Hvis ikke I har behov for den i det daglige, så drop købet og lej istedet via GoMore eller lignende, når I har behov.
Aygo/107/C1 er for dyre i drift, når de bliver gamle. Der er for mange reperationer på dem, f.eks. vandpumpen der ryger, udstødninger der ruster etc.
--
FFHAU!
#1 ah min svigermors 09 Aygo har kørt 283.000km og ikke kostet det vilde i rep.
--
Jeg er til dels enig med #1 - GoMore burde I undersøge om var noget for jer.
Af små biler der er nogenlunde pålidelige, kunne i måske hoppe på en polo?
1.2 TDi motoren er en udemærket motor, og i får en smule mere bil for pengene.
https://www.dba.dk[...]
--
jeg var også på kig efter en lille bil
men jeg gad ikk ha en mikrobil, så jeg endte med at finde en suzuki ignis fra 2005. ingen rust, ingen high tech gadgets der kan gå i udu osv.
koster ~1.7 kr pr km at eje, alt inkl. ifølge et eller andet halløj jeg fandt via google :)
super pålidelig og der er en større del af dem ligger i jeres prisleje... 20-30K
De er så simple man selv kan skifte pærer, uden værktøj. det synes jeg er rart.. det var nærmest en umulighd en min tidligere bil
Dertil er den højere og har mere plads, både i bagagerummet og bagsæderne, end en lille aygo, eller lign. som vi også kiggede på.
Den er så til gengæld ældre og på den måde kan den virke mere upålidelig. jeg fandt en ejet af en ældre dame i dens ~15 års levetid.
og for en "større" bil, kører den ganske ok pr liter (opgivet til næsten 16), så afgiften er heller ikke gal :)
mit kørselsmønster er ca ligesom dit. har på de næsten 3 månder jeg har ejet den, kørt 1500 km ca. kun en elpære er død, so far.
--
Sidst redigeret 23-06-2020 14:34
Jeg valgte selv en Ignis 2005 ( den kan man i øvrigt få for 18k)
og smed et 2din anlæg med navigation i, den føles noget nyere nu og er forholdsvis billig at
have kørende. Typisk at efter man har købt den så er behovet for bil nr 2 dalet - men det er hvad det er.
Jeg ville ikke kigge efter en 3 cyl diesel, de er ikke en dyr værd efter 200k km
--
Have you tried turning it off and on again?
Har du overvejet en delebilsordning?
Ren økonomisk virker det som en god løsning, tænker jeg :))
--
Hvad med en Skoda Octavia 1.5 TSI - 150HK ?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Vi har en C1 som bil nr 2. Ganske fint lille transportmiddel, og ikke mindst billig. Ingen større værkstedsregninger. Havde jeg haft længere på job, havde jeg købt noget mere komfortabel, men til småture osv er den ganske habil.
--
9# Ja for den koster også kun maks 35.000kr ikke smarte
--
i7 9700k, Asus RTX 2080 Dual, Z390 Tuf Gaming, 16 GB Ram, 1TB NMVe SSD
Suzuki er både billig at købe og at holde kørende
--
6800K/Z370F/2080/U3818DW
Med de penge og behov, så havde jeg sku fundet mig en billig Laguna eller Megane.
Kørt den indtil den døde(Burde kun tag et 1 år). .
Derefter direkte til skrot, også videre til den næste.
Det er så fandens morsomt, og der noget vildt befriende ved ikke at skulle bekymrer sig om sine fælge bliver nakket. Eller misundelse ridser fra tåber der ikke kan tåle at folk har noget bedre end dem.
--
Grafikkort oraklet! Oh, and don't mind the vase.
Hvis alder ikke betyder så meget men mere pris og noget der holder så ville jeg klart sige en Toyota Corolla E12 1,6 110hk, den er lidt dyre i afgift end de mikro biler du selv nævner, men du får altså også noget mere bil i en brugt Corolla end der er i en mikro bil. Og de kan godt findes inde for 35.000 også uden de har kørt jorden rundt 100 gange.
Hvis det har nogen intresse så har jeg selv en til salg, den er med fuld service bog kørt 161.xxxkm Det er ikke noget for sådan en corolla de kan nemt klare meget mere, og er billige i drift.
Smid mig en besked hvis det er noget for jer.
--