Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Bærbare Computere
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Bærbar køb ved Lenovo

Af Supporter Aspirant NeoLite | 12-12-2020 10:18 | 847 visninger | 6 svar, hop til seneste
Er der nogen der har erfaring med at købe en bærbar direkte fra Lenovo? Leverer de hurtigt på lagervarer? Jeg kan se at man kan spare 10 % på det første køb ved at blive medlem. Er det noget der koster penge eller spammer de meget med mails?
--
#1
Martin
Gæst
12-12-2020 11:22

Rapporter til Admin
Vi købte en bærbar Lør d. 5 i cybermonday ugen. Den ankom i onsdags, til trods for at det var oplyst den først ville afsendes efter 2 uger. Så thumbs op herfra.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#2
anox
Gæst
12-12-2020 11:31

Rapporter til Admin
#0, købte en T14 til Blackfriday hos Lenovo. Den ankom inden for en uges tid, da det var lagervarer. Hvis du selv sammensætter, tager det ofte længere tid. Jeg vil dog klart anbefale dig at købe en serviceaftale til din bærbar, hvis du køber direkte ved Lenovo. Lenovo har den værste service/rma jeg har oplevet. Men serviceaftalen bliver håndteret af det gamle IBM og virker bare. Har selv haft en teknikker ude 3 gange til min tidligere bærbar :)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#3
Mr. WoLF
Guru
12-12-2020 12:06

Rapporter til Admin
Direkte rma hos dem er hvis ikke godt så tilkøbe onsite hvis muligheden er der
--
#4
NiceRag
Junior Nørd
12-12-2020 15:27

Rapporter til Admin
jeg købte en ideapad 5 fra lenovo.dk i sommers det tog dem ca. 3 uger (22 dage eller sådan) fra bestilling til modtagelse den var ikke på lager og skulle produceres i Shenzhen i kina først. Men er den på lager, går det vel hurtigere? Jeg bestilte med den (dengang) spritnye 4000-serie fra amd, så måske det var derfor det tog lidt tid :/
--
#5
Skarum
Bruger Aspirant
12-12-2020 20:25

Rapporter til Admin
Kort version: Lad være. Lang version: Jeg købte en bærbar hos Lenovo i september. Jeg modtog den rimeligt hurtigt, men blev enig med mig selv om jeg ikke lige synes den var det jeg ledte efter og kontaktede derfor Lenovo for at få gang i en tilbagelevering. Og her startede problemerne så: 9. septemeber: Hele Lenovos hjemmeside, inklusive deres returformular, er på dansk, så derfor udfyldte jeg den selvfølgelig på dansk... Jeg får svar tilbage om at de ikke kan yde kundeservice på dansk, og at jeg skal prøve at kontakte dem på engelsk. Fint. Det er ikke et problem, bare sært. Jeg får hurtigt skrevet til dem, og de skriver tilbage at deres fragtfirma (TNT) vil kontakte mig inden for 4-6 arbejdsdage, og arrangere en opsamling. Jeg bemærker at det er lidt underligt med en dansk returformular, man ikke må udfylde på dansk, men det ignorerer de. 22. september: Det er nu et par dage siden at fristen udløb, og jeg skriver til Lenovo for at høre, hvorfor jeg ikke har hørt noget fra TNT. Lenovo svarer tilbage at TNT har problemer med deres bookingsystem, men hvis jeg selv vil arrangere at få computeren sendt, så er jeg velkommen til at gøre det. Jeg skal dog selv betale (og tage risikoen får noget sker under fragt, går jeg ud fra). De kan ikke sige noget om hvor lang tid TNT's system vil være nede. 23. september: Jeg skriver selv til TNT, og får svar samme dag. De fortæller at de ikke umiddelbart har nogen problemer på deres side. Jeg skriver til Lenovo igen, men de fastholder at problemet ligger hos TNT, men jeg er velkommen til at vente på at problemet bliver løst, hvis jeg ikke selv vil betale returfragt. 30. september: Jeg kontakter Lenovo, for at høre hvordan det går. Intet svar. 7. oktober: Svar fra Lenovo (efter yderligere 5 mails fra mig), hvor de blot svarer at de har kontaktet den relevante afdelign og afventer svar. 18. oktober: Jeg kontakter Lenovo igen for at høre hvad der foregår. De fastholder at TNT stadig ikke har styr på deres bookingsystem. Jeg kontakter TNT som i deres ord siger: "jeg tænker det er en røverhistorie du bliver spist af med". 21. oktober: Jeg kontakter Forbrugerrådet for at høre om mine muligheder. Yderligere skriver TNT at de kan arrangere en opsamling, hvis Lenovo sender deres kundenummer. Jeg skriver til Lenovo og opdaterer dem. Lenovo melder tilbage at "sagen eskaleres". Hvad end det så betyder. Dagen efter modtager jeg en besked fra TNT, som vil høre hvornår de kan hente pakken. Finally! (troede jeg). 27. oktober: Jeg kan se på TNT's tracking at pakken er afleveret hos Lenovo, og skriver til Lenovo for at bede dem bekræfte at de har modtaget pakken. De skriver tilbage og beder mig om at sende tracking nummeret, så de kan bekræfte. De ved åbenbart ikke selv om de har pakken. Jøsses. Jeg skriver til dem at hvis de ikke har styr på om de har modtaget pakken, så kan det jo være ligemeget, da jeg selv kan se det på trackingsiden. Efter et par mails frem og tilbage sender jeg tracking nummeret og et direkte link til trackingsiden, hvorefter de fortæller mig at der vil gå 3 arbejdsdage fra de har modtaget pakken til de starter en tilbagebetaling. Herefter vil der gå 5-7 arbejdsdage. 30. oktober: Jeg skriver til Lenovo, og informerer dem om at jeg har kontaktet Forbrugerrådet igen, og har jeg ikke mine penge retur d. 9. november, vil jeg køre en forbrugersag, da de er på kant med EU lovgivningen. 31. oktober: Lenovo "eskalerer" sagen igen. 6. november: Lenovo skriver at de påbegynder en refundering. 9. noveber: Pengene går ind på min konto. 61 dage. Ca. 50 mails frem og tilbage med verdens mest håbløse kundeservice. Mails til Forbrugerrådet. Læse op på EU-lovgivnigen. Det bliver en stort nej tak til at handle hos Lenovo fremover.
--
#6
NeoLite
Supporter Aspirant
13-12-2020 20:55

Rapporter til Admin
Jeg valgte at købe den et andet sted :)
--

Opret svar til indlægget: Bærbar køb ved Lenovo

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE