Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Bærbare Computere
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

ASUS rma problemer HJÆLP!

Af Elitebruger Sitting_duck | 06-12-2016 19:03 | 2030 visninger | 53 svar, hop til seneste
Hej dejlige mennesker! I maj 2015 købte min ven en Asus G771JM 17,3" computer. Det sidste stykke tid har den dog haft det problem, at opladeren kun lader hvis man holder ledningen på en bestemt måde. Han har nu sendt den til reparation og fik følgende svar fra reparationsstedet: https://postimg.org[...] Kan det virkelig passe at det ikke er dækket af reklamationsretten, når han nu ikke har behandlet hverken computer eller oplader dårligt?
--
Sidst redigeret 06-12-2016 19:07
#1
visitkort500
Junior Supporter
06-12-2016 19:11

Rapporter til Admin
Ved du om din ven har behandlet ledningen pænt eller om den er blevet bøjet meget ofte osv., og gået i stykker af den grund?
--
Everyone becomes a story, be a good story.
#2
gasolin
Guru
06-12-2016 19:11

Rapporter til Admin
og hele computeren er sendt ind?
--
#3
splazz
Super Nørd
06-12-2016 19:14

Rapporter til Admin
Det må være stikket på laderen der skal holdes bestemt i stikket på computeren?
--
ASUS P8H67-M PRO B3 | Intel Core i5-2500 | Corsair XMS3 2x4GB | OCZ Vertex3 120GB | OCZ ModXStream Pro 600w Synology DS214+ [4TB] + DS207 [500GB]
#4
BabaMac
Mega Nørd
06-12-2016 19:15

Rapporter til Admin
Det ligner beskrivelsen af en skadet dc-in, og det er ganske rigtigt ikke dækket af hverken fabriksgaranti eller reklamationsret...
--
#5
TehSnake
Maxi Supporter
06-12-2016 19:15

Rapporter til Admin
Er det den eneste beskrivelse af skaden, som de omtaler?
--
Sidst redigeret 06-12-2016 19:16
#6
Sitting_duck
Elitebruger
06-12-2016 19:18

Rapporter til Admin
#1 Som jeg skrev i mit indlæg så har han ikke behandlet ledningen dårligt. Vi har testet 3 forskellige ladere, alle havde problemet, og hans lader virkede også perfekt på de andre computere. #2 Ja. #4 ja, det er netop det der er problemet.
--
Sidst redigeret 06-12-2016 19:19
#7
ReneSDK
HOL Moderator
06-12-2016 19:20

Rapporter til Admin
Brud på stik og ledninger er ikke dækket af reklamationsretten, så der skal betales ved 'kasse 1'. Beskeden fra reparationsstedet er derfor helt som den skal være.
--
FFHAU! This is 2016, "I'm not good with computers" is no longer a valid excuse.
#8
Sitting_duck
Elitebruger
06-12-2016 19:23

Rapporter til Admin
#7 Tak. Nu til det andet problem, som er selve regningen, for vi har slået de forskellige numre op, og det ser ud som om de vil have skiftet hele tastaturet, hvilket han aldrig har bedt om. Jeg ved ikke om det er relavant i forhold til opladeren, men hvis ikke så er det da noget underligt noget at smide på regningen? Eller er der noget jeg overser?
--
#9
BabaMac
Mega Nørd
06-12-2016 19:33

Rapporter til Admin
#8 Du/i må prøve at skrive til værkstedet og spørge ind til hvorfor de mener keyboard skal skiftes..
--
#10
BentOver
Junior Nørd
06-12-2016 19:37

Rapporter til Admin
Hvis det forholder sig som du har beskrevet er fejlen klart dækket af reklamationsretten. Det kunne dog tyde på computeren er blevet udsat for lettere vold siden Asus ikke vil dække den. Klag til forhandleren og hvis de ikke giver efter ville jeg klage til Forbrugerklagenævnet.
--
I am a signature virus, please copy me to your own sig to help me spread.
#11
Helmer
Ultra Supporter
06-12-2016 19:43

Rapporter til Admin
#10 den er IKKE dækket. Der er tale om dc skade, så 2100 er relativt billigt sluppet. Mange maskiner kræver bundkortet skiftet. Du kan nok få det ordnet for omkring 1000 kroner uautoriseret, men så mister du garantien. Jeg havde betalt de 2 kilo
--
#12
Kasper
Gæst
06-12-2016 19:52

Rapporter til Admin
Havde engang en lignende situation med Asus men med et noget højere beløb så valgte at betale for intet. Forskellen på rep. og prisen for bare at få den returneret er ikke så stor igen her så det kan ikke rigtig betale sig ikke at få den lavet hos Asus da den nu allerede er hos dem.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#13
Sitting_duck
Elitebruger
06-12-2016 19:53

Rapporter til Admin
#11 Jeg er bestemt ingen ekspert på området, men "relativt billigt" for en computer der ikke virker efter 18 måneder? Det ved jeg nu ikke. Jeg synes ærlig talt det er noget svineri, ligemeget om det så er en del af reklamationsretten eller ej. Kan det virkelig passe, at Asus ikke tilbyder en form for garanti for at deres produkt virker i mere end 18 måneder?
--
#14
ReneSDK
HOL Moderator
06-12-2016 20:01

Rapporter til Admin
#13 Der er ingen producenter der dækker brud på stik og ledninger. Så du kan synes det er nok så uretfærdigt du vil, det ændrer intet på om bærbaren er 2 dage gammel eller 23 måneder gammel. I forhold til at der skal bruges et tastatur, så handler med alt sandsynlighed om at tastaturet er klistret fast eller lignende på modellen, og derfor bliver ødelagt i forbindelse med at de skal ind og skifte DC-stikket. Ud fra reservedelene ser det dog trods alt ud til at ASUS har designet maskinen, så DC-stikket kan skiftes for sig selv. På 95% af bærbare er det hele bundkortet der skal skiftes, og så var prisen ikke 2100kr, men nærmere 5500kr.
--
FFHAU! This is 2016, "I'm not good with computers" is no longer a valid excuse.
--
Sidst redigeret 06-12-2016 20:02
#15
M.Mikkel
Semi Nørd
06-12-2016 20:02

Rapporter til Admin
#13 Den fejl den dækker andre mærker heller ikke.Dc skade er selvforskyldt skade
--
Imac 27 5K-Iphone 6x og ipad air.
#16
Sitting_duck
Elitebruger
06-12-2016 20:08

Rapporter til Admin
#15 Jeg har aldrig sagt andre mærker dækker det. "Dc skade er selvforskyldt skade" Du har måske selv set skaden? Nej, det tror jeg ikke, så mon ikke lige du skulle passe på med at pege fingre. Jeg har fået svar på mine spørgsmål, tak allesammen, det er lækkert med så effektivt et forum :)
--
Sidst redigeret 06-12-2016 20:09
#17
BentOver
Junior Nørd
06-12-2016 20:12

Rapporter til Admin
#11 påfaldende, jeg har haft en DC skade på min HP laptop, den regning åd HP. Men du er måske bedre informeret om hvordan pågældende computer er blevet behandlet? Jeg agerer ud fra hypotesen om at #0 taler sandt. Muligheden for at fejlen er selvforskyldt består naturligvis.
--
I am a signature virus, please copy me to your own sig to help me spread.
#18
Fuush
Monsterbruger
06-12-2016 20:14

Rapporter til Admin
You break it, you buy it - Selvfølgelig skal Asus ikke betale for at han har været hårdhændet ved sin computer.
--
Mit setup; i7 3770 - 16Gb Kingston Blu HyperX - Asus GTX670 DC2 2gb - 500W Seasonic S12 - 120Gb SSD Intel 520 - 500gb Samsung Evo SSD
#19
Cocio21
Elitebruger
06-12-2016 20:17

Rapporter til Admin
Din kammerat har fået hevet i ledningen eller lign og smadret DC stikket, End of story.. DC´jacket går ikke bare lige sådan i stykker kort fra man flår i ledningen når den sidder i. At LetMeRepair Nordic mener bunden skal skiftes tyder på en skade (tab sikkert) i samme område som DC jack sidder beskyttet i.
--
#20
Sitting_duck
Elitebruger
06-12-2016 20:35

Rapporter til Admin
#17 Har HP mon haft en ekstra service garanti?
--
#21
EQuiNoX
Nørd
06-12-2016 20:51

Rapporter til Admin
Reklamtionsretten og garanti ordninger kan forstås ret nemt med sætningen. Dækker alle fejl som ikke er opstået pga ydre påvirkning. Maskinen er over 6 måneder gammel, så det er dit ansvar at påvise det skulle være en konstrutinsfejl på maskinen der gør, og stikket var svagt, og det derfor knækkede. Tjek evt om i ikke har en elektronik forsikring som del i jeres indbosforsikring, så den kan dække det.
--
Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all.
#22
Sitting_duck
Elitebruger
06-12-2016 20:59

Rapporter til Admin
#21 "Dækker alle fejl som ikke er opstået pga ydre påvirkning." Men de dækker ikke, selvom den formodenligt eneste ydre påvirkning kommer fra deres egen oplader. Det er naturligvis umuligt at bevise at skaden ikke er sket som følge af mishandling. Min ven har ikke en udvidet elektronikforsikring nej.
--
#23
EQuiNoX
Nørd
06-12-2016 21:06

Rapporter til Admin
#22 Den ydre påvirkning kommer af forkert håndtering af såkaldte oplader. Den er med stor sandsynlighed blev hevet i på et tidspunkt, eller proppet skævt ind et par gange, og derfor er den knækket. Ting knækker pudsigt nok ikke af sig selv. Det kan sagtes bevises, hvis i kræver den retur, starter en sag i forbrugerstyrelsen, og får deres uvildige teknikker til at undersøge selve konstruktionen. Før i selv er villige til at gøre dette, så lad vær med at brokke jer over ASUS afgørelse. ASUS er milevidt det mest large af producenterne når det kommer til fejl på laptops. Men der må også være grænser for hvad de skal dække. Men som med alle utilfredse kunder, så er det aldrig kundens egen skyld.
--
Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all.
--
Sidst redigeret 06-12-2016 21:07
#24
ToFFo
Guru
06-12-2016 21:10

Rapporter til Admin
Well, ASUS har ikke noget med reklamationsret at gøre. Hvis de vurderer den er fucked up pga. fysisk skade, skal du tage den med forhandleren, for at kunne gøre brug af reklamationsretten. Men jeg tror desværre du er på skideren, da det er fysisk skade.
--
Nu uden signatur :O
#25
the688
Guru
06-12-2016 21:15

Rapporter til Admin
i 99.9% af tilfældende er det jo fordi at man ikke har været forsigtig med laderen - trukket i stikket, eller haft stikket/kablet liggende "skævt" eller bøjet. Det samme sker for rigtigt mange der ikke passer på deres hovedtelefoner. De vikler ledningen rundt om headsettet når det ikke er i brug, og det sker der ikke noget ved.. de første 50 gange. Men det bliver slidt. Garantien dækker ikke, uanset hvor sur du bliver, enten på Asus, eller på folk herinde der fortæller dig det. Sådan er det, med mindre du kan påvise at det er en konstruktionsfejl. Hvis det var en konstruktionsfejl, så havde fejlen antageligvis også været der efter en uge. Du har en meget dårlig sag. Du kommer med en reparation som er set utallige gange, og årsagen er stort set hver gang den samme. Folk passer ikke godt nok på deres grej - enten pga. manglende omtanke eller uheld. Selvfølgelig dækker en garanti ikke den slags. Det ville en forsikring måske gøre. Men garantien dækker ikke. Det er sikkert en super nem reparation selv at lave med en loddekolbe.
--
"ORK SATME!"
#26
Sitting_duck
Elitebruger
06-12-2016 21:21

Rapporter til Admin
#23 Faktum er at en computer er gået i stykker efter 18 måneder. Asus eller ej, er det ringe byggekvalitet når den jo, som sagt gentagende gange, er blevet behandlet ordenligt af ejeren. Det kan du så vælge at tro på eller lade være. "Ting knækker pudsigt nok ikke af sig selv" Nej, det gør de nemlig ikke. Men hvis de ikke engang kan holde til almindeligt forbrug, lyder det netop som ringe byggekvalitet i mine ører. En hurtig google søgninfortæller mig at dette ikke er et enkeltstående tilfælde. Jeg har aldrig brokket mig over Asus's afgørelse, Asus har intet haft med computeren at gøre, dette er et selvstændigt reparationsfirma. Nu er jeg ikke selv kunde af Asus, men som potentiel kunde vil jeg ikke ligefrem sige jeg er imponeret indtil videre. "Men som med alle utilfredse kunder, så er det aldrig kundens egen skyld." Svært at være en tilfreds kunde med en bærbar der ikke virker efter 18 måneders almindelig brug.
--
#27
ToFFo
Guru
06-12-2016 21:30

Rapporter til Admin
#25 - Jamen jeg har jo givet X antal tusind kroner for produktet og derfor kan det ikke være rigtigt at det ikke holder længere tid!!! En undskyldning man har hørt en million gange. Men sådan er det desværre i dag. Hvis man har købt noget dyrt, så skal det også kunne holde til i hvert fald 6 gange på gulvet. Også selvom det er en Kähler vase...
--
Nu uden signatur :O
#28
Helmer
Ultra Supporter
06-12-2016 21:32

Rapporter til Admin
#26 Du kommer med en rigtig god pointe. Kvaliteten kan sagtens være lav. Men der står Asus på lortet. Den har kostet 9k for virkelig highend udstyr. Næste gang vil jeg anbefale din kammerat at investere i en Dell M6800 eller Hp Zbook eller p70 Så burde det gå lidt bedre... :)
--
#29
Sitting_duck
Elitebruger
06-12-2016 21:34

Rapporter til Admin
#27 Man skal skam heller ikke undervurdere en god forsikring. Jeg fik selv en udvidet elektonik forsikring for flere år siden netop til situationer som denne.
--
#30
EQuiNoX
Nørd
06-12-2016 21:46

Rapporter til Admin
#29 Man bliver desværre som butiksarbejder altid lidt skeptisk, når folk påstår de altid har behandlet deres ting ordentligt. Jeg behandler også min ting ordentligt, men det betyder da ikke at jeg aldrig har tabt fx min tlf, eller mine hørebøffer. Snublet i ledningen til opladeren eller lignende. Uheld sker desværre, og nogen gange skal der kun et uheld til. For et oplader stik er ikke lavet til at det kan holde til at man fx. snubler i ledningen, og at mine har gjort det, er mere held end forstand. Jeg ser tit kunder der påstår de fx aldrig har tabt deres tlf, men på mystisk vis er skærmen smadret og den er ridset og bulet efter en god tur hen af asfalten.
--
Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all.
--
Sidst redigeret 06-12-2016 21:48
#31
Sitting_duck
Elitebruger
06-12-2016 21:55

Rapporter til Admin
#30 Du skal da have lov til at være skeptisk, men helt ærligt kan jeg ikke se grunden til at sætte sig imod det der står i tråden, når det nu er det eneste jeg helt konkret kan sige. Det kommer slet ikke sagen ved om han har behandlet den dårligt eller ej, for enhver kunne jo have gået han til hans computer og flået i stikket. Jeg ville dog sætte pris på at slippe på at høre på kommentarer som "Dc skade er selvforskyldt skade", "You break it, you buy it", og "Din kammerat har fået hevet i ledningen eller lign og smadret DC stikket, End of story.." Men sådan er tonen nu engang desværre her på HOL ;)
--
#32
Woll
Monster Supporter
06-12-2016 22:00

Rapporter til Admin
#0 Flere skriver fejlagtigt "reklamationsret" men Asus har 2 års "garanti" på deres produkter. Jeg har selv fået byttet 2 Asus Headset hvor ledningen var defekt efter 7 måneder, det ombyttede Asus helt uden brok. Så nogle gange bytter de altså.
--
#33
Gruth
Ny på siden
06-12-2016 22:05

Rapporter til Admin
Det kan også være en dårlig lodning på bundkortet. så vil jeg ikke mene det er selvforskyldt. Men det er svært for en forbruger at bevise.
--
#34
Cocio21
Elitebruger
06-12-2016 22:09

Rapporter til Admin
#31 Pics or it didnt happen ;) Du udtaler dig fra start på en anden mands vejne, og holder hårdnakket fast på at det 100% bare er gået i stykker selv, uagtet at vi er en hel folk som ved af erfaring at dette ekstremt sjælent er tilfældet. Så for at rent faktisk kunne vurdere om du er helt ude og skide, eller om der kan være noget om snakken så post da et billed af skaden (og har i ikke det, kan LetMeRepair Nordic fint give jer det jo) Jeg syntes ihvertfald debatten efterhånden er ret ligegyldig uden et billed af skaden :P
--
#35
Sitting_duck
Elitebruger
06-12-2016 22:11

Rapporter til Admin
#32 Jeg skrev reklamationsret fordi jeg mente fejlen var dækket af reklamationsretten. Jeg er udemærket godt klar over forskellen mellem reklamationsret og garanti. #33 Det kunne det sagtens. #34 Du har jo fuldstændig misforstået meningen med denne debat hvis du stadig roder rundt i hvis skyld det er. Ja, jeg holder fast i det fordi det er det eneste udgangspunkt jeg har. Hvad vil du se? Et billede af computeren? Der er absolut intet at se medmindre du vil have mig til at skille den ad først.
--
Sidst redigeret 06-12-2016 22:15
#36
ToFFo
Guru
06-12-2016 22:13

Rapporter til Admin
#31 - Det er sådan tonen er, fordi det er sådan virkeligheden er. Jeg kan sagtens forstå det er surt at få modstand, hvis man forventer at få medhold. Men denne typer skader er desværre meget hyppig. Heldigvis er det en billig reparation i en PC-repair biks. Der kan du nok få det fikset for 500kr. Med mindre stikket er fuldstændig bollet. Men det melder historien jo intet om :P #32 - Ja der er mange der ikke kan skelne mellem reklamationsret og garanti. Meeeen du kan ikke helt sammenligne en bærbar computer med et headset :D
--
Nu uden signatur :O
#37
BentOver
Junior Nørd
06-12-2016 22:15

Rapporter til Admin
#32 hvad er fejlagtigt ved at påberåbe sig reklamationsret overfor sælger? Fejlen er afvist af producenten, så garantien hjælper dig ikke en pind. Men Forbrugerklagenævnet behandler gerne sager hvor "der er tale om en vare eller en ydelse, der er købt af en forbruger af en virksomhed.", hvilket der antageligt er her.
--
I am a signature virus, please copy me to your own sig to help me spread.
--
Sidst redigeret 06-12-2016 22:16
#38
Woll
Monster Supporter
06-12-2016 22:20

Rapporter til Admin
Da det er en Garantisag er det Asus som skal bevise du har misbrugt stikket, så hvis der ikke er synlig skade står de dårligt. Kunden kan forvente at stikket kan holde til hyppig brug og dermed rigtig mange gange hvor laderen sættes til. Det er Asus ansvar at designe et stik der kan holde til dette. Så med mindre der er synlige tegn på din ven har misbrugt stikket skal du bare gå til den for fuld kraft. PS: jeg er absolut Asus fan, men ret skal være ret hvis de ikke er rimelige vil jeg bestemt ikke beskytte dem.
--
Sidst redigeret 06-12-2016 22:22
#39
EQuiNoX
Nørd
06-12-2016 22:23

Rapporter til Admin
#33 en dårlig lodning havde nok vist sig før der var gåeet 18 måneder. Det er også derfor reklamationsretten er delt op i 6/18 måneders reglen for bevis byrde
--
Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all.
#40
Sitting_duck
Elitebruger
06-12-2016 22:24

Rapporter til Admin
#36 Det har skam intet med medhold og modstand at gøre. Jeg mener blot at det er fuldstændig indholdsløse kommentarer som på ingen måder passer ind i en saglig debat, når jeg nu allerede har forklaret utallige gange at min ven ikke har behandlet den dårligt. Hvad i alverden skulle jeg få ud af at sidde og lyve overfor jer om hvordan computeren er blevet behandlet?
--
#41
EQuiNoX
Nørd
06-12-2016 22:25

Rapporter til Admin
#32 Var ledningen hevet ud af dit headset, eller var der blot en løsfobindelse? Hvis det blot var en løs forbindelse i kablet, kan det jo ikke sammenliges. Her er selve lade porten i maskinen knækket.
--
Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all.
#42
Woll
Monster Supporter
06-12-2016 22:29

Rapporter til Admin
#39 Asus har 24md garanti på ROG. #40 Jeg har netop tænkt at forum netop anklager dig i stedet for at antage du taler sandt. Hjælp bør vel være at svarer dig ud fra dit udsagn. #41 det var formentligt ledningen og ikke stikket, så ikke helt det samme.
--
Sidst redigeret 06-12-2016 22:31
#43
Sitting_duck
Elitebruger
06-12-2016 22:30

Rapporter til Admin
#42 det er porten bag på computeren, hvor opladeren skal indsættes der er i stykker.
--
#44
Cocio21
Elitebruger
06-12-2016 22:32

Rapporter til Admin
#35 Ja gerne af DC indgangen set udefra, der kan man fint se staven og om den sidder lige eller ej. Men hvis der intet er at se, og de mener det er selvforskyldt så kan det ikke være dårlige lodninger jo, så er den forbindelse i stikket istedet knækket og sidder løst, hvilket passer utroligt godt med din forklaring af problemet, eftersom i er nød til at tvinge oplader stikket ud til siden for at forbindelsen i DC stikket skaber forbindelse. Det show holder forresten ikke længe, det knækker helt af før eller siden. Det kommer slet ikke sagen ved om han har behandlet den dårligt eller ej, for enhver kunne jo have gået han til hans computer og flået i stikket. Jo det gør da, for garantien/reklamtionsretten gælder ikke hvis stikket er knækket, lad vær med at blive fornærmet, dårligt behandlet er i den her sammenhængen et udgangspunkt for skyldsspørgmålet, ikke en tilsvining af dig og din kammersjuk. vi kan også fin pille dårligt behandlet ud, og kun kalde det et knækket stik, det efterlader så stadig jer med samme udgangspunkt, dvs det står jer for at anfægte deres afgørsel og påvise fejlen ligger i konstruktionen og/eller materialerne der er brugt.
--
#45
ToFFo
Guru
06-12-2016 22:33

Rapporter til Admin
#40 - Det var ikke min hensigt at pege fingre. Jeg siger bare, at det er sådan virkeligheden er. Sandsynligheden for, at sådan noget går i stykker af sig selv er ENORMT lille. Jeg kender udmærket godt de stik der sidder i den type ASUS computer. Kæmpe spyd-stik som stikker alt for langt ud af computeren. Inde i computeren er der en lille "pind" som ofte knækker eller får en løs forbindelse og det er DET der gør, computeren ikke vil lade. Tidligere i ASUS gamere, var det et helt lige stik og ikke vinklet som det er nu. Men det er stadig alt for langt spyd, som gør det super sårbart, når det går så langt ind i computeren. Det er kun ASUS der har så mange computere med netop det problem. Men det er bare heller ikke en maskine der er fabrikeret med konstruktiv kvalitet for øje. Jeg har set maaange ASUS computere med defekte ladestik i de år jeg arbejde hos Komplett's RMA afdeling. Gamer computere praler med vilde specifikationer på hardwaren indeni. Alle dem der køber denne type computer glemmer, at man betaler for indmaden, men pakker det ind i billig plastic. Der er en grund til Lenovo Thinkpads, Dell XPS maskiner og HP Elitebooks og Zbooks koster det de koster. Mange mister fuldstændig besindelsen når de ser hvad sådan en type maskine koster. Men at den kommer med 3 års onsite garanti* og er bygget ind i et kabinet der mest af alt virker solid som en Volvo er pisse ligegyldigt. Specs først! *Onsite garanti = en tekniker fra producenten kommer ud til dig og reparerer computeren.
--
Nu uden signatur :O
--
Sidst redigeret 06-12-2016 22:35
#46
EQuiNoX
Nørd
06-12-2016 22:34

Rapporter til Admin
#42 Asus har 24 mdr garanti på de fleste dele. Men en garanti betyder ikke at de fixer ting der er brudt pga af overlast. Det er en forsikring. De har jo nogle målinger af hvor meget stres påvirkning der skal til for at knække ladestikket af, og medmindre kunden kan påvise at konstruktionen og lodningen i dette tilfælde var dårlig, så er det nemt for ASUS at påvise at der har været en påvirkning udefra der har fået den til at knække.
--
Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all.
#47
Gruth
Ny på siden
06-12-2016 22:43

Rapporter til Admin
#39 Du kan ikke rigtigt sætte tid på hvornår en lodning fejler hvis den er dårlig. Det kommer også and på hvordan lodningen er blevet stresset f.eks. vibrationer og frekvensen på vibrationerne. Eks. på dårlige lodninger. https://learn.adafruit.com[...]
--
#48
Sitting_duck
Elitebruger
06-12-2016 22:53

Rapporter til Admin
#42 Godt at se jeg ikke er den eneste der har opdaget det :D
--
#49
EQuiNoX
Nørd
06-12-2016 22:55

Rapporter til Admin
#47 +48 Bed Letmerepair om billeder af lodningerne, hvis i mener det er problemet. Så er det jo nemt at konstatere.
--
Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all.
#50
ToFFo
Guru
07-12-2016 09:27

Rapporter til Admin
#47 - Glimrende link. Meget informativ læsning, jeg takker. Det er der mange der kan tage ved lære af.
--
Nu uden signatur :O
#51
Cocio21
Elitebruger
07-12-2016 14:50

Rapporter til Admin
#50 Måske fint til at se for begyndere hvordan man lodder ordenligt, men ifh til at se efter dårlig lodninger på et bundkort hjælper det ikke meget jo :-) Det ser slet ikke sådan ud på et nyere bundkort eller andet hardware (efter år 2000 vel), det er meget meget pænere loddet end noget vi andre kan med en kolbe og lider derfor kun meget sjælent af samme "manuelle" fejl :-)
--
#52
ToFFo
Guru
07-12-2016 15:32

Rapporter til Admin
#51 - I know, men stadig god læsning for folk der leger med lodning selv. Er godt klar over det er umuligt at se på et bundkort, der bliver det jo loddet i et loddetin-bad. Det ser sindssygt ud, når de kører hen over sådan et "springvand" af flydende metal :D Plus, så ved man hvordan lodningen skal se ud, når man lodder et nyt ladestik i sin ASUS computer :D
--
Nu uden signatur :O
--
Sidst redigeret 07-12-2016 15:33
#53
Phz.
Ny på siden
07-12-2016 15:49

Rapporter til Admin
Hopper lige ind i tråden .. Vil også til enhver tid mene DC stik 'skader' falder i kategorien selvforskyldt - men bevares - nogle af dem er produceret noget spinklere end andre.. Hvor vi faktisk kunne tage seriøst ved lære af Apples magnet løsning (men hader dem på samtlige andre punkter). :-)... Min mening med at skrive var faktisk mere at informere om det fuskerfirma (LetMeRepair) Asus har overdraget service ydelserne til (da de stoppede med at bruge Asus' egne service center i Holland)... Jeg har selv som forhandler haft utallige maskiner derinde - jeg har fået følgesedler med (på garanti reps) hvor det bl.a. er lykkedes dem at skifte hele FIRE (4!) bundkort i en bærbar .. Kunden får virkende maskine og er glad - men jeg vil da love og garantere Asus har fået lov at betale for 4 bundkort da deres lager jo skal stemme... Og den sag er ikke enkeltstående - desværre...
--

Opret svar til indlægget: ASUS rma problemer HJÆLP!

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE