#1 - Ja, det primært trafikken. Produkterne har fået en værdi, og antal køb og 'kliks', bliver sorteret derefter. Så tænkte måske om det muligt at lave en makro, som indhenter de data og indsætter i et Excel?
--
"Magter jeg himmelen ej at røre, jeg helvede vækker"
Brug Google Analytics.
--
Don't feed the trolls.
Google analytics er svaret på dit spørgsmål. Sæt konverteringssporing til, og du har alle de oplysninger du skal bruge. Derfra kan du trække data ud lige så tosset du har lyst til.
--
Jeg siger mange tak!
--
"Magter jeg himmelen ej at røre, jeg helvede vækker"
Det kan være en god ide lige at kigge persondataloven igennem inden man begynder at indsamle data, så man kender rammerne
--
#6
Er det bare helt almindelig data, som alle hjemmesider opsamler, er der ingen grund til at kigge på den. Det er først hvis man begynder at samle permissions (ex til mails) op, at det kan blive noget der bør(skal) kigges nærmere på.
De data der kommer ind gennem GA kan på ingen måde give dig data om en given person, som adresse, telefonnummer mm.
--
Husk på at hvis du bruger Google Analytics, så giver du alt din indsamlede data til Google.
--
http://xlinx.dk[...] i7 2600K, 16GB PC3-12800, GA-X68XP-UD4 R1, GTX 560Ti HAWK, 250GB 840 EVO Har du i øvrigt brug for hjælp, sparring eller vejledning, så smid mig en besked.
--
Ja gør som Tux og atuz siger. Brug Google Analytics. Et genialt værktøj til at holde øje med dine brugeres gøren og laden på siden.
Hvilken trafik kanal brugerne kommer fra, hvor lang tid de er på siden, hvor mange sider de ser før de forlader, hvilke produkter de køber og meget meget mere!
Og så er det helt gratis, og lovligt.
--
https://webhotelportalen.dk[...]
--
Sidst redigeret 04-09-2017 20:04
Vær opmærksom på at med persondataforordningen som træder i kraft i 2018, så bliver alt data der kan kobles sammen med en som person en personfølsom datakomponent. Det vil sige hvis der på siden bliver gemt information omkring IP adresse sammen med information om f.eks. e-mail adresse eller andet, så bliver IP adressen personfølsom data. Det gælder også andet information som bliver opsamlet og som kan kobles op mod en person som andet tracking data.
Noget er selvfølgelig mere følsom data end andet, men de nye regler gør at man som firma skal være meget forsigtig med hvad data man indsamler.
--
FFHAU!
This is 2017, "I'm not good with computers" is no longer a valid excuse.
Når du er i gang, så kan jeg anbefale at indsætte Google Analytics (Facebook Pixel og alt muligt andet tracking) via Google Tag Manager. Med tag manager er det super nemt at opsætte konverteringer på alt det du ønsker på din shop, opsætte structured data (vigtigt i forhold til SEO/SEM) m.m.
--