Er der garanti på en julegave?
--
5950X|Crosshair VIII Formula|32GB RAM
Gainward3090-GS|PG279Q
Samsung970 EVO+ 1TB+2TB|Samsung 860 PRO 2TB
Samsung860 QVO 2TB|Corsair AX860i
selvf gør den det..
--
jep jep
#0 Garantien følger produktet. Vær dog opmærksom på om det faktisk er garanti, eller om det er reklamationsret.
#1 Super svar som altid.
--
5950x | RTX 3090 | WD Black SN850 2TB
Garantien kan være forbeholdt oprindelig køber, mens reklamationsretten følger produktet/faktura.
--
Min hukommelse kører ikke på alle cylindre, reminders modtages gerne!!
Mine salgstråde kører med al sandsynlighed også på Dba.dk..
#3 Var så lidt.
--
5950X|Crosshair VIII Formula|32GB RAM
Gainward3090-GS|PG279Q
Samsung970 EVO+ 1TB+2TB|Samsung 860 PRO 2TB
Samsung860 QVO 2TB|Corsair AX860i
Jeg kontakter 3.dk for at høre ad
Tak
--
3 bekræfter at hele garanti perioden følger telefonen uanset ejer
--
#7 - Godt du fik det bekræftet, for det er nemlig ikke altid garantien følger varen. Det har jeg troet den gjorde alle dage, indtil jeg for ganske nyligt fandt ud af, at Corsair's garanti følger den oprindelige køber. Så hvis man køber fx. en brugt PSU, som har 10 års garanti, så mister man garantien. Helt utroligt latterligt, men sådan er det.
--
- Indsæt signatur -
#8 Jeg tror også dette desværre er tilfældet for mange grafikkort hvis ikke alle, for kigger man f.eks. på powercolor så skriver de at reklemationsretten ikke følger med ved videresalg.
Spørgsmålet er så bare om det også er tilfældet hvis man køber varen igennem f.eks. Proshop, Komplett el. lignende. Hvilket jeg dog ikke ved.
--
Bundkort: MSI B450 Mortar Max. CPU: Ryzen 7 3800X. Ram: 32gb 3200Mhz. GFX: 6900XT Red devil. Køler: NZXT Z63. Kabinet: Corsair 280x (mATX)
#9
Reklamationsretten følger altid med ved videresalg da den følger produktet og skal anvendes hos sælgeren (fx proshop). Men en producent-garanti er op til producenten at definere.
--