Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Bærbare Computere
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

(Tidspress) Crash-problemer med bærbar

Af Bruger Aspirant PatrickMOJensen | 22-10-2018 22:12 | 1282 visninger | 15 svar, hop til seneste
Kort sagt: Min bærbar crasher hele tiden. Jeg har prøvet at gendanne den, men problemet er der stadig, men dog ikke så intenst. Jeg kunne godt tænke mig at vide om det er noget i kender til, noget jeg selv kan ordne, eller om det kan betale sig at sende den til reperation? Jeg skal inden for 2 uger afsted til Kina på studietur, hvor jeg skal bruge den til projektarbejde, så jeg er lidt presset på tid. Model, system, brug: Model: Acer Aspire VN7-592G Operativsystem: Windows 10 Home, 64-bit Processer: Intel(R) Core(TM) i5-6300HQ CPU @ 2.30GHz 2.30 GHz RAM: 8,00 GB (7,87 GB kan bruges) Grafikkort: Nvidia GeForce GTX 960M Alder: Cirka 2 år. Garantien er næstem lige udløbet (14/10/'18). Bruges til skolearbejde i forbindelse med bygningskonstruktøruddannelsen. Væsentligste programmer inkluderer Word, Excel, BE18 (Energirammeberegner), Revit (tegneprogram i stil med AutoCAD), derudover bruger jeg Google Chrome som standard browser. Den lange version: Min bærbar har i de sidste par dage crashet meget (blå skærm). I løbet af en skoledag har den crashet 3-4 gange, og kommer nogle gange med beskeden; "No bootable device" når den har genstartet sig selv. I weekenden fik jeg nok efter den crashede 3 gange i træk efter jeg sad i Word i en halv time, og gendannede den. Siden da har den fungeret fejlfrit indtil i dag (22/10/'18) omkring kl. 14, hvor den crashede igen, og endnu engang lidt senere på aftenen. Det er et ret stort problem for mig da jeg skal bruge den det næste halvandet år, og specielt fordi jeg skal bruge den til projektarbejde i Kina på studietur. Sådan som jeg ser det har jeg 3 muligheder: 1 - Prøv at løse problemet selv med hjælp herinde fra. 2 - Send den til reporation og risikér ikke at have den med, medmindre jeg kan låne én. 3 - Smid den ud og skaf en ny. Hvad synes i? Har jeg andre muligheder? Er det noget i har oplevet før? På forhånd tak for hjælpen, og spørg endelig ind til maskinen og dens setup. Jeg skal prøve at svare så hurtigt og præcist som muligt. Hilsen PMOJ
--
#1
Noregret
Supporter
22-10-2018 22:22

Rapporter til Admin
Uden at vide om det kan være det, prøv lige Memtest. https://www.memtest86.com[...] Bare lige for at sikre det ikke er dine ram der laver fejl.
--
Dafuuuuuuuq!?
#2
PatrickMOJensen
Bruger Aspirant
22-10-2018 22:52

Rapporter til Admin
#1 Jeg har lige læst på det, og jeg prøver det nok i morgen. Havde du nogle andre forslag, hvis nu det ikke er RAM'ene den er galt med?
--
#3
nuxx
Guru
22-10-2018 23:04

Rapporter til Admin
Prøv at formatere den fra bunden og installér kun de oprindelige drivere fra Acer / forhinder windows update i at installere content packs / drivers efterfølgende.
--
Play: i7-6700, Z270i, GTX1070 X, 16GB@2666, DanCase A4, 500GB SSD, SF600, 34" U3415W Work: 15.4" MacBook Pro Retina 2017
#4
korvol
Maxi Supporter
22-10-2018 23:06

Rapporter til Admin
Meltdown and Spectre
--
#5
collman13
Mega Supporter
22-10-2018 23:31

Rapporter til Admin
Hent hwmonitor og tjek computerens temperaturer :) https://www.cpuid.com[...]
--
Laptop: Lenovo yoga 15'' 720, Core i7-7700HQ, GTX 1050 4GB, 16GB ram, 15.6 inch, 1920 x 1080, SSD M.2 256 GB Phone: Huawei p20 pro
#6
PatrickMOJensen
Bruger Aspirant
26-10-2018 09:05

Rapporter til Admin
Hej folkens, jeg ville bare lige fortælle at problemet har løst sig selv, på én eller anden måde. Jeg har ikke haft nogle problemer siden sidste tirsdag. Ellers tak for hjælpen!
--
#7
nykjaer
Monsterbruger
26-10-2018 09:55

Rapporter til Admin
Måske skulle du klone HDD eller i hvert fald tage ekstern backup inden du tager afsted i tilfælde af de sker noget undervejs... ?? (og selvfølgelig løbende hvis du har projektarbejde direkte på din bærbare, når du nu har haft problemer..)
--
#8
PatrickMOJensen
Bruger Aspirant
26-10-2018 12:48

Rapporter til Admin
#7 Ja, det gør jeg i hvert fald. Den er faktisk lige crashed igen idag, men jeg tror jeg har fundet ud af hvad problemet er. Temperaturmåleren jeg dowloadede fra #5's link, viser at min processer når op til 48-52 grader normalt. Så jeg tror problemet er overophedning.
--
#9
zzup
Semi Nørd
26-10-2018 12:49

Rapporter til Admin
48-52grader har ingen betydning
--
i7-7700k, z270, 1080ti OC 11gb, m2 ssd 960 evo 500gb,
#10
Weide
Nørd Aspirant
26-10-2018 12:56

Rapporter til Admin
Nu kan jeg selvfølgelig ikke huske hvad programmet hedder, der er der nok nogle andre herinde der kan. Men find et program der kan tjekke din harddisk's status, havde sådan et smart program der gav dem grønt eller rødt lys alt efter hvordan den/de havde det. Det kunne godt tyde lidt på at din harddisk måske er ved at stå af, du siger "og kommer nogle gange med beskeden; "No bootable device" når den har genstartet sig selv." Lyder meget i mine øre som du harddisk ikke virker optimalt.
--
I5 2500K 3.3 GH--P8P67 PRO--GTX 670--Samsung 840 500 GB--Western Digital Black 500GB-Seagate 2TB-Cool master 700 Watt--8GB 1600 Kingston Hyperx
#11
exzos
Monsterbruger
26-10-2018 12:58

Rapporter til Admin
CrystalDiskInfo
--
i5-8600k 5Ghz @ 1.18V :D
#12
Bangca
Juniorbruger
26-10-2018 12:59

Rapporter til Admin
Tror mere det er Ram fejlen
--
#13
exzos
Monsterbruger
26-10-2018 13:04

Rapporter til Admin
Lyder nærmere som en hdd fejl som #10 er inde på. Har prøvet og få ram fejl også giver den typisk blå skærm og noget med mem error
--
i5-8600k 5Ghz @ 1.18V :D
#14
Fc Junkies
Nørd
26-10-2018 13:16

Rapporter til Admin
Det lyder som harddisken som andre også har nævnt. Køb en Samsung EVO 860 til den
--
Mvh Fc Junkies
#15
waaapeter123
Semi Supporter
26-10-2018 13:29

Rapporter til Admin
#0 Prøv evt. lige at åbne Event Viewer og se om Windows har logget noget info du kan bruge omkring de tidspunkter computeren crasher.
--
ASRockZ77Extreme4|[email protected]|XMS3 8GB 1600 Mhz|GTX 1060 6GB|500R|Corsair TX650V2|GW2765|U2414H|T14

Opret svar til indlægget: (Tidspress) Crash-problemer med bærbar

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE