Du har 2 års reklamationsret på alt købe inden for EUs grænser. Så om du køber noget i DK eller DE skulle gerne være tæt på det samme. Med det sagt ville jeg nok holde mig til mærker hvor jeg kan kontakte dem direkte. Asus, Acer, Dell osv. At skulle pakke en skærm sammen og sende til Tyskland kan jeg forstille mig bliver noget bøvl.
--
i7- 5820K | X99A MPOWER | EVGA 980TI SC+ | 32gb HyperX ram | 500gb Samsung 960 EVO | 4tb Seagate SSHD | Corsair RM750 | Meshify C.
Det er en skærm fra Viewsonic, så det må jeg nok lige tage et kig på om det er besværret værd.
--
Jeg har købt rigtig meget på Amazon indtil videre, men har aldrig haft brug for RMA. Jeg har haft produkter som blev væk, eller skadet under forsendelse, men her har Amazon ydet rigtig god service i forhold til refundering og ombytninger. Så jeg tror ikke RMA er et problem.
Det er usandsynligt du får brug for RMA. Men hvis du gør, så vil jeg tror de nok skal tage sig godt af det. Ellers kan du kontakte producent direkte som #1 foreslår og gå den vej. Men igen... Lad være med at tage sorgerne på forskud, for det er usandsynligt du får problemer med din skærm indenfor 2 år. Med mindre du køber noget kina knald selvfølgelig. Så er sandsynligheden for fejl måske større.
--
- Indsæt signatur -
#3 Jeg har selv haft gode erfaringer med Amazon når det kommer til fejl og mangler. Nu har jeg kun haft brug for det en gang, men der var de sgu venlige. Så jeg vil næsten tro det er det værd.
Nu købte jeg mit Grafikkort fra Alternate for et par uger siden, det er vel ikke meget anderledes, det kom også fra Tyskland.
--
Der bliver åbenbart lagt extra VAT på den når jeg smider den i kurven, så det kan sgu ikke betale sig alligevel. Har jeg aldrig været ude for før med andre ting.
--
#5 Mener grænsen hedder årligt salg (eller rullende 12m) på ~500K dkk til danske brugere, så skal der opkræves og afregnes dansk moms.. så den steg vel fra 19 % til 25 %?
--
#5 Hvis du har handlet på Amazon de seneste år, så har du oplevet det før men ikke lagt mærke til det.
--