Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

ufrivillig skifte af el-leverandør

Af Monster Supporter mr.hein | 12-03-2018 11:06 | 1122 visninger | 5 svar, hop til seneste
Lige for og få facts på bordet da det nok bliver en kort wall of text - har ikke talt med en telefon sælger - har ikke deltaget i konkurrencer - har ikke talt med en ambassadør i et super marked. her til morgen modtog jeg en mail fra seas nve om at jeg ville miste mine coop point da jeg efter sigende skulle være flyttet fra min adresse af? nå jamen det slog jeg lidt hen i morgen forvirringen, barn skulle pakkes og afsted. jeg kommer så hjem og tænkte lidt da var squ da egenligt mærkeligt da det er over 2 år siden vi flyttede fra vores gamle adresse af? så de mener vel for filan ikke vores nuværnede? nå jamen ind på min måler.dk og under regninger finder jeg så en slut opgørsel!? wtf tænkte jeg det var squ da weird, jeg har da ikke opsagt noget eller flyttet leverandør, og de kan da ikke ha afmeldt mig da jeg altid betaler til tiden via bbs. ringer så til dem, og får fat i en noget lettere forvirret medarbejder, som faktisk heller ikke helt kan se hvorfor jeg skulle være afsluttet hos dem. Hun spørger så om der bor en Ida hos mig? nej det gør der bestemt ikke. OK ja fordi hun kan se at mit måler nummer er flyttet over til en anden leverandør og de har opgjort mit forbrug. SÅ siger jeg så til hende pænt og høffeligt, hvordan kan det lade sig gøre? hvis "Jens" indgår en aftale med SEAS, så er det jo kun et ærinde imellem "Jens" og SEAS. så kan ida da ikke ringe og opsige Jens´s aktiviteter? Anyhow jeg spurgte så om de kunne se hvem jeg efter sigende så skulle være flyttet til, da jeg ikke vil betale strøm for en fremmede jeg kender, og syntes bestemt ikke det er behaligt mine oplysninger bliver misbrugt, nej det kunne hun ikke se... det store hol.dk spørgsmåler nu: Kan jeg hæfte for "Idas" strøm og aftaler ? alle gode input modtages med virtuelle kys hænder.
--
Signed by me
#1
kb-
Junior Nørd
12-03-2018 11:08

Rapporter til Admin
Nej, det er jo helt klart tale om en fejl. Du kan ikke hæfte for noget du ikke har haft nogen som helst skyld i. Et stort elselskab vil aldrig løbe en risiko for dårlig omtale for et lille beløb som der her er tale om.
--
.
--
Sidst redigeret 12-03-2018 11:09
#2
mr.hein
Monster Supporter
12-03-2018 11:12

Rapporter til Admin
nej jeg tænker også at jeg skal give min tilskynd til en aftale via CPR nr eller skriftelig underskrift. man kan bare ikke lade være med og blive små paraonia nu, tænk hvis en misbruger ens ID.
--
Signed by me
#3
Die_Happy
Megabruger
12-03-2018 11:17

Rapporter til Admin
Nej, du kan aldrig komme til at hæfte for en andens aftaler.
--
#4
sct_nicolaus
Ultra Supporter
12-03-2018 13:55

Rapporter til Admin
Du har været ude for det, som vi i branchen kalder et "fejlagtigt leverandørskifte". Din oprindelige elleverandør skulle gerne hjælpe dig med at rette op. Her er et uddrag fra brancheforskriften: Forudsætninger for fejlagtigt leverandørskift Hvis elleverandøren bliver (gjort) opmærksom på, at der er anmeldt og evt. gennemført et leverandørskift til en kunde uden at der foreligger en korrekt eller tilstrækkelig aftale med kunden, er der tale om et fejlagtigt leverandørskift. I så fald er elleverandøren forpligtet til at igangsætte og gennemføre processen for fejlagtigt leverandørskift. Det er samtidigt alene i disse situationer, at elleverandøren må bruge processen fejlagtigt leverandørskift. For at kunden kan påberåbe et fejlagtigt leverandørskift, skal en række forudsætninger være opfyldt: 1. Der er tale om et fejlagtigt anmeldt leverandørforhold. 2. Fejlen i leverandørskiftet kunne ikke være opdaget af kunden på et tidligere tidspunkt. 3. Kunden har inden for rimelig tid reageret på henvendelser fra elleverandøren, hvorefter kunden har eller burde have kendskab til leverandørskift. 4. Kunden har i alle tilfælde reageret ved den første modtagelse af faktura fra den nye elleverandør. Der skal således være tale om noget undskyldeligt, som kunden med rimelig omhu ikke kunne have undgået. Det er fx ikke en fejl, hvis kunden skifter elleverandør inden bindingsperioden for aftalen med sin nuværende elleverandør er udløbet, eller kunden er blevet skuffet over indholdet af aftalen eller den faktiske pris for elleverancen, da kunden med rimelig omhu kunne have undgået dette. 5.1.2 Kundens krav på at genindtræde I de tilfælde, hvor forudsætningerne for et fejlagtigt leverandørskift er opfyldt, har kunden krav på, at kunne genindtræde på uændrede vilkår i sin hidtidige aftale med den hidtidige elleverandør, uanset at elleverandøren har modtaget stop af leverance fra DataHub. Hele forskriften kan læses her: https://energinet.dk[...]
--
Desktop: i5 8400 | 16GB RAM | z370 | 512GB NVMe M.2 SSD | geForce GTX 1060 6GB | Corsair TX550M | Laptop: ASUS Zenbook UX32LN
#5
mr.hein
Monster Supporter
12-03-2018 20:32

Rapporter til Admin
tak for et glimmernede svar #4 SEAS har gen-etableret vores aftale og annulleret overflytningen. Det der pisser mig af er at jeg lige får en ekstra regning ind af døren i næste mdr på 1490 kr, samtidig med sønnens kiropraktor regninger -,- super fedt med en ekstra udgift. Oh well det bliver modregnet regningen i Maj så.
--
Signed by me

Opret svar til indlægget: ufrivillig skifte af el-leverandør

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE