, osv, at de ligefrem vil betale ekstra for det.
#60, Jeg siger med vilje ikke franske biler, men PSA. Renault laver fine biler imo. Jeg bryder mig ikke om designet, men rent mekanisk har jeg ikke meget dårligt at sige om dem. Jeg læser ikke meget om folks meninger om biler på internettet, jeg passer mit job og griner hver gang jeg skruer på en PSA'er.
Der er sjældent røg uden en brand, right? Skru lidt på en tysk og en fransk, og se hvor sindssygt meget HJERNE der er lagt i tyske biler. Især BMW, Mercedes, Porsche. Alt er bare gennemtænkt, og du skal ikke skrue halvdelen af bilen fra hinanden for at skifte en fucking sensor osv osv osv...
Det kræver nemlig at man bruger mange penge på udvikling, og det er ikke noget PSA er kendt for. De har ikke lavet en god bil i +20 år. -- Mvh Min svigerinde har lige købt en ny Kia Picanto. En fin lille bil, måske den bedste i dens klasse.
#66 har dog fat i den lange ende selvom 150.000km på 2 år lyder voldsomt men det var nok også bare for at fremme forståelsen. Honda tilbyder også 5 års garanti uden km begrænsning men synes ikke Honda har nogle biler der er særligt tiltalende. Har selv en fiesta og ville ønske at jeg havde købt en bil med flere års garanti. Surt hvis min motor en dag skulle holde op med at fungere eller noget - diverse sliddele kommer jeg nok over da det aldrig er særligt store poster kontra en hel ny motor. Garantien giver en helt anden økonomisk tryghed. -- Back in my days the video games were more about the game than the video --
Sidst redigeret 10-11-2017 17:07 #68 Har du et link til den honda garanti med 5 år og fri km.
Jeg kan ikke finde det.
http://www.honda.dk[...] -- Sidst redigeret 10-11-2017 17:37 En Ford Focus Diesel kunne være et bud, køb en der er et par år gammel, de fås med alt i udstyr(især de tidligere leasing biler) og de "rigtige" udgaver kører 29+ km/l, ergo er de heller ikke dyre i afgift eller brændstof. -- Sapphire Vapor-x 7970 Ghz Version/i7 3770k m. Noctua NH-D14/16 GB Ram/P8Z77-V Deluxe/Samsung 830SSD 256 GB #67
Kan kun tilslutte mig til det du siger. Det tager 5 min for mig at skifte en nærlyspærer på en Audi A4 årgang 2005 og det tager næsten 1 time med en Citröen C3 årgang 2009. Ser du også på en nyere Peugeot 308 så ligger rattet også på sådan en måde at det blokere udsynet for spedometeret også tænker man bare hvilket kejle der har designet det indvendige.
Tyskerne tænker ned til mindste detalje på det punkt, det eneste jeg har at klage over hos VAG og BMW er de mange små værkstedsbesøg fordi sensorerne ryger mega hurtigt på bilerne og de har fucking mange af dem! Det er irritationsmoment at man skal betale 2-3000,- + moms for en skide sensor også kæmpe arbejdsløn oveni. --
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 200 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 10%
|