Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Kompensation ved flight cancellation I EU

Af Gæst Gæstenfravesten | 27-07-2018 10:26 | 1203 visninger | 10 svar, hop til seneste
Først undskyld den lange tekst, men jeg er i en dårlig situation i forbindelse med min rejse og har brug for hjælp. Jeg har brug for hjælp i forbindelse med min rejse fra København til Paris, hvor vores fly blev cancelled lige før vores afrejse (ca 1 time før vores fly skulle have sin afgang). Jeg håber at nogle af jer har viden eller erfaring indenfor dette område. Vi havde købt vores flybilletter ved easyjet og skulle flyve den 26. Juli 2018 om aftenen fra København til Paris. Vi ankommer på lufthavnen, checker bagagen ind og går igennem sikkerhedskontrollen. Derefter forsøger vi at finde vores gate ved at se på skærmene i lufthavnen imens vi går rundt inde i lufthavnen. Vi ser derefter på skærmen at vores fly er cancelled og dette var ca 1 time før afrejsen. Vi fik ikke tilbudt nogen alternativ rejse omkring den samme tid, og vi ønskede at rejse hurtigst muligt fordi vi havde allerede købt airbnb til samme aften og havde allerede lavet planer for rejsen. Vi kunne ingen steder finde andre fly til Paris samme aften, men vi kunne se at easyjet havde 'et fly til Paris dagen efter om aftenen og så var der flere andre flyselskaber der havde rejser tidligere på dagen. Eksempelvis AirFrance havde et fly tilgængeligt kl. 06:05 morgenen efter. Der var begrænset hjælp at hente hos easyjet på lufthavnen, men vi fik udleveret en lille folder med information om rettigheder i forbindelse med et aflyst fly. Dertil er der også generelle regler omkring dette i EU. Vi har sidenhen lavet følgende: -snakket med easyjet over telefon og ude på lufthavnen og fået oplyst, at vi har mulighed for hotel for aftenen og en rejse hos et andet flyselskab, hvis vi kan finde en tidligere flyafgang med samme rejseklasse (economy). -fået oplyst et hotel fra Easyjet hvor vi kan sove i København, men vi har dog selv har betalt for dette med vores visa-kort -købt en flybillet i economy klassen hos AirFrance som har en afrejsetid kl. 06:05, som er det tidligste fly vi kunne finde. -haft mindre udgifter til taxi fra hotel og morgenmad. på grund af det aflyste fly var vi nødt til at løbe rundt i lufthavnen og stå i kø i flere timer (4-5 timer tror jeg det var) og spiste derfor en meget enkel morgenmad ude på lufthavnen. Min forståelse er at vi har ret til kompensation svarende til et beløb i euro (tror det er ~200 euro) og "kompensation" for de merudgifter vi har haft på grund af det aflyste fly (omfattende hotel, nyt fly og lidt mad og taxi). Dette er min forståelse både ved at læse igennem eu-reglerne og ved at læse igennem den lille folder vi fik fra easyjet. Easyjet oplyser i deres app, at de kun betaler for hotellet hvis vi booker dette igennem deres app, hvilket vi forsøgte at lave og fik oplyst et hotel, men på appen var der tekniske fejl og derfor kunne vi ikke lave hele reservationen på appen og lavede derfor en manuel booking hos hotellet. Det er vel noget vrøvl med at der kun kompensation at få, når der bookes igennem deres app, som samtidigt har en teknisk fejl, der umuliggør at lave endelige bookinger på appen. Er min forståelse af reglerne og min situation korrekt? Og er der andre tips jeg kan have brig for eller er i andre der har viden eller erfaring med flyafrejser i EU?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#1
NiceRag
Monster Supporter
27-07-2018 10:27

Rapporter til Admin
prøv lige at lav nogen mellemrum jeg gider altså ikke læse den klods af tekst
--
#2
Gæstenfravesten
Gæst
27-07-2018 10:29

Rapporter til Admin
Undskyld igen. Jeg har tilsyndeladende problemer med formatteringen da jeg er på mobilen nu og ikke har adgang til en computer (er i paris)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#3
Emil_Olesen
Giga Supporter
27-07-2018 10:32

Rapporter til Admin
Er enig med #1 Uden overhovedet at have læst dit opslag, så prøv at kig her https://flyhjaelp.dk[...] :)
--
Dette indlæg bliver overvåget af NSA.
#4
Defterdar
Elitebruger
27-07-2018 10:38

Rapporter til Admin
http://www.easyjet.com[...]
--
ASUS STRIX 1080TI | i7-8700K | 16GB 3200MHz | ASUS STRIX Z370-F | Samsung EVO 960 250GB | Corsair H110i | Corsair K70RGB | 3x ASUS VS248HR
#5
Balotus
Megabruger
27-07-2018 10:45

Rapporter til Admin
Ja, du har ret til at få dækket dine merudgifter ved aflyst fly afgang og ophold på hotel mm. https://www.forbrugereuropa.dk[...] #1 Det var bare så ubrugeligt som overhovedet muligt, manden er lidt presset, shit happens.
--
#6
Gæstenfravesten
Gæst
27-07-2018 11:20

Rapporter til Admin
Tak for de links og information iøvrigt i har givet. Jeg har kun en telefon at slrive med og jeg troede at min formattering vsr i orden, men når indlægget så er indsendt kan jeg straks se at der er problemer, dog uden at jeg ved hvorfor. Men tak for hjælpen! :)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#10
Jorge
Superbruger
27-07-2018 15:34

Rapporter til Admin
Hejsa, jeg må indrømme at jeg ikke magter at læse hele den væg af tekst. Men jeg kan se du fløj med easyjet. Sidste sommer, blev vores fly fra Kroatien (Pula) til Tyskland (Hamburg) aflyst grundet problemer med flyet. jeg købte en ny billet ved et andet selskab som endte med at koste mig 6000 kroner mere end min Easyjet billet, fordi det var på samme dag osv. jeg måtte igennem en brav kamp med easy for at få erstattet det hele. jeg har efterfølgende fået 6000 + 1700 kroner tilbage fra Easyjet. de 1700 kroner er en erstatning for ventetiden og de 6000 er fordi de har betalt min nye billet. Easyjet betalte derudover benzin til den nye lufthavn, mad i lufthavne osv. Det skal siges, at easyjet forsøger med næb og klør at slippe for ansvaret. Jeg havde fat i 8 forskellige supportere. det tog mig alt 1.5 måned at få erstattet beløbet. deres kundeservice, lover gang på gang at de vender tilbage dagen efter, men der sker aldrig noget. får man fat i samme medarbejder, husker de tydeligt sagen og vil følge op. der sker bare igen intet. Held og lykke. EDIT: HUSK at gem samtlige kvitteringer, som er relevant. taxi, mad osv. De erstattede det hele ved os. Selv et spil spillekort til ventetiden i en lufthavn.
--
Waaaat
--
Sidst redigeret 27-07-2018 15:36
#11
Sunbao
Ultra Supporter
27-07-2018 15:59

Rapporter til Admin
#10 halvanden måned det var hurtigt selskaber som jettime og primera air bruger halvandet år
--
Do You Know The Score ? We Do http://www.FmFreaks.dk[...]
#12
Prospect
Monsterbruger
27-07-2018 19:51

Rapporter til Admin
#11 ja min sag er i retten nu, efter 8 måneder så det lyder hurtigt. Ring til flyhjaelp.dk de svarer gerne på spørgsmål og hjælper via telefonen.
--
#13
Gæstenfravesten
Gæst
28-07-2018 07:00

Rapporter til Admin
Tak for alle svar hidtil. Vores kvitteringer er gemt, undtaget vores første taxi til hotellet fordi det var nær midnat og vi var udmattede efter hele forløbet. Jeg påbegynder nok processen med erstatning når vi er hjemme igen om en uges tid. Lige to konkrete spørgsmål til: 1. Vil vi kunne få erstatning for det de nye flybilletter kostede, således at vi lun betaler for hvad de oprindelige billetter kostede eller er der krav på nye biletter + erstatning for de oprindelige biletter, da vi aldrig "modtog" denne ydelse? Jeg kan se argumenter begge vejene og vil tro at det nok kun er for de nye biletter (da prisen her var lidt højere, ~ 1.200 DKK mod 2.400 DKK, men jeg vil bare ikke "snyde" migselv fra noget hvis jeg har krav på dette. 2. Vi havde allerede reserveret og betalt for en lejlighed i Paris igennem Airbnb for ~7 dage. Vores første dag i lejligheden omfattede den dag hvor vores fly blev aflyst og derfor har vi mistet denne dag, svarende til 1/7 del af de dage vi har lejet denne lejlighed. Er det derfor muligt også at få erststning for de mistede natter/dage i hoteller/lejligheder på slut destinationen, som vi ikke har kunnet "modtage" fordi vores fly blev aflyst og vi først dagen efter kunne flyve igen? Mange tak for hjælpen hidtil! :)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.

Opret svar til indlægget: Kompensation ved flight cancellation I EU

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE