Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Computerskærme
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Spørgsmål til Hz på skærm.

Af Bruger kimjensen81 | 12-10-2020 18:12 | 1421 visninger | 35 svar, hop til seneste
Hej jeg er på udkig efter 3 nye skærme, Jeg ved ikke rigtig hvad Hz betyder i forhold til gaming, er jeg helt galt på den hvis jeg tror at en skærm med 60hz Max kan vise 60fps og en 144mz Max 144fps?
--
#1
ToFFo
Guru
12-10-2020 18:33

Rapporter til Admin
Du har ret i din antagelse. En 60hz skærm kan ikke vise mere end 60fps. Lad os sige dine øjne kører 60hz. Altså dine øjne blinker 60 gange i sekundet. Hvis jeg så viser dig 120 billeder på et sekund vil du kun se halvdelen af dem, fordi dine øjne er lukkede ved hvert andet billede, fordi du blinker. Men! Du kan måske ikke 'se' forskel, men du kan sandsynligvis mærke forskel når du kører fx 120fps på en 60hz skærm. Idet billedet opdateres hurtigere, vil det også nedsætte input lag. Altså hvor lang tid der går fra du rykker musen til reaktionen vises på skærmen. Når du presser mere end 60fps ind i en 60hz skærm, kan du opleve det man kalder "tearing" når du kigger rundt i et spil. Det ser sådan her ud: https://www.displayninja.com[...] Det sker som udgangspunkt når grafikkortet sender billeder til skærmen hurtigere end skærmen kan vise dem. Så når skærmen simpelthen ikke at "tegne" det gamle billede færdigt, før det nye billede sendes ind. Hvis vi lader som om at skærmen tegner oppefra og ned, ser det ud som om skærmen næsten nåede at tegne færdig. Men det kan stadig ske selvom grafikkortet laver præcis 60fps og din skærmen opdaterer med præcis 60hz. Her kommer teknologi som Nvidia G-sync og AMD FreeSync ind i billedet (pun intended). Så vil skærm og grafikkort snakke sammen, og skærmen siger "Hey grafikkort, jeg er klar til det næste billede" fremfor at grafikkortet konstant sender en strøm af billeder, uanset om skærmen er færdig med at tegne. Det er en temmelig forsimplet forklaring, og der er sikkert detaljer jeg har glemt, men håber det giver mening for dig.
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 12-10-2020 18:33
#2
ramos
Ultra Supporter
12-10-2020 18:34

Rapporter til Admin
Du er ikke helt galt på den. Der findes et hav af artikler og youtube videoer om emnet, som kan forklare det langt bedre end vi kan gøre ved korte forumsvar. Den korte version er: - FPS er hvor mange billeder i sekundet din computer genererer til visning på skærmen - Hz er skærmens antal opdateringer i sekundet Lad os i stedet starte et andet sted. Måske vi kan hjælpe på anden måde. Du siger du skal bruge 3 skærme - Hvorfor 3? - Hvad skal de bruges til? Hvad arbejder du mest med? - Hvis det er spil, hvilke spil spiller du mest? - Hvilken computer skal trække skærmene?
--
Sidst redigeret 12-10-2020 18:35
#3
kimjensen81
Bruger
12-10-2020 18:42

Rapporter til Admin
#1 #2 okay, fedt mange tak for jeres svar:) så kan jeg gå på jagt. #2 jeg køre simrace (iracing, acc, rf2) med 3skærme og jeg overvejer at oppe på på 3stk 27" Jeg får en ny maskine imorgen i9 10850k med rtx 3080 strix
--
Sidst redigeret 12-10-2020 18:47
#4
ramos
Ultra Supporter
12-10-2020 18:59

Rapporter til Admin
#3 Super fedt med den info. Til det formål ville jeg overveje en Samsung Odyssey G9 som primær skærm, og så måske en enkelt billigere oppe over til lap timer mv.
--
Sidst redigeret 12-10-2020 19:00
#5
ToFFo
Guru
12-10-2020 19:00

Rapporter til Admin
#3 - Har du overvejet en ultrawide skærm i stedet? Tænker det er bedre til den type spil du ønsker at spille. Som for eksempel denne: https://www.elgiganten.dk[...]
--
- Indsæt signatur -
#6
kimjensen81
Bruger
12-10-2020 19:05

Rapporter til Admin
#4 er det sådan en her du mener? https://www.elgiganten.dk[...] Uuuh det ser godt nok lækker ud!! https://m.youtube.com[...] #5 ja!! Hbis det er som ham jeg har linket til, det er da lækkert at slippe for det kanter når 3 sættes sammen:)
--
Sidst redigeret 12-10-2020 19:11
#7
ramos
Ultra Supporter
12-10-2020 19:30

Rapporter til Admin
#6 Ja, det var den jeg mente, hvis budgettet er til det. De 240 hz og 5120x1440 kan dog godt være overkill. Den #5 foreslår er formentlig rigeligt til simracing. Og i særdeleshed, hvis du er vant til 60 hz
--
Sidst redigeret 12-10-2020 19:31
#8
ToFFo
Guru
12-10-2020 19:32

Rapporter til Admin
#6 - Jeg er ikke sikker på det er samme mærke/model som i videoen, men det er samme størrelse :D
--
- Indsæt signatur -
#9
Chriss
Super Supporter
12-10-2020 19:34

Rapporter til Admin
#0 Har ikke fulgt så meget med i iRacing, men spillede det for nogle år siden. Det er superfedt. Jeg gik dog aldrig hele vejen med 3 skærme. Nu hyggeracer jeg bare med Project Cars 2 i VR med Valve Index, puha det er sjovt og jeg skal ikke kører 20 omgange med en ny bil/setup før jeg kender bilen nok til at begynde at pushe, men det er stadig heller ikke helt ovre i arkade racing ;) Pointen med 3 skærme er vel at kunne se om der er nogen på siden af dig? Eller synes du bare det vil være fedt? :) Odyssey G9 svarer "kun" til 2 skærme, så du vil ikke kunne se lige så langt ud til siden uden at pille ved FoV (er der FoV slider i iRacing?). 3 skærme vil give bredere synsvinkel, så du nemmere kan se hvis der er en bil på siden af dig gennem et sving. 3 skærme giver også mulighed for mere "alm gaming" ved kun at bruge den midterste skærm til andre spil. Begge giver bedre muligheder på hver deres måder :) Men lige meget hvad, så gå efter 144Hz og Gsync så får du den mest smooth oplevelse :)
--
i9 9900K, Gigabyte Z390 Auros Elite, Noctua NH-D15, 16GB DDR4 3200MHz, MSI RTX2080Ti Lightning, Coolermaster H500, LG 27GL850.
#10
kimjensen81
Bruger
12-10-2020 19:34

Rapporter til Admin
Okay ja så er det da helt klart 49" ultrawide jeg skal gå efter! Mange tak for hjælpen:)
--
#11
ramos
Ultra Supporter
12-10-2020 19:34

Rapporter til Admin
#6+8 Det er denne her han kører med i videoen: https://www.elgiganten.dk[...] 120hz udgaven :)
--
#12
Sven Bent
Ultra Nørd
12-10-2020 19:37

Rapporter til Admin
OP + #1 nej det er ikke helt korrekt man kan ikke bare sammenligne to forskellige maalinger paa den maade. men bliver noed til at forstaa processe bag det og saak ldefination af "Visere mere end" ogsaa lige detaljeres Hvis man mener at en 60hz skaerm ikke kan goere udnyttelse ar mere end 60fps er man helt og afdeles galt afmacheret for det er absolut forskelle paa 120FPS 70FPS paa en 60hz skaerm. skriver mere lige om lidt
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury
#13
Sven Bent
Ultra Nørd
12-10-2020 19:41

Rapporter til Admin
#1 Når du presser mere end 60fps ind i en 60hz skærm, kan du opleve det man kalder "tearing" når du kigger rundt i et spil. Det ser sådan her ud: Dette er altsaa ogsaa forkert Tearing sker ogsaa selv om FPS er lige med eller under 60 paa en 60hz skaerm Det sker som udgangspunkt når grafikkortet sender billeder til skærmen hurtigere end skærmen kan vise dem. Så når skærmen simpelthen ikke at "tegne" det gamle billede færdigt, før det nye billede sendes ind. meget taeet paa at vare korrekt men stadigvake fundamentalt forkert. det er ikke et hastigheds issue. men et syncronisering issues. ( der af navnet syncronisering for at fikse det)
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury
--
Sidst redigeret 12-10-2020 19:42
#14
ToFFo
Guru
12-10-2020 19:44

Rapporter til Admin
#13 - Du skriver at det 'også' er forkert. Men samtidig skriver du, at det 'også' sker selvom FPS er lig med, eller under 60 på en 60hz skærm. Så er det jeg skriver rigtigt eller forkert? Jeg skriver 'kan' hvilket indikerer at det er en af årsagerne. Jeg finder det ikke nødvendigt at skrive den tekniske forklaring på alle tilfælde hvor tearing opstår. Grunden til jeg skriver som jeg gør i #1 er, at der ikke er nogen grund til den store videnskabelige forklaring, for jeg tror ikke det er det han søger. Derfor gav jeg ham den enkle, let fordøjelige forklaring. Jeg tænker det kribler i dine fingre for at give den store tekniske forklaring, men det er bare ikke det #0 har brug for. Jeg ved godt hvordan det fungerer. Jeg kan også godt finde ud af at google. Men jeg prøver at skrive det på en måde der er meget enkel at forstå, så han får the basics :) Er det virkelig nødvendigt at fluekneppe emnet? Trådstarter har fået svar og nu snakker vi i stedet om hvilken skærm han skal gå efter :D
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 12-10-2020 19:49
#15
Sven Bent
Ultra Nørd
12-10-2020 19:53

Rapporter til Admin
ok nu hvor jeg er ude af telefonene lad os rette nogel misforstaeelse om tearing er til stedet elelr erj har INTET med hastighed og antal FPS eller HZ. forskellem mellme FPS og HZ vil aedre adfaerden af hvor tearings lineinerne er, hvor meget de flytter sig og hvor stor delta der er mellme over og under tearings lineine. men har INGEN effekt paa om de er til stede er ej Jeg hore dette rigtige til. lad nu vare at gentage den myte Tearing sker fordi er frambuffer swap sker imesn skaermen er ved at blive opdateret. det er IKKE et hastighed maessigt problem med at goer i dit graffikort er der to (eller flere) frame buffers. en front buffer som er hvad der indeholder det billed som skaermen viser lige nu og en backbuffer er laerredet for hvor gpu tegner det naeste billed naar en skerm opdater sker der ikke i et enkelt instant. det tager lidt tij, skaermen opdater fra toppen og ned af linine for linine pixels for pixels mens den laeser fra front buffer hvilke farver en given pixel skal aendres til Ved en 60hz skaerm tager dette ca 16ms lad as sige at din GPU bliver faerdig med naeste billed ved 8ms maerket saa har din skaerm opdater halvedel af displayet.. og buffern bliver nu skifte saa det nye billed er front bufferene. Skaermne forsaette uhindred og laeser reset af billed til dispaly fra den nye buffer AKA den nye frame. nu er disse to frames jo ikke ens da du har rykket dig elelr noget har rykket saig i billed saa toppe naf billed indeholder altsaa et aledre billed og bunden et nyere og ting der har flytte sig lved granse over gange ser ud til at vare revet i stykker da bund ikke passer med top Praecist som Toff linker til men igen det har Intet at gore med hastigheden. det har goere med tidspunkt det sker om du har 30FPS eller 120FPS er ligegyldig saa laengde de frambefuffer skift sker mens billed opdatere paa skaermen Jeg har linket til min klade utallige gange herinde om hvordan frambuffer og sync virker. som vil gaa det over i flere detaljer. men draeb ny myten om at tearing er pga hastighed paa FPS or HZ.
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury
#16
Sven Bent
Ultra Nørd
12-10-2020 19:55

Rapporter til Admin
#14 Du skriver aarsagen er at man presse flere fps ud over skaerm HZ det er forkert Det er ikke aarsagen er det klart nok ? fordi jeg taber an appelsin og en mand doer saa er det ogsaa forker at skrive "naar du taber an appelsin saa doer folk" Det er IKKE aarsagen Hvad enten manden doede eller ej
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury
#17
ToFFo
Guru
12-10-2020 20:01

Rapporter til Admin
#15/16 - Det var præcis sådan en omgang teknisk jeg ville undgå, for det får #0 næppe meget ud af. Jeg skriver "som udgangspunkt". Jeg skriver ikke "Derfor sker det". Jeg prøver at indikere at det kan være en af årsagerne til det. Hos EVGA skriver de: Screen tearing mainly occurs when the frame rate exceeds your monitor's refresh rate. Det skriver de her: https://www.evga.com[...] De skriver "mainly" ligesom jeg skriver "som udgangspunkt". Hvis EVGA tager fejl, synes jeg du skal skrive til dem, så de kan få rettet den misinformation de har på deres hjemmeside. For det duer jo ikke de spreder misinformation til folket.
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 12-10-2020 20:04
#18
ramos
Ultra Supporter
12-10-2020 20:02

Rapporter til Admin
Sven Bent - Det er helt rigtigt, at #0 spurgte til forskellen mellem hz og fps,. Men vi fik hurtigt sporet os ind på hvad #0 i virkeligheden søgte - og det var nye skærme til hans Simracer. Med det fælles formål at hjælpe #0 har vi derfor ført samtalen over til en drøftelse om forskellige forslag til skærmløsninger. Kan vi ikke få dig med på det spor og lige glemme det tekniske for en stund? På forhånd tak
--
#19
Sven Bent
Ultra Nørd
12-10-2020 20:03

Rapporter til Admin
Flere FPS end HZ som mange folk tror ikke "vises" er ogsaa en helt forkert myte Alt efter hvilken sync metode du har kommer disse extra frames ud forskellige da sync netop er metode vi haandter Framebuffer VS skaerm opdatering. nar de fleste folk taler om flere FPS end skaermn HZ saa taler de im effektive FPS og ikke potentielle FPS. for at have en hoerje Effektiv FPS end hz er der kun 2 sync metoder der kan give det Intet vsync Fast sync ( som egenligt blot er Vsync med en fuld rotereden tripelbuffering) jeg angribe intet sync foerste grund til at du faar tearing er NETOP fordi din skaerm visser disse extra frame. du ser dem do ikke helt. men det betyder stadigvaek at din skaerm er opdater med en nyere frame. det er derfor at No sync had den absolut lavest rende til skaerm output delay. Teoretisk eksemplt 60hz skamer. 120FPS Det er altsa ca 16ms skaemr refresh cycle og ca 8 ms Render cycle t 0s market. gar din skaemr igang med at viser hvad der ligger ifront buffer 8m. din gpu er faridg med neates billed og skaermen viser resten af billed din skaerm er ha halvejs nede saa den nedeste halvdel viser den nye frame 16ms din skaemr er fareidg og din gpu har et ny billed klar i front bufferen hvad der sker her er at du i de 16 ms tid der tager din skamer at opdater billed aldrig har aldrig noeget delajy paa at vise hvad gpu er faerdig med hvis gpu tager 8 ms saa er den total render til skaerm output dealy also kun ca 8 ms ved 60fps er det anderleders 0ms din sskaerm start paa foerste billed 16ms GPU er fardig med billed 2 og skaermne kan nu vise dette igen 0 ms delay fra frontbuffer til foerste skaermopdatering. men 16ms fra start render du sider med 8ms langsommer output delay so jo der ER en forskel ved hojere FPS paa en langsommer skaerm. de er ikke sadan at dine frame bare blive smider vaek. ihvertfald ikke i non sync
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury
#20
ToFFo
Guru
12-10-2020 20:08

Rapporter til Admin
#19 - Tror ikke trådstarter får det ud af dine indlæg, som du forventer. Til dels fordi din måde at skrive på er meget rodet og forhastet, men også fordi du går alt for teknisk til værks på en spørger, som måske ikke lige har den tekniske kendskab på området, til at få noget brugbart ud af dine forklaringer. Prøv at skrive langsommere, og køb evt. et tastatur med dansk/nordisk layout. Det ville hjælpe rigtig meget, og jeg tror folk ville få mere ud af dine indlæg herinde.
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 12-10-2020 20:09
#21
Sven Bent
Ultra Nørd
12-10-2020 20:09

Rapporter til Admin
jeg angriber fast sync fastsync er vsync saa en hurtig kop ind til vsync nar vi har vsync paa saa venter vare graffikort med at skifte mellme front oog backbuffer indtil skaermen er faerdig med at ivsse det nuvaerende billed lad os tage 120fps og 60hz skaermen igen 0ms star forste billed 8ms gpu er faerdig med naeste billed men ligger de ikek i front bufferen 16ms. skaermen er fardig og gpu'en skfiter nu billed i front buffer skaermen star et ny billed bemaerk at fordi billed ikke blev skiftet ud i front buffern saa viser skaermne det samme billed i sin opdatering og derved intet tearing hvis du her hurtigt kan du regner ud at det ogsaa betyder at din FPS ikke kan vare hurtiger end din hz da front buffer bliver vist til navurend billed og backbuffer allerede har et nyt billed saa kan GPU ikke tegne nogle steder Her kommer tripple buffing ind som har endu en buffer Fast sync er ikke ander end e tripel buffering saa lad os spring direkte til fast sync fast sync har som sagt en 3 buffer saa ald as see hvad der sker igen her 0ms star forste billed 8ms gpu er faerdig med naeste billed men ligger de ikke i front bufferen foerstaetter med at tegen i 3, buffer 16ms. GPu er fardig i 3. buffer og 3buffer bliver nu lagt i front buffer skaermen er fardig og starter et nu billed fra fornbuffer Bemark her hvad der sketer. naar vi nar 16ms punktet saa er det ikke laenger det 8ms gamel billed vi hiber ferm men istedet saa far vi det nyeste fra den 3. buffer. som er ca 0ms gammelt dvs igenryger dit output delay ned fordi di igen foer en ny fram render konstants og med 8ms delay men uden tearing og ikke med sloev 16ms render delay ssoo jo hoej FPS paa en lav hz skaerm har stadgivak en fordel
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury
#22
Sven Bent
Ultra Nørd
12-10-2020 20:12

Rapporter til Admin
Kort opsummerings 1 De ER en fordel ved hoejre FPS paa en laver hz skaerm i forhodl til lavere FPS det IKKE ligegydligt 2: Tearing er IKKE grunde hastigheden af hz og FPS. det er grundet manglende sync. du vil have tearing ved 1 30 59 60 61 70 120 240 og 1million FPS hvad enten din skaerm er 60 120 144 eller 240hz skaerm saa laenge du ikke har sync mit raad til OP Lad vare at lytte til folk der ikke hved hvad en framebuffer og bufferswap er. Det er fundamental at vide for at forstaa sync, fordi det er hele humlen bag sync det er aarsagen vi syncer og der er hvad vi syncer med. hvis man vil laese lit om hvordan sync of frambuffes groft virker linker jeg her til min gamle klade til en artikel jeg skrev om gsync/freesync Desvaere er den faerdig udgavevaek https://drive.google.com[...]
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury
--
Sidst redigeret 12-10-2020 20:15
#23
ToFFo
Guru
12-10-2020 20:14

Rapporter til Admin
#21 - Sorry, jeg får simpelthen hovedpine af at læse dine indlæg, så jeg fik ikke læst det hele. Som sagt, så synes jeg du skal skrive til EVGA og forklare dem at du mener det de skriver er forkert. Kiggede lige på beskrivelsen hos DisplayNinja. Her skriver de: Although most gamers might not see having a higher FPS (Frames Per Second) rate than your monitor’s maximum refresh rate as a big problem, it can cause obvious screen tearing, which can be quite annoying. Kilde: https://www.displayninja.com[...] Her skriver de at det 'kan' ske pga. flere fps end hz på skærm. De skriver, ligesom mig, heller ikke at det er den eneste definitive årsag. Men hvis du har ret og EVGA og Displayninja tager fejl, så synes jeg det er meget vigtigt du kontakter dem, og gør dem opmærksom på deres fejlinformation. Nu har jeg linket til kilder fra både EVGA og Displayninja, som man må mene er pålidelige kilder. Vil du ikke linke til en kilde der forklarer det du mener lidt bedre?
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 12-10-2020 20:19
#24
Sven Bent
Ultra Nørd
12-10-2020 20:20

Rapporter til Admin
#23 Jeg ved ikek hvorfor du mener jeg har et stoerre ansvar over for at rette EVGA mere end du goer. det har ikke ramt min misforsteelse af processen Jeg bemarkwe de store fremhaevede fra din artikel Screen tearing occurs when your monitor’s refresh rate and GPU’s frame rate are not synchronized. It’s characterized as a horizontal split at one or more places of the image. You can fix it by enabling VSync, Adaptive VSync, Enhanced Sync, Fast Sync, FreeSync, or G-SYNC depending on what your PC system and monitor support. Der skrives netop hvad jeg siger. At det skal loese med sync Bemaerk ogsaa hvad de skriver her Of course, screen tearing can also occur if your FPS rate is lower than the refresh rate of your display. I Saa jo de giver mig helt ret of de punkter jeg udpegede du er forkert med din forklaring maaske du skulle laese HELE artiklen i stedet for blot en linine er 2 og saa tage det ud af kontexten? og saa igen er det jo ikke ligefrem en teknisk artikel. Det er saan en lidt meget bloed gennemgang af tingene. jeg vil dog give den kudos for at bringe dette punkt ind som mange folk ikke tror paa Note that FreeSync/G-SYNC only works up to the monitor’s maximum refresh rate. Det ter igen bigtigt at forstaa at gsync og freesync kun er noget der har en effekt naar din FPS er for lav
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury
--
Sidst redigeret 12-10-2020 20:24
#25
ToFFo
Guru
12-10-2020 20:24

Rapporter til Admin
#24 - Du misforstår mig igen igen. Jeg skriver ikke det er den eneste og definitive årsag til det sker. Jeg føler jeg bliver nødt til lige at understrege det her en gang til for god ordens skyld: Jeg siger ikke du tager fejl! Jeg påpeger blot at 2 de sider jeg linker til, skriver tearing KAN ske hvis man har for høj fps i forhold til hz. Hvis vi lige kører den en tand længere, så kan den højere fps i forhold til hz så forårsage et problem med synkronisering. Igen med tryk på ordet 'kan' for jeg siger igen ikke det er definitivt. Der er også flere årsager til ulykker i trafikken, men alkohol KAN være årsagen til det sker. Jeg er ikke enig med dig i du mener jeg tager fejl for jeg tror ikke du forstår hvad jeg mener. Men lad det nu ligge for faen. Jeg skal i netto efter hovedpinepiller :P
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 12-10-2020 20:28
#26
Sven Bent
Ultra Nørd
12-10-2020 20:26

Rapporter til Admin
#25 "Når du presser mere end 60fps ind i en 60hz skærm, kan du opleve" Dette er en aarsage erklaering Naar du huhger hovede af en mand saa doer han naar du vaender blomster saa lever de laenger Aarsage til effekt. Hvis du mener noget andet er det helt fint. man saa hag jeg stadigvaek ret i at de du skrev var forkert fordi det er netop IKKE en aarsag man saa laenge vi er enige om at indlaege #! var fyldt med tekniske fejl saa er vi enig herfra P.S. Det er helelt ikke noget "KAN ske" det sker det er faenomonelt taet paa umuligt ikek at have tearing uden sync. alle dine fram render cycles skulle altid vare konstants det samme (Det er de ikke) og altid ramme praecist naar skaermen starter et nyt billed fremvisning ( sker heller ikke) Saa det er ikke noget KAN involveret pause ovre daffer ind senere igen
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury
--
Sidst redigeret 12-10-2020 20:29
#27
Sven Bent
Ultra Nørd
12-10-2020 20:32

Rapporter til Admin
P.S. beklager de mange tste fejl men jeg havde kun et par minutter at smide det hele ud paa hvis der er gaaet noget helt galt genfoklarer jeg det gerne
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury
#28
ToFFo
Guru
12-10-2020 20:34

Rapporter til Admin
#26 - Det er helelt ikke noget "KAN ske" det sker det er faenomonelt taet paa umuligt ikek at have tearing uden sync. Vi nærmer os. Jeg har aldrig sagt det ikke har noget med synkronisering at gøre. Men nu er vi ude i at fluekneppe igen. Jeg synes vi skal lade den ligge. De, der læser tråden, synes jeg skal søge den specifikke viden andetsteds. Ikke en eneste kilde har du linket til, hvor jeg linker til 2 kilder. Så må folk jo selv bestemme hvem de lytter til. De kilder jeg har sat ind. Eller dig. Det er helt ok du har travlt. Men de mange tastefejl er altså ikke noget nyt med din bruger. Det er helt generelt du skriver, efter min mening, meget forhastet. Du behøver ikke genforklare noget, men hvis du føler behovet synes jeg vi skal diskutere det i PM i stedet :)
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 12-10-2020 20:36
#29
suiziide
Ny på siden
12-10-2020 20:35

Rapporter til Admin
Men hold da op et sidespor, og fuldstændig ubrugeligt info, ift det som OP havde brug for
--
#30
kimjensen81
Bruger
12-10-2020 21:55

Rapporter til Admin
Hold op :) har besluttet mig det bliver samsung ultrawide 49". Nu er jeg på udkig efter et vr headset. Endnu engang mange tak for hjælpen.
--
#31
ramos
Ultra Supporter
12-10-2020 22:03

Rapporter til Admin
#30 Din tråd tog da lige en tur ud af et sidespor! Beklager på HOL's vegne. Vær obs. på, at der findes to udgaver: 1) https://www.elgiganten.dk[...] og 2) https://www.elgiganten.dk[...] Ham i youtube linket, brugte som sagt den billigere udgave af dem. God fornøjelse :)
--
#32
Sven Bent
Ultra Nørd
13-10-2020 01:07

Rapporter til Admin
#28 Du flytter maal postem Jeg har citeret tydeligt hvad jeg mener du har sagt som er teknisk forkert Når du presser mere end 60fps ind i en 60hz skærm, kan du opleve det man kalder "tearing" når du kigger rundt i et spil. Det er forkert dette der er ikke forskel paa om du har mindre eller flere HZ. ordet "Naar" betyder paa et given tidspunkt og ikke foer. hvilket er forkert fordi det sker ogsaa foer du har flere FPS end hz . De deb navnet aarsag ikke er en aarsagen. Du kalder det flue knepperi. jeg kalder det misinformation fordi det medfore at folk taager rundt og tror de ikke har tearing nar ders FPS er lavere endhz ogderved koeber en monitor med hoerje hz for at undgaa tearing. det er set foer paa hol. saa jo nar op speogrre ind til om ngoe giver mening og du siger nej fordi og fortaller ham forkerte aarsager til tinggne saa bliver OP misinformeret. #29 op spoerger in til FPS og HZ det blive forklaret/debateret kan ikke se det er et side spor dit indlag er tilgang 100% intet om hvad op har spurgt om @op Fakta er: - Du kan fint have flere FPS end HZ. - De giver ikke tearing Tearing skyldes manglende af sync - Hoejere FPS end HZ vil stadigvaek hjaelpe med output lag (du ser hurtiger hvad der sker paa scene) - Hoeje HZ skaerm er stadigvaek nice hvis du vaelger at koere med sync for at undgaa tearing - Hvis du kore uden nogen sync metoder har en hoejere Hz skaerm reduceret sin gode Effekt Forskellige sync metoder vil have forskellige effekt og begynder at blive en ret complex diskution. men gaar det gerne igenne,
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury
#33
ilmep
Elitebruger
13-10-2020 01:50

Rapporter til Admin
Nogle gange er det lidt utroligt at der skal mere end +30 indlæg for at svare på noget som simpelt som #0 stiller. Man burde næsten gå tilbage til et system som eksperten.dk brugte. At man tildeler det "rigtige" svar med point og så kan den blive fremhævet for brugeren. Alt det her andet er noget forbandet rod når man skal læse de forskellige svar igennem og efterlader garanteret #0 mere forvirret end tilfældet burde være
--
#34
suiziide
Ny på siden
13-10-2020 09:56

Rapporter til Admin
Enig med #33 Det eneste jeg har fået ud af denne tråd er glæde over at jeg aldrig har været til en familie fest med #32
--
#35
Ilwaz
Guru
13-10-2020 14:59

Rapporter til Admin
Sådan bliver alle tråde, så snart #32 involverer sig. Btw, det system du omtaler ville ikke fungerer, da det ville blive rent circle jerk.
--
Grafikkort oraklet! Oh, and don't mind the vase.

Opret svar til indlægget: Spørgsmål til Hz på skærm.

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE