Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Småproblemer med iPhone 8

Af Semi Supporter PunaniPounder | 13-10-2017 01:03 | 1647 visninger | 11 svar, hop til seneste
Hej derude. Jeg har nu haft min iPhone 8 i ca. 14 dage og oplever på trods af tre software-opdateringer stadig de samme småirriterende problemer, så jeg ville lige høre om jeg er ene om det, og om telefonen i givet fald skal til reparation. Det mest irriterende problem er, at jeg ofte oplever ikke at kunne foretage opkald. Det er som om den forsøger, men aldrig når igennem. Andre gange bliver opkald afbrudt uden varsel og efterfølgende er der problemer med at foretage opkald - men kun i et par minutter. Jeg bruger intet headset eller lignende. Derudover har jeg et par gange oplevet, at skærmen ikke vil slukke når jeg trykker på tænd/sluk-knappen. Kan dog som oftest afhjælpes ved at trykke på en af volume-knapperne, hvorefter alt virker fint igen. Andre, der oplever noget lignende? Jeg har haft mit simkort ude og pudset det, chippen har ingen skrammer. Genstart gør umiddelbart ingen forskel da fejlene forekommer periodisk.
--
Dell Latitude E5450: i5 5300U / 8 GB RAM / 320 GB HDD / 14" Full HD LED Dell Latitude E7240: i5 4310 / 8 GB RAM / 128 GB SSD / 12.5" HD LED
#1
zzup
Semi Nørd
13-10-2017 12:54

Rapporter til Admin
mht dine opkaldsproblemer, så prøv at kontakt din operatør
--
i7-7700k, z270, 1080ti OC 11gb,
#2
PunaniPounder
Semi Supporter
13-10-2017 13:17

Rapporter til Admin
Glemte at nævne en anden, vigtig fejl den laver. Den registrerer ofte ikke, at jeg modtager SMS. Dvs. giver ingen lyd, vibration eller notifikation. Når jeg så åbner en SMS-tråd med eks. min kæreste, kan jeg se hun har sendt nye beskeder som jeg ikke har læst. Mine sidst afsendte sms’er fremgår også konsekvent som nederst, selvom hun har skrevet sidst. Alt i alt en noget lunken oplevelse. Problemet er, at jeg ikke orker at reklamere over den i forhold til at vente på reparation, chance for at få en refurbished retur osv. #1 Det har umiddelbart intet med udbyderen at gøre når det forekommer som beskrevet.
--
Dell Latitude E5450: i5 5300U / 8 GB RAM / 320 GB HDD / 14" Full HD LED Dell Latitude E7240: i5 4310 / 8 GB RAM / 128 GB SSD / 12.5" HD LED
#3
Azakiel
Skribent
13-10-2017 13:21

Rapporter til Admin
Prøv at lav en fuld gendannelse uden at gøre brug af backup, og se hvordan den kører. Hvis det ikke virker, så RMA den. Husk at de ikke må give en refurb retur
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet faber est quisque fortunae suae
#4
cudbee
Megabruger
13-10-2017 13:33

Rapporter til Admin
#0 - Gør som #3 siger. Jeg har stået i Elgigantens reklamationsafdeling i 10 måneder og nogle af de hyppigste fejl vi stødte på mht. iPhones var dem du beskriver. Dette kunne dog løses 9/10 gange ved at nulstille telefonen til fabriksindstillinger og derfra undgå at downloade sikkerhedskopien. Dvs. start telefon op som ny iPhone og test den. Det vil sige, at du ikke har dine apps, kontakter, billeder og lignende på din telefon. Hvis du derfra ikke oplever problemerne, så kan vi konstatere at det intet har med telefonens hardware at gøre, men eventuelle fejl mellem iOS og de filer/apps du bruger/har. Det eneste du kan gøre derfra, er at være meget påpasselig med hvilke apps du henter ned fra ny og eventuelt manuelt smide dine billeder/kontakter over på telefonen igen og altså gå udenom den sikkerhedskopi du har, for at undgå fejlene. Det er lidt en træls proces, men det er den eneste løsning. At sende den på værksted vil intet andet gøre end at du skal undvære din telefon i 7-14 dage og muligvis betale undersøgelsesomkostninger. Hvis den stadig ikke virker efter, så skal den nok en tur på værksted, hvor den højst sandsynligt bliver ombyttet til en fabriksny enhed og ikke en istandsat enhed, da de pr. lovgivning ikke må stille dig dårligere (hvilket en refurb model ses som). Håber dog det lykkes for dig.
--
"Start where you are. Use what you have. Do what you can." - Arthur Ashe
--
Sidst redigeret 13-10-2017 13:33
#5
PunaniPounder
Semi Supporter
13-10-2017 14:04

Rapporter til Admin
#3 Kan godt være, jeg lige skal have udspecificeret hvad "uden backup" betyder. Laver den automatisk back-up som kan deaktiveres eller vil den alm. fabriksgendannelse være tilstrækkeligt? #4 Okay, ja det må jeg så forsøge, virkelig bare latterligt at skulle til at slette alle data - hvad fanden er idéen så med Apple åh så smarte øko-system af enheder, der taler sammen på tværs af generationer? Har været inde i Telenor og drøfte med dem, og vi er nået samme konklusion: Hvis ikke problemerne aftager med gendannelse og software-opdateringer, må vi sende den til reparation. Problemet med periodiske fejl og softwarefejl er, at de kan være svære at gendrive på værksted, og så risikerer man at skulle betale for, at de ikke finder fejlen. Som I også nævner er der også hele problematikken med reburb. Jeg ved godt, de ikke må give en refurb retur og de ved det også selv, men er det noget de retter sig efter? Da jeg i sin tid anskaffede min 5S'er var tænd/sluk-knappen også noget rasle-lort. Dengang fik jeg dog at vide, at jeg ville få en refurb retur hvis jeg sendte den til rep. - ekstrem dårlig service. Utroligt man kan lave så dejlige produkter og samtidig være så usympatisk et lortefirma.
--
Dell Latitude E5450: i5 5300U / 8 GB RAM / 320 GB HDD / 14" Full HD LED Dell Latitude E7240: i5 4310 / 8 GB RAM / 128 GB SSD / 12.5" HD LED
#6
PunaniPounder
Semi Supporter
13-10-2017 14:11

Rapporter til Admin
Lige et side-spørgsmål: Hvis jeg laver en reset uden gendannelse, vil achievements/fremgang i spil osv. så bliver slettet, eller er det bundet til AppleID via gamecenter?
--
Dell Latitude E5450: i5 5300U / 8 GB RAM / 320 GB HDD / 14" Full HD LED Dell Latitude E7240: i5 4310 / 8 GB RAM / 128 GB SSD / 12.5" HD LED
#7
Claus O
Juniorbruger
13-10-2017 14:16

Rapporter til Admin
Jeg tror alle elektronik fabrikanter indimellem får sendt en "mandagsmodel" ud til et par kunder. Jeg har selv været uheldig og modtage en Pioneer forstærker, som havde de mærkeligste fejl. Det tog sin tid før forretningen gav sig, og udleverede en ny. Men hold da op hvor blev min tålmodig testet. På smartphone fronten har jeg heldigvis kun gode oplevelser, og er slet ikke utilfreds med mit skifte til iPhone 8. Noget andre brugere af smartphones som Samsung, Oneplus og lign. sikkert også er.
--
#8
Azakiel
Skribent
13-10-2017 14:18

Rapporter til Admin
#6 Kunne forestille mig at det er forskelligt fra spil til spil, om de gemmer data på dig i skyen som forbundet til din bruger, eller om de gemmer det lokalt i en fil, det er lidt op til spillet selv.
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet faber est quisque fortunae suae
#9
PunaniPounder
Semi Supporter
13-10-2017 14:27

Rapporter til Admin
#7 Jeg tror desværre du har ret, og det er voldsomt frustrerende som kunde at stå med en sådan mandagsmodel, specielt fordi vi ikke taler støbefejl i rammen eller lign. som let kan bevises, men software-fejl som ikke nødvendigvis kan gengives når man skal vise det i butikken eller værkstedet skal forsøge at finde fejlen. Derfor pisser det mig ekstra af, når man som Apple vælger at smide brugte telefoner tilbage til kunder, der har købt fabriksnye modeller. Desuden synes jeg, der bør være en form for kompensation, når de laver et fejlbehæftet produkt som jeg skal bruge tid, kræfter og frustrationer på at brokke mig over samt sende til reparation og muligvis undvære telefon i mellemtiden. #8 OK, tak for svaret. Jeg prøver at lave en fabriksgendannelse dog uden at slette data, jeg kan simpelthen ikke overskue at miste alle kontakter, billeder, spilfremgang osv. Jeg har jo netop valgt et Apple-produkt, fordi det er plug&play når man køber en ny telefon (eller burde være, rettere sagt).
--
Dell Latitude E5450: i5 5300U / 8 GB RAM / 320 GB HDD / 14" Full HD LED Dell Latitude E7240: i5 4310 / 8 GB RAM / 128 GB SSD / 12.5" HD LED
#10
ph0ton
Bruger
13-10-2017 14:33

Rapporter til Admin
Har du tjekket uret på din iPhone. Har det korrekt dato & tid? Hvis ikke, så prøv at sætte telefonen til at hente operatør tiden. Det kan forklare hvorfor du ikke hører nye sms, hvorfor dine beskeder står nederst, og hvorfor du måske har problemer med at ringe.
--
lorem ipsum et dolores
#11
PunaniPounder
Semi Supporter
13-10-2017 17:02

Rapporter til Admin
#10 Se, dét var interessant! I forbindelse med lidt snyd i det ene mobilspil ændrer jeg nemlig ofte på dato og klokkeslæt, men sætter den tilbage til "automatisk tid" efterfølgende. Kan det virkelig ha' så meget at sige? Jeg har nemlig oplevet, at min 9gag app skal re-installeres indimellem fordi den ikke kan håndtere ændringerne i tid/dato, men det er umiddelbart den eneste app, der brokker sig...
--
Dell Latitude E5450: i5 5300U / 8 GB RAM / 320 GB HDD / 14" Full HD LED Dell Latitude E7240: i5 4310 / 8 GB RAM / 128 GB SSD / 12.5" HD LED

Opret svar til indlægget: Småproblemer med iPhone 8

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE