Serienummeret burde stå på din købsfaktura.
--
"ORK SATME!"
Hvis du har kvitteringen, så prøv at tage reklamation direkte via forhandleren?
--
Se om du kan finde serienummeret på din kvittering fra købsstedet. Det er selvfølgelig ikke muligt for dig at bevise serienummeret på din kvittering stemmer med serienummeret på computeren. Men det er den eneste mulighed du har, hvis computeren ikke vil tænde.
Serienummer kan normalt ses i BIOS men hvis computeren er helt død er du på spanden.
Hvis det er muligt at tage batteriet ud af computeren, uden at åbne hele bagsiden, kan du være heldig at serienummeret også står der.
--
- Indsæt signatur -
Er den købt hos Proshop??? :-)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. 0# gør som #4 skriver,
Ellers skriver Asus typisk SN ind under batteriet, eller under bagcoveret af Pc.
Hvor er den købt henne?
--
Hej tak for svar folkens.
Computeren er købt hos Føniks.
Serienummeret står ikke på fakturaen fra kvitteringen. Og de siger at de ikke kan finde den.
Har snakket frem og tilbage med begge hele dage (Føniks og Asus) Og begge siger at det svært og gøre noget uden serienummeret.
Jeg kan prøve og åbne bagsiden af computeren go tjekke batteriet?
Mvh. Jens
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Hej.
Jeg stod i samme problem. Dog var min en forsikrings sag. Serienummeret står kun bagved på en lille klistremærke. Værkstedet kunne ikke identificere min computer da klistremærket var faldet af.
Første omgang ville de ikke dække min computer da serienummeret manglet. Jeg fik dem overtalt alligevellet, fortælte dem at pga varmen fra min computer var serienummeret faldet af :)
De fortælte mig den lille klistremærke er den eneste serienummer som sidder på.Så inde i biosen self.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #7
Hvis de ikke selv fører kontrol med serienummeret, kan de ikke påkræve dig det anyway. At Asus stejler over for Føniks er deres problem, ikke dit.
--
Veni, Vidi, Vici.
dimidium facti qui coepit habet
faber est quisque fortunae suae
Så du vil mene at Føniks skal tage imod reklamation på computeren selvom der ikke står serienummer på den mere?
Og hvordan forslår du jeg siger det til dem så? Har snakket med dem mange gange i dag
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #10
Se den tråd som #2 linkede (
https://www.hardwareonline.dk[...] det er stort set den samme diskution, omend ved Proshop, hvor problemet også er Asus og deres serienumre
--
Veni, Vidi, Vici.
dimidium facti qui coepit habet
faber est quisque fortunae suae
#0 - Haha endnu en sag, hvor et klistermærke er hele PC'ens værdi værd .. det er så lamt, at de ikke som forhandlere, giver sig selv mere sikkerhed, hvis serienummeret skal være afgørende ..
Der er ikke krav om det, og IGEN - hvis du har serienummeret, så kan de alligevel ikke forbinde det med dit faktura, da serienummeret ikke fremkommer der.. PRÆCIST, som min sag med ProShop fornylig.. Jeg endte med at få mine penge retur..!
Se min tråd, som de andre linker til:
https://www.hardwareonline.dk[...]
--
Sidst redigeret 18-12-2019 15:08
Ja okay. Tak for hjælpen.
Så jeg må prøve og tage fat i Føniks igen, og så skal de tage min computer ind til reklamation.
Er der skrevet nogle regler om det med serienummer og faktura osv. ned et sted så jeg har noget og stå ved hvis de nægter at tage min bærbar?
Det er sgu så træls og stå foruden den her op til eksamenerne..
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Har prøvet og læse din tråd igennem, men er jeg forkert på den hvis jeg læser det som om at du havde et serienummer på enheden?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #14 - Ja, ham med Proshop sagen havde heldigvis taget et billede af klistermærket med serienummeret. Så han havde det i dette tilfælde. Men Proshop havde ikke noteret det nogen steder, så de ville ikke acceptere reklamation, da de mente kunden ikke kunne dokumentere at varen var købt hos Proshop.
Det er en meget dårlig ide at begynde at adskille computeren for at finde serienummeret. Du må godt gøre det, uden det går ud over din reklamation. Men hvis noget går i stykker i processen, hænger du på det. Så kan du sandsynligvis ikke kræve det fikset på reklamation. Med mindre de er meget large.
Snak med Føniks. Forklar situationen. Og hvis de har fulgt bare lidt med, så kan de score rigtig gode point på at acceptere reklamationen på trods af klistermærket mangler :)
--
- Indsæt signatur -
#0 hej jens hvor bor du evt henne, kunne være en person herinde kunne kaste et blik på den.
--
!AMD HAS RYZEN
Der kan ikke vaere paakrav i sig selv om at S/N skal vaere paa maskine da det er din rettighed at fjerne det
MEN det kan rejse krav om at du skal bevise laptop er fra din fakture. hvis der er S/n paa fakture og Dit S/N ikke kan bevises at stemmoveresn har du en daarlig sag der da du ikke kan oploefte din bevis byrde
hvis butikken ikke har s/n paa dres fakture er der altsaa ingen grund til at naegte modtagelse under reklamatisonrette blot fordi S/N mangler
Asus kan goer hvad de vil. da de ikke er lovmaessigt forpligttet til noget some helst
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic
www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury Bor i Århus C. Og tak for svar alle sammen!
Sidder bare og venter svar fra Føniks nu
--
#14 + 15 - ProShop sagde, at der på lige netop Asus grafikkort var 2 klistermærker (et foran ved PCI port og et bagpå - det bagpå var der ikke, og der var serienummeret oplyst) Jeg havde kun billede af det foran ..
Men igen - et klistermærke skal da ikke afgøre det, som jeg har nævnt før .. De må "indgro" de serienumre, hvis det skal stå til ansvar for produktets værdihed.
Ifølge købeloven skal du fremvise en kvittering.. Jeg tænker ikke der står noget i deres politik om serienumre til bærbar?
Igen - hvis de fandt serienummeret - hvordan ville de så forbinde det til din faktura?
--
har du din faktura skal de bare æde den. slut
--
jep jep