gls på gporto.dk
--
Consider it as a free bump
De fleste firmaer lader dig tilkøbe forsikring hvis du ønsker en højere dækning - det tror jeg også PostNord gør.
--
"ORK SATME!"
Det billigste er vel at købe en pakkelabel hos DBA med GLS.
For levering til pickup point:
0-1 kg - 39kr
1-5 kg - 53kr
5-10 kg - 59kr
10-20 kg 99kr
Og +19 kr hvis pakken skal omdeles. Og pakken må være lige så stor som en flyttekasse.
Du kan tracke pakkerne, og de er forsikrede op til 4.500 kr.
https://www.dba.dk[...]
--
Intel: Maximus IX code, Strix GTX 1070, i5-7600k, Kraken X62, XB240H
Amd: Ryzen 1600, GTX 1060, B350 Plus, G2460PF
Laptop: Spectre X360, I7-7700
--
Sidst redigeret 16-04-2019 12:12
Jeg bruger udelukkende Gporto.dk og vælger altid GLS. Jeg bruger aldrig DAO og bruger kun PostNord hvis køber specifikt beder om det.
--
- Indsæt signatur -
Ud fra erstatningsbeløbet kan PostNord da så slet ikke konkurrere med hverken GLS eller DAO ?!
--
Bruger tit DAO. Synes det virker fint ?? ellers gls.
--
i7 8086k - Strix-F z390 - Evga 1080ti FTW3 - Bequiet dark pro4 - 16gb G.Skill 3000mhz - 850w silent pro m
Bruger GLS via pakkelabel på DBA
--
Dao sender så desværre ikke pakker meget større end f.eks. en skotøjsæske, hvilket kan gøre forsendelse af et ATX MB/andet umuligt, hvis det skal pakkes ordentligt ind - hvilket vi jo til tider kan se her på Hol - at det burde ha` været!
Det er godt nok lang tid siden jeg har brugt postnord. Erstatningspris fra 4800kr. ned til 374,89 kr. pr. pakke + 42,18 kr./kg må vist siges, at være noget vi, der har mistet pakker hos dem, må tage med i betragtning. Tror det dels skyldes en bevidst mængde svindel på området :(
Så for tiden er det vist DBA/GLS udgaven der outperformer indenfor størrelse/erstatningsbeløb for distributionsselskaberne..
--
#8 Ja det har jeg også opdaget. Det med at DAO kun sender de mindre pakker. Fint for en SSD men problematisk for et bundkort eller større.
Ja man skal lige holde øjnene åbne. For helt nemt at gennemskue er det ikke. Ift til før i tiden hvor kun Post Danmark var en reel mulighed.
--
#9 - Ja tiderne må bestemt siges at ha` ændret sig siden jeg i 2001 forlod Post Danmark efter 22 år :)
Dengang var der ikke nogen direkte kontakt/oplysninger osv. til kunderne via nettet, og kan godt hilse og sige, at kopirummene var
langt større end nutidens - og mange flere tons papir røg igennem maskinerne hehe..
Men nu er der så kommet en hel del øvrige aktører ud på "slagmarken" hvor ændringer for markedsførelsens økonomiske vilkår jævnligt giver den ene bedre vilkår/fremgang end andre, der ikke lige har deres overordnede overlevelseskriterier helt på plads. Det drejer sig derfor om små marginèr, hvor ting hurtigt kan ændre sig :)
Lagerpladser, samarbejdspartnere, lønninger, transportmidler, huslejer m.m. samt muligheden for, at ku`skaffe ordentlige medarbejdere, hvilket ikke er ligetil indenfor dette område..
Og herudover har vi så selve logistikken - der hurtigt kan forstyrres af de nytilkomne og deres krav/behov for nye områder - der evt. dels grundet deres begrænsede økonomi prøver at nappe f.eks. vest sjælland, således de kan starte en base op for fremtidig udvidelse - hvilket i sig selv giver de førstående konstante omlægninger/konkurrence indenfor området..
Ja det er godt jeg ikke længere konstant kører i 6 gear - men kan nøjes med, at se hvordan tingene overordnet faktisk ikke udvikler sig på brugernes vegne, men mest indenfor teknologi og logistik :)
God påske til alle
/Kim
--
Sidst redigeret 16-04-2019 14:41
Guloggratis.dk har et samarbejde med PostNord, DAO og GLS.
DAO 1-5 kg = 45 kr
GLS 1-5 kg = 49 kr
PostNord 1-2 = 56 kr.
Det kræver blot at man har en bruger på GulogGratis.dk for at kunne købe pakkelabels.
https://mit.guloggratis.dk[...]
Forsikring er inkluderet i prisen. Forsikringen dækker op til kr. 4.500,- hos GLS og op til kr. 1.000,- hos DAO365.
For PostNord, varierer efter størrelse og vægt.
--
.
Køber altid GLS pakkelabels på DBA.
--
Det lader til at Gporto.dk (gul og gratis) nok er det den bedste "one point of entry".
Skal se om jeg kan få videreformidlet til mine forældre der brokker sig over posthusene forsvinder :-D
--
#13 - Jeg har sendt i de første 200 pakker med G-porto.
Man skal bare købe label, printe ud og aflevere på posthuset. :D
--
Jeg har sendt snart 300 pakker med dao uden ét eneste problem. Har sendt 30 bare i denne måned.
--
.
Jeg bruger den forsendelses-metoder som køber ønsker og betaler for. Så kan både være PostNORD, GLS eller DAO.
Alt efter hvor man bor kan der fx være forskel på hvornår på dagen de typisk kommer / passer en bedst. Og hvor man kan hente den. Fx om det er på en døgnåben tank, eller i et supermarked hvor posten først åbner kl 13 osv osv.
--
Ryzen. Jeg får udslæt at slanger. og hader Apple. Citat fra Amalie : Tissemis ! Hvorfor Ryzen? Fordi Cyrix gik konkurs !
#17 - ja det lyder billigt, og pakkerne har en fin størrelse for førnævnte MB - men hvad forsikrer de pakkerne for? Synes ikke lige, jeg kan finde det på nettet :)
--
#19 - Måske bare mig og mine dårlige øjne, men det er vist kundens (du og jeg) der skal betale et givent beløb, og ikke hvad de selv "giver i bytte" for en bortfaren pakke :)
--
#20 Jeg er ret sikker på, at det er det beløb Send&Hent betaler ved bortkommet pakke. Det giver ikke mening at de skal blande sig i, hvad afsender og modtager skal betale til hinanden.
--
#21 - ok - så var det alligevel mine dårlige øjne der læste forkert :)
Jeg så forkert ved dit "side 6" i forhold til længere nede: 9.1.l5 - erstatning max. 4000 :)
Så beklager - men du havde ret - øv als - haha :)
--
#22 Hehe :P
Jeg ved så ikke om Send&Hents betingelser er værre eller bedre end de andre firmaer, det var derfor jeg linkede til dem
--
#23 - Ha - ja så står der vist 1-0 til dig min ven - But I will return - muahaaaa :)
Vedr. Send & Hent - er de jo ret nye, og vi må jo lade tiden vise, om de står på stabile ben på det relativt nuværende ustabile marked! Hvis de faktisk viser sig som noget nyt - derudover priser, forsendelsestid, størrelse af forsendelse, samt selvf. erstatning der kan overgå andre nuværende distributionsfirmaers tilbud, vil deres koncept - uanset hvor slemt det må lyde - være iorden på vi kunders vegne, at bruge dette "værktøj" fremfor de øvrige leverandørers!
Men selvf. bare min mening..........
--
#24 det er Bring der leverer infrastruktur, så helt nye er de vist ikke helt.
--
#25 - Bring er så ikke selv sååå gamle i folden (alt relativt selvf.) - men ok det vidste jeg så ikke :) Har vi så her et firma (bring) der promoverer sig via andre navne/oprettelser af distributionsfirmaer, hvilket jeg umiddelbart sætter i forbindelse med skattemæssige forhold - eller? Jeg har ikke selv set så mange klager over Bring, så tænker det enten må være grundet strategiske - og/eller som nævnt skattemæssige årsager :)
Der er jo ingen tvivl om, at kampen på distributionsområdet kommer an på den, der bedst muligt forstår - samt er hurtigst til, at udnytte de regler samt lovgivning, der nu måtte findes på området.
--