Loader samme sider langsomt hvis du bruger din tlf?
(Kunne jo være hos site problemet ligger hvis det kun er få site)
--
Sidst redigeret 08-10-2024 17:50
Prøv at lave en ping test.
Test med Google dns
--
Åbner jeg hjemmesiderne direkte på min telefon, kører de ikke langsomt.
Jeg har også forsøgt at lave mobil hotspot, for herefter at loadehjemmesiden på computeren på telefonens netværk. Det gav samme langsomme resultat, så det er formentligt computeren der er gået på tidlig juleferie.
--
Delete cookies.
--
MacBook Air M3 | 1440p Gamer: Ryzen 5700x | Asus Rog Strix B550 | Asus Rtx 4060 8 GB | 16 GB RAM, 3600 MHz | NZXT C 850
Jeg har lige forsøgt at lave en Ping på Google.dk
Pinging google.dk [142.250.185.67] with 32 bytes of data:
Reply from 142.250.185.67: bytes=32 time=26ms TTL=55
Reply from 142.250.185.67: bytes=32 time=33ms TTL=55
Reply from 142.250.185.67: bytes=32 time=31ms TTL=55
Reply from 142.250.185.67: bytes=32 time=29ms TTL=55
Ping statistics for 142.250.185.67:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 26ms, Maximum = 33ms, Average = 29ms
I forhold til Cookies er de slettet.
--
#5
Ping 8.8.8.8 -t
Du rammer ikke nødvendigvis nærmeste Google server ved at bruge hostnavnet (google.dk).
Lad den køre og se hvad du oplever mens/når/hvis hjemmesiden loader langsomt.
--
Når hjemmesiden står og loader får jeg nedenstående:
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=26ms TTL=114
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=28ms TTL=114
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=31ms TTL=114
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=28ms TTL=114
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=30ms TTL=114
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=34ms TTL=114
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=31ms TTL=114
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=31ms TTL=114
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=28ms TTL=114
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=26ms TTL=114
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=30ms TTL=114
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=34ms TTL=114
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=26ms TTL=114
--
#7
Okay, det giver ikke noget konkret data. Jeg ville gerne have set at der skete udsving i tallene, men det gør der ikke.
Hvilken DNS bruger du på din computer? Du kan prøve at skifte til 8.8.8.8 for at se om det hjælper. Eventuelt med 1.1.1.1 (Cloudflare) som sekundær eller omvendt.
--
Evnt lav en cmd og "ipconfig /flushdns" så ind og deaktiver netkort 5-8 sek og aktiover det igen. Et af de små nemme løsninger til f.eks lag og load
--
#8
Det hjalp ikke at skifte DNS - den står bare som automatisk kunne jeg se.
#9
Det virkede hellere ikke. Den kørte kommandoen, men kunne ikke slå noget til eller fra. Fik blot denne besked:
Windows IP Configuration
Successfully flushed the DNS Resolver Cache.
--
Sidst redigeret 08-10-2024 18:30
#10
Okay, så må jeg melde pas. Det virker til at være noget med computeren eller kablingen (antager du kører kabel), hvis telefonen ikke har samme problem på wifi.
--
Jeg har godt nok ikke kabel i, den kører trådløs.
Men havde det så bare været alt, der kørte langsomt gav det mere mening.
Kan det være virus programmet, der sænker hastigheden i forhold til test eller lignende.
--
#12
Så vil jeg klart anbefale at du prøver med et kabel. Det er også det første din ISP's kundeservice vil sige, hvis du kontakter dem. De garanterer intet når du er på wifi.
Men ja, det kan også være anti-virus programmet der skal lave forespørgsler til den givne hjemmeside.
--
Sidst redigeret 08-10-2024 18:49
#10 du slår netkort fra manuelt, deaktivere det og aktivere det igen. under
Indstillinger (tandhjul/gear)
Netværk og Internet
Netværk og delingscenter
så oppe til højre "rediger indstillinger for netværkskort"
derinde finder du dit wifi/ethernetkort, det deaktivere du ved at højre-mus klik vente og så aktivere
Alt er ikke i CMD, det ville være for nemt.
Så først flush command, så ind i indstilinger osv
--
Sidst redigeret 08-10-2024 18:59
#13
Jeg har nu forsøgt med kabel i, det hjalp ikke.
At deaktivere selve virus programmet, er jeg ikke helt kommet i mål med. Det er åbenbart lidt af en opgave.
#14
Har forsøgt det du nævner, det virkede desværre hellere ikke.
--
Nåå..
Jeg har forsøgt at afinstallere AVG og starte op uden virus program.
Så kører det hele super - herefter installerede jeg det igen og problemet dukkede op igen.
Hvis jeg så deaktivere "webskjold" altså den funktion der skulle blokere webangreb og usikre downlads i Avg - så kører det hele fint.
Det er jo nok ikke helt en holdbar situation - men hvorfor er det kommet ud af det blå. Burde man skifte virusprogram, har anvendt Avg de sidste 10 år på forskellige computere.
--
#16
Hvis det stod til mig ville jeg blot køre med Windows Defender. Det fungerer for langt de fleste slutbrugere, og opdateres nærmest konstant.
Det er mange år siden, at det var nødvendigt med et tredjepart antivirus program. Selvfølgelig er der nogle, der sikkert er en anelse bedre end Defender, men efter min mening er det ikke nødvendigt og spild af penge.
--
#17
Anvender nu blot den gratis version.
Men ellers har du da nok ret, jeg afinstallere og prøver windows defender istedet.
Tak for hjælpen alle sammen, man bliver jo klogere hver dag herinde :-)
--
#18: Ville klart bare beholde Windows Defender. Vi bruger det på arbejdet i Enterprise sammenhæng på vores knap 15.000 klienter :)
I "gamle" dage var Windows Antivirus noget værre lort for at sige det mildt, men de sidste 3-4år har Microsoft virkelige oppet sig på det område og de er som regel altid de første som opdatere virus definitioner, nå der kommer nye virusser og undervarianter.
--
gør det også tit hos mig og jeg har altså ok udstyr,internet
--