Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Hvordan står jeg stillet i en reparations sag?

Af Mega Supporter Ð Xargo | 21-08-2018 17:00 | 640 visninger | 2 svar, hop til seneste
Min telefon er blevet sendt til reparation hos iHero. De lover på hjemmeside 1-2 dages rep, og inde i butikken sagde han 1 døgn. Indtil videre har det taget 8x længere tid end de lovede mig (og hvad de reklamere med for den sags skyld). De forventer fuld betaling, og holder min telefon som gidsel. (de nægter at udlevere den, så jeg kan få den lavet hos en anden reparatør). Kan det virkeligt passe jeg intet kan gøre, udover at vente på deres utroligt langsomme og ekstremt dyre service er udført, for derefter at betale fuld pris for en service der ikke engang lever 1/8 op til sine reklamer? Jeg kontaktede dem efter nogle dage, og spurgte hvor jeg kunne hente min defekte telefon da jeg simpelthen ikke kan undvære den så lang tid som de bruger. Så siger det at det ikke kan lade sig gøre, da processen allerede er "sat i værk". Så de tvinger mig lidt til at de skal færdiggøre jobbet uanset tid og pris. Til sidst vil jeg lige sige, at iHero koster 1/3 mere end konkurrenterne her hvor jeg er fra, jeg valgte dem udelukkende på baggrund af de reklamer og at de lovede det ville gå hurtigt. Derfor tænkte jeg ikke 400kr betød noget, hvis jeg kunne have den færdig næste dag. Det skete så bare ikke, så nu føler jeg samtidig jeg har smidt 400kr ud af vinduet... Mit spørgsmål er stadig bare, har jeg mulighed for at gøre noget, udover bare at skrive en mail omkring min utilfredshed?
--
I7-7700k @ 4,7 GHz // 16gb DDR4 // 256Gb SSD 980ti // 144hz xl2411t // Blue yeti black edition // Blue MoFi
#1
EQuiNoX
Nørd
21-08-2018 17:09

Rapporter til Admin
Der mangler noget information i dit indlæg. Hvis de som du siger holder den som gidsel. så må der være noget uafklaret omkring penge. Så det lyder som om det er derfor at sagen trækker ud. Jeg er ret sikker på at hvis du læser efter i deres betingelser, så vil du se at de tager forbeehold for diverse ting i deres estimerede rep tid. Kan jo være dele som ikke er hjemme osv. Hvis de har lavet din tlf, skal du naturligvis betale. Læs den kontrakt du indgik ved indlevering. der vil alle dine svarene stå. En reperatør lover aldrig noget uden forbehold. At du ikke har læst dem, gør ikke dem skyldige i svigt. umidelbart kan jeg ikke finde noget på hjemmesiden om de lover 1-2 dages rep tid. Det er min erfaring at kunder ofte glemmer at lytte til den præcise ordlyd af hvad en ekspedient siger. Fx han siger at det normalt tager 1-2 dage. Kunden hører, vi lover den er færdig om 1-2 dage. En rep tid er jo umulig at oplsye før telefonen er undersøgt af reperatøren. der kan være mange forskellige fejl, der gemmer sig fra det blotte øje.
--
Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all.
--
Sidst redigeret 21-08-2018 17:12
#2
Ð Xargo
Mega Supporter
21-08-2018 17:22

Rapporter til Admin
#1 i Dette tilfælde er det bare en ødelagt skærm. Telefonen var tændt og kunne stadig tage imod opkald ved indlevering, den viste bare ikke billedet, grundet brud i glasset. Jeg kommer ind i butikken og informere ekspedienten om præcis hvad de andre steder koster og har af forventet rep-tider. Han lover så den er færdig hurtigere, og referere selv til hjemmesiden der siger 1-2 arbejdsdage. Han informere mig ikke om andet. Jeg vælger at acceptere tilbudet, i den tro at jeg får hvad der bliver lovet mig, også selvom det er dyrere. Efter nogle dage kontakter jeg så dem, og spørger hvad pokker der lige sker, eller hvad der tydeligvis ikke sker. De siger så (sikkert en dårlig undskyldning) at den eneste mand i hele firmaet der kan skifte skærme, er simpelthen på kursus. Derefter vælger jeg at høre hvor telefonen befinder sig, så jeg kan hente den og få den lavet et andet sted. Det sidste spørger jeg om ad flere gange, hvor de enten bare stopper forbindelsen, eller siger jeg kan ringe på xxxxx mandag (mandag uanset hvilken dag jeg spørger). Så jeg kan hverken få lov at annullere min "aftale" eller få hvad jeg har bestilt. og til @1 Der er ingen penge i klemme, jeg har trods alt ikke været dum nok til at betale for en service før den er udført, og havde de udført servicen så havde det opslag jo hellere ikke eksisteret. Men jeg forstår ikke hvordan de kan tage min telefon som gidsel og nægte at udlevere den i samme stand som ved indlevering, når jeg ikke er tilfreds med deres service. Tænk hvis man ikke kunne få sin bil ved mekanikeren og få lov at gøre brug af en anden mekanikers tilbud, fordi nu havde bilnøglen jo allerede lagt i hans skuffe i nogle dage?
--
I7-7700k @ 4,7 GHz // 16gb DDR4 // 256Gb SSD 980ti // 144hz xl2411t // Blue yeti black edition // Blue MoFi

Opret svar til indlægget: Hvordan står jeg stillet i en reparations sag?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE