Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Computerskærme
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Ny skærm med død pixel

Af Ny på siden Timq19 | 06-03-2013 16:09 | 2116 visninger | 9 svar, hop til seneste
Hej. Købte denne skærm i dag http://www.asus.com[...] hos føniks, kommer hjem pakker den ud og ser så en død pixel lige i midten af skærmen. Ringer til føniks for at høre hvad man gør ved sådan noget, og får at vide at lige denne model må gerne have 1 død pixel. Så nu har jeg tænkt mig at returnere den og få mine penge igen, men hvordan er det lige min returret er når jeg har pakket den ud og sat den til? Har selvfølgelig lagt det hele tilbage i original emballage. De snakkede noget om den skulle til århus først, for at blive testet og jeg kunne risikere kun at få noget af beløbet tilbage.
--
#1
alihaider
Maxi Supporter
06-03-2013 16:18

Rapporter til Admin
Det kommer an på hvordan Føniks' handelsbetingelser er. Se fx her http://www.forbrug.dk[...]
--
Whatever you do in life will be insignificant. But it is very important that you do it.
#2
Kenz_aps
Giga Supporter
06-03-2013 16:25

Rapporter til Admin
Du kan benytte dig af din returret, hvis ellers den afleveres tilbage inden fristen og vil fremstå i en sådan stand, at Føniks forsvarligt ville kunne sælge den til en anden køber. I princippet må de godt, som også fremgår af 1#s link, afslå dig, men jeg tvivler på, at Føniks ikke vil gøre alt for at bibeholde et godt omdømme. De har ihvertfald altid givet mig en god behandling, hvad enten det var RMA eller køb af nye varer.
--
MSI GTX 660 ti OC SLI - 3570K - Noctua NH-D14 - 120GB Samsung 840 Pro - Corsair AX 850w - ASUS P7Z77-V Pro - Fractal Define R4 Mod
#3
Kenz_aps
Giga Supporter
06-03-2013 16:26

Rapporter til Admin
edit: dobbeltpost.
--
MSI GTX 660 ti OC SLI - 3570K - Noctua NH-D14 - 120GB Samsung 840 Pro - Corsair AX 850w - ASUS P7Z77-V Pro - Fractal Define R4 Mod
#4
Timq19
Ny på siden
06-03-2013 16:35

Rapporter til Admin
Jeg håber da også jeg bare får min penge retur, så jeg kan købe skærmen igen, nu da de ikke gider bytte den. Syntes stadig det er til grin der må være døde pixels på en ny skærm, vidste jeg ikke før i dag. I mine øjne er det en defekt vare.
--
#5
alihaider
Maxi Supporter
06-03-2013 16:36

Rapporter til Admin
#4 Synes personligt også at det er tåbeligt at tillade. Men tror desværre ikke det bare er noget som Føniks finder på - har en ven der også købte en Asus bærbar der havde et par pixelfejl som forhandleren sagde var normalt. Han måtte så også returnere og købe en anden.
--
Whatever you do in life will be insignificant. But it is very important that you do it.
#6
Charly
Gigabruger
06-03-2013 16:49

Rapporter til Admin
Skriv til dem, at du agter at benytte dig af din 14 dages fortrydelsesret, men at du helst bare vil have en ny skærm, og at du har tænkt dig at købe den et andet sted. Så vil de måske helst bare sende dig en ny skærm og på den måde begrænse deres tab. Hvis du har gemt al emballage, kan du godt få pengene retur - måske med et lille nedslag, hvis noget skal pakkes om eller lignende.
--
i7 920 4.1Ghz, 7970 1175/1550, Samsung 840 240Gb. Http://BilligstBredbaand.dk[...]
#7
ProtonD1200
Semi Supporter
06-03-2013 16:55

Rapporter til Admin
Men de giver vel ikke 14 dage retur ret ved køb i butikken, det gælder kun over nethandel.
--
#8
Fatter
Guru
06-03-2013 16:58

Rapporter til Admin
Hos Føniks har du altid 3 ugers returret uanset om den er købt online eller fysisk i deres butik. De bytter ifølge dem selv med et smil. https://www.fcomputer.dk[...] https://www.fcomputer.dk[...]
--
Med venlig hilsen Fatter 8220 Brabrand [email protected]
#9
Timq19
Ny på siden
06-03-2013 17:08

Rapporter til Admin
#7 Troede jeg også men har lige læst på deres site at de har 3 ugers fortrydelsesret online og forretning. #6 Vil også helst bare have en ny skærm, og er da stadig interesseret at købe den hos dem, smutter ind forbi dem i morgen.
--

Opret svar til indlægget: Ny skærm med død pixel

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login


ANNONCE