Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste
Login / opret bruger

Forum \ Hjemmebiograf \ Mediecenter

Udstyr til videokonference i mødelokale

Af Monsterbruger Twingo | 13-12-2017 20:35 | 942 visninger | 7 svar, hop til seneste
Hej HOL'er, Jeg står og skal etablere et mødelokale for op til 8 personer, hvorfra man skal kunne holde en videokonference med et andet kontor eller enkeltpersoner med en bærbar. Formentlig via skype eller lign. Nogen der har erfaringer for hvilke skærme, kameraer og mikrofoner man kan bruge? Ligeledes så man ikke har et sandt kabel-helvede. Indbygget kamera / Eksternt kamera Budget indenfor ca. 10.000 kr. Har hørt Skype er taget af alle SMART TV som App Høj kvalitet på lyd og video Uden alt for mange kabler, helst helt uden. Tak for hjælpen / Twingo
--
// Twingo
#1
Jacob Mortensen
Ultra Supporter
13-12-2017 21:16

Rapporter til Admin
Er der en eksisterende infrastruktur som det skal bygge på? En Cisco- eller skypeplatform som det skal installeres i? Og hvad med de andre parter af de her konferencer - hvilke platforme sidder de på? Hvis der er en Skype for Business-platform (som jeg har arbejdet mest med), så er en meget elegant løsning denne: https://www.dustinhome.dk[...] Det er givetvis en smule over budget, men det bør overvejes. Det er helt simpelt at sætte op og minimum af kabler. Lav en Skype for Business-bruger til "telefonen", log på og sæt i gang, mere eller mindre. Tilsvarende findes garanteret hos Cisco og hvad der ellers findes. Det afgørende er, hvilket miljø det skal indgå i. Det skal udstyret være kompatibelt med.
--
Sidst redigeret 13-12-2017 21:20
#2
utyske
Monsterbruger
13-12-2017 23:52

Rapporter til Admin
"Rigtige" videokonferenceløsninger er pissedyre, men det er de som regel fordi de sjældent fejler. Hvis I kun smider 10K efter det, så bliver det potentielt noget hø, som du ofte vil skulle yde support på. Men altså, et fornuftigt webcam, måske noget som bruges af diverse streamere og en mikrofon til formålet - Logitech laver nogle forholdsvis billige enheder. De to ting vil nok koste dig 3-4000 kr. Dertil kommer så en computer til at køre Skype eller tilsvarende software fra, samt et TV. Jeg vil sige, at du nok ikke bør gå under 50" til dette formål. Så skal I også sørge for noget QoS til computeren det køres fra, så kvaliteten ikke pludselig bliver crappy, fordi Jens fra HR beslutter sig for at downloade et pornoklip, så han kan ta' en spiller på toilettet. Nå ja, så kan du godt forberede dig på, at ligeså snart den slags bliver etableret, så vil der være et ønske om at kunne fremvise Powerpoint-præsentationer og den slags, mens man taler sammen, så det er en god idé at tænke ind i løsningen til at starte med. Efter min mening, bør du kontakte nogle professionelle som leverer den slags, få et par tilbud på hvad det kan koste og så holde de udgifter op mod dit budget, den mængde tid der skal bruges på at yde support på en "gratis" løsning som Skype, samt de udfald der vil komme på sådan en løsning. Forstået på den måde, at hvad koster det at have 8 mennesker siddende og lave ingenting i halve og hele timer, hvis supporten ikke kan få den hjemmelavede løsning til at spille, eller hvis Skype, Windows, eller drivere til udstyret er blevet opgraderet, så intet fungerer. Det er ikke et dommedagsscenarie, tro mig, det vil ske. Vi kørte med videokonference på mit gamle job og bruger cirka samme løsning på mit nye, hvilket er en eller anden Cisco-baseret løsning med et fancy kamera, en god mikrofon og en cloudservice. Det spiller bare og det værste vi kommer ud for, er at brugerne ikke har læst brugsanvisningen. Det giver også adgang til en webportal, som alle kan bruge, næsten uanset platform, til at være med i et virtuelt "møderum", fra computere til mobiltelefoner.
--
#3
Twingo
Monsterbruger
20-12-2017 20:11

Rapporter til Admin
#1 - Tak for svar Jacob. Jeg har fornøjelsen af selv at bygge det fra "bunden" uden noget eksisterende system. Som udgangspunkt har jeg kun set godt omkring skypes platform. Har godt set Polycom - virker bare som nogle meget dyre løsninger - har du denne Polycom Trio 8800? Pros / Cons? #2 - Tak for svar. Min. 50" skærm - noteret. QoS virker overkill til vores formål og på en 300/300 mbit linje. Selvom Jens ville tage sig en pause :) Hvordan vil man kunne vise powerpoint på den samtidig? God anbefaling. Rigtig godt - jeg ser hvad Cisco ligger inde med og muligvis en cloud-løsning.
--
// Twingo
#4
Coff
Supporter
20-12-2017 22:44

Rapporter til Admin
Vi bruger bl.a. denne her model på arbejdet og den virker fint (ifølge dem vi snakker med) https://www.dustin.dk[...] Den er koblet op på en computer og et 50" tv og vi ringer ind/ud via Skype.
--
#5
Twingo
Monsterbruger
20-12-2017 22:48

Rapporter til Admin
#4 - Tak for svar Coff, hvor mange sidder I, hvor enheden er? Video og lyd er god kvalitet? I savner ikke at kunne vise præsentationer frem gennem videokonferencen?
--
// Twingo
#6
Coff
Supporter
20-12-2017 23:05

Rapporter til Admin
#5 vi er mellem 4-10 personer og jeg har ikke set i den "anden ende" men alle har været tilfreds med kvaliteten, ellers vil vi have hørt det. De gange vi har brug for at præsentere noget, så har vi gjort det via den pc'er vi skyper med og så kan vi dele skærmen den vej.
--
#7
Mr. WoLF
Guru
20-12-2017 23:40

Rapporter til Admin
Måske noget i stil af: Skype/business: https://www.skype.com[...] Et billig 49"+ tv, f.eks.: https://www.power.dk[...] Microsoft LifeCam Studio 1080p f.eks.: https://www.wupti.com[...] En Windows tablet med 4gb ram eller en 2i1: https://www.computersalg.dk[...] Billigt så lille Tower pc og ikke tablet/2in1
--

Opret svar til indlægget: Udstyr til videokonference i mødelokale


Dit navn:

Din e-mail adresse:


Indholdet fra billedet:
Dit svar: