Hvad hvis du står i udkanten af Odense så den fanger en anden mast?
--
Ryzen 5 5600X,ASUS TUF GAMING B550 PLUS,G.skill 3600 MHz AUTO C16-16-16-36 4x8GB,AOC G2590FX,Corsair RM850,Sapphire RX 5600 XT 6GB,1 TB NVMe ADATA
Tag simkortet ud og prøv den i en kollegas telefon, hvis den virker der, så er der nok en god chance for at det er telefonen.
Hvis det virker i kollegas telefon, så prøv:
Prøv slå VoLTE fra på din telefon, jeg ved det ikke er unormalt at nogen af de mere ukendte telefoner ikke understøttes på netværket til VoLTE, selvom telefonen teknisk understøtter det.
Desuden sikre dig at du ikke har aktiveret VoWiFi, så fjerner du den mulige fejlkilde :)
--
Sidst redigeret 16-08-2021 15:55
#1
Som jeg skriver, så har jeg ingen problemer andre steder.
#2
Jeg har nu slået Volte fra.
Det var dog en indstilling som der skulle lidt krumspring til at få frem og det er vist som standard derfor deaktiveret.
Jeg har prøvet mit sim i min gamle Huawei og der virkede det fint den ene gang jeg prøvede.
Det forklarer bare ikke de 2 telefoner som har samme "sygdom"
--
Google først, spørg bagefter.
Man skal ikke græde over spist bacon.
Når nu arbejdstelefonen er hos Telia, har du så overvejet at ringe til dem og høre om der er nogen udfordringer med en mast tæt på jer? Der er nok noget større chance for at få ordentlig besked der fremfor hos Lebara.
--
Samme med min :)
De virker nok lidt bedre i Kina..
Du får hvad du betaler for, ikke en god software oplevelse, og ja du mangler nogle af de bånd vi bruger i Danmark.
Den mangler nogle 3G bånd, det er derfor den altid er på 4G, men 3G skal bruges til opkald, hvis du bruger VoWiFi og VoLTE kan det løse det lidt, så længe at du er på WiFi / 4G.
--
Ryzen 5 3600 @ 3.6GHz
GTX1060 6GB
32GB RAM @ 2400MHz
1500GB SSD
#4
Jeg har ringet til Telia, men der var ingen hjælp at hente.
#5
Det er kun den ene mast som volder problemer, hvis min teori er rigtig.
Jeg har ikke oplevet andre problemer end dette med tlf.
Softwaren er lidt til den skrabede side, men alt i alt en fin tlf til pengene.
Jeg har slået Volte fra, ingen forskel, desværre.
--
Google først, spørg bagefter.
Man skal ikke græde over spist bacon.
#6 forstår jeg det rigtigt at din arbejdstelefon (som din arbejdsgiver betaler) også har problemer?
--
#6 skriv en mail til
[email protected] med dit arbejdsmobil nummer, hvilken telefon det er og adressen den bruges på og forklar at du ikke kan foretage opkald.
Så ryger du udenom alt hvad der hedder kundeservice og ender direkte hos teknisk support afdelingen hvor du rent faktisk kan få et ordentligt svar.
--
#7
Ja, men den er jeg lidt ligeglad med, da den udelukkende bruges til data.
At den kan ringe er bare en bonus som kan bruges i nødstilfælde.
#8
Tak for tippet, men jeg vil hellere have min private mobil til at virke.
At arbejdstelefonen opfører sig på samme måde var blot for at fortælle at min telefon ikke var alene om problemer.
Tror det ender med at jeg skifter til DK's bedste netværk.
Det er i hvert fald en nemmere løsning, end at få nogen ud og kigge på en mast bare fordi Jacob 5260 har problemer med den ene mast.
--
Google først, spørg bagefter.
Man skal ikke græde over spist bacon.
Har fået en deal med Telmore, så kan vi lukke den der.
Forhåbentlig er det bedre med DK's bedste netværk
--
Google først, spørg bagefter.
Man skal ikke græde over spist bacon.