Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Fragtfirmaers evt. broudgifter samt evt. alternati...

Af Ultra Supporter kikophil | 23-02-2019 15:46 | 875 visninger | 11 svar, hop til seneste
Hej Holrødder/rødderinder :) Da vi jo har en hel del distributionsfirmaer til videreforsørgelse af vores kære HW, kom jeg til at tænke på, om alles prisniveauer er includeret div. bropriser, således vi på f.eks. sjælland også skal betale broafgifter, selv om vi kun sender til andre steder på sjælland? Er der nogle der ved, lidt om hvor meget vores fragtfirmaer egentligt betaler for broafgifterne, og ville dette ikke ku` åbne en ny "fiffig" distributørs indtægtkilde, hvis han/hun nøjedes med, at levere f.eks. separat på sjælland/fyn eller jylland? Måske der her var en niche for nytilkomne - eller mulighed for allerede etablerede selskaber til, at udvide/implementere "lokal egns fragt" for færre kroner, da de jo ellers kan miste markedsandele/kunder. Og de er jo allerede pressede i forvejen grundet konkurrence/priskrig og mangel på "brugbare" medarbejdere. Er så godt klar over, at de allerede etablerede firmaer ved denne implementering, i sidste ende vil gøre priserne dyrere for fragt på tværs af de nævnte landsdele, men det udelukker jo ikke, at andre kan problematikken/økonomien mere presset, hvis det er dem, der napper en bid af kagen.... Bare lidt forhåndstanker for noget vi jo alle økonomisk bruger :) Fortsat god weekend /Kim
--
Sidst redigeret 23-02-2019 15:48
#1
Morpheuz1986
Super Supporter
23-02-2019 16:58

Rapporter til Admin
TROR at post nord og gls osv betaler for at kører over broerne, men hvis du begynder at tælle hvor mange pakker, der kan være i en lastbil også dividerer de 2-300 kroners broafgift med antallet af pakker, så er jeg overbevist om, at resultatet viser, at det er en yderst begrænset del af prisen på den enkelte pakke, der kan tilskrives broafgiften. Personligt er jeg overbevist om at udgiften til administration langt ville overstige en eventuel besparelse for de store selvskaber. Ydermere mener jeg at Postnord er underlagt noget lovgivning om at alle har ret til at modtage og sende post indenfor landets grænser.
--
Knowlegde is power and power currupts Study hard - Be EVIL !
#2
mrKayne
Nørd Aspirant
23-02-2019 17:02

Rapporter til Admin
#1 Nærmere omkring 1000 kroner hver vej :) Men din pointe er stadig valid.
--
#3
kikophil
Ultra Supporter
23-02-2019 17:21

Rapporter til Admin
Takker for svar :) Lastbilerne skal jo både frem og tilbage yes. Men det er så heller ikke altid, at de er fyldte, da der jo konstant er et tidspres, hvilket overordnet hæver "broafgiften" på den enkelte pakke med X kroner :) Derfor ku` det være interessant at vide, hvordan bro betalingsbetingelserne egentlig er for de nævnte allerede integrerede distributører :) At der ikke allerede er nogle nye distributører, der ikke allerede har taget skeen/pakkerne i egen hånd, og smidt en økonomisk kile ind i det ret så tummulske marked, kan selvf. rigtignok betyde, at de allerede selv har haft idèen i tankerne, og ikke økonomisk har set et formål her - meen :) Tror faktisk, at der er nogle der sidder fremme på stolene, og venter på "chancen" for evt. at overtage et skrantende firma og deres allerede etablered bygninger/vogne/mandskab etc. til en pris, der efterfølgende gør dem i stand til, at få "jord" under egen fod. Det vigtigste er altid i disse dage, at "man" kommer ordentligt ind i systemet, uden at ha`brugt alle kronerne - da reklamer, rekruttering af mandskab + utallige andre udgifter jo kan trække bukserne ned på selv den mest positive igangsætter :)
--
#4
kb-
Nørd
23-02-2019 17:37

Rapporter til Admin
Det er jo en ikke betydelig udgift. Jeg tvivler også på at de betaler 1000 kr hver vej, da der jo må foreligge en erhvervsaftale. Snailmail som sådan er uddøende, og mon ikke de hev mest hjem ved at bringe alle de breve rundt hver dag? Nu hvor det nærmest kun er pakker, stiger prisen igen og igen hos alle firmaerne, det er bare et par kroner her og der, men pludselig koster den billigste pakke med tracking 85 kr som hos postdk.
--
.
#5
Trapper
Gæst
23-02-2019 17:58

Rapporter til Admin
https://www.storebaelt.dk[...] https://www.storebaelt.dk[...] Der ikke noget hokus pokus omkring hvor meget der bliver betalt for at køre over broen for erhvervskunder. Ja alle offentlige myndigheder skal betale for at køre over broen. Så hvis et vogntog (20M+) har flere tusinder af pakker i deres last snakker man en pris på 1377.50 og så 5% rabat ender du på 1308 som er delt udover formentlig flere tusind pakker. Hvis man lowballer og siger 1000 er det 1.3 kroner du kan tilskrive en broafgift formentlig langt mindre. Held og lykke med at være konkurrencedygtig på 1 krone. Beredskabskøretøjer er nok de eneste der ikke betaler for at køre en kørsel 1 over Storebælt/Øresund.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#6
Sunbao
Monster Supporter
23-02-2019 18:16

Rapporter til Admin
#4 post dk tjener da kassen på pakker de taber så dog endnu mere på at levere brevene.
--
Do You Know The Score ? We Do http://www.FmFreaks.dk[...]
#7
kikophil
Ultra Supporter
23-02-2019 18:58

Rapporter til Admin
#4 - Nu har vi så netop hørt om den nye bro omkring Frederikssund, hvor en vognmand skrev, at hans årlige udgifter alene ved broafgiften ville koste ham 1,4 millioner (såvidt jeg husker) Han mener så, at det er en ødelæggende udgift for hans forretning, og jeg ka` da kun gi` ham ret i, at det i ethvert givent tidspunkt , vil være noget øv at få en ekstra årlig regning på 1,4 millioner - not? Alt er naturligvis som Einstein sagde - relativ - så forskellen/størrelsesordenen mellem en vognmand og f.eks. Post Nord bliver selvf. uanset nedenstående en del udlignet via mængden af pakker.. Det var så bare èn vognmand, og de aktuelle store transportbanditter har selvf. langt flere kroner i ovnen uanset forskellige broer - hvorfor jeg jo spørger om de faktiske udgifter for disse store kunder- og i samme momènt nok også må spørge om viden om priser for nytilkomne erhvervskunder - FORDI hehe.. Jeg er jo gammel driftskoordinator/vagtmester indenfor det (netop) gamle Post Danmark - hvor vi havde en separat salgsafdeling, der lavede div. aftaler med kunderne. Jo mere jo bedre/billigere med hensyn til rabatter - og samtidig med, at man dengang (for ca. 17 år siden) ikke havde samme antal af konkurrenter, var tingene mere ligetil fremfor nutildags :) Og well - dette er stadigvæk bare en tænke/tanke tråd :) Smid endelig flere idèer afsted....
--
#8
kb-
Nørd
23-02-2019 19:02

Rapporter til Admin
#6 Ja nu, mon ikke det så anderledes ud da alle fik 10 breve om ugen?
--
.
#9
kikophil
Ultra Supporter
23-02-2019 19:19

Rapporter til Admin
#6 + 8 - Ja brevene er skam er det absolutte ødelæggende i Post dk samt nu i Post Nord. Det drejer sig jo ikke kun om brevmængden, men alle de mennesker der var ansat til det manuelle arbejde/administration overfor samme. Så det var/er en ret hurtig og stejl rutchebane, der udover de økonomiske konsekvenser (det er ikke slut endnu) også har haft utallige menneskelige konsekvenser! Folk har så over tid hovedsageligt (som sædvanligt ) kun tænkt på sig selv - og deres post - hvorfor de har svinet firmaet til, hvilket selvf. igen ikke hat hjulpet på medarbejdernes humør/vilje/aktivitet. Jeg kender jo også ledelsen indenfor systemet nok til, at jeg ved, at de bestemt ikke er kommet med opmuntrende ord, men kun negative do.- samt trusler.. Kender ikke PostNord i dag, men tror ikke forholdene for medarbejderne er blevet bedre, da man jo kan læse, at samtlige distributører mangler kvalifiserede medarbejdere! #8 - Korrekt - Hvem herinde har sendt et "rigtigt brev" indenfor det sidste halve år ? Det er vist 7-8 år siden jeg selv har gjort det :) Har stadigvæk en hel del gamle frimærker liggende......
--
#10
~DoN~
Maxi Supporter
23-02-2019 20:45

Rapporter til Admin
#5 De priser er faktisk med moms, så de første 20 % af beløbet får de retur. Til emnet, så tror jeg næppe det kan betale sig i et lille land som Danmark.
--
#11
kikophil
Ultra Supporter
23-02-2019 21:56

Rapporter til Admin
Hmm - Udover broudgifterne har vi så div. tidsforskelle - også via flere sorteringscentraler. Må da indrømme, at jeg er lidt træt af, at en pakke fra Nordjylland på ca.1 døgn når til Tåstrup centralsortering og så ret hurtigt går videre til Kastrup - hvor den så kan køre rundt i 2-4 dage, før den finder en vogn, der kan køre den ud :) Så udover evt. besparelser via broudgifter, har vi så også faktisk kortere kørsel, samt evt. bedre/hurtigere sortering på div. centre. Når dette er sagt, har jeg nogle gange fået Gls pakker fra Sverige, der først er blevet leveret til PostNord centre i Sverige - derefter til dansk PostNord center - hvorefter pakken så bliver kørt ud - og afleveret med Gls mærkater på :) Overordnet mener jeg hermed, at den samlede leveringsform/måde sagtens kunne forbedres/via samling/integrering og kunne blive mere økonomisk/miljømæssigt forbedret til gavn for os alle.
--

Opret svar til indlægget: Fragtfirmaers evt. broudgifter samt evt. alternati...

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login


ANNONCE