Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V2
Login / opret bruger

Forum \ Internet \ Netværk

Netforbindelse falder ud - Edgerouter fejl?

Af Ny på siden BjarneH | 07-03-2021 22:17 | 640 visninger | 8 svar, hop til seneste
Hej, Jeg har hjulpet min bror med at sætte Unifi netværk op, det har aldrig rigtig kørt rigtig godt og senest har de oplevet en del nedbrud, hvor udstyret har måtte genstartes. Når det går ned, kan man dog tage føde-kablet fra routeren og sætte direkte i pc og få internetforbindelse. Der er lavet grundsetup af EdgeRouteren igen (valgt DHCP) - men kan der mangle noget yderligere ift. det der kommer fra modemet? Setup: Modem fra Waoo/Eniig/Norlys (meget gammel model, men jf supporten burde den være klippe-stabil) EdgeRouter X (FW opdateret til 2.0.9 incl hotfix 1) ThoughSwitch 5 PoE (tjekket at der kun er PoE på til AP) Cloud Key gen 1 (FW opdateret) 3x Unifi UAP-AC-Lite (FW opdateret) Få brugere med direkte kabel fra switch
--
#1
Dragonheart
Guru
07-03-2021 22:38

Rapporter til Admin
Hvad siger loggen når forbindelses mistes? Udstyret fra udbyder er vel ikke med indbygget router? Og hvis ja - så er den vel sat i bridge-mode?
--
#2
BjarneH
Ny på siden
07-03-2021 22:52

Rapporter til Admin
Godt spm - det må jeg tjekke op på i morgen. Modemmet må vel være det bedste af 10 år gammelt, så dokumentation er der ikke noget af. Må have fat i kundeservice
--
#3
chris-tia-n
Monsterbruger
08-03-2021 08:14

Rapporter til Admin
Jeg har et ligende setup. Norlys fiber model -> Unifi edge router X -> D-Link poe switch -> Unifi Ap ac lite. Jeg har dog controller kørende på en virtuel maskine. Det eneste jeg har problemer med er at wifi engang i mellem falder ud. Jeg overvejer at skifte mit Ap ud med en af de nye wifi 6 for at se om det løser problemet. På kabel til pc og tv har jeg aldrig nogle problemer.
--
PC: i7 6700 - 24,0GB DDR4 - ASRock Z270 Pro - GTX 1060 - Samsung Nvme 256 gb
#4
inckie
Guru
08-03-2021 13:42

Rapporter til Admin
Jeg kan ikke rigtig læse mig frem til hvad du har gjort for at fejlfinde problemet ? Der er ingen eksempler på hvordan udstyret er konfiguret, ingen traceroutes, ingen ping-forspørgelser og det gør det svært at hjælpe, da der ikke er ret meget er hjælpe ud fra. Næste gang problemet er der, så må du indsamle noget mere data. Her er en basic network troubleshoot guide: https://www.comptia.org[...] De mest essentielle værkøjer listet i guiden er også tilgængelige i EdgeOS, både via GUI og terminalen.
--
https://twitter.com[...] https://linuxmint.com[...] - Få dit privatliv tilbage. https://cinnamon-spices.linuxmint.com[...]
--
Sidst redigeret 08-03-2021 13:44
#5
zaicrez
Super Supporter
08-03-2021 13:53

Rapporter til Admin
Tilsvarende ustabilitet på Edgerouter X fik mig til at droppe den og gå over til USG Pro i stedet. Jeg fandt aldrig årsagen med min Edgerouter før jeg smed den ud.
--
g0t r00t?
#6
tuwk
Semi Nørd
08-03-2021 14:15

Rapporter til Admin
#5 Skægt - jeg har kørt en i adskillige år uden problemer. Hvilke ustabiliteter oplevede du?
--
Jeg synes, at en signatur er unødvendig.
#7
BjarneH
Ny på siden
08-03-2021 15:50

Rapporter til Admin
Beklager #4 - der er jeg vist tilpas n00b til ikke at kunne svare på det. EdgeRouter står er resat og står med standard indstillinger (DHCP) Wifi kører upåklageligt. Det er internetforbindelsen der falder ud. Stofa support siger (igennem min svigerinde!) at bridge mode er slået fra - skal det være det? Og at de nu har givet os fast IP - men jeg har selvfølgelig ikke fået dataene til at kunne sætte det ind i routeren (FACEPALM)
--
#8
Martin Lohse
Monsterbruger
08-03-2021 20:06

Rapporter til Admin
Bridgemode skal aktiveres, hvis du har egen router på, hvor dhcp er aktiveret. Forestil dig lidt, at du har to routere p, hvis der bridgemode er deaktiveret. Hvis du slår dhcp fra på din edge, så tænker jeg faktisk, det vil køre - såfremt du selvfølgelig har samme ip-konfiguration 192.168.1.x eller 192.168.0.x - alt efter hvad Stofas router har.
--
Sidst redigeret 08-03-2021 20:07

Opret svar til indlægget: Netforbindelse falder ud - Edgerouter fejl?

Grundet øget spam aktivitet fra udlandet, er det desværre ikke muligt for dig, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login