Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Compumail... fair eller unfair service?

Af Semi Supporter enigma2009 | 25-04-2019 15:01 | 3070 visninger | 54 svar, hop til seneste
Jeg købte en Dell skærm hos dem til 3200kr og den blev sendt til mig med GLS uden at blive pakket ind i ekstra emballage så der var nogle små skader og skræmmer på emballagen da jeg modtog den men ingen fejl på selve skærmen..efter 12 dage valgte jeg at sende den retur og pakkede den ind i den samme æske og puttede tape på den for at den skulle komme sikkert frem osv. Nu har compumail valgst at trække 15% af mine penge dvs 472kr for at emballagen har taget skade og fordi jeg har puttet tape på pakken....??... Er det bare mig det syntes det er liiidt underligt at det er okay for compumail at sende en skærm i selve æsken uden nogen ekstra beskyttelse men hvis jeg sender den retur på samme måde og putter tape på den så skal jeg miste 472 kr??... hvordan havde de tænkt sig at man sender en pakke retur uden at bruge tape og forventer de at det er okay at de kan sende en dyr skrøbelig varer til en kunde men at kunden skal stå for at pakke den ind i en masse ekstra beskyttelse hvis han ønsker at sende den retur?.. jeg syntes det virker rimelig langt ude at skulle betale 472kr for det her.. og vil meget gerne vide hvad i andre syntes om det her.. jeg har prøvet at tale med dem.. men det virker som om de ikke rigtigt vil gøre noget ved sagen..
--
Sidst redigeret 25-04-2019 15:03
#1
Stilling
Super Supporter
25-04-2019 15:06

Rapporter til Admin
Hvis nu CM har sendt en pakke der ikke var skadet, men den er skadet under transport kan de jo ikke vide det? Tag billeder når du modtager noget der har et ødelagt ydre.
--
I5 9600k - Evo 212 - 1070 Gaming X - HyperX 16 GB 2400 mhz - UV400 240GB - CX550M - Thermaltake Core V21
#2
enigma2009
Semi Supporter
25-04-2019 15:07

Rapporter til Admin
Den havde meget få "skader".. men hvis de sender en pakke uden at pakke den ordentlig ind.. hvordan kan de så forvente at kunde sender den retur på en anderledes måde?... det burde ikke være nødvendig..
--
#3
BabaMac
Giga Nørd
25-04-2019 15:10

Rapporter til Admin
#2 Forskellen er at forhandler bærer ansvaret når de sender noget til dig, og du bærer ansvaret når du sender noget til forhandler..
--
Retter gerne pins - Har du spørgsmål om reklamationsret eller andet relateret til forhandler/producent?
#4
pederlk
Guru
25-04-2019 15:11

Rapporter til Admin
#2 Så skulle du enten have nægtet at modtage den, da du så det, eller klaget over det hos cm.
--
ASUS P8Z77-V LE Plus | Intel i7 3770k 3,5@4,5GHz | Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB(4x4) | MSI GTX 1070 ARMOR 8G OC | Samsung 860 Evo MZ-76E250B
#5
Jacob [5260 Od.S]
Nørd Aspirant
25-04-2019 15:12

Rapporter til Admin
Ring og snak med dem og hør om ikke det ødelagde æsken først, at de sendte den på den måde. Du har jo bare gjort som dem. Jeg synes det lyder lidt urimeligt. Især fordi de stadig havde stået med en ødelagt æske, hvis du havde kommet æsken i en æske. Man må altid påregne at emballagen får skrammer og mærker under transport fra en ende af landet til en anden. Jeg er klar over, at folk regner med at deres pakke bliver anbragt på en rød flæjlspude i det øjeblik de indleverer den, men sådan forholder virkeligheden sig altså ikke. Beklager. Dette er en af grundene til at man aldrig skal sende udelukkende i originalæsken. Desværre er der mange firmaer som ikke forstår dette. Jeg bestilte et tastatur jeg skulle give i gave. Det var sendt udelukkende i original emballage. Så knægten fik et tastatur, hvor halvdelen af æsken var gemt i en pakkeseddel.
--
Google først, spørg bagefter. Man skal ikke græde over spist bacon.
--
Sidst redigeret 25-04-2019 15:14
#6
pederlk
Guru
25-04-2019 15:15

Rapporter til Admin
#5 Skulle han have gjort da jeg han fik pakken, lidt for sent at gøre det nu.
--
ASUS P8Z77-V LE Plus | Intel i7 3770k 3,5@4,5GHz | Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB(4x4) | MSI GTX 1070 ARMOR 8G OC | Samsung 860 Evo MZ-76E250B
#7
enigma2009
Semi Supporter
25-04-2019 15:20

Rapporter til Admin
Jeg tog et foto af æsken da jeg modtog den.. Men jeg er ret sikker på de største skader er sket på transporten TILBAGE til compumail... Jeg har bare sendt den retur på samme måde og i samme emballage som de sendte den til mig.. Hvis de mener det er okay at sende pakken "som den er".. så er det vel også okay at kunden sender den retur på 100% samme måde??? Og det er vel også okay at man som kunde bruger tape når man sender noget retur.. hvad i alverden skulle man ellers bruge?...
--
#8
Akasut
Elite Nørd
25-04-2019 16:03

Rapporter til Admin
Hvad #4 siger. I det du havde modtaget den og så at æsken så sådan ud, så burde du have taget billeder af æsken, de små skrammer osv og gjort opmærksom på det. I det du passivt ikke har gjort noget, og 12 dage senere sender retur, må de jo antage at det er dig der har gjort det. #7 men du har jo netop ikke sendt den tilbage som du modtog den, du har anvendt en masse tape åbenbart. Dit er dit ansvar at sende den forsvarligt tilbage som #3 siger idet du anvender fortrydelsesretten, om det så kræver ekstra papæske udenom og foam padding eller masser avis papir er dit ansvar. Nej, det er ikke okay de sender pakken som du beskriver det til dig i første omgang, men det er din fejl at du intet har gjort ved det. Jeg kan godt forstå compumail reagerer som de gør, der er åbenbart danskere der ikke forstå hvordan e-handel fungere med de seneste tråde her på HOL. "Men jeg er ret sikker på de største skader er sket på transporten TILBAGE til compumail... Jeg har bare sendt den retur på samme måde" Så du erkender, og ved at pakken ikke var forsvarligt sendt til dig, men vælger bevidst at sende tilbage under samme forhold, vidende at produktet nok ville tage mere skade. Det er jo ikke videre smart. Du står temmelig dårligt og vi kender ikke detaljerne til skrammerne, emballagen eller hvad du allerede har sagt eller gjort overfor forhandler. Jeg ville prøve at forklare dem situationen, erkende at man ikke har ageret retmæssig i tide, købe lidt goodwill, vise dem foto dokumentation og "forhandle" skaden ned. 15% er umiddelbart fint udgangspunkt, men hvis du kan slippe med 10% eller 5% bliver lærestregen billigere. Disse tråde er fantastiske, det er altid forhandlerens "service" der bliver stillet spørgsmål ved når det er kunden der har klokket i det. Good read.
--
#9
Devilduck
Bruger
25-04-2019 16:10

Rapporter til Admin
har du snakket med dem? jeg synes ligesom dig at du har handlet korrekt, men det hele afhænger vel af om de er enige med dig eller uenige? Hvis du ikke har snakket med dem så ved vi jo ikke om der overhovedet er et problem. Hvordan havde de fastgjort pakkelabel? Hvis de kunne gøre det uden tape og du unødigt har brugt tape som ikke kan fjernes uden at ødelægge pakken så er det fair nok at du skal betale for en ny, men eftersom pakken var blevet beskadiget først under fremsendelse og derefter under tilbagesendelse, så skulle man mene at tape delen af tvisten er ligegyldig, da pakken allerede var nødvendig at udskifte for at kunne sælge til en ny kunde.
--
#10
EXIA
Nørd
25-04-2019 16:12

Rapporter til Admin
Vær opmærksom på at deres skøn ikke blot er for selve papkassen og tapen, der er blevet brugt. De vurderes også på den interne indpakning af de enkelte komponenter. Er al emballage der, er den i væsentlig ringere stand ved modtagelse etc. Alle de små ting har også indflydelse på skønnet.
--
1[Ci7 [email protected]|GTX 1080Ti SLi|MSI X99|32GB 2666MHz] 2[Ci7 [email protected]|RTX 2080 SLi|MSI X99|32GB 2666MHz] 3[Ryzen 7 1700|GTX 1660Ti|B450|16GB 3000MHz]
#11
pogj
Ny på siden
25-04-2019 16:13

Rapporter til Admin
#0: Jeg vil give dig ret i at begrundelsen med tape på kassen er lidt tynd. Men butikken har ret til ikke at give dig alle pengene retur, når du returnerer et produkt du har prøvet i 12 dage. De kan ikke sælge varen som ny igen. Jeg synes faktisk ikke de 15% er helt urimeligt, men hvad havde du selv forestillet dig du skulle have tilbage ved returnering af den nu brugte skærm?
--
Sidst redigeret 25-04-2019 16:14
#12
enigma2009
Semi Supporter
25-04-2019 16:53

Rapporter til Admin
Jeg har talt med dem.. og det virker som om de står fast... jeg har faktisk ikke noget imod at betale noget selv.. men 472kr for en papkasse det er simpelhen for langt ude.. og det er ikke forbudt at bruge tape på en pakke man sender retur.. men er da glad for at jeg ikke er den eneste som syntes det her er lidt forkert.. ?Akasut.. tror du læser lidt forkert.. jeg har intet imod at betale noget .. men at give næsten 500kr for en papkasse som de ikke har pakket ind fra starten er urimeligt.. så er glad for du syntes den her slags historier er super sjove for det er jo ikke dine penge vel..
--
#13
enigma2009
Semi Supporter
25-04-2019 16:55

Rapporter til Admin
og nej jeg har IKKE brugt skærmen i 12 dage.. jeg har brugt den 1 time.. og sendt den retur efter 12 dage... hele de 15 % er KUN fratrukket emballagen og intet andet.. dvs.. 472kr for en papkasse.. det må simpelhen være den dyreste papkasse i Danmark
--
#14
fishie
Giga Supporter
25-04-2019 16:58

Rapporter til Admin
Jeg vil nu mene at de har deres på det rene. At du ikke har reageret i 12 dage, og så skader pakken yderligere med tape gør at de kun kan gå ud fra at pakken er skadet af dig. 15% er ganske fint i min optik.
--
CPU:i7-6700k GFX: RTX2080Ti HDD MAIN: 2xSamsung 950Pro 512GB (Raid0) Storage: 24x4TB + 24x3TB + 40x8TB JBOD
#15
Azakiel
Skribent
25-04-2019 16:59

Rapporter til Admin
#13 Tag en given papkasse med folie hvor der står Apple på, skær folien, og wupti, så har produktet mistet 15-25% gensalgsværdi for butikken. Butikkerne skærer udelukkende priserne fra fordi gensalgsværdien falder i samme kurs. Træls? Meget. Retfærdigt? Som regel.
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet faber est quisque fortunae suae
#16
Dragonheart
Elite Nørd
25-04-2019 17:00

Rapporter til Admin
Jeg vil anbefale dig at kontakte forbrug.dk Jeg synes også det virker lidt urimeligt, når de selv ikke sender produktet (emballagen er også en del af produktet) uforsvarligt. De kan jo så argumentere for at selve skærmen ikke kan sælges som ny (fx pga fedfingre eller manglende beskyttelsesfilm osv). Og her er der 15% vist meget typisk ift til at sælge det som en demomodel.
--
#17
enigma2009
Semi Supporter
25-04-2019 17:17

Rapporter til Admin
#16 gør jeg nok også.. takker
--
#18
TGB
Juniorbruger
25-04-2019 17:28

Rapporter til Admin
I udgangspunktet kan jeg sagtens forstå, at man som forbruger regner med, at det er forsvarligt at sende tilbage i den emballage, som man modtog den i fra et firma som lever af at sende tonsvis af varer af sted til sine forbrugere. Her er kalkulen at det har de sgu nok mere forstand på det end man selv har Nu modtog du så varen, hvor orginalemballagen var gået lidt i stykker og jeg syntes faktisk i første omgang, at vi var lidt i en gråzone, men som jeg tænker det til ende er jeg faktisk mest på forbrugerens side. Jeg ville som forbruger også i 7 ud af ti tilfælde tænke at jeg kunne leve med et originalemballage, som havde lidt buller og måske et enkelt lille hul og så kaste mig frådende over hardwaren og ikek gide have det mindste bøvl med at beklage mig over noget emballage til firmaet, som jeg med tiden alligevel nok smider ud - i hvert fald indtil jeg med dit indlæg, er bliver anderledes klogere Set fra virksomhedssiden har du haft varen i 12 dage - i den tid kunne emballagen lidt yderlig overlast. Og virksomheden har brug for den ser pæn ud ellers kan de ikke sælge til fuld pris... Men altså når de selv sender den i original emballage, så kan det ikke undgås at den i 99 ud af 100 gange vil se mindre ny ud i en eller anden grad - I dette tilfælde så den ikke ny ud. Så skulle man som forbruger sende det hele tilbage igen ved modtagelsen og bede om en ny, hvor emballagen ikke var påvirket af forsendelsen. Det ville betyde, at man skulle vente i yderlig mange dage før man fik sin vare på ny. Det ville nok de færreste gøre og det kunne/kan virksomheden jo så spekulerer i, så man de facto ikke har nogen returret!!
--
Sidst redigeret 25-04-2019 17:31
#19
DonBonzini
Monsterbruger
25-04-2019 17:41

Rapporter til Admin
Hvilken skærm var det? Modelnr?
--
#20
enigma2009
Semi Supporter
25-04-2019 17:43

Rapporter til Admin
#18 de burde som absolut minimum ikke lægge 100% af ansvaret over på kunden da de har sendt den uden indpakning.. jeg kunne nemt gå med til at dele "skaden".. men de vælger at give kunden hele skylden ... det er simpelthen plat og urimeligt
--
#21
Akasut
Elite Nørd
25-04-2019 17:50

Rapporter til Admin
#20 hvorfor? det er dit ansvar at sende produktet helt tilbage hvilket jo ikke er sket, idet du har værdiforringet det.
--
#22
enigma2009
Semi Supporter
25-04-2019 17:58

Rapporter til Admin
Akasut.. ja du har ret.. 472kr for en papkasse.. gir god mening... måske du sku holde dig fra den her tråd..
--
#23
Akasut
Elite Nørd
25-04-2019 18:00

Rapporter til Admin
#22 du forstår jo ikke købeloven, det er flere gange pointereret overfor dig i tråden hvad der er gået galt og hvorfor, og hvorfor forløbet er udspillet som det er. Du vælger at ignorere det hele og fisker fortsat efter medlidenhed fordi du føler dig snydt. Måske skulle du læse hvad folk skriver og begynde at tage lidt ansvar.
--
#24
TGB
Juniorbruger
25-04-2019 18:02

Rapporter til Admin
#21 men er hele humlen ikke, at den allerede er forringet, når virksomheden selv vælger at sende i original emballage?
--
#25
pederlk
Guru
25-04-2019 18:13

Rapporter til Admin
#24 Jo men trådopretter vælger at ignorere det, istedet for at klage over den dårlige indpakning, og som han ovenikøbet tog billeder af.
--
ASUS P8Z77-V LE Plus | Intel i7 3770k 3,5@4,5GHz | Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB(4x4) | MSI GTX 1070 ARMOR 8G OC | Samsung 860 Evo MZ-76E250B
--
Sidst redigeret 25-04-2019 18:14
#26
TGB
Juniorbruger
25-04-2019 18:20

Rapporter til Admin
#altså - ikke at jeg gider at bruge alt for meget tid - men stringent logik siger vel at virksomheden ved at emballagen ikke er som ny i en eller anden grad: fra "næsten ikke" til "ret meget" ;) Bi-spørgsmål - klager i altid over hvis emballagen er blevet lidt bøjet og bulet mm., i så fald i ikke har noget at bruge emballagen til?
--
Sidst redigeret 25-04-2019 18:20
#27
Stroyer
Elite Nørd
25-04-2019 18:21

Rapporter til Admin
0# Jeg synes det er mega unfair - MEN - sådan som tingene er skruet sammen er de vist i deres gode ret til at fratrække 15% - Ta' det som lærepenge til næste gang. Modtager du igen en vare som blot er sendt i dets originale emballage så nægt modtagelse, kontakt firmaet og bed dem om enten at bekræfte at emballage ikke er en del af produktet(På skrift naturligvis) eller bed dem sende dig en ny korrekt emballeret. /mvh
--
IDGAF!
#28
Mr. WoLF
Guru
25-04-2019 18:22

Rapporter til Admin
Butikken og dig har begge handlet uforsvarligt, skam jer! Snak med dem og slå halv skade for kassen
--
#29
TGB
Juniorbruger
25-04-2019 18:25

Rapporter til Admin
#27 Problemet er jo at du skal vente ret mange dage for at få den nye forsendelse - Ingen firmaer sender jo bare en ny inden de får den gamle retur. Så skal det tjekkes osv. Som jeg skriver i #18 at de med det her krav de facto sætter returretten ud af spil for langt de flestes vedkommende
--
#30
pogj
Ny på siden
25-04-2019 18:31

Rapporter til Admin
Jeg ville være ligeglad med at modtage en uåbnet kasse der havde lidt buler og fragtsedler påklistret, så længe varen er ny og ubrugt. Det mener jeg ikke forringer værdien. Det er det kassen er beregnet til. Men idet kassen har været åbnet, varen er brugt og kassen klistret sammen igen. Så er det for mig ikke længere en ny vare og 15% værditab er fair.
--
#31
Akasut
Elite Nørd
25-04-2019 18:44

Rapporter til Admin
#24 sådan som TS beskriver pakken, så ja, men han har jo ikke nægtet modtagelse af pakken, eller på modtagelses-dagen fremsendt fotodokumentation af skaderne til forhandleren. Det er den del af processen hvor ansvaret ligger hos forhandler at produktet kommer sikkert frem. Det ansvar vendes så snart fortrydelsesretten tages i brug, hvor TS ikke har afhjulpet situationen, men kun forværret den fordi hans indstillingen til sagen har været øje-for-øje jf. #7. Han skriver at han har "talt" med dem, hvad det dækker over ved vi ikke. Han skriver også at han har taget et billede, men hvornår, af hvad og hvem der har set det vides heller ikke. Vi har kun TS halv-forvirrende forklaringer om hvad der er sket, og compumail endnu mindre sikkert hvorfor de reagerer som de gør. #25 ja, det giver netop ingen mening at tage billede (singularis) og intet gøre ved det i 12 ud af 14 dage af fortrydelsesretten. #26 emballage til transport holder kun X antal ture før struktur og dermed beskyttelse af materiale indpakningen ikke kan anvendes. Hvorfor enkeltvejs shipping som ved et køb, kan original emballage typisk godt holde til det, men det er jo vind og vejr hvordan pakker kommer igennem carrier systemet. Jeg modtag en demovare som jeg havde købt og æsken var fuldstændig faldefærdig, det første jeg gjorde efter modtagelse af pakken, var fotodokumentation af det hele. Skade på produktet blev også fundet, således det blev til reklamationssag. Længere detaljeret email blev sendt på dagen til forhandler, med flere billeder, hændelsesforløb, timeline, det hele. Jo mere præcis man selv er, jo nemmere glider disse sager også. Det er vel ingen hemmelighed at mange åbner eller ligefrem flænser deres produkter ud af æsken, kaster manual, plastikposer, emballage væk, går i gang med at anvende produktet, og så fanger bordet når de lige pludselig beslutter sig for at anvende fortrydelsesretten. Derfor, hvis man er usikker på et køb, så pak tingene forsigtig ud og prøv dem jf. købeloven, og pak forsigtig ind igen, og send forsvarligt tilbage, så får man også 100% af købesummen tilbage. Jeg har haft 48" fjernsyn pakket ud og monteret, men det virkede ikke sammen med mit hifi setup, så det blev sendt tilbage. Der røg en hel eller halv aften med at pakke det forsigtig ind i igen, no complaints. Sådan som jeg ser det, så er der mennesker der ikke behandler ting ordentlig, og folk der gør. Når ejerskab af produktet indenfor 14 dage kan skifte hånd, så må man i den tid også behandle produktet som værende ikke ens eget. #29 hvorfor er tid et problem? Man må affinde sig med hvordan processen er indrettet, ellers må man jo lade være med at handle online. Jeg har haft RMA sag sidste år hvor jeg fik fremsendt på request et nyt produkt, så det er muligt, hvilket er god service, men absolut ikke obligatorisk fra forhandlerens side. #30 ikke nødvendigvis, en online forhandler kan have fysisk butik også, der vælger en kunde der kommer ind i butikken ikke ligefrem den æske der har taget skade. Folk vælger heller ikke den liter mælk i Fakta som ser lidt våd ud og alle hjørner er bøjet ind. Hvorfor nogle forhandlere pakker produkterne ind i ekstra papæsker som vil tage de slag og stødt der forventelig vil ske under transport. Det beskytter produkternes værdi. Du har dog helt ret at det netop er flere faktorer som giver den samlede -15% vurdering i sidste ende, og ikke kun papæsken som TS prøver at køre hans argumentation på.
--
#32
enigma2009
Semi Supporter
25-04-2019 19:03

Rapporter til Admin
Akasut... Kunne du ik holde dig ude af diskutionen evt. Du har intet bidraget med andet end at kunden er altid den ansvarlige ligegyldigt hvad.
--
#33
enigma2009
Semi Supporter
25-04-2019 19:05

Rapporter til Admin
men anyway tak for svarene både for og imod..
--
#34
DonBonzini
Monsterbruger
25-04-2019 19:12

Rapporter til Admin
Hvilken model var skærmen?
--
#35
Stroyer
Elite Nørd
25-04-2019 19:12

Rapporter til Admin
29# Så bestiller man jo bare fra et andet firma eller venter - Så utålmodig behøver man jo ikke være. Men selvfølgelig - Hvis 500 ikke betyder en skid så er det da lige meget :-) /mvh
--
IDGAF!
#36
Killten
Super Supporter
25-04-2019 19:28

Rapporter til Admin
https://www.forbrug.dk[...] De må ikke fratrække dig pga ødelagt emballage så længe selve enheden fremstår uden tegn på brug/slid skrev også lige til dig da jeg nok kommer til at stå i samme situation. Pga en smule ødelagt emballage på min gpu. Men de får bare min kone i røret som er uddannet indenfor handel :D
--
#37
Sven Bent
Nørd
25-04-2019 19:34

Rapporter til Admin
jeg har ikke laest hele traaden men lad mig gaette Endnu en whine traad hvor OP har gjort noget og mener at begrebet som selvansvar ikke er noget han opperer med og/eller at alle andre skylder ham noget ?
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury
#38
Sven Bent
Nørd
25-04-2019 19:37

Rapporter til Admin
kunne ikke dy mig #7 Der er masse af alternativer. Din mangel evne eller viden for at udfore noget korrekt goer det ikke mindre forkert nar du goer det forkert.
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury
#39
Killten
Super Supporter
25-04-2019 19:38

Rapporter til Admin
#37 når en virksomhed prøver at afvige fra købeloven er han efter min mening i sin gode ret til at bitche. Hvis de fratrækker 15% af det 2080ti jeg har sendt retur, som ikke engang er den samme gpu som på kvittering. Så de har givet mig et forkert (dårligere kort) .. så bliver jeg noget arrig
--
#40
ToFFo
Guru
25-04-2019 19:40

Rapporter til Admin
Varen kom uskadt frem, ergo er den pakket forsvarligt. Jeg antager ikke emballagen er en del af varen i dette tilfælde. De er i deres gode ret til at trække et beløb fra ved kreditering, eftersom du har haft produktet i din varetægt i 12 dage. De har ingen chance for at vide, om du har haft skærmen tændt 24 timer i døgnet i 12 dage streg. Derudover er emballagen naturligvis brudt, så de må sælge den billigere uanset hvad, jf. de nye-ish regler omkring fortrydelsesret. Det er ord mod ord i forhold til emballagen. Eftersom du intet har nævnt om emballagen, da du modtog produktet, hænger du på den. Der er ikke så meget at gøre, desværre. Det kan være at emballagen har taget yderligere skade efter du har sendt den ind. Måske ser den meget værre ud efter anden runde med fragtmand. De tænker ikke meget over om der står Dell skærm eller sandsæk på emballagen. Forhandleren tager en chance hver gang noget bliver sendt uden yderligere indpakning. Det samme gør sig gældende for mange bærbare computere, kabinetter og andre ting, som har sin egen større emballage, som man ikke bare sådan lige kan smide i endnu en kasse, uden det fylder for meget. Det er kunden der kommer til at betale mere i fragt for mere indpakning, og det er der jo ingen der gider. That said, så synes jeg alligevel 15% er rimelig højt sat. Jeg forestiller mig de sælger den med 10% nedslag som demo, og tager de sidste 5% "for besværet", men hvad ved jeg. Jeg synes ikke Akasut skal holde sig ude af diskussionen. Han bidrager da med en masse, og svarer sagligt, og korrekt, på de forskellige indlæg, og er efterhånden et kendt navn her på forummet. Jeg er ikke sikker på du kan køre en sag ved forbrugerstyrelsen. Det skal vist være ved over 500kr "tabt" før de gider gøre noget. Men her kan jeg selvfølgelig tage fejl. Prøv at kontakte forhandler og hør om ikke de kan gå med til 10%. Bare du spørger pænt og holder dig fattet, ellers får du i hvert fald ingenting. Og dem du snakker med kan sikkert ikke beslutte noget som helst alligevel :P #39 - Det kan jeg satme godt forstå. Det skal du selvfølgelig køre en sag på. Hvis altså tingene forholder sig som du beskriver. Dog tror jeg du skal læse købeloven igen. Den indeholder ikke det du beskriver. Selvom der selvfølgelig findes skrivelser om fortrydelsesret rundt omkring. Købeloven er ekstremt basic: https://www.retsinformation.dk[...]
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 25-04-2019 19:43
#41
enigma2009
Semi Supporter
25-04-2019 19:48

Rapporter til Admin
#40 har købt og prøvet hardware i 20 år uden problemer.. du har lov til at prøve et produkt så længe du ikke gør skade på det og få penge retur...
--
#42
enigma2009
Semi Supporter
25-04-2019 19:54

Rapporter til Admin
https://www.forbrug.dk[...] Du kan forlange at få varen tilbage i sin helhed. Fx skal computeren således leveres tilbage med al tilbehøret. Du kan dog ikke forlange at få originalemballage, brugsanvisninger og andre løse papirer tilbage.
--
#43
ToFFo
Guru
25-04-2019 19:58

Rapporter til Admin
#41/42 - Du linker til en artikel der er næsten 5 år gammel. Det er derfor jeg nævner der er kommet "nye-ish" regler. Her er en opdateret artikel: https://www.forbrug.dk[...] Butikken kan: Fratrække penge, hvis varens værdi er forringet, fx varen er skadet eller bærer præg af at have været brugt ud over, hvad man må i en butik. Du behøver ikke skrive alt med fed skrift. Vi skal nok læse dine indlæg :)
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 25-04-2019 19:59
#44
enigma2009
Semi Supporter
25-04-2019 19:58

Rapporter til Admin
#40... jeg kunne nemt gå med til at vi begge tog ansvaret og delte "skaden".. Men at betalte 472kr for en papkasse...??.. Det så langt ude som det kan blive...Jeg har ikke engang fået et foto af de skader de påstår der er på kassen... Og man må åbenbart ikke bruge tape i 2019 når man sender ting.
--
#45
wexr
Gigabruger
25-04-2019 20:00

Rapporter til Admin
#41 Kan du henvise til disse regler du hentyder til? Dvs. hvor der specifikt står, at du som kunde, kan returnere og få fuld beløb tilbage, uden at skulle stå til ansvar for noget som helst? "Man har lov til .... "
--
Intel i7 @ 5.0ghz - 16GB Ram @ 3000mhz - Asus ASROCK Z87 Extreme3 - Strix 2080 TI - Samsung Evo 860 raid 0.
#46
enigma2009
Semi Supporter
25-04-2019 20:02

Rapporter til Admin
"Er varen taget i brug, har du stadig fortrydelsesret, men du skal selv betale for værdiforringelsen, som bliver vurderet af sælgeren." Det jo super.. så kan firmaet jo sådan set bare selv bestemme værdiforringelsen som de ønsker det uden at kunden kan gøre noget som helst ved det... og det syntes jeg den her historie beviser.. var skærmen skadet havde jeg med glæde betalt de 15 %
--
#47
ToFFo
Guru
25-04-2019 20:03

Rapporter til Admin
#44 - Nu ved vi jo ikke om du har brugt gaffatape eller Flexseal på kassen, som de har måtte fjerne. Måske har det gjort mere skade på emballagen at fjerne det tape du har sat på. Men det er også lidt sagen uvedkommende. Du får i hvert fald ikke noget ud af at skrive til os om hvor dårligt du føler dig behandlet. Vi har forstået at du er utilfreds, men du bliver nødt til at tage den med forhandleren, i stedet for at skændes med os. Jeg er enig med dig i, at det er mange penge for en kasse, men det er ikke så meget kassen det handler om. Det handler om at varen ikke kan sælges til nypris, da emballagen er brudt. Det er også derfor du ikke ser demovarer sat ned fra 10.000kr til 9.900kr fordi emballagen mangler. Der skal en større besparelse til, før at de kan få varen solgt igen. Folk vil gerne give 100kr mere, for at vide at varen er helt ny og ubrugt (uprøvet). #46 - Lige præcis! Det er lige præcis sådan det fungerer. Man kan vende den om og sige at det var godt de ikke opkrævede mere end de gjorde :)
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 25-04-2019 20:04
#48
DonBonzini
Monsterbruger
25-04-2019 20:04

Rapporter til Admin
Der er forskel på at hæve købet og returret (14 dage ved nethandel) https://www.forbrug.dk[...] I ovenstående står der beskrevet regler omkring emballage
--
#49
enigma2009
Semi Supporter
25-04-2019 20:05

Rapporter til Admin
#47.... det helt fint.. jeg syntes også emnet er lidt udtømt nu... derfor jeg kaldte tråden fair eller unfair.. ville gerne høre folks meninger.. så lad den ligge her..
--
#50
wexr
Gigabruger
25-04-2019 20:05

Rapporter til Admin
#46 https://imgur.com[...]
--
Intel i7 @ 5.0ghz - 16GB Ram @ 3000mhz - Asus ASROCK Z87 Extreme3 - Strix 2080 TI - Samsung Evo 860 raid 0.
#51
EXIA
Nørd
25-04-2019 22:56

Rapporter til Admin
Jeg henviser stadig til min kommentar i #10. Deres skøn er ikke blot for tape og papkasse med også den indvendige emballage.
--
1[Ci7 [email protected]|GTX 1080Ti SLi|MSI X99|32GB 2666MHz] 2[Ci7 [email protected]|RTX 2080 SLi|MSI X99|32GB 2666MHz] 3[Ryzen 7 1700|GTX 1660Ti|B450|16GB 3000MHz]
#52
ErikB
Elitebruger
26-04-2019 10:41

Rapporter til Admin
Du burde have rapporteret skaderne med det samme.
--
GNU/Linux-bruger siden 24 oktober 2018. Arch XFCE på desktop og Manjaro Cinnamon på Laptop :)
#53
Jens
Gæst
22-05-2020 09:19

Rapporter til Admin
Hvordan endte denne sag? Jeg står nemlig og skal sende en skærm retur til CompuMail. De sendte den også til mig bare i skærmens originale kasse. Kassen så dog fin ud, men nu vil jeg jo ikke trækkes 500 kr. for en kasse. Kan læse meningerne er meget splittet, så hvad endte det med? :)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#54
ChristianL
Monster Supporter
22-05-2020 10:48

Rapporter til Admin
#53 Er det ikke nemmere bare at skrive til compumail og aftale det? :) Og i så fald så lige give en update her i tråden
--

Opret svar til indlægget: Compumail... fair eller unfair service?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE