Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Gentagende fejl hos mobil serviceværksted, rettigh...

Af Gæst T | 18-06-2019 21:35 | 2197 visninger | 13 svar, hop til seneste
Hej hol. Sagen er at jeg har min mobil til service lige nu, efter jeg desværre kom til at smadre skærmen. Problemet opstår så i min oplevelse hos værkstedet. Jeg har været forbi 4 gange i alt, hvor 3 af dem var for at rette op på fejl værkstedet havde lavet. 1. gang havde de ikke monteret det nye glas korrekt. 2. gang smadrede de glasset og jeg måtte vente på reservedele igen. 3. er der stadig problemer med montering af glas. Udover alt dette, er der desværre også problemer med renligheden. Hver gang jeg går derfra, kan jeg finde støv under skærmen/kameraet. Hvordan er ens rettigheder når det omhandler forsikringssager/serviceværksted. Skal jeg bare blive ved med at tage derind og håbe på at de kan fikse det, eller kan jeg kræve en ny telefon, så jeg kan komme videre med mit liv?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#1
zulink
Ny på siden
18-06-2019 22:30

Rapporter til Admin
Ville anmode om at få det lavet på deres regning hos et andet sted, nu de allerede har forsøgt så mange gange
--
#2
T
Gæst
18-06-2019 22:42

Rapporter til Admin
#1 Minusset herved er at de er det eneste autoriserede værksted i landet, så alternativet ville nok være at få den sendt til udlandet. Så længe har jeg ikke mulighed for at være uden telefon. Jeg havde lidt håbet på at jeg kunne gøre som med reklamationsretten, hvor forhandler har et vidst antal forsøg. Kan dog ikke umiddelbart selv lige opstøve noget med hvordan det gælder reparationer ved autoriserede værksteder gennem fabrikanten selv.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#3
Jdr20
Nørd Aspirant
18-06-2019 23:53

Rapporter til Admin
Hvilket mærke er der tale om og hvilket værksted har du benyttet?
--
#4
Masse
Gæst
19-06-2019 11:36

Rapporter til Admin
Køb en tlf på nettet og brug den i 14 dage som reserve (pas på den), returner den så i butikken. Evt. ved Elgiganten. Medmindre dem der servicerer din mobil tilbyder lånetlf. Ellers er det tough luck. Det er en skade du selv har forvoldt og derfor er det svære for dig at stille krav mht reparation. Du kan vel brokke dig til værksted/forsikringsselskabet og se om det giver dig noget, men det bliver nok vanskeligt.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#5
Tyller
Guru
19-06-2019 12:04

Rapporter til Admin
#4, Fin indstilling at have - bare misbrug rettighederne man får ved at benytte sig af fjernsalg Klam holdning ellers
--
Intel I5 9600K Coffee Lake, MSI Z370A-Pro, 4x8Gb Corsair Vengeance, MSI GTX980ti 6Gb,
--
Sidst redigeret 19-06-2019 12:04
#6
Azakiel
Skribent
19-06-2019 12:06

Rapporter til Admin
Du betaler kun værkstedet for reparation af skærmen, så det er det eneste du kan kræve erstattet i følge købeloven. Du kan altså ikke få en helt ny telefon bare fordi de fucker op, medmindre de selvfølgelig laver et kæmpe fuckup og smadrer hele telefonen.
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet faber est quisque fortunae suae
#7
Thez1337
Ny på siden
19-06-2019 12:09

Rapporter til Admin
Du ér dækket ind af reklamationsretten. Endvidere; Fejl på en vare har forhandleren som udgangspunkt ét forsøg til at løse. Lykkes det ikke inden for rimelig tid, kan du få pengene tilbage. Flere forsøg kan dog være rimelige i visse tilfælde, for eksempel i tilfælde af en såkaldt "periodisk fejl", som kan være svær at lokalisere. Nye fejl, som opstår efterfølgende, kan forhandleren normalt også få ét forsøg til løse. Opstår der derefter flere nye fejl, kan forhandleren dog ikke blive ved med at få nye forsøg. Grænsen afhænger af situationen, herunder den tid, der har været brugt på at løse problemerne, og det besvær du som forbruger har haft. Ombytning tæller også som et forsøg på at afhjælpe fejlen, og opstår samme problem flere gange ved en ny vare, vil det ikke give mening at bytte eller reparere igen. Handlen bør i stedet gå tilbage. Med ovenstående taget i betragtning, ville jeg personligt nu anmode om pengene tilbage. Nægtede de dette, ville jeg nævne, at jeg tog den til forbrugerombudsmanden. Hjalp dette stadig ikke, ville jeg lave en sag til forbrugerombudsmanden.
--
i7-8700 @ 4.2GHz | NZXT x62 | MSI GeForce GTX 1080ti Gaming X Trio | MSI Z390 Gaming Pro Carbon | 16GB Vengeance Pro 3400MHz
--
Sidst redigeret 19-06-2019 12:11
#8
HvidtfeldtD
Super Supporter
19-06-2019 17:19

Rapporter til Admin
#7 Ahh, er ikke sikker på du har læst tråden. Så vidt jeg forstår det hele, så er telefon købt i butik A og skærmen smadret efterfølgende. Han tager den så med ned til butik B (værkstedet) for at få den lavet, på hans egen regning og risiko. Kan godt være han kan få penge tilbage for sin reparation, men aldrig for hans produkt han selv har ødelagt. Det er dog en træls situation han er i.
--
#9
Nada
Gæst
19-06-2019 18:17

Rapporter til Admin
Ingenting. I det danske retssystem har vi så mange love og rettigheder, men hvad er de værd når de ikke bliver overholdt? Hvorfor findes programmer som kontant osv. hvis alle overholdte det de skal og loven var på vores side? Jeg skal selv i retten med en telefon som er købt til en julegave, og for at gøre en lang historie kort. 1 måneds tid efter jul 2017 opstod der diverse fejl på telefonen. Der bliver selvfølgelig reklameret skriftligt pr. mail til forretningen hvor telefonen er købt og de bliver gjort opmærksom på fejlene. Jeg skulle så køre ind i en telenor butik og aflevere telefonen, selvom telefonen var købt online, men den æder jeg bare råt, for jeg er interesseret i at få en funktionsdygtig telefon hurtigst muligt. Men den første telenor butik ville ikke engang overholde loven og skrive under på standen de modtager telefonen i. Nemlig uden kosmetiske fejl. (Den var jo kun 1 måned gammel ca. og i cover med panserglas på fra dag 1. Så jeg måtte ind i den næste telenor butik, som med glæde ville skrive under på de modtog en telefon uden kosmetiske fejl.. Der går et par uger uden telefon før jeg hører tilbage fra værkstedet at telefonen ikke fejler noget.. Hmm.. Værkstedet skriver endvidere at telefonen ikke selv skal tænde for skærmen når man vipper telefonen, men at man selv skal trykke på en af telefonens knapper. Det er bare lidt pudsigt at producenten af telefonen skriver på deres hjemmeside at telefonen har en "raise & wake" funktion så skærmen selv tænder uden man skal trykke på nogle knapper.. (Denne funktion virker ikke, så den blev selvfølgelig også nævnt under reklamationen) At værkstedet så kan komme med sådan en tilbagemelding, styrker kun min mistanke om manglende kompetencer eller vilje. Dette er der forsøgt at forklare værkstedet, Og jeg har også sendt billede dokumentation på at kammeraet på telefonen og flere ting havde periodiske fejl. Men ligegyldigt hvad man siger til dem så holder de fast i at telefonen ikke fejler noget og nægter at tage den til reparation igen. Så status dags dato er at jeg står med en defekt telefon som jeg har betalt knap 8000,- i julen 2017. Og skal nu i retten, og har brugt adskillige timer på breve frem og tilbage, hvilket slet ikke burde være nødvendigt hvis vi havde retssikkerhed. Skal men virkelig have så meget mellem ørerene for at se at det her er uretfærdigt at betale 8000.- for en defekt telefon? Alternativ så kunne jeg bare stikke pinden i jorden og sige det var det, men sådan er jeg ikke skruet sammen. Mit råd er, hold på din ret. Men lad være med at "slide" dig selv op og bruge oceaner af tid på det. For så er familie, venner, og andet mere vigtig at bruge tiden sammen med.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#10
Tyller
Guru
19-06-2019 18:38

Rapporter til Admin
#9, læs tråden, det er en helt anden baggrund end din
--
Intel I5 9600K Coffee Lake, MSI Z370A-Pro, 4x8Gb Corsair Vengeance, MSI GTX980ti 6Gb,
#11
T
Gæst
19-06-2019 21:42

Rapporter til Admin
#8 spot on, dog er jeg blevet henvist af min forsikring, som også er producenten af telefonen til værkstedet (B). Så det er 1. Parts dele og fabrikantens eget værksted. Det er det der kaster mig af, men også årsagen til at jeg betalte dobbelt op for at "sikre mig" min garanti. Havde det været et 3. Parts værksted vidste jeg godt at der ikke ville være meget at komme efter udover måske prisen.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#12
Thez1337
Ny på siden
20-06-2019 08:44

Rapporter til Admin
#8 Ahh, så er jeg ikke sikker på at du læste mit opslag. Jeg har på intet tidspunkt påstået, at han kan få refunderet beløbet for hele sin telefon. Idet der er tale om ny skærm, så er det naturligvis reklamation på - guess what - skærmen, som jeg taler om.
--
i7-8700 @ 4.2GHz | NZXT x62 | MSI GeForce GTX 1080ti Gaming X Trio | MSI Z390 Gaming Pro Carbon | 16GB Vengeance Pro 3400MHz
--
Sidst redigeret 20-06-2019 08:44
#13
T
Gæst
20-06-2019 22:58

Rapporter til Admin
Det jeg håbede lidt på, var siden at reperationen gik gennem fabrikanten, at jeg kunne være så langt ude at jeg kunne kræve en ny. Tak for alle svarene indtil videre. Jeg opdatere lige tråden når jeg får svar fra deres support.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.

Opret svar til indlægget: Gentagende fejl hos mobil serviceværksted, rettigh...

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE