Tæt på ingenting, medmindre det er stof interiør, så vil der være lidt slid på sæderne og se, men ellers bør den stå snorlige, hvis vi antager den har gået standard km som 80-120k.
Er den blevet brugt som pendler bil og har over 200k km bag sig, må man forvente nogen stenslag på fronten.
--
mindre end 70000km så ingen bilka eller overflade ridser. Det burde så udløse nedslag i prisen?
--
#2 hvis den ikke har ridser og stenslag og bilka buler så
skal der være nedslag i prisen.
den forstod jeg så ikke
--
Imac 27 ipad pro Iphone xs max og en Hyawai x pro win Bærbar
Er det en forhandler du er ved ta handle hos ?
hvilken type bil taler vi om ?
--
Jeg købte en 4 år gammel bil i mintc0nditin, min mekaniker mente,
den havde boet i en opvarmet garage, og kun kørt i solskin
Så alt fra ingenting til hærget er muligt på 4 år
--
6800K/Z370F/2080/
#5; 15000 km/år, budget 75.000kr.
--
Jeg købte en Peugeot 208 fra 2016 i august måned. Den havde kørt 48000 og havde næsten ingen tegn på brug. Der var en lille smule slid på førersædet, men det var det eneste. Den kostede 100k.
Kiggede også på en Citroen C3, som var i cirka samme stand, men til 75000 - der er meget bil at hente i de franske mærker.
Edit: Er det vigtigt du skal eje den? Leasing er jo også en mulighed, når kun du kører 15000 :)
--
Sidst redigeret 10-05-2020 09:21
jeg har en 15 år gammel bil, uden rust, uden slid på sæderne osv
men den har da ridser og stenslag på karosseriet udenfor. enkelte skrammer og slid indvendigt. men overordnet set er den fin.
Men det kommer an på bilen, ejeren, hvor meget den har været kørt osv
en bil som er 4 år gammel men har kørt 200000 km ser nok værre ud end en der har kørt 30K, selvom de er passet lige godt på, simpelthen fordi den ene så er brugt betydeligt mere
det er jo ikke "tiden" som ødelægger noget, og laver buler. det' "risikoen" i at være ude i trafikken.
that said så har jeg også haft en bil (som på daværende tidspunkt var 8 år gammel) og foruden enkelte ridser hist og her i interiøret, så så¨den jo ud som en sprit ny bil
--
Hvad er jeres erfaringer med at handle privat?
--
15.000 km per år ???????
fanme ikke meget
så burde du heller købe dig en cykel og lease når du virkelig skal bruge en bil
--
#11 vi har to biler og kører tilsammen ca 15.000 om året :D
--
NZXT H440 Blue, Asus z97-a, i5-4690k 4.2GHz, h100i, 16gb DDR3, MSI GTX970, Seasonic X-760.
#10 hvis du handler privat, skal du enten selv eller have en med, der kan kigger ordentligt på bilens stand.
--
#10 har købt og solgt en del biler brugt, vil tro en 15-20 stykker de seneste 10 år. Min erfaring er at på nær en gang jeg har handlet med folk af dansk herkomst, har handlen været ganske ærlig, desværre er 100% af de gange jeg har købt af indvandrere og efterkommere med ikke-vestlig oprindelse har de forsøgt at snyde mig.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #14, den har jeg også mødt, bate ikke ifm bil.
Mht betalingen, den sker først når registreringen er fuldendt?
1. Skifte ejer på bilemøn vi skat
2. Betal
3. Nøgler overdrages
4. Forsikring skift onden 2-3 uger maks.
Eller ? Hvordan er den rigtige process.
--
#14
Er du overrasket?
Spørg en hvilken som helst bilhandler under fire øjne, og han vil fortælle om samme adfærdsmønster.
--
Mumble server - sapien.dk:64738
#15 Min forslag vil være: find den bil du ønsker, og lav en slute seddel og print to eksemplarer hjemmefra, evt en automatisk genereret fra
www.nummerplade.net.[...] Spørg sælger om alle hans oplysninger: navn, adresse osv. Ønsker han ikke at give dig dem, jamen så er det nok ikke en du vil handle med alligevel. Bliv enige om pris, og udfyld sammen begge sedler, og underskriv på begge sedler. Sørg for at du har set reg. attesten inden så du ved han er ejer af bilen. Derefter betaler du ham: det er
VIGTIGT du betaler enten via straksoverførsel e.l. så du kan bevise du har betalt. Så går går du ind på skat.dk og indtaster begge reg. attestkoder og omregistrere køretøjet får nøgler og den reg. attest han har. Så giver i hånd og siger tak for handlen. Nogle gange så har jeg omregistreret bilen med køber inden han betaler, for det giver som regel mere ro for køber, men som udgangspunkt er det din bil når du har registeret den i dit navn, så normalt ville du skulle betale inden omreg.
Håber det hjælper lidt. Det er en god ide at tage en makker med ud der ved noget om biler.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #17 takker for svar. Desværre har jeg ikke sådanne en makker. Samme problem har jeg når jeg skal lave noget håndværksmæssigt:(
--
Nåh, men jeg blev ikke snydt denne gang. Derimod blev bilen solgt lige for næsen af mig :(
--