Hvor er det sindssygt at biler er så pisse billige i tyskland i forhold til i Danmark.
Prøvede lige beregneren. Den siger 80.000kr i afgift. Uden jeg har alle data på bilen. Så... Dobbelt pris i guess.
--
- Indsæt signatur -
lur her:
https://www.bilpriser.dk[...]
du kan ikke regne med noget. det er bare et eksempel. men lad være med at holde dig tilbage.
jeg var lige ved at købe en renault fra holland sidst jeg købte bil. jeg har fortrudt at jeg ikke gjorde det.
--
#2 - Holy shit... Hvor er det her land bare til grin når det kommer til registreringsafgiften xD
--
- Indsæt signatur -
Der findes firmaer der hjælper med dette. De indestår desuden også for reg afgiften hvis der kommer en efterregning.
Se evt
https://quickimport.dk[...]
--
#1 prøvede selv og min sagde 77.000kr i afgift så ca det samme :-)
#4 ja hvis man skal have en dansk bilforhandler til det tager han mellem 40.000 - 50.000kr for at få den hjem osv osv :D sindsygt
--
Den ser sgu fed ud
Nå, men Skat har jo eksempler på reg. afgift, sådan lige en hurtig søgning på noget der ligner din ligger registreringsafgift på omkring 80.000 eller højere
Du kan selv prøve at slå vurderinger op her:
https://skat.dk[...]
--
It seems like I'm always getting stuck
Between the handshake and the fuck #0 Du skal lige være opmærksom på at den du har kig på er med den gamle motor(N47), og ikke den nye B47(Som skulle være væsentligt mere reliable).
--
Grafikkort oraklet! Oh, and don't mind the vase.
#7 har spurgt en jeg kender som er bilforhandler, så jeg må se hvad han siger ellers må jeg prøve quickimport.dk
#8 hvad tænker du på ?
--
#9 Jeg mener at have læst noget om at N47 har problemer med højt brændstofforbrug, og samt Tandremmen. (Ser om jeg lige kan finde til dig).
Here you go:
https://mechanics.stackexchange.com[...]
--
Grafikkort oraklet! Oh, and don't mind the vase.
--
Sidst redigeret 19-03-2019 20:40
Du kan evt. overveje en ældre, hvis det stadig er som det har været, så regner man ikke ekstraudstyr med efter bilens er 8 år gammel. Der kan altså stoppes en del udstyr i sådan en vogn til "småpenge" så
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #10 er det ikke mellem 2007 og 2011 modellen ?
--
#12 Jo, det kan jeg godt se.
Men det kan stadigvæk ske, for modeller produceret efter 2011.
(Alternativ, kan du jo tag kontakt til schmiedmann, som er specialister i Bimmere, og vældige gode til at svare på evt problemer med diverse bimmere).
--
Grafikkort oraklet! Oh, and don't mind the vase.
#13
Så er de altså heller ikke dygtigere hos Schmiedmann. Havde en Cooper S til diagnosticering og reparation utallige gange uden de afhjalp problemet. Den lokale, halvfordrukne mekaniker fixede den i første forsøg, og han har speciale i Citroën.
--
HP Elitebook 820 G1: i7-4600U / 16 GB RAM / 512GB SSD / 12.5" FullHD IPS
Dell Latitude E5450: i5 5300U / 8 GB RAM / 320 GB HDD / 14" Full HD LED
#14 Og det skulle forhindre dem i at fortælle OP de mest almindelige problemer med N47 motoren, fordi? Derudover er det da heller ikke så underligt, de har problemer med din Mini Cooper S, da den jo har Prince motoren, der lavet af PSA gruppen(Citroen/Peugeot)
Hvilket osse er derfor du kunne tag den til den specialist.
--
Grafikkort oraklet! Oh, and don't mind the vase.
--
Sidst redigeret 20-03-2019 01:44
#10 Jeg har haft en 320d med N47 motor, og jeg kan sige med sikkerhed, der ingen problemer var med den motor. Den leverede altid. Kørte jeg pænt gik den omkring 16-17 km på literen ved blandet kørsel, hvilket jeg aldrig gjorde, så den lå noget lavere, men det er jo op til chaufføren. Brændstofforbrug var oplyst til 20,4 km/l, men der er jo ingen der får fabrikstal ud af deres biler :-)
Korrekt nok at der er problemer med kædetrækket (og ikke tandrem som du skriver), hvor at den har en kendt svaghed. BMW har dog lavet et recall på de modeller og jeg fik skiftet min til en uden fejlen og uden beregning selvom bilen på daværende tidspunkt var 7-8 år gammel.
--
Hej
Hold øje med Km antal......Et lavt antal Km er mistænkeligt
Tyskland er et større land hvor der køres langt
Men hvis fokus kun er på afgift, så køb
MVH Michael
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Jeg har hjulpet rigtigt mange efterhånden finde biler i Tyskland og bruge dem til flexleasing.
Jeg tror den du har fundet der, selvom det er en super bil, så bliver afgiften noget højere end 80K. Bilens pris i tyskland spiller ind, og den du har fundet er ret høj syntes jeg i forhold til markedet, så handelsprisen vil ende ret højt, så jeg tror du skal forvente en afgift på 100-120k.
Du kan altid se hvad skat tidligere har vurderet til og der er vurderet 2 andre 320d touring fra 2014, men deres købspris var under 100k i tyskland og deres afgift endte på 80ish. Din indkøbspris efter moms kommer op på 140k så jeg tror din afgift bliver høj.
Husk på at du får meget mere bil for pengene hvis du tager en "større" model, så hvorfor ikke kigge på en 530d fra 2012, den vil med alt sandsynlighed være billigere all around og du får mere udstyr, men koster det samme i rep.
Husk på afgiften falder betydeligt når bilen er fyldt 6 år :)
--
#18
Lige et spørgsmål. Er der en særlig grund til at afgiften falder betydeligt efter 6år ?
--
#19
Til flexleasing ja, men ikke til kontant afregning af bilens afgift. Dog er det de samme personer hos SKAT der sidder og beregner og det skal ikke være nogen hemmelighed at de trækker markant mere ned i prisen på ekstra udstyr når bilen er fyldt 6 år.
for eksempel, sidste år hentede en kollega en Audi Q5 2.0 TDI quattro fra 2013, med soltag, læder og navi - vurderet til en salgspris hos skat i jan 2018 til en salgspris på 330k (bilen kostede 150k og resten var afgift)
Jeg hentede selv en Audi Q5 2.0 TDI quattro fra 2010 4 måneder senere, samme registreret udstyr men den blev vurderet til 195k, bilen havde kostet 105k og 90k i afgift.
godt nok forskel, når bilerne er fysisk er ens :)
Husk på SKAT ser kun på Automatgear, navi, træk, partikelfilter og soltag når de kigger ekstra udstyr, så min B&O anlæg, keyless entry, starts top ovs tæller ikke med når de værdi sætter den, men de penge for du i lommen når du sælger den :)
Derudover husk bilen skal have sikkerhedssele alarm, ellers stiger afgiften lige med 0.5% :)
--
#20
Tak ! :)
Jeg havde en snak med en bil sælger og han skrev at hvis han skulle hente den hjem til danmark så ville bilen komme til at stå i 345.000 kr, der tænker jeg så det måske er lidt overkanten og skriver så hvad afgiften er på bilen alene og der skriver han 175.000 kr.
Fik en bekendt til at regne lidt på det og han endte på 96.000 kr i afgift.
Men det virker også som om at bilen er solgt da den ikke er til at finde der inde mere , og for mig er det virkelig ikke til at gennemskue med afgiften så jeg må se om jeg kan finde noget i danmark.
--
#21
Haha bilsælgere er så glade, men de har det også hårdt nu, de har haft nogen gode år, men det svinger den anden vej nu for brugtvogns forhandlere og der er mange der har brændt nalderne, men 345k er lidt af en svinestreg.
Du skal ikke lade dig skræmme, det er nu ganske simpelt og du ender med at få så meget mere bil for pengene at det er helt vildt.
Eneste der kan være lidt skræmmende hvis du ender med at købe en bil fra en privat og skal have kontanter med og du aftaler at sælger henter dig i lufthavnen og han ved du flyver ned med 10k+ EUR :)
Men hvis du vil have lidt hjælp med på vejen til at finde ovs, så sig til :)
--
#21
Jeg kunne godt tænke mig lidt rådgivning ;) hvis du evt kunne hjælpe med afgiften hvis jeg fandt noget.
Hvis du har en måde at komme i kontakt med dig så smid en PB herinde :-)
--
prøv at trykke på det link jeg postede i #2 din båtnakke
--
#24
Hvis jeg synes at din post i #2 var relevant så havde jeg nok ikke spurgt andre vel ?
FJOLS!
--
#24
Den er ikke speciel fantastisk den udregner, den tager ikke højde for om der er betalt moms af bilen i tyskland og/eller om det kan trækkes fra.
Derudover tager den (af en eller anden årsag) ikke højde for antal kørte KM når den estimere afgiften, den bil #0 linker til har kørt 96k, så der vil komme et tillæg i reg afgiften da den i SKAT's øjne er "underkørt"
men værst er det så den bruger registreringsafgifts regler fra 2017...Erm... så den er jævnt useless.
Derudover så tal pænt, ingen grund til det pjat
#23
Du smider mig bare en PM, så ser vi på det :)
--