Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Elgiganten grilles i DR Kontant

Af Guru gasolin | 19-11-2020 01:33 | 4530 visninger | 37 svar, hop til seneste
https://www.recordere.dk[...] https://www.dr.dk[...] Man burde ikke under sig over hvis man ikke kan få den vare man bestiller eller der er lang leveringstid, grafikkort,cpuer, ps 5 ? Black friday er no go i elgiganten og power ?
--
Sidst redigeret 19-11-2020 01:38
#1
Mr. WoLF
Guru
19-11-2020 01:40

Rapporter til Admin
De skulle have været på grillen samme tid med power. Men der skal meget til at skræmme mig
--
#2
7430
Mega Nørd
19-11-2020 06:14

Rapporter til Admin
kom ikke bag på mig overhovedet
--
jep jep
#3
MalloDK
Junior Supporter
19-11-2020 07:17

Rapporter til Admin
Dengang jeg var ansat i El-Giganten som salgsleder for TV/PC, fik vi da, ganske rigtigt, mails om hvilke produkter vi kunne bruge som mersalg, og hvilke produkter vi gerne skulle forsøge at sælge op. Det handlede ikke decideret om, at vi skulle "snyde" kunderne, men mere om at vi skulle dække deres behov, til bedst mulige avance. Hvis der var et TV på tilbud til 3.333, med normalpris på 4.999,- kunne vi sagtens sælge det TV til kunden, vi skulle bare lægge os i selen for at sælge noget med, eksempelvis soundbar, kabler, beslag, eller som indslaget siger, en kalibrering eller endda en forsikring. Jeg kan hilse og sige hvis jeg opdagede at nogle af mine sælgere gjorde som der ses i indslaget her, var de blevet taget i nakkehårene og kastet ud. Men ja.. Det var dengang.. Om det var anderledes alle mulige andre steder, eller om det er i dag, skal jeg ikke kunne sige. Det tyder jo på det. En lille bonusinfo; De forskellige afdelingsledere fik udbetalt bonus udfra hvor langt den pågældende afdeling lå over forventet index. Var beløbet værd at snakke om? - Ja, det var ikke ubetydeligt i hvert fald.. Men det var ikke noget som jeg ville sælge min integritet for, hvilket blandt andet dannede grund til at der var en "bedre" der fik min position.
--
Carpe Diem.
#4
ToFFo
Guru
19-11-2020 08:28

Rapporter til Admin
Jesus fucking christ, du har snart oprettet 1500 tråde!!
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 19-11-2020 08:28
#5
mekster
Superbruger
19-11-2020 08:45

Rapporter til Admin
Har lidt blandede følelser med Elgiganten, har købt nogle ting jeg er super tilfreds med og fået god service på. Men ser lige det her.
--
#6
Die_Happy
Supporter Aspirant
19-11-2020 08:57

Rapporter til Admin
Engang var Elgiganten et godt sted at handle, nu er det bare l*rt. Deres kundeservice er også faldet markant. De direkte nægtede at tage imod reklamation på et mindre end ét år gammelt køle-/fryseskab, og henviste til at det skulle vi selv klare med producenten. Skod-kæde.
--
#7
|Smash|
Guru
19-11-2020 09:00

Rapporter til Admin
#4 - Når der er en spammer løs, er det jo vigtigt at oprette en tråd der fortæller at der er en spammer løs.
--
FFHAU!
#8
mr.hein
Elite Supporter
19-11-2020 09:05

Rapporter til Admin
#3 det er blevet meget værre nu! hvis du ikke kommer i mål på salg af El aftaler, tilbehørs % og forsikrings % så får du 0 kr i bonus
--
Signed by me
#9
ToFFo
Guru
19-11-2020 20:05

Rapporter til Admin
Det program var præcis som jeg forventede. Så fik jeg også set episoden, og hold kæft en cringe-fest. Med det samme jeg så direktøren tænkte jeg bare "hold kæft en idiot". Slik hår, og et ansigtsudtryk der bare siger "jeg skal snakke så fucking meget udenom, at journalisten bliver rundtosset. Bring it!". Han skuffede på ingen måde. Det var en stjerne præstation! "I kalibrerer jeres TV. Hvordan gør i det?" "Vi bruger noget udtyr." "Hvad er det for noget udstyr?" Det er noget teknisk udstyr"... *slow clap* det fortjener fandme stående bifald! Det pis med at det er på lager, og så ikke på lager alligevel, det er ikke i orden, samt deres meget afslappede tilgang til "kundeservice" river mig midt over. Den ekstreme ventetid på telefonen, og intetanende Nicolai (håber ikke han læser med) giver en virkelig laissez faire løsning. Jeg har lavet en ekspres-sag. Hold nu kæft Nicolai, du har jo ikke tænkt dig at gøre en skid. Du vil gerne videre til næste kunde, og det er forståeligt nok. Du har jo også KPI'er du skal pynte for at kunne få en cafe latte om måneden. Men vil du ikke nok bare prøve at lyde bare lidt engageret, selvom du nok hader livet pga. dit arbejde. #alle - Lad nu være med at lade det gå ud over alle Elgiganten medarbejdere. De ved ikke bedre. De passer bare deres arbejde. De er næppe stolte af at gøre det. Nogen er nok, der findes den slags psykopater derude, der trives med at lyve folk op i ansigtet, og får en orgasmisk lykkefølelse når de "slipper afsted med det"... men jeg tænker mange ikke er specielt glade for at lyve folk op i ansigtet. De bliver jo målt i hoved og røv. Man kan ikke have en sælger ansat der ikke sælger noget. Eller bare ikke sælger nok. Det er ikke rart at blive hevet ind på chefens kontor for at få en overhaling med at man ikke sælger nok HDMI kabler, vægbeslag, kalibreringer udpakning, installation eller whatever. Især de medarbejdere der står og skal lytte til idioters mundheld har jeg ondt af. Bevidnede for ikke lang tid siden en kunde der gik FULL KAREN i Elgiganten Skejby fordi hun mente at der blev ved med at komme bobler under hendes dyrt indkøbte Panzerglass, og det gratis nye glas hun fik fra Elgiganten var ligeså elendigt. Så fik medarbejderen bare den helt store Karen-tale om hvordan de kunne være bekendt at sælge så elendige produkter. Kunden fik tilbudt pengene tilbage, men det ville hun ikke finde sig i. Hun ville have et Panzerglass som ikke var defekt. Jeg sparker stadig mig selv i røven over jeg ikke brød ind og stoppede hende, for den stakkels medarbejder var grædefærdig. Mht. de løgnagtige medarbejdere... Når valget står mellem at lyve overfor kunderne og være arbejdsløs, så forstår jeg udmærket deres valg.
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 19-11-2020 20:09
#10
Chriss
Maxi Supporter
19-11-2020 20:30

Rapporter til Admin
#9 Ja det er sælgere det er ansat i Elgiganten og Power, det er ikke eksperter på området der udelukkende vil køberne det bedste. De er der for at sælge. Hvis man ikke er klar over at det er sælgere man snakker med, så er man sq også selv skyld i det hvis man bliver "snydt". Nogle sælgere er self værre end andre, men bliver aldrig snydt hvis man gider at bruge lidt tid selv. Vi har uendelige muligheder for at researche købsmuligheder selv, bare med en simpel google søgning kan man komme langt. Og kan ikke forestille mig at man ikke har mindst én nørd i omgangskredsen som kan hjælpe. Nu har vi jo også Black Friday lige om hjørnet og det samme gælder her, hvis man ikke gider at researche bare lidt på forhånd, så skal man også bare tie stille hvis tilbuddet slet ikke er så godt som det ser ud. Har nu aldrig selv haft problemer med click and collect, men hvis de prøver at sælge en dyrere vare, så kan man jo bare sige nej, eller det skal jeg lige undersøge først. Jeg siger ikke at det er foregår altid er OK, noget af det er sikkert tæt på svindel, men man har fandme også et ansvar selv. Hvis man ikke gider at bruge lidt tid selv, så udsætter man sig bare for en større risiko for svindel.
--
i9 9900K, Gigabyte Z390 Auros Elite, Noctua NH-D15, 16GB DDR4 3200MHz, MSI RTX2080Ti Lightning, Coolermaster H500, LG 27GL850.
#11
Tearabian
Ultrabruger
19-11-2020 20:49

Rapporter til Admin
#9 vil lige nævne at interviewet med Peder Stedal er langt længere end det på TV, og han forklarer også præcis hvordan der gøres, samt der kører videoer i alle varehuse der viser det samme. Som der forklares, så er det en meget generel “kalibrering” der bliver lavet, men kunden burde være klar over dette. Der ligger jo også lang mere arbejde i en kalibrering end den ungearbejder i supportafdelingen laver. De professionelle i Sverige skal jo også have løn. Den gut der brokkede sig over prismatch på en macbook i programmet havde ikke ret til det. Det var et udsalg som havde en begrænset mængde man må købe, hvilket betyder den ikke kan prismatches, hvilket står på hjemmesiden. Ift. De samsung skærme der har næsten identiske modelnumre, så er det på tværs af brancen det foregår sådan. Ja, de eksisterer for opsalg og for at inflatere hvor meget det ligner man får i rabat, da de kører på rotation i tilbudsavisen, men folk kan jo bare købe den billige af dem... #10 Der er sælgere i Elgiganten der faktisk gerne vil sælge kunden det rigtige produkt, der er ingen mening i at snyde nogen når der er så gode muligheder for retur. Kommer en kunde ind og vil have et produkt, så skal de nok få det, men man må acceptere at der bliver spurgt ind til forsikring, kabler, kalibrering, og soundbars. Hvis alle kunder vil købe produkter der ikke tjenes penge på, jamen så ender det jo bare med at der ikke er nogle fysiske butikker.
--
#12
ToFFo
Guru
19-11-2020 21:00

Rapporter til Admin
#11 - Argumentet med begrænset antal er temmelig søgt synes jeg. Der vil jo ALTID være begrænset antal i et eller andet omfang. Men de siger jo også helt firkantet i butikken de ikke prismatcher mod Bilka. Om det så passer det er det, der er blevet sagt i butikken, ved vi ikke. Vi har mere eller mindre kun kundens udlæg af det. Jeg er klar over at Kontant selvfølgelig vil gøre alt for at give programmet et spin, så det giver forbrugeren ret. Men det er samtidig heller ikke nogen hemmelighed Elgiganten eksisterer for at tjene penge. Det ville være direkte dumt af dem, at ansætte bund ærlige sælgere. Så ville produkterne stige i pris. Det skal lige siges jeg ikke har et horn i siden på Elgiganten, overhovedet. Jeg ved godt deres sælgere ikke er top tunede eksperter. De er sælgere, de er ansat til at sælge, og lave mest muligt overskud. Faktisk vil jeg gå så langt som at sige, at Elgigantens sælgere er langt bedre, og langt mindre presserende end i Power. De gange jeg har besøgt Elgiganten hvor jeg har skulle snakke med en sælger, for at få en vare, har de hurtigt luret at jeg godt ved hvad jeg snakker om, og hvad jeg vil have. Hvorimod i Power skal der bare sælges, at all costs. Sidst jeg var i Power skulle jeg bruge en trådløs støvsuger. 2x Golden retrievers = hundehår everywhere. Men sælgeren prøvede gudhjælpemig at overbevise mig om, at en eller anden piece of shit (men også meget billigere) Electrolux var meget bedre end en Dyson. Get real. Jeg er ikke støvsuger ekspert, men jeg havde da lavet research hjemmefra. Jeg er glad for at handle i Elgiganten. Jeg har ikke oplevet det der med "hov varen var ikke på lager alligevel". Og når jeg har haft en retursag, har jeg altid fået det fulde beløb tilbage. Overført til mit kort, på stedet, med det samme! Hvorimod jeg stadig venter på jeg får pengene tilbage fra Proshop, for mit DOA 3070, som jeg indleverede 11. november. Som jeg blev spurgt om jeg ville have ombyttet eller krediteret i forgårs, hvortil jeg svarede med det samme jeg ønskede kreditering. Jeg har intet hørt, men de har nok travlt. Back on track... Jeg ved Kontant er drejet til forbrugerens fordel. Jeg forstår også godt, at i tilfældet med Samsung TV'et har Elgiganten ret, fordi de kun prismatcher mod samme model og mærke. I dette tilfælde er det ikke samme model, ergo er der ikke prismatch. Det burde være logisk for enhver. Det er ligegyldigt om foden er lyserød på den ene og sølvfarvet på den anden. Det er stadig 2 forskellige produkter, sandsynligvis købt til 2 forskellige priser. Du må også give mig ret i at Elgigantens kundeservice er himmelråbende elendig. En chat service der altid er nede, hvor man kun kan snakke med en uduelig robot, og 30-45 minutters ventetid på telefonen, hvor man IKKE får at vide hvilket nummer i køen man er. Leveringer der bare udebliver gang på gang, hvor folk bruger fridage på at vente på varer der ikke kommer. Det er til grin. Men som sagt... For at holde prisen på varerne i bund, må man spare andre steder. Det forstår folk bare ikke. Elgiganten VIL VÆRE BILLIGST! Og for at være det, må man jo spare et eller andet sted. Men hvis alle tænker så logisk, ville der ikke være nogen rabble rabble rabble(!!!), og så ville Kontant ikke have et eksistensgrundlag. Kontant er, ud over TV avisen og Troldspejlet (og Co.) det eneste fornuftige brug af licenspengene.
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 19-11-2020 21:06
#13
ToFFo
Guru
19-11-2020 21:10

Rapporter til Admin
Tilføjelse til #12 i forhold til Bilka Prismatch. Vi ved ikke om det lille B-roll klip der blev vist i Kontant, var det samme tilbud, som den sure kunde refererer til. Vi ved jo ikke hvor længe siden det er, at kunden har prøvet at få prismatchet i Elgiganten. Det kan meget vel være flere måneder siden. Men for at kontant har noget at vise seerne, har de bare taget et random, lignende tilbud i en Bilka tilbudsavis, og smidt det i programmet. Og her står der rigtig nok max 1stk pr. kunde. Der stod dog ikke noget om begrænset antal. Eller om det er max 1stk pr dag, pr. tur gennem kassen, pr, familie osv.
--
- Indsæt signatur -
#14
Murphs
Bruger Aspirant
19-11-2020 21:11

Rapporter til Admin
#11 Det problem er bare de er netop ansat som sælgere på gulvet, deres incitament for at levere et godt produkt bliver målt ud for hvor meget de kan sælge med avance på. Helst højeste avance. Da deres performance bliver målt ud fra hvor meget de sælger, deres bonus ordning er avance baseret. De er sælgere i ordets reneste betydning, de har ikke en reel interesse i at levere et oplyst grundlag for kunden at vælge ud fra. De har interesse i at yde et mersalg eller dreje kunden over på et produkt der giver en højere avance. At prøve pakke det ind i andre sætninger kræver man revidere hele sin virksomhedsmodel som Elgiganten benytter, på lige fod med andre virksomheder der benytter det her bondefangeri som kun snyder de uoplyste kunder. Ellers vil virksomheder som dem her kun have sælgere som set med mine øjne er bondefangere i skjorter og med tilhørende studenter hår. Kun de uoplyste og ikke så lærte i livslang læring der benytter sig af de sælgere der står i de butikker.
--
[email protected] | Z390-i STRIX | 3070 STRIX OC, 3080 inc
#15
ELGIGANTENS KUNDESERVICE
Gæst
19-11-2020 21:15

Rapporter til Admin
Velkommen til Elgigantens kundeservice. - Tast 1 hvis du har spørgsmål til et produkt - Tast 2 hvis du ønsker at fejlmelde et produkt. *taster 2 - BEEEEEP Indtal venligst navnet på det produkt henvendelsen drejer sig om. *mormor på 84 - HUAWAAA HUA HUA HAUWAAAA HUAAA HUAA Du indtalte Gorenje, er dette korrekt? ^ Det der er det mest umenneskelige lort af en kundeservicetelefon jeg nogen sinde har oplevet.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#16
ToFFo
Guru
19-11-2020 22:25

Rapporter til Admin
#15 - Det er klart det er umenneskeligt. Det er jo en robot :D
--
- Indsæt signatur -
#17
Kristina
Maxi Nørd
20-11-2020 04:49

Rapporter til Admin
#15 LOL.
--
Nuff' said: http://xkcd.com[...] Hvis du mangler Dropbox, kan du bruge mit link forneden = 500 MB ekstra data hver :) https://bit.ly[...]
#18
HunterKiller
Elite Nørd
20-11-2020 08:30

Rapporter til Admin
Jeg har haft godt held med elgigantens prismatch på proshop - varer de ikke havde på lager i københavn som jeg så kunne hente på dagen, og til prisen i elgiganten Men det der kalibrerings cirkus... har en tydelig erindring om Black Friday sidste år i Elgiganten Fields. De havde palle efter palle stående med billige LG 55" LCD tv til en god pris. -Men de blev ikke solgt da de alle var "prekalibreret" og kostede 1000kr mere end tilbudsprisen (og dermed mere end førprisen). -De stod der også i ugerne efter. -Ved sq ikke hvor meget man får ud af at kalibrere et 3000kr's LCD tv -nok ikke noget som dem som køber tv i den klasse bekymrer sig om
--
Linux, både privat og professionelt Det er aldrig umuligt at trække et kabel, so stop whining
--
Sidst redigeret 20-11-2020 08:31
#19
Die_Happy
Supporter Aspirant
20-11-2020 10:05

Rapporter til Admin
#18 Jeg vil næsten gå så langt som at kalde det vildledende markedsføring - at indstille nogle parametre ens på ALLE tv fra den serie ens, er ikke en kalibrering. De værdier kan være et fint udgangspunkt, men hvis tv'et skal kalibreres så skal det ske individuelt for hvert tv med noget måleudstyr ala en Spyder TV.
--
#20
anox
Gæst
20-11-2020 10:07

Rapporter til Admin
#19, kalibrering er blot kodesprog for returvarer ;)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#21
Dragonheart
Guru
20-11-2020 10:12

Rapporter til Admin
#20 Hvordan kodesprog? Altså når de tilbyder kalibrering er det fordi det er en returvare de sælger? De må da ikek sælge en returvare som en ny vare hvis der skal indstilles noge tpå den for at få den som en ny vare.?
--
#22
ToFFo
Guru
20-11-2020 10:19

Rapporter til Admin
#21 - Jeg kan godt se det for mig... Kunde: "Det ser ud som om kassen har været åbnet. Er det en returvare?" Sælger: "Jaeh, nej det er fordi den har været ude af kassen til kalibrering!"
--
- Indsæt signatur -
#23
Dragonheart
Guru
20-11-2020 10:36

Rapporter til Admin
#22 haha.. ffs.. Det er sq ik i orden :-)
--
#24
gasolin
Guru
20-11-2020 10:53

Rapporter til Admin
#18 Har de så haft alle skærmene ude for at kalibrere dem ? Hvis det er tilfældet er det så et nyt tv man for, det har jo været åbnet og tilsluttet for at kunne kalibrer det.
--
#25
Tearabian
Ultrabruger
20-11-2020 11:29

Rapporter til Admin
#24 Ja, mange TV bliver "kalibreret" inden black friday, så kunden kan få et "kalibreret" tv med hjem med det samme, frem for at vente på det. Så ja, TV'et har været ude, men det er stadig et nyt TV? Returvarer bliver tjekket af supportafdelingen, men bliver sjældent kalibreret ved retur. Man skal fandme have nosser som sælger hvis man sælger en returvare som et kalibreret TV, jeg var ihvertfald blevet fyret hvis det blev opdaget. Kunne dog godt se at nogle sælgere kunne finde på det. #19 Dette bliver også sagt i interviewet med Peder Stedal, men kan ikke huske om det kom med på TV. Desuden bliver kunder oplyst om hele processen, da der kører en forklaring om kalibrering på alle TV i butikken.
--
#26
Dragonheart
Guru
20-11-2020 11:34

Rapporter til Admin
#25 Hvis tvet har været pakket ud af butikken og anvendt på nogen som helst er tvet ikke juridisk et nyt tv og må ikke sælges som sådan. Så er det en demovare og skal tydeligt fremgå. Det fortalte det gamle forbrugerrådet i deres chat funktion mig engang
--
#27
the688
Guru
20-11-2020 11:35

Rapporter til Admin
Elgiganten er et lavprisvarehus. Hvad forventer folk? Jeg køber nogle gange et par flasker vin i Netto når der lige er den der Pinot Noir på tilbud. Jeg køber også nogle gange vin til flere hundrede kroner flasken hos en lokal vinimportør. Jeg forventer ikke samme behandling og viden begge steder. Og forstår godt hvorfor der er en forskel i pris.
--
"ORK SATME!"
#28
Tearabian
Ultrabruger
20-11-2020 11:42

Rapporter til Admin
#26 Er ikke helt sikker på din kilde her, men det er heller ikke en klippe jeg vil dø på. Varen bliver heller ikke solgt som ny, og du får heller ikke en åbnet kasse uden du er klar over det. Du køber et kalibreret TV, og dermed er du klar over at kassen har været åbnet. Alle returvarer har et sticker hvor der står hvilken grading varen har. Det er en effekt af Elgigantens ekstremt gode returpolitik, vil folk have muligheden for at returnere varer, så må de også forvente at blive tilbudt returvarer. #27 Præcis, du kan ikke få billigst og bedst. Det er ligesom når folk vil have et stort, godt TV til billige penge, det er en paradoks og er faktisk umuligt.
--
#29
Dragonheart
Guru
20-11-2020 11:43

Rapporter til Admin
#27 Er der egentlig nogle ikke-lavprisvarehuse tilbage ? Aktså fysiske ?
--
#30
7430
Mega Nørd
20-11-2020 11:52

Rapporter til Admin
elgigangen power shame shit different name
--
jep jep
#31
Gorm
Ny på siden
20-11-2020 13:07

Rapporter til Admin
Elgiganten har været bedre end Power, så ikke same shit. Lader til det har ændret sig, måske fordi Power presser dem, måske fordi sælgerene hopper mellem de to... måske driver det nedad oppefra. Surt, for kunne godt lide butikken, indtil de begyndte aktivt at lyve om mit 3080 korts levering.
--
#32
TottiNo10
Superbruger
20-11-2020 13:23

Rapporter til Admin
Lol, at der er så mange, der nærmest forsvarer Elgiganten. Vil folk have en medalje for at være at være så tolerante, eller ejer man bare ingen kritisk sans og krav omkring lidt bedre service og opførsel i 2020? Det er skræmmende, som mange i dag bare tilsyneladende accepterer denne tydelige curlingbarn mentalitet der nu, hvor de unge bliver ældre, kommer til udtryk i butikkerne og på serviceniveauet rundt omkring i butikkerne! Det er IKKE i orden, at man har så presserende og pertentlige sælgere, der nærmest overfalder og tigger en om at købe mere. Det er ikke i orden, at de ikke har styr på deres varelager heller, og at de har en ikke-eksisterende kundeservice. Det er simpelthen under ALT kritik, at man i dag skal chatte med en robot i flere minutter, før den fatter, at man vil viderestilles til et rigtigt menneske, og når man så endelig kommer igennem til et sådant, så sidder de - gud hjælpe mig - at chatter mere flere på én gang. I stedet for at tage en kunde ad gangen - det giver det samme i det lange løb, og det andet er så respektløst! Elgiganten er et mega foretagende, der leverede et overskud på 114 millioner kroner og en omsætning på over 6,2 milliarder kroner i 2019, så hvad er det, folk er så forstående for? Det er nærmest pinligt, så amatøragtigt så stort et foretagende kører og fungerer. Det er en rådden kultur helt op i toppen, der bare sendes nedad til de "stakler" på gulvet. Men så må de "stakler" da tage at opgør med deres arbejdsplads. Har man ingen integritet og ære selv? Det er ikke småhistorier der florer omkring, hvor mange gange unge smart ass sælgere snyder og bedrager stakkels ældre udvidende mennesker til at tilkøbe et eller andet ekstra, som de ikke har behov for - det er ganske enkelt ikke andet end svindel og bedrag i mine øjne. Naturligvis er der også gode oplevelser og ting ved Elgiganten, men den røde tråd peger desværre mest i mod en rådden kultur, de burde få rettet op på, men det kommer nok ikke til at ske, så længe de stadigvæk tjener godt med penge. Hvorfor skulle man så begynde at opføre sig ordentligt og anstændigt overfor kunderne hele tiden, når det andet fungerer? Uffe Holm havde sgu ret for nogle år siden, da han sagde på tv, at servicen i Danmark er nærmest ikke-eksisterende efterhånden. Alle mand for sig selv! Det er simpelthen mig en gåde, hvor mange finder den forståelse fra for de "stakkels" sælgere og Elgiganten i det hele taget!
--
Ryzen 5 [email protected]|B450-A PRO MAX|16GB LPX@3266MHz|GeForce GTX 1660 Super|128GB NVMe|1TB&1/2TB Crucial MX500 SSD|Corsair TX550M|Arctic Freezer 34|
--
Sidst redigeret 20-11-2020 13:27
#33
ToFFo
Guru
21-11-2020 00:00

Rapporter til Admin
#32 - Som de siger i Futurama... You gotta do what you gotta do. Især disse dage tror jeg det er med at holde fast i det job man har. Jo længere tid man er arbejdsløs, desto sværere bliver det at få et arbejde. Det er (kan være) psykisk hårdt at være arbejdsløs, og hullet i ens CV bliver bare større og større, så arbejdsgiverne tror man er en slacker, fordi man har været uden arbejde en periode. Man kan selvfølgelig lyve sig til et CV uden huller, men hvis de lige ringer ud og spørger en tidligere arbejdsgiver om man har været ansat en given periode, så er man fucked. Som tidligere nævnt, tror jeg ikke alle pistol-sælgerne er glade for deres job. Forestil dig du blev stillet i en situation, hvor du måtte vælge mellem din integritet og dit arbejde. Behold din integritet og mist jobbet, eller skid på integriteten og behold jobbet... hvor du sikkert også kan tjene mere i form af provision, hvis du er en kold skid, som får jern på af at tjene kassen på folk der ikke ved bedre. Jeg forsvarer ikke Elgiganten som sådan. Men jeg kan godt forstå sælgerne føler sig presset til at sælge de produkter der er penge i, for at generere overskud til deres arbejdsgiver. De arbejder ikke for en velgørende organisation. De arbejder for en virksomhed, hvis eneste formål er at tjene flere og flere penge. Hvis du ikke skaber overskud i salgsbranchen kan du erstattes. Og lige i Elgigantens tilfælde, er der masser af kandidater som er klar til at overtage. Som er endnu mere ligeglade med kundernes behov, for at skabe mest muligt overskud. Don't hate the player, hate the game.
--
- Indsæt signatur -
#34
TwinX
Monsterbruger
21-11-2020 09:17

Rapporter til Admin
Først sviner du manden til for at oprette en tråd. Når så den får opmærksomhed, så går du all in og skriver side op og side ned. Så har du den ene holdning, så har du den anden. Du er hols svar på fie laursen. Har du en blog eller en youtube kanal hvor man kan følge dig ? Hvis ikke, så var det måske en go ide ?
--
#35
ToFFo
Guru
21-11-2020 09:24

Rapporter til Admin
#34 - Hvis det er mig du refererer til, så tænker jeg du ikke har læst mine indlæg. Jeg har ikke den ene holdning og så den anden. Min holdning er den samme gennem hele forløbet. Jeg hader ikke Elgiganten. Men deres kundeservice er virkelig dårlig. Længe om at tage telefonen, og ligegyldige svar. Hvor jeg også kommenter på hvorfor jeg tror det er tilfældet. Igen, jeg ved ikke om det er mig du hentyder til, men uanset hvad, så er 1500 tråde imponerende mange. Hvordan du får det drejet til at jeg sviner manden ved jeg ikke. Jeg har ikke samme holdning som dig til Elgigantens sælgere. Jeg mener ikke det er mennesker uden skam i livet, som kun er sat i verden for at lyve overfor folk, for at skabe overskud til aktionærer med pengene i skattely, som du skriver i en anden Elgiganten tråd. Har du brændt tungen på morgenkaffen eller hvad :D
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 21-11-2020 09:29
#36
TwinX
Monsterbruger
21-11-2020 13:57

Rapporter til Admin
at du ikke forstår hvordan tingene hænger sammen og deraf hvorfor fx elgigantens personale agere som nu en gang gør undrer mig altså ikke. Jeg hælder så meget mælk i min kaffe at det er umuligt at brænde sig på den.
--
#37
Qax
Super Nørd
21-11-2020 14:58

Rapporter til Admin
Hvis man skal handle i Elgiganten, så skal man selv vide hvad man vil købe og lukke ørene, når de snakker om andre varer, forsikringer, tilbehør osv.
--
Asrock Z370 Extreme4 - I5-8600K - NZXT Kraken X62 Ripjaws 2x8gb 3200Mhz CL14 Asus 1080 Strix A8G - Acer XB271HU Adata XPG SX8200 Pro 1TB

Opret svar til indlægget: Elgiganten grilles i DR Kontant

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE