Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Køb af diesel bil nu ?

Af Ultra Nørd Benjiii | 17-05-2018 08:58 | 4210 visninger | 49 svar, hop til seneste
Hejsa hol. Vil gerne ud og have en bil og har kigget på En diesel VW polo ala denne https://www.bilbasen.dk[...] Men nu hvor byer i tyskland har forbudt dem ? (ved ikke om jeg har mistforstået) så ved jeg ikke om jeg tør - hvis der nu skulle komme samme regler her i dk. Har ikke råd til en polo efter 2015. Er det safe at købe en diesel bil nu? skal havde tænkt mig at beholde den i mange år frem? Skal lige siges at jeg kører over 30 km x2 næsten hver dag. derfor valg af diesel
--
+31/-0 Benjiii (#37, #243, #438, #452, #456, #766, #767, #973, #984, #998, #999, #1010, #1064) (plus flere)
#1
GumpDK
Elite Supporter
17-05-2018 09:05

Rapporter til Admin
Inden du helt afskriver en bezinbil, så læs lige denne fra FDM. Selv om du kører over 30 km hver vej pr dag, så er det stadig ikke sikkert at diesel er det bedste valg. https://fdm.dk[...]
--
#2
h3mp
Junior Nørd
17-05-2018 09:07

Rapporter til Admin
Og i forhold til dieselbiler i tyskland, så er jeg af den opfattelse, at det kun er ældre (læs: gamle!) dieselbiler der bliver forbudt. De nye dieselbiler forurener slet ikke så meget.
--
--
#3
Ronson
HOL Moderator
17-05-2018 09:13

Rapporter til Admin
Jeg var selv meget tæt på at købe diesel for et par måneder siden, men jeg har droppet det og venter og sparer lidt mere op og ser elbilsmarkedet an om et års tid. Toyota/Fiat/Chrysler/Nissan/Subaru/Volvo har allerede meldt ud de ikke lancerer flere modeller med diesel i europa. Flere mærker følger uden tvivl efter.
--
Klik her for evig lykke: http://chipsguiden.dk[...] Klik her for HOL Bladet: http://chipsguiden.dk[...]
#4
CJacobi
Elitebruger
17-05-2018 09:13

Rapporter til Admin
Jeg har fået af vide du skal holde dig fra de polo'er med 1.2 tdi motorer i, de har noget med deres ventiler som ikke er så gode. Problemet er dog ikke ved deres 1.6 TDI.
--
#5
Benjiii
Ultra Nørd
17-05-2018 09:30

Rapporter til Admin
#4 hvad med dem med benzin ?
--
+31/-0 Benjiii (#37, #243, #438, #452, #456, #766, #767, #973, #984, #998, #999, #1010, #1064) (plus flere)
#6
tb^
Nørd Aspirant
17-05-2018 09:43

Rapporter til Admin
60 km x 200 arbejdsdage = 13.200 km. Jeg vil sige at hvis du kører under 20.000 om året, så købe en benzin... Diesel kører lidt længere pr. km, men er til gengæld dyrere i anskaffelse, dyrere i reparation/reservedele og dyrere i ejerafgift. Gå efter VW/Skoda TSI (90 HK/110HK) eller Ford Ecoboost 1.0 (100 HK / 125HK). Gode gennem testede motorer, Fords Ecoboost er ekstremt rost og har vundet flere priser. Den larmer "lidt mere" end VW's TSI, men det er kun når du giver den bundgas :) Hvis du køber brugt Polo, så gå efter en 2-3 år gammel model, som har faceliftet interiør og evt. city crash. Det faceliftede interiør er den model med en lille touch skærm -> bedre brugeroplevelse og højere gensalgsværdi når du skal af med den igen. EDIT: Hybrid biler er også en mulighed, brugtmarkedet er desværre bare ret begrænset.
--
Sidst redigeret 17-05-2018 09:46
#7
stallemanden
HOL Moderator
17-05-2018 11:18

Rapporter til Admin
#6 60 km x 200 arbejdsdage = 13.200 km. Jeg vil sige at hvis du kører under 20.000 om året, så købe en benzin... Forudsat selvfølgelig, at man ikke bruger bilen til andet overhovedet, end til/fra arbejde. Jeg har samme afstand til arbejde, men har de sidste 4 år kørt 32.500 i gennemsnit om året.
--
http://hamdentykke.dk[...] http://onsdagssnegl.dk[...]
#8
tb^
Nørd Aspirant
17-05-2018 11:39

Rapporter til Admin
#7: Det var blot et regne eksempel. Jeg kender ikke #0's private forbrug, og mit regnestykke var også baseret på 200 arbejdsdage, hvilket jeg mener er rimelig realistisk i forhold til ferier m.v. Det giver et privat forbrug på 6000-7000 km ved siden af... Men det er klart, at hvis behovet er 15000 km privat, så er diesel straks mere relevant.
--
Sidst redigeret 17-05-2018 11:40
#9
waskustobaskus
Monster Supporter
17-05-2018 12:15

Rapporter til Admin
Nye biler idag får man tit diesel til samme pris som benzin. Jeg har en ny Peugeot 208 diesel. Den er jeg skam glad for. Mest korte turer. Der holder den 20km/l. Motorvej med 140 ca 19 km/l. Den kan gå knap 30 ved pæn kørsel og 260kr i hel årlig ejer afgift.
--
#10
tb^
Nørd Aspirant
17-05-2018 12:42

Rapporter til Admin
#9 At købe diesel til "primært korte ture" er, alt andet end lige, en dårlig idé. Motoren har ganske enkelt ikke godt af det.
--
#11
kiomis
Monster Supporter
17-05-2018 12:52

Rapporter til Admin
#0 Har selv den motor i min Seat Ibiza, fra 2012. Vedr. at man skal passe på med korte ture, det er pis og lort.. Jeg har kørt på arbejde i den, og har ca 3km til arbejde, der har INTET været! Vil dog sige at min får en god lang tur mindst en gang i ugen, mindst 100km. Hvis du skal se på den bil, så bemærk følgende: Er EGR blevet udskiftet til en ny, de gamle havde fejl, rep. koster omkring 8000kr Holder, ved 110km/t, en snit på 21km/l En kammerat med en Fiesta 1.0 ecoboost med automatgear, holder et snit på omkring 16km/l ved samme hastighed.
--
#12
Theisbp
Ultrabruger
17-05-2018 13:06

Rapporter til Admin
#11 Ja med automatgear... Det kan Ford ikke finde ud af at lave ;) Jeg har en 1.0 Ecoboost 140 hk. Og den holder et snit på 19 km/l ved 110 km/t. Så er der 2 km/l i forskel på din diesel og en benzin...
--
www.BossClan.dk[...]
#13
waskustobaskus
Monster Supporter
17-05-2018 13:21

Rapporter til Admin
#10 det er en gammel skrøne eller folk som kører vw diesel der siger det. Bare den får noget tæsk på motorvejen nu og da. En moderne dieselmotor er fin nok til korte turer og jeg er nu lidt ligeglad med om min får problemer efter 250.000km for der har jeg den ikke mere. Men står man og skal give 3-40000kr mere for en diesel så kan alt under 20.000km årligt ikke svarer sig. #11 min diesel holder knap 19 på motorvejen med fartpilot og 140 km/t målet over en 300 km motorvejs tur.
--
Sidst redigeret 17-05-2018 13:24
#14
Mørbrad
Gæst
17-05-2018 15:16

Rapporter til Admin
Jeg var glad for min VW Golf TDI, som jeg desværre har totalskadet for nylig. Men ville nok ikke vælge en TDI igen, på trods af at jeg kører 140+ kilometer om dagen. Tror det bliver en Golf VII TSI i stedet
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#15
kiomis
Monster Supporter
17-05-2018 15:27

Rapporter til Admin
#12 når først man kører jævnt, så burde der ikke være en forskel! :)
--
#16
Don Kristensen
Semi Nørd
17-05-2018 17:26

Rapporter til Admin
#15 Kommer da an på hvilken type 'tomatkasse de har smidt på den. I de fleste typer går der langt flere kræfter tabt i end i en manuel kasse.
--
#17
Gudui
Super Supporter
17-05-2018 20:14

Rapporter til Admin
#0 Generelt tror jeg ikke personligt at dieselbiler "uddør" lige forløbigt.
--
#18
tb^
Nørd Aspirant
17-05-2018 20:16

Rapporter til Admin
#13: Som du selv siger, så er det ikke et problem hvis den får landevej eller motorvej i ny og næ ( ugentligt). Og det er ligaen præcis pointen. Hvis du kun har korte ture, og den kun får lov at blive kørt ud en gsng i måneden er der ikke godt for dem. Tror ikke det har noget med VW at gøre, men du har ret i at de nye motorer er blevet meget bedre til at håndtere det.
--
#19
tb^
Nørd Aspirant
17-05-2018 20:17

Rapporter til Admin
Automatgear kører generelt kortere på literen, men mindre det er LUPO gearet :) Men at kalde det automatisk er vist også en overdrivelse...
--
#20
waskustobaskus
Monster Supporter
17-05-2018 22:03

Rapporter til Admin
Peugeot er kommet med deres nye 1.5 diesel motor. Den er eu6 godkendt eller hvad det hedder og må kører i de Tyske byer da den kun udleder 40g.
--
#21
Peder
Super Supporter
18-05-2018 09:27

Rapporter til Admin
Du skal ikke købe en 1.2 TDI, det er en lorte motor, du vil hade dig selv. Skal du endelig have en Polo TDI, så tag en 1.6 og få den fixet med software fra før skandalen samt EGR-ventilen slået fra, så holder den lidt bedre. Kigger du benzin, så er de gamle benzin Polo'er indtil slut 2014 udstyret med kæde fremfor tandrem og disse er heller ikke specielt stabile. Så måske en 1,6 TDI alligevel er det rette valg.
--
Not working is defined as your PC being reduced to a slab of molten metal and plastic. If thats not the case, be more specific!
#22
MoTeC
Junior Supporter
18-05-2018 11:26

Rapporter til Admin
#21 - Super godt råd med at installere den gamle "snyde-software" samt slå EGR fra så alle vi andre kan blive kvalt i NOx mv.....
--
Macbook Pro Retina 13,3 late 2013 - Haswell Intel i5 2,4, 4 gb ram, 128 gb SSD, Intel Iris gfx
#23
xMichaelC
Mega Supporter
18-05-2018 11:29

Rapporter til Admin
en polo til 60.000 med 242.000 kørte kilometre... av for den en pris? alt er godt nok skiftet.. på nær motoren og gear/kobling... jeg ville måske overveje ford i stedet? https://www.bilbasen.dk[...] det er ikke samme finesse men altså 100.000 km under til næsten samme pris + den så er hurtigere og næsten lige så økonomisk :)
--
Pretty Fly For a WIFI.. but It Hurts When IP Intel i7-4790K - Maximus VII Hero Z97 - EVGA GTX 780 SC - 16 GB HyperX 1866mhz - BenQ XL2720Z -
#24
xMichaelC
Mega Supporter
18-05-2018 11:46

Rapporter til Admin
Men du kan bare se hvad #13 siger. Det der sker ved korte ture i en diesel bil er at partikelfilteret og EGR ventilen soder til og det giver en jaa... ujævn/besværlig motorgang, da presset øges.. og så kører bilen mindre på literen med mindre træk og værst af alt kan ting gå i stykker. De kan også finde på at gå i nød program for at skåne bilen for yderligere skader. (nød program er typisk max 30 km/t hvilket vil sige stop bilen hurtigst muligt :) og netop derfor vil jeg ikke turde købe en diesel bil med så mange km. på bagen uden i hvertfald at høre lidt om tidligere ejere, om den har kørt lange ture eller meget bykørsel. Fordi mange af dem med diesel er sådan lidt: out of sight out of mind. Jeg sælger den alligevel inden!.. og et partikelfilter SKIFT er dyrt! og man kan i mange tilfælde bare rense dem.. true.
--
Pretty Fly For a WIFI.. but It Hurts When IP Intel i7-4790K - Maximus VII Hero Z97 - EVGA GTX 780 SC - 16 GB HyperX 1866mhz - BenQ XL2720Z -
#25
stillersen
Monsterbruger
18-05-2018 20:56

Rapporter til Admin
Hold dig til 1,6bmt hvis det skal være polo. De 3 cyl er forfærdelige, 1,6 kører længere på literen og meget mere rolig i motoren. ( har haft begge ) Du kan roligt købe en diesel trods dit kørsel behov. 2010-2014 samme model 2014 - 2017 samme model min anbefaling, køb en 2010-2012 med omkring 200000 på klokken til de 50000-60000 chip bilen og blend egr ventil. Så kører du se 30 kml :)
--
#26
PoloDude
Guru
18-05-2018 21:38

Rapporter til Admin
Jeg kører 2x65km dagligt i en Hyundai i10. Jeg holder den på 100km/t (på motorvejen, 130km/t zone) på fartpiloten, og så hører jeg lidt god musik og nyder turen :-) Man kan sagtens pendle i en lille benzinbil (hvis man vil...). ps.: og nej jeg trækker ikke ud foran andre for at overhale lastbilen foran, som kører 88km/t, den holder jeg mig bagved indtil der er heeelt fri, og så speeder jeg op til 110-115stykker og blæser forbi.
--
#27
Activity
Mega Nørd
18-05-2018 22:23

Rapporter til Admin
Med 2x30km hver dag, GLEM alt om diesel. En fornuftig TSI motor "4 cyl" med turbo gør jobbet, og giver dig mere i sidste ende, både som salg og vedligehold.
--
LG 55" SJ850V 15ms Input Xbox One X Scorpio Edition 1TB + 512GB SSD
#28
Benjiii
Ultra Nørd
18-05-2018 22:50

Rapporter til Admin
https://www.bilbasen.dk[...] Hvad med den ? Har den eco motor og hvordan ser man det ?
--
+31/-0 Benjiii (#37, #243, #438, #452, #456, #766, #767, #973, #984, #998, #999, #1010, #1064) (plus flere)
#29
waskustobaskus
Monster Supporter
19-05-2018 10:59

Rapporter til Admin
60hk, det bliver du sku ked af i den sidste ende.
--
#30
Homosapien
Semi Supporter
19-05-2018 11:13

Rapporter til Admin
#26 Godt det ikke er mig der skal køre 130 kilometer hver dag i en i10 :D
--
Mumble server - sapien.dk:64738
#31
PoloDude
Guru
19-05-2018 11:56

Rapporter til Admin
#30 Du ville måske have valgt en Bugatti Veyron? Det er jo en "smagssag".
--
#32
Homosapien
Semi Supporter
19-05-2018 12:24

Rapporter til Admin
#31 Tja, jeg har en Golf V GTI med 200 heste, det er vel også næsten en Veyron sammenlignet med i10? Den er så også valgt på det grundlag, at jeg aldrig kunne drømme at tage arbejde så langt fra hvor jeg bor. Livet er for kort til at bruge tre timer bag rattet på en bil fem dage om ugen, hvis du spørger mig, men her får jeg da i det mindste køreglæde hver evig eneste gang jeg skal hjemmefra :)
--
Mumble server - sapien.dk:64738
#33
stillersen
Monsterbruger
19-05-2018 13:45

Rapporter til Admin
Forstår ikke den paranoid omkring dielsen og 2x30 km.
--
#34
Martin_DJ
Guru
19-05-2018 15:01

Rapporter til Admin
Jeg forstår heller ikke at folk er så forskrækket og bange for diesel. Herhjemme kører konen 2x40 km om dagen og da jeg lavede regnestykket, kunne det på INGEN måde svare sig at vælge en benzin. Det ville koste os minimum 4-5.000 kr mere, bare i brændstof om året. Det var regnet med at benzinbilen kunne holde 20 km/l i gennemsnit, hvilket en mellemklasse stc. med 130-150 hk nok ikke kan.
--
Note: "DJ" har ikke noget med "disc jockey" at gøre :D Det er bare tilfældigvis, forbogstaverne fra mit mellem og efternavn.
#35
Benjiii
Ultra Nørd
19-05-2018 15:03

Rapporter til Admin
Det er også lidt mere end 2*30 :) tror det passer godt med 30 km på motorvej og 5-10 på normal vej
--
+31/-0 Benjiii (#37, #243, #438, #452, #456, #766, #767, #973, #984, #998, #999, #1010, #1064) (plus flere)
#36
Benjiii
Ultra Nørd
19-05-2018 18:53

Rapporter til Admin
Har sgu svært ved at vælge når der er så delte meninger..:) regner med at kører mindst 35 km pr tur og andre ture længere og en gang imellem kortere det koster ca det samme at købe bilerne men diesel er jo også en del billigere
--
+31/-0 Benjiii (#37, #243, #438, #452, #456, #766, #767, #973, #984, #998, #999, #1010, #1064) (plus flere)
#37
Homosapien
Semi Supporter
19-05-2018 19:19

Rapporter til Admin
#36 Diesel er billigere lige indtil du skal have skiftet katalysator og dyser pga. tilsodning :) Hvis du er blevet enig med dig selv om en specifik model, så tag ud og prøvekør den med både diesel og benzin, så er jeg sikker på valget bliver lettere for dig at træffe.
--
Mumble server - sapien.dk:64738
#38
Martin_DJ
Guru
19-05-2018 20:54

Rapporter til Admin
#37 Hvorfor skulle den side til hvis den køre 35 km pr. tur? Det er mere end rigeligt til at få en dieselmotor op i temperatur. Måske den er dyrere, hvis den går i stykker. Men fandeme ikke 4-5.000 kr dyrere om året.
--
Note: "DJ" har ikke noget med "disc jockey" at gøre :D Det er bare tilfældigvis, forbogstaverne fra mit mellem og efternavn.
#39
Homosapien
Semi Supporter
19-05-2018 21:45

Rapporter til Admin
#38 Det lyder til at manden står overfor at købe en brugt bil, og dermed er der ingen garanti for hvordan den tidligere er blevet kørt. Det sikreste han kan gøre her, hvis valget ender med at falde på dieselmotor, er at købe fra en forhandler, og så krydse fingre for at kat/partikelfilter/dyser ender med at skulle skiftes inden for de seks måneders garanti man får, så forhandleren skal æde omkostningen (medmindre selvfølgelig det kan dokumenteres at de allerede er det i nyere tid, så er alt jo godt). Det er aldrig risikofrit at købe brugte biler, men faktum er at der ved diesel er flere dele der skal udskiftes en gang i mellem, for at holdes kørende, i forhold til benzin. Jeg siger ikke at han skal vælge noget frem for noget andet, den afgørelse skal han selv træffe, jeg gør bare opmærksom på forhold der ligger lidt dybere end 'diesel er billigere på tankstationen end benzin'..
--
Mumble server - sapien.dk:64738
#40
Benjiii
Ultra Nørd
19-05-2018 22:05

Rapporter til Admin
Hvordan regner man så ud hvad der bedst kan besvare sig ?:) diesel er en del billigere og i længden er det en del at spare men hvis der skal så skiftes dele for 20.000 eller hvad det nu koster hvor benzin ikke skal ? ved godt man ikke kan sige det sådan for der kan ske meget men hvad skal der skiftes så meget siden diesel ikke skulle være det vær
--
+31/-0 Benjiii (#37, #243, #438, #452, #456, #766, #767, #973, #984, #998, #999, #1010, #1064) (plus flere)
#41
bobson
Semi Supporter
20-05-2018 17:16

Rapporter til Admin
Jeg kunne ikke drømme om at købe diesel, næsten uanset kørselsbehov. For det første tror jeg, at dieselbilerne er politikernes næste store hadeobjekt, med deraf følgende hindringer lagt i vejen for ejerne, for det andet synes jeg bare, at det er langt bedre at køre benzin. Alene lyden af en dieselbil er simpelthen frygtelig, sådan skal min bil bare ikke lyde, når jeg sidder i den. Det er sikkert bare mig, så I behøver ikke komme med et hav af eksempler på hvor lydløse jeres dieselbiler er :) Hvis du ikke engang kan finde ud af, hvad der bliver mest økonomisk - altså der er næppe den store åbenlyse forskel - så vælg dog benzin. VW,Skoda med 1.2 TSI er min anbefaling. Jeg kører selv med den nyere 1.0 motor i en Octavia med DSG, det er bare en voldsomt god motor - og billig. Jeg har også prøvet Fiesta´en med EcoBoost - ikke lige min favorit, men jeg kan godt forstå, hvorfor de fleste anmeldere er vilde med den. Jeg har ikke lige styr på, hvad dit budget er, men åbenbart til minibil niveau, så skulle jeg anbefale en velkørende bil her, ville jeg anbefale at tage et kig på en Fabia 1.2 TSI 90hk - 1.0 hvis de findes til Fabia. Rettelse: De findes kun med 1.0 TSI i dag ser jeg - all the more reason :)
--
Sidst redigeret 20-05-2018 17:18
#42
xMichaelC
Mega Supporter
20-05-2018 17:57

Rapporter til Admin
http://www.fdm.dk[...]
--
Pretty Fly For a WIFI.. but It Hurts When IP Intel i7-4790K - Maximus VII Hero Z97 - EVGA GTX 780 SC - 16 GB HyperX 1866mhz - BenQ XL2720Z -
#43
tb^
Nørd Aspirant
20-05-2018 19:49

Rapporter til Admin
#28: Nej det er ikke Ecoboost motor. Den kom først i Fiesta'en i 2013. Den fås i en 100 hk og en 125 hk model. Du kan se modellen hos FDM her. Vær dog opmærksom på at motoren er blevet forfinet efterfølgende, så det er klart at jo nyere desto bedre kører den. De 3 cylindre giver en lidt speciel "lyd", men hvis du ikke er bil nørd lægger du næppe mærke til det ;-) (og det virker ikke som om du er bilnørd). Du kan se den hos FDM her: http://www.fdm.dk[...] Du kan fx se på bilbasen hvad der er fra 2013 og evt 2014 også. https://www.bilbasen.dk[...]
--
#44
tb^
Nørd Aspirant
20-05-2018 20:25

Rapporter til Admin
I forlængelse af #41: Hvis dit budget kun er omkring 60.000, så ville jeg gå efter en brugt VW UP (eller Skoda Citigo) med TSI motor. Fx. http://www.fdm.dk[...] Jeg vil anbefale dig at holde dig fra Ford Ka - den har ikke fået særlig gode anmeldelser, og dumper fælt på sikkerheden (3 stjerner i 2017!) https://www.euroncap.com[...] Til sammenligning fik up i 2015 5 stjerner (https://www.euroncap.com[...]
--
#45
Benjiii
Ultra Nørd
20-05-2018 21:16

Rapporter til Admin
#41 er det denne du snakker om https://www.bilbasen.dk[...]
--
+31/-0 Benjiii (#37, #243, #438, #452, #456, #766, #767, #973, #984, #998, #999, #1010, #1064) (plus flere)
#46
Benjiii
Ultra Nørd
20-05-2018 21:25

Rapporter til Admin
#44 har også overvejet den. Min ven har en 3D up som jeg synes var fin nok :) det eneste var mest det med at jeg næsten kun kører motorvej til hverdag
--
+31/-0 Benjiii (#37, #243, #438, #452, #456, #766, #767, #973, #984, #998, #999, #1010, #1064) (plus flere)
#47
yoshi
Monsterbruger
21-05-2018 03:34

Rapporter til Admin
Næste bil for mit vedkommene bliver klart en diesel. Billigere brændstof, længere pr liter brændstof og en klart forbedret trækevne da dieselmotoren leverer et langt større moment. Kører du til hverdag småture, vil du ikke vinde noget ved at køre diesel, tværtimod vil din motor begynde at sode til, men ingen motorer, hverken benzin eller diesel er glade for korte ture. Olien bliver simpelthen ikke varm og der vil dannes vand i den. Den enorme hetz om forurening er noget som primært de røde cyklister i Københavns kommune har opfundet. Til delt er det jo rigtigt nok, men den moderne dieselmotor udleder ca 15-20% lavere CO2 end en benzinmotor. Så kommer de farlige NOx partikler. Der stilles store krav til produktionen af dieselmotoren og der må kun udledes et bestemt antal af NOx partikler og det er ikke meget i den moderne dieselmotor, da den kører et selvrensende system, som brænder en del NOx partiklerne af. I skrivende stund er Bosch ved at udfærdige en teknik der vil reducere udledningen af NOx partikler til 1/10 del af kravende til en dieselbil i dag! Dieselmotoren er langt fra død endnu, den skal bare lige genoplives.
--
#48
Thomas
BOFH
21-05-2018 09:52

Rapporter til Admin
#47>>Jeg er sådan set helt enig med dig, jeg har nu kørt i Diesel bil de sidste 8 år og især når man pendler på motorvej er det en fornøjelse. Min løber 2100 omdrejninger ved 120 km/t og så er der altid kræfter til at komme ud i andre vognbaner når der er et hul i trafikken. Men problemet ved Diesel er at der i stor stil er blevet snydt med tallene, så de i praksis udleder meget mere NOx end de er opgivet til. Det betyder at mange steder er der ved at blive indført kørselsforbud for Diesel biler og indtil man med sikkerhed ved hvor meget det kommer til at betyde, så ville jeg ikke investere i en ny Diesel bil. Så må vi se hvordan fremtiden bliver, men lige nu ville jeg ikke købe en. Hvis det er en ældre brugt, så ville jeg ikke være så bekymret, for der er restværdien ikke et issue.
--
Hilsen Thomas Chefredaktør på HardwareOnline.dk
#49
kikophil
Giga Supporter
21-05-2018 16:47

Rapporter til Admin
Dieselbiler bliver absolut udfaset efter føje år!. Om det så bliver 2030 eller før skal jeg ikke kunne sige, men det er nok ganske vist, at de ældste ryger først - NOT? :) Så kære #0 - hvis du går efter en dieseldyt, bør det være èn, der er så gammel, at nedskrivningen ikke betyder alverden, når denne allerede starter om ca. 4-6 år (et gæt) Herefter kan man så købe "skidtet" til væsentligt lavere kontinuerlig pris - alt efter hvad den siddende regering til den tid - eller inden, ændrer tidsfristen for dieselforbrugende/forurenende/dræbende "maskiner" til :) Så da alt dette er ude af dit/mit/vores kontrol - bør du købe en benzinbil, hvis du vil ha` den i længere tid - yes yes.. Bare min mening selvf. :)
--

Opret svar til indlægget: Køb af diesel bil nu ?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE