Han kan ikke både give jer en karakter der er tilstrækkelig for at bestå, og samtidig give jer skriftligt fravær for opgaven. Det giver jo selvsagt ingen mening.
Tag en snak med ham, og hvis det ikke giver pote, må i tage det til rektor eller lign.
--
#0 Tag det op med din studievejleder, hvis i har en sådan en
--
ASUS P8Z77-V LE Plus | Intel i7 3770k 3,5@4,5GHz | Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB(4x4) | MSI GTX 1070 ARMOR 8G OC | Samsung 860 Evo MZ-76E250B
Takker :) Synes også det er lidt voldsom at jeg skal have 33,3% skriftlig fravær, når vi har afleveret et "produkt". Sidste år tog nogle den selv op med ham, og det gik helt galt med et -3! Jeg tænker bare at skrive til min rektor med det samme.
--
Når opgaven i hans øjne er så uacceptabel at det skal tælle som at den ikke er lavet, altså fravær, hvordan kan han så også give den en karakter. Det giver ingen mening.
Selvom det er surt at skulle gå over hoved på ham, så bør I tale med rektor/uddannelsesleder. Jeg ville dog starte med en uofficiel opringning og så kan det være at I bliver vejledt til at I skal lave en skriftlig indsigelse, hvis noget skal ændres eller også kan det løses i mindelighed.
--
Tak for de mange svar, det har virkelig været til hjælp. Jeg gider ikke og diskutere med ham over Teams, så jeg har vedhæftet et bevis på fravær og selve hans fraværopgivelse i opgaven, og sendt det afsted til rektor. Jeg ser det ikke som en bedømmelse, mere som misbrug af magt, da vi i forvejen har et dårligt forhold. Havde ham i Fysik B sidste år, og der var der ingen problemer, da jeg kunne klare det meste selvstændigt. Jeg håber bare at rektor sletter det, og så er det ellers videre :)
Tak for svar ;)
--
ja han har vel 2 muligheder, enten et 2 tal eller skriftlig fravær, da i har lavet en aflevering så er skriftlig fravær vel ikke muligt.
men det der undre mig med hans kommentarer er så 2 tallet. for det er vel = tilstrækkeligt..
for hvis det er så ringe så er det vel et 00 eller -03...
det man også lærer på et studie, når du kommer længere op, er at du er ansvarlig for din egen læring, kan huske på ingeniør studiet (for MANGE år siden) at det meste er SELVSTUDIE, man lærer også at undervisningen nogen gange er ringere end den tid man kan bruge i studie grupper, måske med en tutor, så planlægger man læringen selv, og dekobler sig fra selve undervisningen, og reelt holder kommunikationen..
der var visse især universitets økonomi fag, som var så ringe undervist, af lærer der bare var eksperter i synonym ordbogen, men ikke det tekniske aspekt, at vi simpelthen droppede undervisningen, trak en tutor ud, og reelt lærte og løste de eksamener selv.
det regnede de egentligt med, da visse lokaler var overbelagt med 50% og det var ikke klasse undervisning, men i en stor sal, så der var INGEN dialog.
--
Sådan en firkantet dims med en masse ben i en sort box, det er hvad jeg har. og den kan sgu trække hjertefri over Lan.
Da jeg gik på HTX, havde vi også en lærer der var helt umulig at lære noget fra. Vi gik sammen hele årgangen og var enige om der skulle ske noget. Så vi bragte problemet op for læreren, da han ikke ville høre, gik vi videre til rektoren.
Han blev derefter overvåget i alle hans timer i 2 uger, af en anden lærer. Herefter kom der en del forbedringer som alle kunne leve med. Det krævede ligeså meget en indsats fra os elever, som læreren selv.
--
i7-8700k @ 5Ghz, H115i | ASUS 1080ti Strix | Corsair 32GB 3200MHz | Samsung 960 Pro + 2 x 850 Pro | Asus 27" G-Sync PG278Q
Jeg kan også rigtig godt lide at arbejde selvstændigt, og lære af mig selv. Det er bare rigtig svært i teknikfag, også når alt man gør, er forkert ifølge læreren. Jeg hader teknikfag, og skulle aldrig have valgt Byggeri og Energi. Heldigvis har jeg et okay godt snit (6.7), så jeg kan sagtens dumpe det ene fag, hvis han bliver tøsefornærmet. Jeg har også været inde og læse rundt, og starter på datamatiker efter sommerferien.
Hvilken HTX gik du på thomsen48? :D Hvis jeg må spørge hehe :D
--
#0
Forstår ikke det du skriver med beregningerne. Det er vel facit det er forkert? Hvordan I er kommet frem til metoden, kan da sagtens være rigtigt, men det må være jeres facit det er forkert.
Tag den med rektor. Han kan ikke gøre begge dele.
--
Problemet er ikke facit. Problemet for ham er vores regnemetoder. Vi kan have samme facit som nabogruppen, men fordi vi har brugt en anden regnemetode, så er vi ifølge ham forkert på den :D Det gør det hele lidt svært.
--
Altså fra mine dage på HTX, handlede det nogle gange om at forstå en bestemt måde at beregne på. Ikke altid den letteste metode - men ikke desto mindre er det stadig en misforstået opgave ikke at følge opgaveformuleringen.
Men det kræver selvfølgelig at der *er* et krav om en bestemt metode.
--