Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Internet \ Netværk
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Fiberboks og forbindelse

Af Ny på siden Bimse_dk | 23-12-2021 07:39 | 1068 visninger | 5 svar, hop til seneste
Moin. jeg har netop fået sat ny fiberboks op da jeg har skiftet til Hiper, men endnu har jeg tilsyneladende ingen forbindelse trods de 2 lamper jeg fik at vide skulle lyse grønt (hvad de jo osse gør). 1. Dag var fiberkabel ikke samlet ordentlig så 1/2 time efter han var kørt lyste den ene lampe rød. 2. dag blev det så rettet, men som sagt har jeg ikke kunnet få hverken egen eller den tilsendte router fra Hiper til og virke. Min Asus router app fortæller router er korrekt sat op men mangler forbindelse til internettet. mit spørgsmål er derfor, kan de ha lavet fejl eller glemt at åbne forbindelsen et eller andet sted til trods for at de lamper der skal lyse grønt også gør det? fandt ud af i aftes at man skal rette vlan til 101 hvilket er gjort.
--
#1
syncmarster
Semi Supporter
23-12-2021 08:32

Rapporter til Admin
Har du prøvet om der er forbindelse, hvis du sætter stikket direkte i din fiberbox?
--
To stk. En stationær og en bærbar.
#2
stallemanden
HOL Moderator
23-12-2021 08:36

Rapporter til Admin
Der er mange ting der kan være galt. Hvad sagde Hiper da du kontaktede dem?
--
https://onsdagssnegl.dk[...] "Held er noget, der indtræffer, når grundige forberedelser mødes med gunstig lejlighed"
#3
Lars
Ultra Nørd
25-12-2021 17:37

Rapporter til Admin
Jeg havde samme problem med dem. Og det viste sig at der var en opsætningsfejl inde på centralen. Det var i øvrigt teknikeren selv der ringede ind og bøvlede med dem for mig, da han alligevel var hos mig. Så det er derfor jeg er sikker på det.
--
Status på B/W-listen: 5+/0-
--
Sidst redigeret 25-12-2021 17:38
#4
tolagarf
Giga Supporter
25-12-2021 19:33

Rapporter til Admin
#0: Har selv lige fået Hiber fiber og for at jeg kunne bruge min Netgear router, skulle jeg aktivere noget under VLAN der hedder 'By VLAN tag group', ID 101, Priority 1. Support prøvede først at hjælpe mig, og vi fik det ikke til at virke. De sagde dog Priority 0, så der kan være forskel der fra router type måske.
--
#5
Lars
Ultra Nørd
26-12-2021 11:26

Rapporter til Admin
Jeg har valgt at modtage en router fra Hiper for lige at se hvordan den er sat op. Men jeg regner kun med at bruge den indtil jeg får købt mig en WiFi router fra Unify engang, fordi jeg vil gerne have Unify i hele hytten med tiden.
--
Status på B/W-listen: 5+/0-

Opret svar til indlægget: Fiberboks og forbindelse

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE