Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Gentagende fejl på HTC One - Rettigheder?

Af Guru CV | 06-01-2014 13:09 | 1487 visninger | 18 svar, hop til seneste
Hej Hollers. Long time, no posting. Jeg har for et par måneder siden købt en HTC One. Jeg købte den brugt, men der er stadig garanti på. Jeg har som så mange andre problemer med lille/røde/blå farver når jeg tager billeder. Jeg har haft telefonen til reperation en gang, hvor den blev ombyttet, og har netop modtaget en helt ny telefon. Men problemet er der stadig, nøjagtig som på den gamle telefon. Hvordan er det så lige man er stillet som forbruger, når den samme fejl gentager sig? Hvor mange forsøg har de til at få lavet telefonen, før man er ude i at kunne få penge tilbage for telefonen? Og hvad når man har købt den brugt? /CV
--
#1
Aggie
Giga Supporter
06-01-2014 13:15

Rapporter til Admin
de har et forsøg men forvent at de selv vil påstå at de har 3 forsøg.. i købeloven står der at man har mulighed for reparation indenfor rimelig tid. så du er i din fulde ret til at bede om pengene tilbage og forvent også at butikken vil sige du ikke kan få penge tilbage men du kan få tilgodebevis. dette er også løgn.. du er berrettiget til at få penge tilbage efter et forsøg på reperation (=
--
PII 1090T, Asus Crosshair 4 Formula, G.Skill 4*2gb Eco 1600, XFX 6970*2, Thermaltake Element V, Coolermaster 1250W Pro, Eyefinity med 3 Acer GD245HQ
#2
CV
Guru
06-01-2014 13:17

Rapporter til Admin
Også selvom jeg ikke er den der har købt telefonen direkte hos dem?
--
#3
lizzy
Giga Supporter
06-01-2014 13:19

Rapporter til Admin
Som udgangspunkt har sælger ét forsøg til at reparere den. Og herefter skal der ske ombytning eller refundering. I dit tilfælde er ombytning sket. Om du er berettiget til ombytning igen, tja.. Der findes en artikel her omkring problemet, som vidst er en kendt bug: http://www.digitaltrends.com[...] "Problem: Blue/purple/red noise in low light photos .... Possible solutions: Turn down your ISO. This will reduce the camera’s sensitivity to light and help make your photos less grainy and noisy. " - Måske kan det hjælpe.
--
D:
#4
Azakiel
Skribent
06-01-2014 13:20

Rapporter til Admin
#1 Det er du så ikke, det er altid op til forhandleren om de vil forsøge en reparation. At de fleste så tilbyder pengene tilbage efter et par forsøg er deres sag. "Dine valgmuligheder er: Du kan få manglen afhjulpet, fx få varen repareret Du kan få varen byttet til en ny vare Du kan få et afslag i prisen Du kan få pengene tilbage – hæve købet Hvis du vælger at få pengene tilbage eller et afslag i prisen, kan sælgeren dog afvise dit krav, hvis han i stedet tilbyder dig at vælge mellem, at få manglen afhjulpet, fx ved en reparation eller at få varen ombyttet."
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet
#5
lizzy
Giga Supporter
06-01-2014 13:20

Rapporter til Admin
#1 Nej, det er ikke en selvfølge du kan få pengene tilbage. Det er op til sælgeren om man vil ombytte vare eller refundere penge.
--
D:
#6
mikkel5250
Supporter Aspirant
06-01-2014 13:28

Rapporter til Admin
Det er her at man skal være en "røvirriterende" kunde og kontakte deres juridiske afdeling, for der har de rent faktisk styr på, hvad de taler om. (taler om Telia i dette tilfælde). Var selv igennem nogenlunde det samme. Det tog mig 3-4 uger at komme igennem det hele og endte med at få mine penge tilbage. EDIT: Eventuelt læs på www.forbrug.dk[...] ?? Mebring det i papirform, så sælgeren kan læse det hele selv, hvis de lyver overfor dig.
--
#
#7
CV
Guru
06-01-2014 13:32

Rapporter til Admin
#3 Det er netop den fejl. Men jeg er ikke interesseret i at skulle ændre indstillinger for at "kunne leve" med kameraet. Har købt en dyr telefon, så det mindste man kan forvente er at tingene fungerer "out of the box" Og det gør de desværre ikke i det her tilfælde. Det sjove opstår så når problemet ikke sådan umiddelbart kan løses, da det er en typisk/generel fejl. Nu har jeg så fået ombytet telefonen 1 gang, uden at det har hjulpet. Og jeg gik med til at sende telefonen ind igen, og give dem et forsøg mere. Lykkes det så heller ikke 2. gang, må jeg jo nok tage kampen om omkring at få hævet købet, eller hvad man nu kan.
--
#8
CV
Guru
06-01-2014 13:44

Rapporter til Admin
Konklussion efter chat med forbrug.dk. 1.Jeg arver alle de rettigheder den oprindelige køber havde. 2. CallMe har som udgangspunkt 1-2 forsøg til at afhjælpe fejlen. Dog kræver hver sag en konkret vurdering. Så konklussionen må være at de får den ind til forsøg nummer 2, og så må jeg bede om pengene tilbage hvis ikke de kan løse problemet.
--
#9
mikkel5250
Supporter Aspirant
06-01-2014 13:55

Rapporter til Admin
#8 Jeg ville forsøge at få pengene tilbage som det første, da det kommer til at tage alt for lang tid at komme igennem endnu en ombytning. 7-14 dage pr. gang, hvis jeg ikke tager fejl?
--
#
#10
CV
Guru
06-01-2014 13:56

Rapporter til Admin
#9 Sidste gang sendte de en ny telefon afsted samme dag som de modtog den gamle, så det er kun fragten frem og tilbage der tager tid. Så en gang sidste i næste uge har jeg nok en telefon igen.
--
#11
lizzy
Giga Supporter
06-01-2014 14:18

Rapporter til Admin
#7 Sådan er det desværre bare nogle gange - se bare Battlefield 4 som et perfekt eksempel :-( Produkter bliver smidt ud på markedet alt for hurtigt og ufærdige. Ser frem til at høre om de vælger at ophæve købet eller ej. Måske skal du over på noget GS4 i stedet ;-)?
--
D:
#12
CV
Guru
06-01-2014 14:21

Rapporter til Admin
#11 Vil ikke have sådan en plastik telefon. :) HTC One var den eneste der tiltalte mig, pga design og materialer. :(
--
#13
Kaasje
Elite Nørd
06-01-2014 14:26

Rapporter til Admin
Det er nok på tide at jeg gør det samme.. Har præcis samme kamera problem som dig, hvilket er ærgeligt, da jeg i de sidste par år, har haft brugt min telefon hovedsageligt til billeder. Dette kan man bare ikke med HTC'en. Deres One X var til gengæld en legende. Synd at den er så outdated. Nu må jeg se om jeg kan få lov til at sende min telefon til rep. Sidste gang nægtede de at tage i mod den, da det ikke var mit navn den var registreret i. #12 Det er nok også det jeg kommer til at savne mest. Dog tror jeg at jeg ville vælge en galaxy note, hvis det endelig nåede dertil. Så er den også prøvet, nu hvor de har haft 2 forgængere til at forbedre sig på :) - Bare surt at det ski'e smartwatch ikke følger med mere. :P
--
*(Foreveralone face)* Ultimate goal: More bacon! And cola. Thats it. Oh, and Cocio. OOOH, and potato chips.
#14
ToFFo
Guru
06-01-2014 14:37

Rapporter til Admin
Jeg ser det gentagne gange, at folk siger man kun har 1 forsøg til reparation af fx en telefon. Dette er forkert. Sælger har flere reparationsforsøg, hvis reklamationen opfylder en række kriterier. Så bare at sige at man kun har 1 reparationsforsøg er direkte forkert. Så undgå at ringe til forhandleren og påstå andet. Det ender bare i mundhuggeri. Hvis det er præcis samme fejl som opstår igen, kan du kræve en ombytning eller pengene tilbage for varen. HUSK at du har hele 3 år til at reklamere over en fejl, efter du har haft dit produkt til reklamation, hvor fejlen skulle være rettet. Hvis det er samme komponent som er skyld i samme fejl, har du 3 år til at reklamere over den komponent/defekt. Ved ombytning af vare på reklamation, får du 2 års ny reklamationsret Især i reklamationssager er det vigtigt at ens viden er spot on. Ellers kan det koste dyrt i både fragt og diagnosticering. Da jeg selv har arbejdet med salg reklamationer flere år, er jeg efterhånden godt inde i reglerne og købeloven. Det bliver jeg jo nødt til at være. Du kan læse mere om reparationsførsøg her: http://www.forbrug.dk[...] Og velkommen tilbage! :)
--
Nah.
#15
CV
Guru
06-01-2014 14:42

Rapporter til Admin
#14 Se hvad de skriver om mobiltelefoner. "Når det gælder en mobiltelefon, som det kan være svært for dig at undvære, vil et enkelt reparationsforsøg normalt være det, du maksimalt skal finde dig i." http://www.forbrug.dk[...] Men selvfølgelig skal det vurderes ud fra den konkrete sag. Og tak BTW. :P
--
#16
ToFFo
Guru
06-01-2014 14:44

Rapporter til Admin
#15 - Du har også fået en helt ny telefon. Det er ikke et reparationsforsøg, hvis forhandleren sender dig en ny telefon. MEN! Hvis det er serviceværkstedet (Telecare) som ombytter telefonen, fordi den ikke kan repareres, så er det et reparationsforsøg. Så er ovennævnte regler gældende. Men igen, det skal være værkstedet der sender dig en ny telefon. Eller en swap om du vil. Forskellige mobilproducenter, har forskellige procedurer hos Telecare. Det er fx HTC eller Samsung der dikterer hvordan og hvorledes der ombyttes eller repareres på produkterne. HTC er meget large med deres reparationer. De er ikke så strikse som Samsung. Ja, det er weird, men da jeg har haft meget bøvl med telecare før i tiden, med mange forskellige kunders mobiler, har jeg fået helt forskellige oplevelser hos Telecare, alt efter hvilken producent mobilen er fra. Jeg spurgte så en kammerat der arbejder hos Telecare, hvorfor det var sådan. Så forklarede han det med producent vs procedure.
--
Nah.
#17
CV
Guru
06-01-2014 14:56

Rapporter til Admin
Er heller ikke i tvivl om at der er forskel på hvordan producenterne vil have at deres telefoner skal laves/ombyttes. I det her tilfælde med HTC One så er det vidst en rigtig træls telefon at skulle reparere, så ligesom med iPhone så bliver de nok typisk ombyttet.
--
#18
Kaasje
Elite Nørd
06-01-2014 15:15

Rapporter til Admin
#17 Så sandt. De er ikke lige at skille ad. Jeg har desværre været meget uheldig med min, men håber da dig det bedste, ang. slutresultatet. :)
--
*(Foreveralone face)* Ultimate goal: More bacon! And cola. Thats it. Oh, and Cocio. OOOH, and potato chips.

Opret svar til indlægget: Gentagende fejl på HTC One - Rettigheder?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login


ANNONCE