Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Købt produkt, modtaget andre specifikationer?Af Gæst qwertzie | 20-07-2019 20:25 | 1318 visninger | 15 svar, hop til seneste
Hejsa.
Jeg har lige et spørgsmål ifhl til hvordan man står, hvis man nu oplever følgende scenarie:
Man køber et produkt på nettet, med nogle bestemte specifikationer. Man er gået efter lige netop DE specifikationer.
Det kunne være man havde bestilt en elevationsseng, men fået en seng uden elevation.
Et par hovedtelefoner med noisecancelling, men fået et headset uden.
etc.
Siden man har handlet på:
Indeholdte information såsom at inden man klikker ind på et produkt stod der eksempelvis:
Seng, med elevation.
Hovedtelefoner, med noise cancelling.
TV, med HDR
Under det specifikke produkt under Produktspecifikationer stod der det samme, altså:
Elevation
Noise Cancelling; Ja
HDR; Ja
etc.
Man har skrevet til hjemmesiden, kommet i kontakt med klagenævnet, og de har givet en medhold i sagen.
Har man krav på et produkt der minder om det man reelt set har købt og betalt for?
Da de skriver flere steder at produktet HAR nogle specifikke specifikationer som det ikke har, kan der vel ikke længere være tale om en stavefejl?
Hvad kan man som forbruger forvente i et sådanne scenarie? --
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
Altså hvis klagenævnet har givet dig medhold, har du så vidt jeg ved enten ret til at få det specifikke produkt med de specifikke specs. Ellers pengene tilbage. -- i7 6900k ,CM Silent Pro 850W
32GB HyperX Fury 2400MHz, thermaltake core p3
2xAsus Strix 1080 SLI, Crucial MX300 1tb ssd
ASUS Strix X99, Windows 10 Hvis du har købt på nettet kan du vel blot levere tilbage?
Der er tilsyneladende tale om vildledning, så det vil da være spændende hvis du vil oplyse hvilken virksomhed/produkt der er tale om så vi andre kan undgå samme situation.
Men jeg vil mene at man principielt har ret til at få ombyttet til det produkt man har bestilt eller et forholdsmæssigt afslag. -- Ghost S1, Asrock X470 itx, R7 2700, Corsair H100i m 2 x NF-A12x25, Corsair 16 GB DDR4-3200, EVGA RTX2070, Corsair SF600, Samsung EVO 970 1TB NVMe Der er tale om at virksomheden har givet mig medhold i min sag.
Jeg mener også selv at der er tale om vildledning i sagen. Der er screenshots og beviser til at bakke op om mine udsagn, og jeg vil blot høre om folk kendte til lignende sager. Jeg forsøger egentlig blot at anskaffe mig et produkt, der lever mest muligt op til de specifikationer jeg har købt et produkt som.
At de ikke har noget der matcher 100%, vil jeg egentlig helst have det der kommer nærmest. Problemet er blot at det koster lidt mere end det produkt jeg har betalt for, men som var specificeret som tilsvarende - Jeg anede ikke at produktet ikke levede op til de angivne specifikationer, jeg troede blot jeg gjorde en handel jeg kunne være tjent med.
Jeg fortæller virksomheden at jeg ønsker X produkt istedet for det produkt jeg har købt.
Kan vi ikke nå til enighed, vil jeg forhøre mig hos forbrugerombudsmanden og se hvorvidt jeg står, helt præcist, jeg ville blot høre her ad.
Når der er faldet "Dom" skal jeg nok melde tilbage her, og fortælle udfaldet.
Jeg ønsker ikke at "tilsmudse" firmaet, da det kan ende med at jeg til sidst får en god oplevelse, trods den dårlige jeg sidder med på nuværende tidspunkt. Deres kundeservice, hos de to kundesupportere jeg havde kontakt med, var ihvertfald ubehøvlede. Well den ene mere end den anden.
Til #3 er der nok ikke chance for at man bliver vildledt på det produkt jeg havde købt, eftersom de på hjemmesiden efterfølgende har rettet fejlen. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #4 Hvad er der du har købt og hvad er det der ikke stemmer overens med det de oplyste?
Hvilken produkt er det du mener du skal have i stedet for? -- i7 4790K|Noctua NH-D15|ASUS Z97-WS|16GB Kingston 1866mhz|1080 ASUS STRIX|160GB Intel SSD|240GB Corsair SSD|500GB EVO SSD|3TB Seagate|750W CM
Du har købt et hemmeligt produkt, hvis det hemmelige produkt ikke lever op til dine forventninger, kan du bruge din returret.
Der er 14 dages returret på varer købt online.
Der gælder ikke særlige regler for hemmelige produkter. -- Spørgsmålet er jo simpelt.
Hvis jeg bestiller en bil med en 2.0 motor og får en med 1.5, har jeg så ikke krav på en med 2.0 motor?
Hvis det er det jeg har købt og betalt for?
Vi kan bare lukke den her, hvis spørgsmålet er for besværligt at tolke. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Og det er ikke en mulighed at de har skrevet forkert i teksten til det du har købt?
Det plejer man at tage forbehold for ved internetsalg... -- Mvh
Fc Junkies 7
Det er ret simpelt.
Returner det hemmelige produkt og få pengene retur.
Så kan du købe det hemmelige produkt du oprindeligt havde i tankerne, da du gik på indkøb.
Alternativt kan du gøre det så kompliceret som overhovedet muligt og føle dig snydt over en fejl i varebeskrivelsen af det hemmelige produkt.
Begge dele er måder at gøre det på, hvilken af dem du foretrækker, har jeg på nuværende tidspunkt svært ved at vurdere. -- Sidst redigeret 21-07-2019 12:01 #7 nej du har ikke ret til en 2.0 motor men du kan få pengene tilbage. -- Jeg er helt med på at der kan forekomme stavefejl, men i og med at forhandleren skriver det flere forskellige steder at produktet har en specifikation, må der ikke længere være tale om en stavefejl? -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
Den forhandler jeg primært køber hardware hos, har jævnligt problemer med varebeskrivelserne, umiddelbart tænker jeg at det er de respektive producenter der udfylder varebeskrivelserne og i ny og næ får byttet rundt på beskrivelserne til de forskellige produkter.
Det er i min optik ikke et uoverskueligt problem; jeg læser alligevel tests af det meste, inden jeg køber, så det er lidt en mindre detalje.
Det korte af det lange er at du ikke har fået en anden vare end du har bestilt, men beskrivelsen er forkert.
Derfor mener jeg at du blot skal returnere produktet og få dine penge retur, eller få et tilgodehavende på beløbet, så du kan handle samme sted igen.
Du kan også vælge at gøre det så bøvlet som overhovedet muligt, men er der tale om en forhandler du ikke før har haft (u)rimelige problemer med, forstår jeg ikke rigtigt at du gider komplicere sagen unødigt.
Men hver sin hobby, som min far altid sagde. -- Sidst redigeret 21-07-2019 13:58 #7 Hvorfor er det så farligt at fortælle hvad der hele drejer sig om, i stedet for at lege James Bond? -- i7 4790K|Noctua NH-D15|ASUS Z97-WS|16GB Kingston 1866mhz|1080 ASUS STRIX|160GB Intel SSD|240GB Corsair SSD|500GB EVO SSD|3TB Seagate|750W CM 13
Man kunne få den tanke at det primært handler om hvorvidt man kan score et dyrere produkt (med baggrund i en fejlagtig varebeskrivelse) end det indkøbte.
Hvor tit ser vi tråde der handler om at en køber efterlyser et tilsvarende produkt med en lavere værdi til samme pris.
Det er et gæt, absolut ikke en beskyldning om beskidte intentioner.
-- du har kreav paa det pravist samme ting som enhver anden fejl eller "MANGEL" som det foreskrive i koebelonve under Paragraf 78
penngene tilbage
nyt produkt
fixet produktet
compensation
Saelger har som udgang punkt retten til vaelger do skal kombensation vare godtage af begge partner -- Sven Bent - Dr. Diagnostic
www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 224 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 11%
|