Kort sagt:
Min bærbar crasher hele tiden. Jeg har prøvet at gendanne den, men problemet er der stadig, men dog ikke så intenst.
Jeg kunne godt tænke mig at vide om det er noget i kender til, noget jeg selv kan ordne, eller om det kan betale sig at sende den til reperation?
Jeg skal inden for 2 uger afsted til Kina på studietur, hvor jeg skal bruge den til projektarbejde, så jeg er lidt presset på tid.
Model, system, brug:
Model: Acer Aspire VN7-592G
Operativsystem: Windows 10 Home, 64-bit
Processer: Intel(R) Core(TM) i5-6300HQ CPU @ 2.30GHz 2.30 GHz
RAM: 8,00 GB (7,87 GB kan bruges)
Grafikkort: Nvidia GeForce GTX 960M
Alder: Cirka 2 år. Garantien er næstem lige udløbet (14/10/'18).
Bruges til skolearbejde i forbindelse med bygningskonstruktøruddannelsen. Væsentligste programmer inkluderer Word, Excel, BE18 (Energirammeberegner), Revit (tegneprogram i stil med AutoCAD), derudover bruger jeg Google Chrome som standard browser.
Den lange version:
Min bærbar har i de sidste par dage crashet meget (blå skærm). I løbet af en skoledag har den crashet 3-4 gange, og kommer nogle gange med beskeden; "No bootable device" når den har genstartet sig selv.
I weekenden fik jeg nok efter den crashede 3 gange i træk efter jeg sad i Word i en halv time, og gendannede den. Siden da har den fungeret fejlfrit indtil i dag (22/10/'18) omkring kl. 14, hvor den crashede igen, og endnu engang lidt senere på aftenen.
Det er et ret stort problem for mig da jeg skal bruge den det næste halvandet år, og specielt fordi jeg skal bruge den til projektarbejde i Kina på studietur.
Sådan som jeg ser det har jeg 3 muligheder:
1 - Prøv at løse problemet selv med hjælp herinde fra.
2 - Send den til reporation og risikér ikke at have den med, medmindre jeg kan låne én.
3 - Smid den ud og skaf en ny.
Hvad synes i?
Har jeg andre muligheder?
Er det noget i har oplevet før?
På forhånd tak for hjælpen, og spørg endelig ind til maskinen og dens setup. Jeg skal prøve at svare så hurtigt og præcist som muligt.
Hilsen PMOJ
--