Det gør du indtil den er i hænderne på den butik du har købt den.
den label du har fået er en service de giver dig, Du kunne bare have købt en selv, hvis du ville have ekstra forsikring eller noget andet på..
Men mon ikke den hele går når de nu trodsalt nok har sendt til dig med samme aftale..
--
Afsender har ansvaret indtil den er hos modtager, som #1 også nævner.
Butikken er ikke forpligtet til at give dig en fragtlabel, det er netop en service de yder. Dog er der mange der giver en fragtlabel, da de skal refundere fragtomkostningerne til dig, hvis din sag er berettiget. Så er det lettere bare at give en fragtlabel up front.
--
- Indsæt signatur -
Normaltvis er der vel også forsikring på en gls forsendelse, dog er beløbet nok ikke nok til din pc.. Men som andre siger, så må du selv købe en :) ved ikke hvad en koster, som dækker op til det beløb, har jeg faktisk aldrig undersøgt selvom jeg har sendt og modtaget pakker på 10.000 ish flere gange. Hvad dækker en almindelig dba pakke label?!
--
kan man vælge ekstra forsikring ?
Hvis firmaet bruger gls så det vel bare det du skal vælge, de bruger vel også gls når de sender en 15000kr bærbar til dig eller en anden kunde ?
--
Tak alle :)
En alm. pakke er dækket for ca. 4.500 kr. så jeg må høre ved gls shoppen i aften når jeg afleverer den.
Jeg kan desværre ikke se på den her pakkelabel om der er forsikring på der matcher pakkens værdi.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Hvis virksomheden har sendt dig en retur-label er det deres ansvar at sikre den matcher værdien af det du skal sende.
Du skal sikre dig at du kan bevise den var pakket korrekt ind og at den var hel og intakt ved overdragelse til pakkeshoppen.
Derfra er det ikke længere dit ansvar men hos transportøren/forhandleren.
--
Skulle det ske at pakken bliver væk, og GLS kun dækker 4500, så vil det med en sag hos Forbrugerklagenævnet se dårligt ud for butikken, da det er dem der har givet dig fragtsedlen og derfor bærer et vist ansvar for dækningen (tjek evt. ansvarsfraskrivelse hos sælger).
--
#6
okay super - det lyder også mere fair :)
jeg har taget billeder af pakken og får selvfølgelig kvittering ved indlevering til gls shop.
tak!
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. kunden de betaler har hyret med dem som levering servuce
GLS har intet at forretning med dig og intet ansvar overfor dig. det er overfor butikken
butikken har valgt ansvaret at soerge for transporten saa hvis pakken bliver vaek er det butikken der skal tage hyret med GLS og derefter skal de erstatte overfor dig
DIG <-> Butik <-> transportoer
det er de service interfaces der er i sagen
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic
www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury #1 & #2 Har i drukket af natpotten? Det er da ikke "en service" butikken giver, de SKAL betale fragtomkostninger ved RMA sager. Det er butikken der bestemmer hvad og hvor meget den skal forsikres, da det der dem der vælger at benytte GLS og dermed deres ansvar, såfremt du har pakket den forsvarligt ind.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #6 - De fleste forhandlere sætter også sig selv på som afsender på fragtlabel de sender til kunde. Det er smart for så er de "afsenderen". Det skulle gerne fjerne bøvlet fra kunden hvis alt går galt.
#10 - Tror du skal læse mit indlæg igen. Men jeg forklarer det gerne en gang mere.
Jeg skriver at de ikke er forpligtet til at sørge for en fragtlabel. Det er en service de yder, fordi de skal dække fragt omkostningerne tur/retur HVIS varen er reklamationsberettiget.
Hvis kunden sender varen ind og den ikke er dækket af reklamationsretten, skal forhandleren naturligvis ikke betale fragt omkostningerne for kunden. Det ville jo være vanvittigt.
Men mange forhandlere giver en fragtlabel up front da det ofte er billigere for dem, end at refundere beløbet kunden har betalt for en fragtlabel selv. Det kan være forhandler via fragraftale kan nøjes med at betale 20kr hvor kunden skal betale 50kr for en fragtlabel. Plus forhandleren ikke skal bruge tid på at lave en refundering af prisen på fragtlabel kunden selv har købt. Tid er penge.
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 17-05-2020 18:11
Nu var det godt nok virksomheden selv der ville have computeren sendt og de sendte bare en label med det samme. De ville betale ligemeget hvad sagde de.
Jeg står godt nok som afsender der på, men man må jo håbe at de har taget forsikring til pakkens værdi. Ellers ser det jo lovende ud det som #9 skriver. Så kan jeg vel godt sove roligt i nat :)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #12 - Når de har sendt dig en label, så må de stå inde for, at den er forsikret i en sådan grad at den dækkes såfremt den mistes eller skades. Så send du bare den afsted :)
--
- Indsæt signatur -
#11 Fra OP: ?
"Jeg her fået tilsendt en returlabel fra et firma til GLS, da jeg skal sende en bærbar tilbage pga. RMA."
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Du skal undersøge, hvor meget pakkelabelen er dækket for hos webshoppen. Ofte er det en meget høj, fast forsikringsværdi (nogle steder helt op på 50.000 kr.), da webshoppen ofte har en fast aftale hos det pågældende fragtfirma.
--
Nuff' said: http://xkcd.com[...] #14 - Alright, det ser ud til du stadig ikke forstår. Vi prøver igen. Forhandler SKAL ikke supplere en fragtlabel. Det er korrekt at kunden ikke må have omkostninger i forbindelse med indsendelse af varen, men det gælder kun hvis reklamationen er berettiget. Og jeg snakker generelt.
--
- Indsæt signatur -
#0, den der køber pakkelabel, har ansvaret i forbindelse med en skade af pakken eller hvis den er bortkommen. Da butikken har købt pakkelabel, vil det derfor være virksomeden og GLS der skal finde en løsning. Du vil aldrig kunne stilles til ansvar :)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Kunden = betaleren
Altså den der betaler fragten, er kunden hos fragtmanden, GLS, Postnord osv
Uanset afsenderen.
Dog er afsender forpligtet til, at sende ordentlig emballageret
Tag et billede eller 10. Også gerne når forsendelse bliver afleveret.
Resten er op til fragtmandens, GLS, Postnords forsikring
--
Scummy
#16 Du behøver ikke pakke det ind som om det er mig der ikke forstår dig, indrøm nu bare at årsagen til du fortsætter er at du elsker at høre dig selv snakke/læse dine egne kommentarer i stedet for.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.