Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Scooter - Udstødning, Dyse op?

Af Gæst SpuKe | 04-07-2019 22:24 | 1631 visninger | 7 svar, hop til seneste
Halløj, jaah ved det er lidt mere et computer forum, men tænkte der måske var nogen der var en anden slags nørd i sine unge dage. Jeg har fundet mig en gammel Jog, og er så småt igang med at gøre den *køreklar* Jeg har den fantastiske ide, at smide en (lille) knæk udstødning, inden i den den std. som sidder på. Det er normal 49cc med normal karb, med normal dyse, med normalt filter Pillet skive, 4g ruller Så, nu kommer spørgsmålet Skal jeg dyse den op for at potentielt få mere ud af mit system ? -Spuke ;)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#2
Fc Junkies
Super Nørd
04-07-2019 23:10

Rapporter til Admin
Får den så fra 1.0 hk til 1,01 hk? ;-)
--
Mvh Fc Junkies
#3
Ilwaz
Guru
04-07-2019 23:40

Rapporter til Admin
#0 Formoder det er de helt gamle(AS/FS) og ikke R? Men hold dig fra knæk udstødning, de skriger "kom og bust mig". Hold dig til Ginnali Go eller Stage6 street. Og de behøver ikke at dyses højere. Also standard Jog forgaffel er lort, så få fat i en Sonic og smæk på. Den har os skivebremse.
--
Grafikkort oraklet! Oh, and don't mind the vase.
#5
TS Sonic
Gæst
05-07-2019 01:38

Rapporter til Admin
Forstår ikke hvorfor folk altid skal snakke i øst, når man spørger om noget i vest? Manden spørger ikke om råd og vejledning om hvad han skal eller ikke skal med knallert / biler? Manden spørger om et meget simpelt spørgsmål, nemlig om han skal sætte større dyse i hans karburator? #0 Mit råd til dig er: Smid knallerten ud og køb en bil. Spøg til side... Du sætter de ting på knallerten som du gerne vil have på (Variator, kobling, svinghjul, cylinder, karburator osv) Går fra det hele er standard udover udstødningen måske? Og så kører du bare en tur, og ser / fornemmer hvordan den kører og tager gassen. (Om den f.eks sprutter og hakker og ikke kan komme op i fart) Kører den som en drøm, så er det som det skal være, om ikke andet så kan du efter nogle kilometer prøve at pille tændrøret ud og se hvordan det ser ud (Det skal være kakao / nøddebrun) Er den derimod helt grå / lys, så får den for lidt brændstof og du skal have en større dyse i. Er tændrøret sort / mørkt, så får den for meget brændstof og du skal have mindre dyse i. Men heller for meget brændstof end for lidt, for i mængden af brændstof der kommer ind i cylinderen er der olie som sørger for at smører cylinderen indeni. Og får den for lidt af det, så slider det på cylinderen. Så hellere starte med en for stor dyse og dyse ned ad, end og starte med en for lille dyse og så dyse opad. Husk at luftskruen på karburatoren også skal stå rigtig, så den får den rette mængde luft i forhold til brændstof, ellers er den ikke til at starte og kan have svært ved at stå i tomgang og tage gassen. God fornøjelse med det.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#6
jensjens
Gæst
05-07-2019 06:00

Rapporter til Admin
Drop de knækudstødningen, de lyder hammer godt men lokker politiet til som en donutbar i east LA. Bank en 47,6 cylle på i stedet og evt. en større karburator, det giver langt mere effekt og er næsten samme pris.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#7
Jenslyn
Gæst
05-07-2019 06:31

Rapporter til Admin
Folk kommer utroligt hurtigt med påstande må man sige.. Historien melder INTET om hvorvidt knallerten overhovedet skal bruges på offentligt vej eller i baghaven? Hvis panserne dukker op i hans baghave og leder efter basser, hver gang de kan høre hans knæk udstødning, ja så er det da en træls sag i længden.. Desuden skriver #0 selv: "Jeg har den fantastiske ide, at smide en (lille) knæk udstødning, inden i den den std. som sidder på." hvordan det så lige skal forløbe sig ved jeg ikke, men ideen er da god nok til en ulv i fåreklæder.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#8
Fuller 8900
Giga Supporter
05-07-2019 06:51

Rapporter til Admin
Dengang jeg kørte var nardo den bedste (inden for rimelig pris!) og den lød pisse godt hehe. Aner ikke hvordan det er idag, over 10 år siden jeg legede med det :D Men kan se du intet andet har gjort ved den, hvorfor ikke en støre cylinder også? :) Men lyder smart du vil smide den indeni den originale udstødning, men mener bestemt et politiet dengang jeg kørte også kiggede efter hvis det var andre svejsninger på udstødningen, så ville de også formode den var pillet ved? Så tro det er bedre bare at smide knæk på og køre, og håbe på det bedste :) du vil nok blive stoppet alligevel med den anden løsning der
--
#9
Jimstar
Monsterbruger
05-07-2019 08:47

Rapporter til Admin
Hej, Fedt du har købt en gammel Jog, dem har jeg selv haft en del af, tilbage for en 15 års tid siden efterhånden :) Jeg gjorde rigtig meget i det i sin tid, byggede dem om til vandkølet, havde komplette tunings kits på osv., pyha alle de penge der er røget på det. Hvis jeg var dig, som nogen andre også nævner, så ville jeg gå en anden vej. Med en standard cylinder, får du ikke ret meget mere ud af at sætte en anden udstødning på, og en knæk udstødning er bare som andre skriver, en direkte invitation til at blive stoppet af politiet. Samtidig larmer den mere, uden at give stor effekt - så det er bare til irritation for dine naboer. Alt efter hvad du ønsker at opnå, så er listen/prioriteten selvfølgelig forskellig, men hvis det var mig og jeg ville opnå bare en fin effekt, uden det skal blive helt vildt eller koste 6+, så var jeg gået efter nedenstående: 47mm sport cylinder Sports variator Skift ruller + dyse i std. karburator så setuppet passer igen. Allerede her vil du have en helt anden maskine, den vil nemt kunne gå 70+ km/t og gå på baghjul med en smule hjælp. Samtidig larmer den minimalt mere end en standard og det kan ikke ses, at den er tunet. Skal der gøres mere end dette, så ville jeg tilføje: Anden udstødning, knæk hvis dit "hood" tillader det Større karburator Andet luftfilter Kobling + strammere fjedre Hvis det skal være endnu vildere, og ovenstående købes af mere "high-end" produkter, så får du brug for: Skift af krumtap Membran Gearing
--
Fractal R6 / I9 9900K / Aorus Ultra Z390 / Aorus 1080TI / G. Skill 3600MHz / 1TB 970 EVO / Corsair H150i / EVGA Supernova 850w / ASUS PG279Q 27" 1440p

Opret svar til indlægget: Scooter - Udstødning, Dyse op?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE