Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Postnord, afvisning af told. Kommer pakken retur f...

Af Monsterbruger JonasM | 01-11-2020 08:21 | 3276 visninger | 9 svar, hop til seneste
Hej Nu har jeg flere gange prøvet at sælger har sendt uden for EU uden at det var klart oplyst på amazon.co.uk. En gang fra USA og tre gange fra Guernsey. Alle gange har sælger skrevet at de ikke har fået pakken tilbage og derfor har det været et problem at få pengene tilbage, det har ikke været kæmpe beløb, da det har været film. Der har ikke været sporing på de fire pakker postnord har sendt retur og fire ud af fire er tilsyneladende forsvundet. Nu kan jeg ikke vide om sælger har fået dem, men bare prøver at undgå at give pengene tilbage, men fire gange... Er der nogen der har prøvet at afvise noget "i tolden" hos postnord og at afsender har fået pakken tilbage uden at der var sporing på? Mvh Jonas
--
#1
ToFFo
Guru
01-11-2020 09:13

Rapporter til Admin
Jeg har aldrig opleveret at der ikke var sporing på noget jeg har købt via Amazon. Jeg har få gange prøvet at noget forsvandt under fragt købt via Amazon. Men når der har været et issue, har jeg altid kontaktet Amazon support. De har bare givet mig pengene tilbage med det samme, uden videre diskussion, og uden at starte en eftersøgning eller noget. Har du været i kontakt med sælger eller Amazon?
--
- Indsæt signatur -
#2
JonasM
Monsterbruger
01-11-2020 09:48

Rapporter til Admin
Jeg har ikke noget udestående med Amazon support, de er behjælpelige. Ja, jeg er i kontakt med sælger. Men jeg er nysgerrige om nogen har prøvet at en afvist pakke er kommet retur til sælger? Implicit i det er at jeg mistænker postnord for at ikke sende mindre pakker retur, men jeg har ikke andet belæg for det end mine egne fire pakker, som ifølge sælgerne ikke er kommet retur.
--
#3
Jacob [5260 Od.S]
Junior Nørd
01-11-2020 12:38

Rapporter til Admin
Er der tracking på de forsendelser som er sendt til dig?
--
Google først, spørg bagefter. Man skal ikke græde over spist bacon.
#4
BabaMac
Ultra Nørd
01-11-2020 12:42

Rapporter til Admin
Jeg har mest erfaring med Wish, hvor al sporing ophører med en scanning om at det har nået en central i destinationslandet.. De 1-2 gange ud af 250-300 pakker med dimser jeg har bestilt gennem tiden, har supporten(robotten)hos Wish altid(inden jeg har haft en chance for at komme frem til en egentlig boks hvor jeg kan skrive hvad der er sket)bare krediteret pengene :) Med Amazon/Ebay har jeg prøvet det en enkelt gang, hvor det link jeg skulle følge for at betale gebyret eller afvise pakken ikke har virket, og efter en kort snak med sælger fik jeg pengene retur :)
--
Mine salgsannoncer kører med al sandsynlighed også på Dba.dk..
#5
Jacob [5260 Od.S]
Junior Nørd
01-11-2020 13:52

Rapporter til Admin
#4 Lidt om Wish's tracking værktøj: https://livsstil.tv2.dk[...]
--
Google først, spørg bagefter. Man skal ikke græde over spist bacon.
#6
BabaMac
Ultra Nørd
01-11-2020 14:01

Rapporter til Admin
#5 Lyder plausibelt.. Og det er heller ikke fordi jeg har nogen store forventninger, kan faktisk godt lide "overraskelsen" i at modtage pakker/breve med dimser fra Wish, fordi jeg ofte har glemt hvad jeg har bestilt når det endelig når frem :D Nogen gange kan jeg ikke engang huske hvorfor jeg bestilte dimsen til, eller hvad min idé var da jeg lagde den i kurven og bestilte :D
--
Mine salgsannoncer kører med al sandsynlighed også på Dba.dk..
#7
JonasM
Monsterbruger
01-11-2020 22:10

Rapporter til Admin
#3 Nej, det mener jeg ikke at der var og kan ikke se efter nu, da de er i refund status.
--
#8
Jacob [5260 Od.S]
Junior Nørd
02-11-2020 14:39

Rapporter til Admin
#7 Hvis afsender ikke har sporing på pakken, så er det derfor den ryger retur fra PostNord's side uden sporing. I realiteten er du jo afsender, det er bare nemmest, og billigst, for dig ikke at modtage pakken for at sende den retur.
--
Google først, spørg bagefter. Man skal ikke græde over spist bacon.
#9
JonasM
Monsterbruger
02-11-2020 18:59

Rapporter til Admin
Jeg kan ikke få pengene tilbage på min seneste som er sendt fra USA. Jeg har lavet et claim, som blev afvist og en appel, som blev afvist, fordi postnord ikke sætter tracking på pakker der sendes retur (egentlig forståeligt nok siden de ikke får noget for det). Mit sidste forsøg er følgende mail til amazon.co.uk, men tvivler på at det hjælper noget, men vil gerne have dem til at forholde sig til at det drejer sig om lidt mere end om der er tracking på retur pakken. Badshopping experience Hallo This summer I ordered two Blu-ray where region was not listed, and the sellers name ended with EU, so I assumed they would be shipped from within the EU. I order a lot from Amazon, so I am used to look out for region1 discs that I cannot play. After amonth or so I got an email from postnord who handles import VAT, when packages arrive from outside EU. I should pay a handling fee and the VAT, which amounts to 25$. I send a message to the seller and asks what region the discs are since I now know where they have been shipped from. And the reply is that they are region1. I decline paying the import VAT and postnords handling fee. Postnord then sends me a email, where they tell me they will ship it back and if the package had no tracking when shipped to me, it will not have tracking when shipped back. I request a refund on your page, and it is accepted. I wait 2 months and then write to the seller and am asked to give the package more time to arrive. I wait again to this Saturday and end up with a claim for a refund. It is denied. I appeal and I get the reason: “Why was my appeal denied? We have closed your claim because we have no evidence that the seller received your return. The seller has not received the return, and the information you provided does not prove that the package was delivered to the seller. If you need to return an item in the future, we recommend the following best practices to be sure that the seller receives your package: -- Include the order number on or inside the package. -- Insure the package. -- Use a signature confirmation delivery service.” This looks to me like a standard reply to an appeal when there is no tracking on the returned item. But there are other aspects to this that are not considered. 1. The negligence with providing regioncode on the Blu-ray at the time of the sale 2. The misleading name of seller *EU 3. That it would cost me 25$ to get theitem through customs and 40$ to ship it back with tracking, which is around the same amount the items are worth. Now is it fair that the seller should issue a refund for a item the seller says they haven’t got back? Not really, but when you consider the above it gets more grey and less black and white.
--

Opret svar til indlægget: Postnord, afvisning af told. Kommer pakken retur f...

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE