Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Ny bil - Benzin eller diesel?

Af Gæst Anonym bilkøber | 27-10-2018 20:16 | 1546 visninger | 20 svar, hop til seneste
Hej Jeg har bestilt en ny bil hos en forhandler og den er forventet til levering i slutningen af november. Det drejer sig om en Opel Astra ST 1.0 105hk Enjoy. Jeg fik et mindre afslag i prisen og har indtil videre glædet mig. Nu kan jeg dog konstatere at der er startet en ny kampagne, hvor man til samme pris kan få en 136hk diesel med samme udstyr til stort set samme pris. Jeg kan ikke helt lade vær med at tænke på om det vil være en bedre bil for mig? Oprindeligt var det udelukket, da den stod i 50.000kr mere, men med den nye pris så er det alene et valg mellem diesel og benzin (og om jeg vil tage kampen med forhandleren). Vores forbrug er 2x30 km dagligt, et par korte ture i weekenden og i gennemsnit 1 tur Jylland-Sjælland om måneden. Hvad siger computer-forumets bilfolk?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#1
Fuller 8900
Mega Supporter
27-10-2018 20:23

Rapporter til Admin
På nye biler er der stort set samme problemer på en diesel og en diesel da begge har "problemer" med at sode til :) Så tror måske jeg ville hælde til diesel når i køre 30km hver dag hver vej :) det burde være fint til en diesel, plus du får en kraftigere motor :) og sikkert en del mere nm? Men hvad koster de i grøn afgift? Benzinen er vel betydeligt billigere?
--
#2
hanfufu
Megabruger
27-10-2018 20:24

Rapporter til Admin
Benzin, no go, diesel no go ;)
--
#3
Anonym bilkøber
Gæst
27-10-2018 20:26

Rapporter til Admin
Halvårlig ejerafgift er hhv. 540 (benzin) og 1740 (diesel)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#4
ronny
Mega Nørd
27-10-2018 20:26

Rapporter til Admin
2x30km hvor du også kommer op i fart så du brænder sod partikler er fint både til benzin og disel motor. Så det er op til dig selv hvad du finder økonomisk bedst. Vil dog sige at disel biler vil have lidt større værdi tab en benzin da der er en tendens til at disel biler udgår hos mange producenter, nogle allerede fra næste år. Det spiller også ind hos køber som i fremtiden vil i større grad undgår dem. Hvis du ser % benzin kontra salg af benzin biler, vil du se at der er betydeligt flere disel biler til salg
--
Sidst redigeret 27-10-2018 20:31
#5
Mujo
Juniorbruger
27-10-2018 20:33

Rapporter til Admin
30hk mere er alligevel en del :-) som kan mærkes. Enten er det den økonomiske løsning i tager eller den med flest hk. Begge biler passer til kørselsbehov
--
#7
Slæden
Junior Supporter
27-10-2018 21:10

Rapporter til Admin
Jeg tog nok benzinen, hvis du kan tæmme din højre fod, så den kører 18-19 km/l er de sparede 2500kr. i vægtafgift svært at komme uden om
--
6800K/Z370F/DDR4/1080ti/34UM95.
#8
Anonym bilkøber
Gæst
27-10-2018 21:14

Rapporter til Admin
Hej alle, Tak for rådene! Det beroliger mig en del at i ikke alle råber Diesel, men i virkeligeden sætter det op som jeg selv havde forestillet det. Diesel giver lidt mere kræfter, men vil nok være dyrere (både i afgift og afskrivning), mens Benzin vil være det fornuftige køb, hvor man (måske) vil savne lidt kræfter.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#9
Don Kristensen
Semi Nørd
27-10-2018 22:08

Rapporter til Admin
Du kører slet ikke nok til at det kan betale sig med diesel. Begge motorer kører ganske fortrinligt, dog _tror_ jeg at du ved fuld oppakning og flere personer i bilen vil føle at 1.0'eren vil mangle power med mindre du gearer et til to gear ned. Hvis det var mig med det kørselsbehov og havde forelsket mig i Astra'en, ville jeg have fundet en med 1.4 turbo motoren :-)
--
#10
Slettetbruger5612
Gæst
27-10-2018 23:55

Rapporter til Admin
Dit køb er mere økonomisk end diesel udgaven, med nogle tusinde kroner om året så jeg ville nok holde mig til den. Hvis du føler den mangler nogle heste, kan du jo vælge at få den tunet med en chip :)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#11
finansministeren
Gæst
28-10-2018 06:10

Rapporter til Admin
Det kommer an på flere ting.... nu siger du to ens biler, til samme pris vare Diesel eller benzin og kørselsbehov 2 x 30 km pr dag.... Der er mange ting du skal tænke ind i - har du en kæreste som også skal køre den ? Kvinder har det med at hælde benzin på dieselbiler, alene derfor bør du vælge benzineren GGG, er røvbesværligt at få ud igen. Eller overvej et bilfrit liv ? Jeg havde selv bil fra samme sekund jeg blev 18 år, og det var pissesvært at undvære da mit kørekort blev taget, men men gode venner, og hvis man bor tæt på en købmand osv, og bestiller ting på internettet, så kan det faktisk godt lade sig gøre. Og så smiler man lidt inde i sig selv når alle andre betaler vægt afgift og bropenge og nye dæk ;)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#12
TankBrutalis
Monsterbruger
28-10-2018 06:19

Rapporter til Admin
Har har du overvejet en hybrid ? Endnu lavere vægtafgift, ikke de problemer diesel begynder at have med dieselfri zoner, diesel biler er styrtdykket i pris for at komme af med (check diesel biler i tyskland, brugte diesel biler er intet værd dernede mere efter diverse restriktioner, som staten snakker om herhjemme også at kunne finde på at smide på banen) siger dette som selv en bil ejer på en diesel bil til 400.000, 4 år gammel kan kun få 130.000 nu ved en forhandler der vil expotere den til tyskland og omkring 160 herhjemme, denne bil har været mere værd end benzin udgaven selv i brugt, men er pludselig styrtdykket i pris (kun diesel udgaven) Hvis du køber bilen for at skal køre til den ikke kan mere er 1 ting men hvis du regner med at skulle bytte den ud om en 4-5 år som jeg regnede med skal du IKKE købe diesel
--
#13
NiceRag
Monster Supporter
28-10-2018 07:23

Rapporter til Admin
jeg havde taget den hurtigste af de 2. også selvom det er mere besværligt og dyere, at både eje og "opgradere" efter du har bestilt den anden. :)
--
#14
kb-
Semi Nørd
28-10-2018 07:24

Rapporter til Admin
Hvordan ser regnestykket ud hvis du tager en tilsvarende elbil? Jeg overvejer selv en elbil inden for relativt få år, og synes det bliver interessant når det kan svare sig og teknologien er udviklet til det. Jeg kan virkelig ikke forstå, at der ikke kommer flere initiativer fra politikerne, der gør det mere fordelagtigt for os forbrugere at i det mindste have en ekstra bil i form af en elbil, der kan bruges til de ture hvor det giver mening.
--
.
#15
Perfod
Elite Supporter
28-10-2018 14:13

Rapporter til Admin
Hybrid er dyrt , og ren el idag er slt for dyrt. Har lige selv købt en Opel Diesel , kører ret lækkert, regner med at ha den 5 år også skal jeg ha elbil hvis de er til at betale, og der er tilpas med ladestandere rundt omkring. #12 hvorfor ikke diesel , når regeringen siger fra 2030 , ingen nye diesel eller benzin biler , så er det jo hely lige gyldigt hvad du køber. Og køber du en nye diesel bil med Euro6 norm kan den stort jo kører ind i alle tyske byer , såååå deeeet
--
Sidst redigeret 28-10-2018 14:16
#16
Fuller 8900
Mega Supporter
28-10-2018 19:07

Rapporter til Admin
Hybrid er da ikke dyrt? Tjek priserne ved Toyota, der er hybrid modellerne samme pris som en ikke hybrid, eller meget tæt på. Måske er plugin hybrid noget dyre, da de har større batterier. Men almindelig hybrid koster stort set det samme som en benzin udgave
--
#17
Trankebar
Elitebruger
29-10-2018 09:13

Rapporter til Admin
#0 Jeg har præcis den bil du har bestilt (benzinen) og med den turbo motor der ligger i mangler den ikke kræfter til daglig. Jeg har kørt med fuld oppakning til Sverige og kører normalt stort set kun motorvej - der er der masser af overskud indtil du rammer de 140/150 km/t. Den er også rap fra start i lyskryds. Hvis du skulle køre med en fyldt trailer kan det dog godt være der ville mangle lidt, men jeg er ikke sikker.
--
Bum bum
#18
Anonym bilkøber
Gæst
29-10-2018 09:47

Rapporter til Admin
Endnu engang tak for input. Vi kiggede på også på en hybridbil, men den kostede 60.000 mere med samme udstyr og vi er i forvejen 20.000 over budget. #17 tak
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#19
Raskolnikov
Supporter
29-10-2018 10:33

Rapporter til Admin
Benzinmotorer med en lille turbo på er klart at foretrække, mdmindre man skal køre virkelig langt til hverdag. Man savner ikke kraftoverskud og økonomien samt miljøet gavnes.
--
#20
Thomas
BOFH
29-10-2018 18:03

Rapporter til Admin
Jeg synes klart det afhænger af ens personlige præferencer. Som udgangspunkt havde jeg klart taget Diesel men, med de vinde der blæser over Diesel tænker jeg at det måske nok vil være bedst at vælge Benzin. Jeg synes dog de små Benzin biler er så sløve og mangler seriøst moment (jeg har en 2 liters Diesel) og endeligt er de fleste små benzinere med 3 cylindre, hvilket giver en lidt uharmonisk gang. Det efterlader mig med indtrykket af en bil der måske nok målt på feks acceleration ikke er decideret langsom, men jeg ville med garanti fortryde . Så jeg ville personligt ikke købe en Benzin bil medmindre den har mindst 140-150 heste og så skal den have 4 cylindre (eller flere ;-). Men det er mine præferencer det er ikke sikkert at du deler dem.
--
Hilsen Thomas Chefredaktør på HardwareOnline.dk

Opret svar til indlægget: Ny bil - Benzin eller diesel?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE