Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Reklamation - Tilbehør med eller ej?

Af Guru CV | 24-05-2020 20:13 | 877 visninger | 5 svar, hop til seneste
Hey. Føler jeg har slidt mine fingre ned i forsøget på at Google mig frem til et svar. Hvis jeg har en vare der skal reklameres over, som er under 6 måneder gammel, skal butikken så have den defekte vare og alt tilbehør der fulgte med, eller kun den defekte vare? Tilbehøret har ingen betydning, i forhold til at butikken kan teste om varen er defekt eller ej. /CV
--
#1
NiceRag
Junior Nørd
24-05-2020 20:19

Rapporter til Admin
jeg ved ikke hvad loven siger.. men jeg kunne forestille mig det kræver alt du har købt i den kasse varen nu var i var det en bærbar, så det' bærbar + oplader, eksempelvis men nogen butikker er jo ligeglade. ring og hør dem ad, før du tager ud ad døren, det ville jeg da gøre hvis det er 20 forskellige dimser og en af dem er i udu, så tænker jeg da bare jeg ville tage den dims med, som var i udu
--
Sidst redigeret 24-05-2020 20:20
#2
Skanderup
Gigabruger
24-05-2020 20:23

Rapporter til Admin
Devisen "hvis du er i tvivl - er du ikke i tvivl" passer meget godt her. Hvis butikken skal kunne fejlsøge ordentlig skal de som udgangspunkt have den komplette vare tilbage, medmindre du har aftalt andet med dem. I tilfælde af de finder fejl og vil tilbyde dig at give dig dine penge retur, vil det da også fungere bedst hvis du ikke har rippet pakken for ekstra ting som følger med varen. Og hvem bestemmer hvad grænsen for tilbehør er? Et kit-lens objektiv til et spejlreflekskamera? (teknisk set tilbehør til kameraet (overdrivelse fremme forståelse)). Er det bare et strømkabel? Snak med butikken. Men overvej om det overhovedet er værd at skulle til at skændes med butikken om hvorfor du ikke har sendt alt tilbage, medmindre i har aftalt andet selvfølgelig :)
--
#3
ToFFo
Guru
24-05-2020 20:41

Rapporter til Admin
Hvis tilbehøret ikke har nogen betydning for den defekte vare, eller den defekt varen har, behøver du ikke sende det med. Men hvis fejlen ikke kan fremprovokeres uden det tilbehør, skal det selvfølgelig med.
--
- Indsæt signatur -
#4
CV
Guru
24-05-2020 20:51

Rapporter til Admin
For at skære den ud, så er der tale om en tapetafdamper. Varmelegemet er stået af, så det virker lidt fjollet at slæbe slanger og håndtag med.
--
#5
ToFFo
Guru
24-05-2020 20:58

Rapporter til Admin
#4 - Du skal sende det tilbehør med der skal bruges til at konstatere at varmelegemet er defekt. Så et strømkabel er naturligvis nødvendigt, men det er manualen ikke eksempelvis.
--
- Indsæt signatur -

Opret svar til indlægget: Reklamation - Tilbehør med eller ej?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE