Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Bærbare Computere
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Mousepad opfører sig spøjst

Af Semi Supporter PunaniPounder | 18-03-2018 03:43 | 1575 visninger | 19 svar, hop til seneste
Halløj i hulerne. Jeg har for ikke længe siden købt en brugt HP Elitebook 820 her på HOL som jeg generelt er rigtig tilfreds med. Jeg oplever dog enkelte tilbagevendende gener, som jeg ikke kan få bugt med. Jeg ved ikke, om Windows 10 er synderen eller jeg skal ha' kig på en driver, men problemet med mousepad'en er som følger: Indimellem og tilsyneladende på tilfældige tidspunkter er det som om mousepad'en bliver deaktiveret (dvs. jeg kan ikke bevæge markøren via mousepad, men den bevæger sig fint når jeg bruger den indbyggede "clitoris" i keyboardet". Prøver jeg f.eks. at scrolle med to fingre når dette sker, vil den kun zoome ind og ud men intet andet. (Uanset om jeg er i Chrome, Word eller andet) Mousepad'en kan deaktiveres hvis jeg dobbelt-tapper i øverste venstre hjørne, og den er jeg selvfølgelig ikke kommet til at aktivere. Denne funktion fungerer iøvrigt heller ikke når ovenstående problem opstår. Mit andet problem er en lidt sketchy oplevelse med Windows Hello i forbindelse med log-on med fingeraftryks-læseren. Nogle gange virker det upåklageligt, andre gange virker det slet ikke og i Indstillinger fremgår det, at enheden ikke er kompatibel med Windows 10, på trods af at jeg har benyttet det talrige gange. Jeg har hentet de drivere, jeg kan finde via HP's supportside og alle burde være opdaterede. Det er en helt frisk Windows 10-installation. Hvad gør jeg?
--
Dell Latitude E5450: i5 5300U / 8 GB RAM / 320 GB HDD / 14" Full HD LED Dell Latitude E7240: i5 4310 / 8 GB RAM / 128 GB SSD / 12.5" HD LED

--
Sidst redigeret 18-03-2018 03:44
#1
PunaniPounder
Semi Supporter
19-03-2018 00:24

Rapporter til Admin
Ingen?
--
Dell Latitude E5450: i5 5300U / 8 GB RAM / 320 GB HDD / 14" Full HD LED Dell Latitude E7240: i5 4310 / 8 GB RAM / 128 GB SSD / 12.5" HD LED
#2
PunaniPounder
Semi Supporter
19-03-2018 17:00

Rapporter til Admin
Top.
--
Dell Latitude E5450: i5 5300U / 8 GB RAM / 320 GB HDD / 14" Full HD LED Dell Latitude E7240: i5 4310 / 8 GB RAM / 128 GB SSD / 12.5" HD LED
#3
Nickzy
Semi Nørd
19-03-2018 17:21

Rapporter til Admin
Hmm. Har du prøvet en lidt ældre driver?
--
#4
PunaniPounder
Semi Supporter
19-03-2018 17:24

Rapporter til Admin
Nej. Kan umiddelbart kun finde nyeste driver via HPs hjemmeside :S
--
Dell Latitude E5450: i5 5300U / 8 GB RAM / 320 GB HDD / 14" Full HD LED Dell Latitude E7240: i5 4310 / 8 GB RAM / 128 GB SSD / 12.5" HD LED
#5
Nickzy
Semi Nørd
19-03-2018 17:30

Rapporter til Admin
Er det en G1,G2 eller G3?
--
#6
PunaniPounder
Semi Supporter
19-03-2018 18:02

Rapporter til Admin
G1.
--
Dell Latitude E5450: i5 5300U / 8 GB RAM / 320 GB HDD / 14" Full HD LED Dell Latitude E7240: i5 4310 / 8 GB RAM / 128 GB SSD / 12.5" HD LED
#7
PunaniPounder
Semi Supporter
21-03-2018 12:49

Rapporter til Admin
Andre?
--
Dell Latitude E5450: i5 5300U / 8 GB RAM / 320 GB HDD / 14" Full HD LED Dell Latitude E7240: i5 4310 / 8 GB RAM / 128 GB SSD / 12.5" HD LED
#8
Sven Bent
Elite Supporter
21-03-2018 13:25

Rapporter til Admin
mine generelle erfaring er at med de symptomer du kommer med er enheden hoejst sandsynligt defekt. det kan evt var een loe forbindelse. du kan afmonter keyboardet og se om forbindelse fra touchpad til "mobo" er sikret ordenligt
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury
#9
PunaniPounder
Semi Supporter
21-03-2018 18:50

Rapporter til Admin
#8 Tak for svar, jeg håber ikke du har ret! Jeg mistænker det også mest for at være software-relateret, for når symptomet opstår kan jeg klappe låget sammen, åbne det og logge på igen og så fungerer musen fint igen - lige indtil den på et nyt random tidspunkt beslutter sig for kun at ville zoome...
--
Dell Latitude E5450: i5 5300U / 8 GB RAM / 320 GB HDD / 14" Full HD LED Dell Latitude E7240: i5 4310 / 8 GB RAM / 128 GB SSD / 12.5" HD LED
#10
ToFFo
Guru
21-03-2018 19:22

Rapporter til Admin
Nogle symptomer lyder som om det er software, andre lyder som om det er hardware. Det er sgu svært at sige hvad problemet så kan skyldes. Ved det er et trivielt forslag, men har du prøvet at nulstille til fabriksindstillinger? Også selvom den måske var nulstillet da du købte den. Fik du den til en særdeles god pris? Det kunne jo indikere sælger godt vidste den var gal. At den reagerer så random er noget der som regel sker efter væskeskade. Prøv at skille den ad som foreslået hvis du kan.
--
- Indsæt signatur -
#11
PunaniPounder
Semi Supporter
21-03-2018 20:51

Rapporter til Admin
#10 Tak for svar! Jeg er også selv lidt på herrens mark. Den var nulstillet da jeg fik den og uden OS, så jeg købte Win10 og smed på. Fik den til 1700,- men ifølge annoncen skulle den ikke fejle noget. Kunne være jeg skulle skrive til sælger og høre om han genkender problemet. Jeg føler mig ikke teknisk rustet nok til at begynde at skille den ad. Har haft bagsiden af og der ser alt ud som nyt.
--
Dell Latitude E5450: i5 5300U / 8 GB RAM / 320 GB HDD / 14" Full HD LED Dell Latitude E7240: i5 4310 / 8 GB RAM / 128 GB SSD / 12.5" HD LED
#12
The-Geekster
Maxi Supporter
22-03-2018 02:30

Rapporter til Admin
Hvilke programmer starter den op? Prøv at afinstallere så meget HP som muligt. Kig evt. i Jobliste under START, og deaktiver de ting du ikke bruger. Kan osse være Overlay i Discord (hvis du bruger det) PT. er der mange der melder musse problemer ind. Om det så er drivere eller andet software kan være en gåde..
--
Grow up or give up!
#13
Sven Bent
Elite Supporter
22-03-2018 03:22

Rapporter til Admin
#9 de symtpom lige der lyder mest som software. Jeg maa have glippet det ved foerste gennemlaesning
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury
#14
PunaniPounder
Semi Supporter
22-03-2018 03:37

Rapporter til Admin
#12 Har, netop grundet dårlige erfaringer med HP-software, kun installeret det absolut nødvendige. Det eneste dedikerede HP-software installeret er HP Quick Launch Buttons for at få alle fn-genveje til at fungere. Ved opstart starter: QLBcontroller (HP Quick Launch) PIcon startup utility (Intel Corporation) Microsoft OneDrive Delayed Launcher (Intel Corporation) CCleaner Mistænker du Win10 for at være årsagen? #13 Cool, så er der da dén forvirring mindre :)
--
Dell Latitude E5450: i5 5300U / 8 GB RAM / 320 GB HDD / 14" Full HD LED Dell Latitude E7240: i5 4310 / 8 GB RAM / 128 GB SSD / 12.5" HD LED
#15
The-Geekster
Maxi Supporter
22-03-2018 05:29

Rapporter til Admin
Jeg ville deaktivere OneDrive og CCleaner med det vuns! De kan begge stå og æde ressourcer..
--
Grow up or give up!
#16
PunaniPounder
Semi Supporter
22-03-2018 05:34

Rapporter til Admin
#15 CCleaner hermed deaktiveret, OneDrive bruger jeg dog til backup i forbindelse med studie. Tænker dog ikke nogle af dem er relevante i forhold til mousepad'ens opførsel.
--
Dell Latitude E5450: i5 5300U / 8 GB RAM / 320 GB HDD / 14" Full HD LED Dell Latitude E7240: i5 4310 / 8 GB RAM / 128 GB SSD / 12.5" HD LED
#17
PunaniPounder
Semi Supporter
27-03-2018 13:13

Rapporter til Admin
Op. Problemet er endnu ikke løst, dog har jeg i dag lagt mærke til, at når fænomenet sker så kan cursoren faktisk rykkes lige så snart jeg holder enten venstre- eller højreklik inde. Den "låser" dog igen når jeg slipper hhv. højre- eller ventreklik. Derudover; nogle gange kan jeg få fænomenet til at forsvinde ved at klikke samtidig på højreklik+venstreklik på de knapper der befinder sig over touchpad'en og hører til keyboard-clit'en. Nogle bud?
--
Dell Latitude E5450: i5 5300U / 8 GB RAM / 320 GB HDD / 14" Full HD LED Dell Latitude E7240: i5 4310 / 8 GB RAM / 128 GB SSD / 12.5" HD LED
--
Sidst redigeret 27-03-2018 13:15
#18
ToFFo
Gæst
27-03-2018 13:42

Rapporter til Admin
Jeg gider ikke at arbejde
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#19
PunaniPounder
Semi Supporter
27-03-2018 13:47

Rapporter til Admin
#18 Hvem tvinger dig?
--
Dell Latitude E5450: i5 5300U / 8 GB RAM / 320 GB HDD / 14" Full HD LED Dell Latitude E7240: i5 4310 / 8 GB RAM / 128 GB SSD / 12.5" HD LED

Opret svar til indlægget: Mousepad opfører sig spøjst

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE