Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Skal jeg forsøøge RMA? Af Ultrabruger Wildmann | 25-03-2019 15:21 | 1314 visninger | 22 svar, hop til seneste
Hej HOL.
Jeg har efterhånden forsøgt ALT med mit headset.
Jeg ejer et Steelseries Siberia 840, som i sig selv er et fantastisk headset.
Problemet er: Jeg kan ikke få andet end mono-lyd ud af headsettet.
Headsettet består af en DAC + headset, så det kører trådløst igennem DAC'en.
Jeg er med på at man skal bruge det optiske kabel for at opnå 7.1, men da mit bundkort ikke har dette vælger jeg at bruge USB+AUX.
Headsettet skulle gerne kunne levere som minimum Stereo ved brug af aux+/USB.
Jeg har prøvet følgende:
USB + AUX
Smide strøm direkte i DAC'en og så USB i pc'en.
Smide strøm direkte i DAC'en og så AUX i pc'en.
Hente andre udgaver af Steelseries Engine.
Prøve med diverse forskellige softwares.
Ovenstående er afprøvet på både Stationær og Bærbar.
Når jeg bruger headsettet på playstation med optisk kabel fungere 7.1 glimrende.
Headsettet er 21 mdr gammelt, og jeg har først anskaffet mig en stationær for en måneds tid siden, derfor ved jeg først nu at headsettet ikke fungere til pc.
Headsettet er købt til omkring 2100,- hos Wupti, og kvittering+ordrenr osv haves.
Jeg har kontaktet Wupti, og de skriver følgende:
" Viser skaden sig at være selvforskyldt eller på andre måder ikke omfattet af reklamationsretten, kan du blive opkrævet op mod 650, - kr. ekskl. moms som følge af servicegebyrer for at få varen retur. Såfremt det er muligt at udbedre eventuelle fejl, der ikke er omfattet af reklamationsretten, vil du få fremsendt et reparationstilbud. Du skal ligeledes huske at vedlægge fejlbeskrivelse, din returadresse og kopi af faktura, da du også kan blive opkrævet et servicegebyr, hvis disse dokumenter mangler. Hvis ovenstående dokumenter mangler, kan det også gøre at sagsbehandlingen bliver væsentligt forlænget eller, i yderste konsekvens, at værkstedet ikke kan udføre reparationen."
Tør jeg reklamere det?
Hvis de ikke mener der er en fejl koster det mig jo 650 Eksklusiv moms (Altså 800+) at få mit delvist funktionelle headset tilbage?
På forhånd tak for jeres svar.
Wildmann --
"The speakers on your pc called Siberia 800 are mono only. They are meant to be used for live mix/chat mix. You need to connect the base station to your pc via optical and select your sound cards optical output as the default playback device."
Der er nogen der skriver at realtek skulle have lavet en driver så det kan lade sig gøre men fandt intet link desværre.. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. "If you do not have an optical output on your console, TV, or computer, then you should use USB, which still provides high quality digital audio and Dolby Headphone and Dolby Pro Logic IIx surround sound. These technologies virtualize surround sound from the two-channel feed, whereas Dolby Digital uses the full multi-channel signal to create its surround soundscape."
Taget fra Steelseries hjemmeside? -- Hmmm, prøv at kontakte Steelseries support og hør hvad de mener. Hvis de kender en generel fejl, bør der ikke være problemer under RMA. -- ~MSI Z77A-GD653|Intel i7-2700k @ 4.2ghz|16GB@1600mhz|Noctua NH-D15|Gigabyte GeForce GTX 980 G1|Intel 520 SSD 240GB|Corsair RM850x|NZXT H440W~ #0 Ja, selvfølgelig skal du det!.
Du er beskyttet under købeloven.
Og hvis de opkræver det gebyr, så truer du bare med forbrugerstyrelsen(Kræver selvfølgelig du villig til at tag den, så langt det kan).
#3 Spild af tid. -- Grafikkort oraklet! Oh, and don't mind the vase. #4 Tusinde tak! Jeg forsøger mig ad! -- #5 - Det skal lige siges at hvis de kræver et gebyr, fordi varen er fejlhåndtere, og du selv er skyld i defekten, er der ikke meget forbrugerstyrelsen kan gøre. De skriver tydeligt at der 'kan' forekomme et gebyr hvis det er selvforskyldt. Så hvis den er fuld af cola når de får den, så får du helt sikkert gebyret. -- - Indsæt signatur - Der har aldrig været spildt noget i nærheden af den eller lignende. Den har aldrig været tabt.
-- Jeg har også P800 og P840, jeg får også kun Mono lyd ved usb brug. Jeg havde dog et USB-Lydkort liggende i skuffen med optik, så nu bruger jeg bare det.
Desværre er jeg meget kræsen med fitment på headset, batteritid og måden det fungere på, og der lever P800 og P840 op til mine krav på alle punkterne og derfor vil jeg hellere have et USB-Lydkort, end skifte headset. -- Enig med #3. Kontakt kundesupport. Varen er jo tydeligt ikke defekt - men snarere et driver-/indstillingsproblem. En RMA vil med stor sandsynlighed ende med "varen er ikke defekt" - og du får en regning på "fejlsøgning"... -- Mvh Christian"Enhver mener, at hans kobber er guld." Er det ikke nemmere (og mindre bøvlet) at købe et lydkort med en optisk udgang? -- Mvh Christian"Enhver mener, at hans kobber er guld." #5
ved ikke hvorfor du vil lytte til Ilwas
Tag den dog med supporter foerst det giver maaske en mrget hurtigere loesning saa kan du altid falde tilbage paa reklemationsret og du er mere sikret imod gebyr.
pnkt2
Det er gankse lovligt at opkraeve pegne for service der ikke er daekket under rekleamtionsretten.
Eftersom produkter ikke er defekt ( i den taenkte situation) er der altsaa ingen ret til service og derfor du skal bonge og er derudover en meget almindelig regel.
-- Sven Bent - Dr. Diagnostic
www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury #11 At opfodre nogen til ikke lytte til nogen, er godt nok dårlig stil.
Særligt, da din egen kommentar endda underbygger min. (Noget som osse får din egen linje om man ikke skal lytte til mig, endnu mere besynderlig).
Eneste forskel er at du forslår han tar den med Steelseries support, hvilket ikke ville være et dårligt forslag. Hvis ikke for det faktum, at de oftest er ret tunge at danse med(Som diverse andre producenter herhjemme), hvilket da osse er derfor undertegnet og de fleste andre forslår at du går direkte til forhandleren, i RMA sager.
Dit andet punkt, er så bare et stråmands argument som ikke rigtig giver mening.
(Jeg har ikke skrevet det, jeg har dog skrevet noget lignende i anden tråd, hvilket jeg formoder du forveksler med det her).
Men det hører jo så til den pågældende tråd og ikke her. -- Grafikkort oraklet! Oh, and don't mind the vase. --
Sidst redigeret 26-03-2019 01:07 #9 Det eneste jeg umiddelbart kan finde, efter en kort søgning javist, er Steelseries support i form af tickets. Jeg kan ikke skrive en helt almindelig mail.
#10 Så skal det være et usb lydkort. Men det er da stadig træls at skulle købe ekstra udstyr til et headset der oprindeligt koster 2000+?
#11 Hvorfor skulle jeg ikke lytte til Ilwas?
Jeg vil forsøge med Steelseries support idag, det virker bare til at være en bøvlet form for kommunikationsvej man skal bruge, men hvad ved jeg, jeg laver ikke så ofte RMA sager.
Og jeg er udemærket klar over det med gebyret for at oprette en RMA, jeg ser bare ingen måde hvorpå det kan være rigtigt at jeg ikke kan opnå bedre end mono ved at bruge andet end optisk kabel, når det fremgår af deres hjemmeside at det burde være muligt med blot en USB tilslutning.
At du mener produktet ikke bærer på en fejl er jo din mening, men jeg fastholder at det ikke er en softwareindstilling. Havde headsettet kostet 400+- havde jeg været mere tilbøjelig til at sige "pyt" og købt et lydkort, men i og med at headsettet i forvejen tilkobles med en DAC, burde den da, med min begrænsede ekspertise, klare alt det den skal så det "bare er plug N Play".
#12 Det er da oftest også således at oplever man et produkt skal man kontakte forhandleren, som så kan tage den videre med producenten såfremt de vil det, men af rent og skær kundeservice skal jeg ikke "gøre andet" end føre sagen med forhandleren?
Eller er jeg helt gal på den? -- det er det samme mit shitty MB660 Sennheiser job setup gør, i windows så slår den altid over på mono, bare der er det mindste windows mæssige lyd.. med mindre jeg bruger den medfølgende dongle.
fungere sjovt nok fint med BT over telefon. -- Sådan en firkantet dims med en masse ben i en sort box, det er hvad jeg har. og den kan sgu trække hjertefri over Lan. #13 - Det er forhandleren der er ansvarlig for din reklamation. Hvis du tager din RMA direkte med producenten, er det producentens regler for garanti der gælder. Med mindre forhandleren har opfordret dig til at tage den med producenten direkte, så må forhandleren også være ansvarlig for at producenten handler indenfor reklamationsrettens foreskrifter. Altså løsning indenfor rimelig tid, dække fragt frem og tilbage, regler for ombytning/kreditering osv.
Jeg vil altid råde dig til at tage den med forhandleren direkte. Hvad de så gør med varen efterfølgende, er ikke din hovedpine. Hvis det går i hårknude hos producenten, og de ikke giver en flying fuck, og ikke svarer på henvendelser osv., så kan det godt være op ad bakke hvis du skal videre med sagen, da du skal have korrespondance med både producent og forhandler. Det bliver noget juks.
tl;dr - Tag sagen med den du har købt varen af. Tag aldrig fat i producenten. Også selvom forhandleren siger du med fordel kan gøre det. Det er forhandlerens ansvar, og de giver bare lorten videre ved at sige ring til producent. -- - Indsæt signatur - #13 - Nåja og husk at alt skal foregå på skrift. Det er irriterende, og tager længere tid at få svar, men det er den sikre fremgangsmåde. Havde på et tidspunkt en reklamationssag med et grafikkort jeg havde købt brugt. Forhandler spurgte hvad jeg havde givet for det, og jeg svarede, dum som jeg er, men det tænkte jeg ikke videre over det. Det kunne jo være det bare var nysgerrighed. Kortet blev testet defekt og jeg blev i første omgang tilbudt det beløb tilbage, som jeg havde givet for kortet brugt. Det var jeg ikke interesseret i. Jeg var interesseret i et tilsvarende produkt eller det fulde beløb retur, og bad derfor om at få det forslag tilsendt på skrift, for så ville jeg selvfølgelig køre sag på det. Jeg sagde selvfølgelig ikke jeg ville køre sag på det. Jeg fik det ikke på skrift, men fik en fuld kreditering i stedet for. Fandme ikke i orden, men sådan er det jo.
Derfor bør du altid få korrespondance på skrift i reklamationssager. Så der ikke er nogen tvivl om hvem der har sagt hvad, såfremt sagen går i lort. -- - Indsæt signatur - --
Sidst redigeret 26-03-2019 09:53 #14 jeg har slet ikke andre muligheder end Mono. Men BT virker også fint.
#15 jeg sender den til RMA idag, så må vi se hvad der sker. -- #16 godt råd. Tak skal du have! -- Opdatering:
Jeg sendte headsettet ind, og skrev en lang besked som jeg vedlagde med informationer.
Ting som "er skaden periodisk, konstant, var den der fra start" osv.
Samme dag de modtog den fakturerede de mig hele beløbet. Jeg venter stadig på at de ankommer på kontoen, men tak for rådet med at sende det ind, det tjente mig lige 2200!
Minus de 400,- jeg har brugt på et G933, som jeg er yderst tilfreds med. -- #19 - Du mener forhåbentlig de krediterede dig beløbet, ellers har du skulle dem xD -- - Indsæt signatur - #19 Tillykke, godt at høre!
Og respekt for at vende tilbage til tråden, kunne vi godt bruge noget mere af herhjemme! -- Grafikkort oraklet! Oh, and don't mind the vase. #20 haha ja, selvfølgelig.
#21 tak fordi du sagde jeg skulle forsøge mig ad! --
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 199 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 11%
|