Det kan også være hvis telefonen fx. er importeret og forhandleren så skal unlock telefonen.
Du kan taste en kode, som jeg ikke kan huske, for at se hvor længe telefonen har været tændt, opkald osv.
--
Sidst redigeret 26-10-2017 14:47
Det lyder "fishy".
Det er med al sandsynlighed en "Refurbished" du har fået.
Den kan sagtens være helt 100% ok, men at de har opdateret softwaren for dig lyder dumt, medmindre du specifikt har bedt dem om at gøre det (og dermed bryde plomberingen)
--
RyZen 1700, 16 gb ram, 1060 GFX, større SSD på vej ;)
#1 Lyder meget sandsynligt. Da jeg sendte min defekte S8+ retur, så jeg at shoppen ikke havde flere af min model hjemme. Og de vidste ikke hvornår de fik dem på lager igen. Skrev for sjov til Samsung DK og de havde modellen på lager, til omgående bestilling.
Skrev så til shoppen og her sagde de at de importerede S8+, derfor giver din forklaring god mening. Omend jeg syntes godt at de kunne give kunderne besked om at de gør et eller andet med softwaren.
#2 #1's forklaring lyder meget plausibel.
--
Slettet jfr GDPR
#3
Ja #1 er også en mulighed.
Prøv at google om det der så man kan se hvor længe den har været tændt.
Hvis det er 30 min er det ok, men ikke hvis det er flere uger ;)
--
RyZen 1700, 16 gb ram, 1060 GFX, større SSD på vej ;)
Er det fra Goblue.dk?
Jeg mindes at have læst et eller andet sted at de importerer polske telefoner og smider dansk software på
--
ville aldrig acceptere at modtage en vare hvor plomberingen var brudt PUNKTUM. det min sikkerhed for at den ikke er brugt eller på anden måde fumlet med. hvis den er brudt så modtager jeg ikke varen
--
#5 Nej. Proshop.
#6 Har også lidt svært ved det, men den er med overvejende sandsynlighed kun blevet låst op. Så det går nok.
--
Slettet jfr GDPR
Jeg tror ikke på at det er refurbished enhed du har fået.
Jeg tror mere på at det er en udenlandsk model. F.eks. det kan være en engelsk model du har fået. Hvor de så har haft kassen åbnet for at skifte opladeren til en dansk oplader.
--
Jeg har også fornyligt oplevet samme problem med en S8. hvor jeg 2 gange måtte op og ombytte pga fejl.. og plomberinger brudt :) der må være uheld med telefoner i dk for tiden..
Jeg ville aldrig modtage en telefon med brudt plombering.. og nu har jeg 1gang modtaget en med ploberingen brudt på og en gang en med fejl i :S
nu har jeg dog en telefon der fungere perfekt. så køber man en ny telefon så køber man en ny telefon
--
MacBook Pro "Core i5" 2.5Ghz 13" Mid-2012, Kingston HyperX 240GB SSD, 8GB RAM
det kommer åbenbart an på forhandler.
hos elgiganten bliver tlf plomberet når man køber den, og bryder man den mister man returretten.
--
proshop er kendt for at have parallel importerede varer - f.eks. købte jeg en oral b braun tandbørste, men som viste sig var lavet til det østeuropæiske marked, dvs ingen dansk manual og på kassen var der kun skrevet med østeuropæiske sprog. den virkede dog fint og med rigtig lader, så jeg beholdt den.
--
Jeg vil aldrig modtage/bruge en mobil, der er købt som ny, med en brudt emballage.
Det er dem der skal infomere køberen om evt. opdatering osv. Har heller aldrig hørt om, at de skal opdatere en mobil inden køb. I hvert fald kun i tilfælde de gav køberen besked og om dette var ok.
--
Ved ikke om Samsung bruger det mere men de modeller der er solgt til det danske marked hedder XEE eller NEE. Igen et sats, jeg ved ikke om de bruger den betegenelse mere.
--